16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    truelove,
    wat hebben jullie al veel werk verricht in de babykamer. Daar komt echt een prinsje in te liggen. Prachtig!

@kinderkamer
    Hier wordt het niet zo leuk aangekleed ben ik bang. Hoop zelfs dat alles een beetje op tijd leeg komt. Mijn man zit in een dip, omdat hij zijn baan kwijt is en we hebben hierdoor wel wat spanningen. Niet om het financiële gedeelte, dat redden we wel, maar juist omdat hij nu zo lui wordt! Zelfs stofzuigen lukt het op sommige dagen gewoon niet.. Ik kan daar zo kwaad om worden na een volle dag werken. bah!
    En hij zou dus onze 2e slaapkamer opruimen ivm zijn verzameling aldaar, maar goed... dat lukt nog niet erg. In zijn hoofd duurt het allemaal nog zoooooooooo lang.
    En in mijn gedachte is het al HEEL snel!

brabomama,
    wat een nare pijn zul jij gevoeld hebben! Beterschap. Ik hoop dat het niet meer terug komt.
    Leuk dat je zwangerschapsyogo gaat doen.
    Ik twijfel of ik een cursus wil gaan doen. Of yoga of borstvoedingscursus.
    Weet niet of je dat nou echt moet doen als je dat wilt geven of dat het alleen handiger is..

Hier begon vandaag echt een vreetfestijn.
    Ik ben echt gaan bingen. Hopelijk was het iets eenmaligs!

2. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Truelove: super leuk kamertje hebben jullie ervan gemaakt!

Cicey: leuk folie. Gaaf om iets zelfs ontworpen te kunnen gebruieken.

Brabomama: dat zijn inderdaad de lastige momenten. Gelukkig dat dochter er ook al rekening mee houdt, wat zijn ze toch soms lief.

Hier: net eventjes op controle geweest bij de dokter. Wat is het hier soms ook zo makkelijk, wilde eigenlijk een afspraak maken, maar er was niemand dus kon gelijk plaats nemen. Alles goed met de kleine en was verbaast over het aangekomen gewicht. Zoon was voor de eerste keer mee en vond het allemaal maar vreemd. Nu lekker blij zijn met de goede check.

3. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hopelijk geen last meer van buikpijn Brabomama!
    @Truelove: ik kan je kamertje niet zien
    @wnsdg, fijn dat alles goed was!!

Hier vandaag alweer het 23 wekendansje!! Drukke week gehad met een extra werkdag i.v.m. een extra vakantie. Vandaag eindelijk weekend en merk wel aan mijn buik dat ik daar aan toe was. Gelukkig was de controle woensdag helemaal goed.

Wij zijn druk bezig met de nieuwe kamer van zoonlief. De muurschildering is bijna klaar. Er moeten nog 2 muren gewit worden en dan kan hij over. Aan de babykamer hoeven we niks te doen. Behalve de kleertjes in de kast leggen en het wiegje opzetten.

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @kelly waarschijnlijk nu wel 😊

5. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Gaaf kamertje truelove!! Mag ik vragen waar je dat kistje gekocht hebt dat op de commode staat? Ik zoek nog kistjes voor op de kamer van zoonlief :)

6. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Kennen jullie deze video? Ik kende het filmpje van Dennis en Valerio niet en moest daar ook al hartelijk om lachen, maar de reacties van de oudere mensen vond ik ook erg leuk. :)
    http://m.youtube.com/watch?v=l7XQ7QOw8pg

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @kelly ik heb hem bij babydump vandaan :) zijn wel prijzig maar vond hem zo schattig!

@prikkeldraad: ik kende hem al inderdaad! Watjes zijn het 😜

8. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    @Truelove: gaaf kamertje!!!!!!!

Hier enorm bezig met de peuterkamer van zoonlief. Die schiet al behoorlijk op! Met de kerstvakantie willen we hem voor het eerst er in laten slapen. Dan ben ik ook 2 weken volledig thuis, dus als hij dan ineens uit bed zou kruipen/spoken 's nachts ivm het peuterbedje, dan is dat 'minder' erg.

Daarna babykamer klein beetje veranderen! 1 muur behangen en nieuwe gordijnen. That's it eigenlijk. Beetje meisjesspulletjes erbij doen. Helemaal zin in ook! :)

@dansjes: Ik dans ook mee!! Jeetje gewoon al weer 5 maanden zwanger! We zijn al over de helft dames!!!

Morgen wordt zoonlief 2 jaar!!!!!!!!!!!! Ik ben helemaal emotioneel haha, volgens mij zijn het de hormonen van deze zwangerschap, maar ik kan gewoon niet geloven dat het al 2 jaar geleden is dat ik bevallen ben van hem. En hij is zo ontzettend lief en ik hou gewoon zo veel van hem.... en dan mag ik over een paar maandjes nog zo'n lief kleinte verwelkomen. Wat een ultiem geluk!!!!!!!!

(zie je wel.. sentimenteel haha... sorry)

9. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @sax: kan me dat heel goed voorstellen!! Gaat allemaal zo snel.. Alvast gefeliciteerd!

Oh ja zou het bijna vergeten: ik doe het 23 weken dansje!!!

10. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Prikkeldraad: Yep kende het filmpje. Erg grappig.

Sax: gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje! Wat vliegt de tijd soms en worden kleine baby's grote peuters. Geniet van zijn tweede verjaardag, groot feestje?

Hier: vandaag de toerist uitgehangen. Nu heerlijk op de bankhangen terwijl iedereen uiteten is en ik op zoon pas, lekker rust en niet sociaal hoeven te doen.

Vraagje: met welke leeftijd hebben jullie je kind van een ledikant over gedaan naar een gewoon bed. Wij zitten namelijk erg te twijfelen wat we doen bij zoon. Momenteel slaapt hij nog in zijn ledikant, maar daar willen we straks de baby in hebben. Alleen gaat hij momenteel echt nog zijn hele bed door dus een bed zie ik nog niet erg zitten. Ben benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan, tips zijn welkom

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Dacht met een jaar of twee.. En dan een hekje ervoor zodat hij er niet uit kan vallen..

12. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Kattenvrouwtje wat naar dat je man in zo'n dip zit. Zulke situaties zijn altijd lastig, want hoe harder je probeert hem uit de dip te trekken hoe vervelender hij het waarschijnlijk vindt...hij zal op een gegeven moment zelf weer actiever moeten worden (en dat gaat ook vast wel gebeuren). Je gevoel van 'het gaat zo snel' terwijl je man daar heel anders over denkt herken ik wel, mijn man heeft ook absoluut geen haast met de kamers voor onze meiden en ik zou ze het liefst gisteren af hebben gehad...
    Oh en wat betreft een borstvoedingscursus: als je BV wilt gaan geven zou ik echt aanraden om een cursus te volgen! Zelf heb ik goede ervaringen met de cursus die (op allerlei plaatsen in het land) wordt georganiseerd door de vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Het is uiteraard geen must, maar het bereidt je wel goed voor op wat je allemaal tegen kunt komen.

@wnsdg: wat fijn dat je zo even tussendoor op controle kon, en dat alles goed was! :)

@baby-/peuterkamertjes: wat leuk dat sommigen van jullie er al zo druk mee zijn! Bij ons begint er ook schot in de zaak te komen: dit weekend gaan we de laatste spullen uit de kasten ruimen boven, en de laatste vloerbedekking overal uit trekken (m'n man en schoonvader dan, ik kijk toe en zet thee...;)) En dan wordt er a.s. dinsdag dus laminaat gelegd op 2 verdiepingen tegelijk, ik ben zó benieuwd naar het resultaat!!! En daarna kunnen we eindelijk echt verder gaan nadenken over de slaapkamers! :D

@Sax: gefeliciteerd met de 2e verjaardag van je zoontje!! Je emotionele gevoel herken ik helemaal, ik had dat ook zowel toen m'n dochter 1 werd als toen ze 2 werd. Laat het gevoel lekker over je heen komen en count your blessings!! Geniet van deze dag!

@overgang ledikant-groot bed: onze dochter die nu 2,5 is gaat dus als het goed is uiterlijk rond de jaarwisseling eindelijk naar haar nieuwe kamer met een Echt Grote Meidenbed. Dus we zijn wat aan de late kant, maar de noodzaak was er eerder ook niet echt dus tja! En ze ligt voorlopig nog prima in haar ledikant. Ik vind het zo spannend dat ze straks helemaal zelf uit bed kan...en ook haar kamertje uit, want de deurklink heeft ze ook al gevonden! Dat wordt opletten of het traphekje goed dicht is...:$

@hier: de bandenpijn is verdwenen, althans die heftige steken. Nu is het weer gewoon af en toe een zeurend gevoel. Gisteren had ik een ontzettende k**dag op m'n werk, niets liep zoals ik het wilde en er was allemaal gezeik over vanalles, kennen jullie dat? Zo'n dag dat je beter in bed had kunnen blijven, bah! :x 's Avonds ook nog 2,5 uur zitten overwerken om iets af te krijgen, daarna had ik het echt helemaal gehad!

Vandaag doe ik mijn 23-wekendansje!! Yesssss!

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo iedereen,

Truelove, ik kan noig niet kijken :), maar ben benieuwd!

Brabomama, begrijpelijk dat je het gisteren helemaal had gehad!
    Oh is 2,5 laat voor de overgang? Wij wilden nog een tweede ledikantje erbij voor de eerste periode (dochter zal 2,5 zijn als baby ook in een ledikantje gaat slapen). Nu is een peuterbed in ieder geval nog te vroeg hier.

Hier beetje rare weken gehad en dus even weinig geweest hier om mee te praten.
    Mijn zusje heeft een m iskraam gehad. Heb het als best heftig ervaren, zelf zwanger en mn zusje (met wie ik vorige keer ook tegelijk zwanger was) die een miskraam krijgt. Wisten al even dat het niet goed zat maar toen het eenmaal vanzelf op gang kwam (bewuste keuze om daarop te wachten), ging het mis en is ze bijna in shock door bloedverlies naar het ziekenhuis gebracht en moest er snel gehandeld worden.
    Het voelt voor mij heel erg dubbel om met onze baby bezig te zijn, blij te zijn, de blijdschap te delen. Maar ook de angst dat het wel eens echt goed mis had kunnen gaan met m'n zusje…

Heb inmiddels wel wat kleertjes gekocht, zijn bezig met namen en aan het kijken wat we nog nodig hebben voor de kleine.

14. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Jeetje Arual, wat vreselijk zeg. Wat zullen jullie verdrietig zijn. Kan me voorstellen dat je nu niet ongestoord blij kunt zijn, je wordt wel even flink met je neus op de feiten gedrukt. Heel dikke knuffel!

15. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Arual wat een vervelend bericht van je zusje.. Snap dat het je heel erg aangrijpt! Dikke knuffel

16. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Arual wat heftig en verdrietig om te lezen! Veel sterkte voor jou maar ook vooral voor je zusje en haar man. Een miskraam is al heel wat om te verwerken, maar dan ook nog op zo'n manier dat ze er zelf bijna aan onderdoor zou gaan.... krijg er rillingen van.

17. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Jeetje Arual wat vreselijk van je zus!! Logisch dat het je heel erg aangrijpt, zeker nu je zelf ook weer zwanger bent, maar ook omdat je zus het zelf bijna niet had gered... Ook ik krijg de rillingen van dit verhaal! Hopelijk herstelt je zus snel en kan ze het dan ook psychisch een plekje gaan geven, samen met haar man.

18. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Aural, wat een vreselijk nieuws van je zusje. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd en ook de rest van je familie. Zal zeker erg dubbel zijn nu jij ook zwanger bent. Dikke knuffel van deze kant.

19. just us

just us Lid

20 nov 2014
    94
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben net nieuw op het forum. Ik heb niet de berichtjes gelezen, het zijn er al zoveel!! Maar vanaf nu kijk ik stiekem af en toe met jullie mee. :D

Ik ben 28 maart uitgerekend en het is mijn eerste en we weten sinds twee weken dat het een kleine meid wordt. En ik weet nu wat ze bedoelen met op een roze wolk leven tijdens de zwangerschap.

We zijn de eerste in onze vriendengroep/ familie die een kleintje verwachten. Daarom zoek ik heel veel op internet naar antwoorden op al mijn 'kleine'vragen en dit forum is eigenlijk wel handig! En leuk allemaal vrouwen die een beetje dezelfde tijd (als alles goed gaat) zijn uitgerekend!

20. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    ♥ 16-31 Maart mama`s 2015 ♥

15-03:
    Kim1988, 26 jaar, 3e kindje, ZH, BV

17-03:
    Wnsdg, 29 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    Elke12345, 29 jaar, 1e kindje, ZH, BV

19-03:
    Kaaskroketje, 23 jaar, 4e kindje, ZH, BV
    Sax, 30 jaar, 2e kindje, ZH, KV

20-03:
    LaVitaBella, 33 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    Truelove, 27 jaar, 3e kindje, ZH, BV
    Wondertjenr3, 26 jaar, 3e kindje, ZH, BV
    Kelly1609, 26 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    Derde, 33 jaar, 3e kindje, BV

21-03:
    Laura1986, 28 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    Brabomama, 34 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    Merlijntje83, 31 jaar, 2e kindje, Thuis, BV

23-03:
    Zally, 33 jaar, 3e kindje, Thuis, BV

26-03:
    Prikkeldraad, 34 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    Arual83, 31 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    Nienes, 33 jaar, 1e kindje, ZH, BV

27-03:
    Cicey, 34 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling!), ZH, BV

28-03:
    Charmedknorrie, 32 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    Jony, 32 jaar, 4e kindje, ZH

29-03:
    Jaatje, 32 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    Imp, 30 jaar, 2e kindje, BV

30-03:
    Bajou, 28 jaar, 2e kindje, ZH, BV

31-03:
    Anba, 31 jaar, 3e kindje, Thuis, FV
    Kattenvrouwtje, 28 jaar, 1e kindje, ZH

01-04:
    Sizow, 27 jaar, 1e kindje, ZH, BV

ஐ Vlindermama's ஐ
    Heel veel sterkte...
    ★Victoire
    ★Innas
    ★SteffieD

13 meisjes, 8 jongens, 6 verrassingen/geheim

Afspraken

28-11: Brabomama, controle vk
    01-12: Truelove, 3D echo
    11-12: Wondertjenr3, controle vk + groeiecho
    17-12: Truelove, controle vk
    20-12: Wondertjenr3, 3D/4D echo
    28-01: Brabomama, groeiecho

Wil je ook op de lijst of heb je aanvullingen? Laat het mij ( wondertjenr3 ) even weten, zet het aub in een kleur in je bericht, dan zet ik je/het erop :)
    Als het niet in kleur staat wordt er overheen gelezen!!

UPDATE: Plaatsen in de lijst wordt pas na regelmatige activiteit gedaan

Deel Deze Pagina