Dank voor het meeleven! Manlief is zenuwachtig (houdt absoluut niet van verandering), maar ik ben inderdaad nog steeds optimistisch. Haha, ik ben allang blij dat ik zelf straks niet hoef te sjouwen! Derde, ik zou me er ook niet bij op mijn gemak voelen. Misschien kun je bij de volgende keer dat je een afspraak maakt aangeven dat je je prettiger voelt bij de collega. En eventueel uitleggen waarom. Aan de andere kant: iedereen heeft wel eens een rotdag; misschien was dat bij haar vandaag wel zo. Mijn baarmoeder ligt net boven mijn navel, bij 21+4. En spannend, een extra geslachtsbepaling! Bij ons zagen ze heel duidelijk een baarmoedertje, dus daar was geen twijfel over mogelijk. Hopelijk is het voor jullie dan ook zo zeker! Wel pas laat! Nóg 3 weken wachten... Roosje: wat een mooie buikfoto!
Alles in orde tijdens de 20w echo! Toch wel weer opgelucht, het blijft spannend... We hebben weggekeken toen het geslacht in beeld kwam, dus we weten nog niet of het een jongetje of meisje is Gisteren bij ruim 21+1 lag mn baarmoeder ook precies tot aan mn navel. Precies waar ie nu hoort volgens de vk. Wel eerste kindje, ik weet niet hoeveel dat nog uitmaakt?
Gefeliciteerd jaatje met de goede echo en welkom bij "team Green!" Prikkeldraad; goed hoor dat je zo optimistisch bent! Zoeken jullie weer iets anti-kraak of nu een huur- of koophuis? Met zo'n instelling komt het vast allemaal goed Wnsdag, welkom in de digi-wereld! Derde; ik zou het inderdaad gewoon aangeven. Misschien is het voor die dame niet echt leuk, maar het is jouw zwangerschap en jij moet je prettig voelen @ harde buiken; komen hier al regelmatig voor, meerdere keren per dag, soms meerdere keren per uur. dat is voor een eerste kindje best vroeg toch? weet iemand wanneer je de VK in moet schakelen? @ hier; 23-weken dansje vandaag en oh oh oh wat gaat het toch hard!! @ allen; hebben jullie ook al mensen die te pas en te onpas hun hand op jullie buik leggen om te kijken of ze iets voelen? ik vind dat toch zo bizar!
Jaatje: gefeliciteerd! Wat een opluchting toch, he? Elke: we kijken nu naar huurwoningen. We zouden nog wel antikraak mogen blijven, maar zodra het ukje er is, zijn we niet meer herplaatsbaar. Dan maar nu alvast iets meer zekerheid, is toch een fijner idee! En koop kan helaas niet, omdat ik per 1 januari de ww in ga. Harde buiken: ik heb ze soms ook, maar vooral als ik te druk ben of toen ik bij een concert was. Misschien even bij de verloskundige informeren, want een paar per uur lijkt me best veel. Buik aanraken: gelukkig niet! Ik doe het zelf wel, maar voel helaas nog steeds niets duidelijks. Ik zou best pissig worden als mensen zomaar aan mijn buik zouden zitten! Zijn het bekenden of ook wildvreemden?
Ik heb er geen moeite mee als familie of vrienden aan mijn buik zitten.. Wel als het wildvreemden zouden zijn haha
Nouja voor familie of goede vrienden is het niet zo erg natuurlijk, maar dan nog mogen ze het best eventjes vragen . Maar het zijn ook bijv. mensen laatst op een verjaardag, nooit eerder gezien! Gek hoor, ik ga toch ook niet aan hun buik zitten?!
Elke even snel harde buiken hier soms wel 15 per uur. Vk moet je bellen als het gepaard gaat met pijn of met bloed of slijm verlies. In principe kunnen ze geen kwaad mits het geen pijn doet maar alleen vervelend is.
@Prikkeldraad: je blijft zeker optimistisch wel fijn. Hoop dat jullie snel iets vinden. @Jaatje: fijn nieuws! @Harde buiken: hier de laatste tijd ook aanwezig. Maar hier kan ik duidelijk herleiden waarom ze aanwezig zijn, namelijk teveel gedaan en weinig rust genomen. Want als ik er goed rekening mee hou heb ik bijna geen last van. Maar zo lastig om niet te veel doen. @Buik aanraken: tot nu toe is het redelijk goed gegaan, maar buik heeft een groeispurtje dus zal wel moeilijker worden binnenkort. Hier kennen ze niet de persoonlijke ruimte zoals in Nederland, dus als je ergens in de rij staat, staat je achterbuurman bijna tegen je aan. Daarbij is aanraken ook erg gewoon, dus een dikke buik is een graag aangeraakt object. Bij de zwangerschap van zoon hielp het om zel vaak mijn handen op mijn buik te leggen waardoor buik bezet was en mensen minder neiging hebben om er aan te zitten. Hier: Behalve een kapotte router hebben we verder geen schade. De laatste tijd wel vaker hoofdpijn, maar het het idee dat mijn ogen slechter worden en mijn bril en lenzen niet meer de goede sterkte zijn. Zijn er nog meer mensen die daar last van hebben?
Ja, zeker 2 tot 3x per week hoofdpijn! Heb geen bril of lenzen en weet ook niet of ik slechter ben gaan zien, maar ik verwacht het niet; de oogarts moest me namelijk goedkeuren voor ik zwanger werd, en die verwachtte een problemen. Ik begreep dat hoofdpijn er ook een beetje bij hoort en dat je pas alarm moet slaan als je tintelingen in je vingers krijgt, of vocht vast gaat houden. (Ivm pre-eclampsie) [Edit:] Goeie tip: zelf mijn handen op mijn buik houden! Ga ik in sociale situaties toepassen.
Ik heb wat foto's in een album gezet van de babykamer.. Ik doe het zo ivm meelezers mochten jullie het niet kunnen zien moet je even vriendjes worden
@hoogte van baarmoeder: ik weet niet hoe hoog die van mij nu ligt, maar volgens mij is ergens rond je navel bij deze termijn normaal? @derde: lekker dan, dat je het verkeerde formulier mee hebt gekregen en dan ook nog met alle gegevens van een andere vrouw! Dan ga je je meteen afvragen wie jouw formulier met al jouw gegevens mee heeft gekregen...niet fijn! @wnsdg: welkom terug online hihi! Klinkt inderdaad heftig dat onweer! Je klachten over slechter zien tijdens de zwangerschap herken ik overigens niet, maar mijn bril heeft dan ook maar een hele lichte sterkte (0,5 en 0,75) en ik hoef hem eigenlijk alleen op als ik auto rijd. @harde buiken: ik heb ze ook af en toe, meestal is het gewoon alleen een wat onprettig 'trekkend' gevoel en wordt m'n buik zo hard als een voetbal, maar soms doen ze wel een beetje pijn. Het trekt wel altijd snel weer weg, en ik heb ze ook niet vaak. Dan hoef ik me geen zorgen te maken toch? Iemand tips? @jaatje: fijn dat jouw 20 wekenecho ook goed was, gefeliciteerd! En knap dat je weg kon kijken toen het geslacht in beeld kwam! @aan buik zitten: vreemden hebben dat tot nu toe gelukkig nog niet gedaan, een (vrouwelijke) collega wel zomaar ineens uit het niets! Ik schrok er echt een beetje van! (en toch zei ik niets, stom eigenlijk!) :x Ik vind het zó onfatsoenlijk, het lijkt soms net alsof je buik een soort publiek bezit is zodra je zwanger bent. Zelf vraag ik altijd eerst of ik aan iemands zwangere buik mag voelen, en dan nog alleen bij hele goede vriendinnen of familieleden. Wnsdg, ik kan me voorstellen dat dit in Zuid-Amerika een beetje anders ligt! @hier: gisteren een drukke dag gehad, 's ochtends met m'n dochter naar m'n moeder gereden (120 km verderop) en gezellig met haar in het bos gewandeld, maar meteen na de lunch weer terug gereden omdat m'n moeder weg moest. Heb zelf dus geen middagslaapje gehad en moest ook nog boodschappen doen toen ik weer thuis was. 's Avonds was ik echt compleet gesloopt, ik baal er zo van dat m'n lijf niet meer altijd doet en kan wat ik wil! Ik ben ook ineens een beetje bang voor hoe dik en log ik nog ga worden als ik nog verder in m'n zwangerschap kom...vind 't altijd zo moeilijk om hulp te vragen als iets niet lukt! Bijv. m'n dochter tillen doe ik nog steeds te vaak, hoe lossen de andere moeders hier dat op?
Ik moet zo weer voor controle.. Ben benieuwd.. Heb wat vragen namelijk.. Oh en voor de lijst ik heb besloten om : bv te gaan geven
Mijn baarmoeder komt inmiddels 1 vinger boven de navel uit! Ik wilde graag een badbevalling doen maar helaas hebben ze hier in het ziekenhuis alleen de mogelijkheid om de weeën erin op te vangen en niet erin te bevallen.. Was de vorige keer erg geschrokken wat ik aangekomen was dus ik zei dat ik het nu liever niet wilde weten.. Ik vind het zwanger zijn leuk maar dat aankomen valt me vies tegen..maar heb toch stiekem gekeken en het viel nu weer reuze mee! Ik weet het hoort erbij en het zit tussen mijn oren!! Maar toch haha Voor de lijst: 3d echo 1 december, bv geven, 17 dec controle vk
3d echo. krijg je dat altijd? En met hoeveel weken is dat dan? FIjn dat alles goed gaat met iedereen. Op wat harde buiken na. Truelove, ik heb geen idee hoe ik je foto's kan bekijken. Ben wel benieuwd dus daar ga ik eens naar op zoek
@kattenvrouwtje: ik heb je een uitnodiging gestuurd om vriendjes te worden dan kan je in mijn foto album kijken
Egopost: werd vanmorgen al wakker met een zeurderig gevoel in m'n onderbuik, na het plassen werden het echt gemene steken dus heb ik even de vk gebeld. Advies: urine naar de huisarts brengen en laten checken op blaasontsteking. Uiteindelijk heeft mijn man (die vanochtend thuis werkt) het potje voor me weggebracht want ik klapte dubbel van de pijn als ik rechtop liep... Nu dus wachten op uitslag van mn urine, ik hoop dat ze snel bellen! De pijn is nu wat gezakt dankzij paracetamol maar man wat deed het net pijn!! Wordt vervolgd!