Dank weer, Wondertje! En van harte welkom en gefeliciteerd, Just us! 😊 Ik voel ons ukje eindelijk!!! Ben helemaal blij! Verder geen bijzonderheden. Knuf allemaal!
Gister trouwens nog bij de VK geweest, alles gaat goed .. Jongens zijn lekker druk bezig. 9 december afspraak Echo en Gyn
@ Arual; dat moet zeker heftig zijn geweest. Had hetzelfde met een stel waar we heel goed mee bevriend zijn, we liepen gelijk op en toen kregen zij een miskraam... dat grijpt je echt heel erg aan. sterkte! @ Just us; welkom en gefeliciteerd! Wat een spannende tijden allemaal he? En zeker als je niet zoveel mensen met kids om je heen hebt om allemaal dingen aan te vragen. @ Prikkeldraad; wat leuk dat je de kleine nu ook kunt voelen! @ Cicey; fijn dat alles goed was! @ Hier; 24-weken dansjeeee!! Wat een heerlijke magische grens is dat! Vanavond naar de VK en weer fijn naar het hartje luisteren <3
arual, wat heftig voor je zus. hoe gaat het nu met haar? sterkte voor jullie allemaal. Een vriendin van mij moet morgen naar het ziekenhuis voor een curettage. bij 6 weken was er geen hartje te zien. Echt heel moeilijk hoor. Ik snap heel goed dat het je zo aangrijpt. just us: wat leuk dat je komt meeschrijven en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Ook een meisje. We hebben echt een roze forum hier Gefeliciteerd! Hier gaat alles goed. Gisteren voelde mijn man ons kindje voor het eerst bewegen. Hoe bijzonder! Ik moet wel zeggen dat ik denk dat mannen en vrouwen het heel anders beleven. Tenminste hier in onze relatie wel, haha. Ik moest echt huilen bij mijn eerste beweging en hij haalde zn hand eraf en begon alweer over andere zaken te praten. Nouja. komt nog wel. Ik ben momenteel lekker op zoek naar een mooi wiegje en ben ook aan het nadenken over het thema van de kamer. Moeilijk hoor!
Prikkeldraad: vindt ik wel bijzonder hoor als je de kleine eindelijk voelt. Geniet ervan. Cicey: fijn zo'n goede check-up. Elke: en ben je weer goed gekeurd? @Kattenvrouwtje: herkenbaar zo'n man. Vorige zwangerschap ook dezelfde reactie gehad, nu heeft hij de kleine nog niet gevoeld. Hier: eindelijk is de rust hier weer terug gekeerd na al dat gereis van de afgelopen dagen. Alhoewel de laatste twee dagen is het een drukte in mijn buik als of de kleine een verhuizing aan het voorbereiden is. Kan me niet herinneren dat zoon ook zo actief was als de kleine op dit moment, heb echt het idee dat zoon veel later zo actief aanwezig zijn. Elke zwangerschap zal wel weer anders zijn. Intussen geniet ik er toch ook wel van.
Realiseer me nu dat ik al 24 weken zwanger ben! Wat vliegt de tijd. *doet haar verlate 24 weken dansje*
Hahaha @ kattenvrouwtje! Ik had de "storm" vannacht... Aan 2 kanten tegelijk kwam alles eruit, bah! Manlief vroeg vanmorgen waarom ik hem niet wakker had gemaakt. Hahaha, ik denk dat hij dan zelf ook over zijn nek was gegaan! Gelukkig voelde ik me ook bijna direct weer goed toen alles eruit was. Vandaag diƫtiste, was vooral gezellig. Sinds ik zwanger ben, gaat mijn cholesterol plots omhoog, maar qua eten doe ik weinig "verkeerd", dus waarschijnlijk komt het na de zwangerschap vanzelf weer goed. Verder daalt mijn hb in rap tempo, maar ook dat hoort erbij. Ik slik al staalpillen, dus ben benieuwd naar de nieuwe labuitslagen, die ik maandag krijg. Met mijn diabetes is het sinds ik volwassen benniet zo goed gegaan als nu, dus dat is heel fijn! *klopt af* Oh, en 4 kg aangekomen sinds januari, dus dat bevalt me wel. Hopen dat het bij iedereen lekker doorkabbelt! Oh, en kattenvrouwtje: toen ik enthousiast ons kleinte voelde en zag bewegen, keek manlief met een half oog en zei "oh" alvorens zich weer naar de tv te keren. Klinkt dus bekend, haha! Nog een half uur tot mijn 23 weken-dansje. Truste allemaal! Edit: wnsdg, gefeliciteerd met de magische 24-wekengrens! Hier zetten ze dan alles op alles om een kindje dat al geboren wordt in leven te houden. Hoe is dat daar?
Hier ook weinig te melden. Gaat opzich wel allemaal zoals het hoort behalve dan dat overgeven. Dat gaat helaas pas over als ik bevallen ben denk ik. Tenminste daar ga ik maar vanuit.
Ook hier gaat alles z'n gangetje. Lichamelijk weinig te klagen, en ook wij (ik en vl) voelen de kleine nu regelmatig. Vooral 's avonds als we op de bank zitten. Bij mij is de misselijkheid nu echt wel weg, is zo'n beetje na ongeveer 20 weken wel opgehouden, daarvoor was het al minder geworden. Supervervelend Zally (en anderen?) als je daar nog last van blijft houden zeg! @Aankopen: we hebben de kinderkamer in huis en een kinderwagen (Joolz) besteld. Los van een tummytub en 2 kruiken die we gekregen hebben nog niks aan 'klein spul' aangeschaft. Ik zie op internet en in het kraamzorgboekje wel zo'n lijsten staan met wat je allemaal in huis moet hebben; van sommige dingen weet ik niet eens wat het is, haha! Denk dat we in de kerstvakantie maar in 1x al dat soort dingen gaan kopen. Dan gaan we ons maar eens verdiepen in hydrofiele luiers, of juist van katoen (of is dat hydrofiel ??), matrasbeschermers voor mij en de kleine, spuugdoekjes, lakentjes, dekentjes, voedingskussens, en uhm... alle rest! Fijne dag iedereen!
Volgens mij gebruik je hydrofiel luiers om het kleintje af te drogen, dus niet als luier. Lekker duidelijk, he? En matrasbeschermers voor jou zitten in het kraampakket dat je van de verzekering krijgt! Weet je zorgverzekeraar dat je zwanger bent? Ik zou anders even bellen met ze. Zally: ik vroeg me al af hoe het ging. Potverdorie zeg, je zal een stuk minder op je roze wolkje zitten dan wij! Sterkte meid.
Ja, kraampakket van de verzekering is aangevraagd, dus we hoeven inderdaad niet alles nog zelf te kopen. Maar die 'afdroogluiers' zijn dan ook niet in de vorm van een luier, meer een doek? Ik vind het krijgen van een kerstpakket altijd leuk, spannend wat erin zit. Maar als ik lees wat er in een kraampakket zit aan verband, steriele gaasjes etc. klinkt dat toch minder leuk dan een kerstpakket, haha!
Hier gaat ook alles zn gangetje! Mijn man is gelukkig wel enthousiast als hij e kleine voelt bewegen. Soms zelfs in shock dat hij het zo duidelijk voelt nu al! Maar het is inderdaad zo dat de meeste mannen zich pas echt in kunnen leven als de baby er is! Dus niets om je druk om te maken, ik heb een heel gevoelig man In was vorige week even in shock, heb mn kraampakket namelijk al binnen!!! Nu al was het eerste wat ik dacht! Ze moesten er zeker vanaf nog dit jaar? Er zat een leuk muziekknuffeltje in, en de rest ken ik nog wel, dus heb ik niet eens naar gekeken, haha. Zally wat vervelend dat je nog steeds spuugt, is het wel een beetje vol te houden? Of ben je daardoor erg zwak? Jaatje veel plezier met shoppen! Het lijkt inderdaad veel, maar het is wel nodig. De hydrofiele doeken zijn super handig. Zijn inderdaad vierkante doeken, bij Ikea en Hema hebben ze leuke! Ik heb echt alles nog liggen zo;n beetje, dus moet alleen even kijken of er dingen stuk zijn etc. De kruikendoppen moeten misschien vervangen, babyfoon ha al kuren, dus het is echt even een keer alles nalopen en dan de ontbrekende dingen aanschaffen. Vind het wel jammer eigenlijk, hihi... Voedingskussen is trouwens alleen handig als je bv gaat geven, maar ik gebruikte hem alleen met slapen voor mezelf tijdens mn zwangerschap, tussen je benen en tegen je buik als steun. Met voeden vond ik het een dramading. Matrasbeschermers voor de kleine heb ik ook nooit gebruikt, werd zelfs afgeraden door mn kraamzorg. En voor jezelf zitten ze inerdaad in je kraampakket, maar zin wel plastic dingen, bij Hema heb je met een laagje katoen dat ligt lekkerder. (minder zweten) Maar eigenlijk is dat alleen voor het geval dat je vliezen net toevallig in je bed breken! Dus ook niet echt noodzakelijk, maar je moet zelf maar even kijken, ik volgde ook braaf het lijstje op bij mn eerste Prikkeldraad netjes hoor maar 4 kg! Wel balen van je hb en cholestrol. Als ze je maar goed in de gaten houden. Ik had aan mn vk ook gevraagd of ze mn hb wilde testen ivm de vermoeidheid, maar volgens haar was dat niet nodig? Beetje raar hoor, ga het volgende keer aan de andere toch nog even vragen, blijf maar moe en af en toe duizelig. Oh heel verhaal weer, sorry!
Vind het juist leuk om hele verhalen te lezen! Je hb zakt bijna altijd tijdens je zwangerschap, dus lijkt het mij ook juist nuttig om te testen! Bij mij doen ze het maandelijks. Ik zo er volgende keer (zeker gezien je klachten) inderdaad nog een keer naar vragen!
Hey allemaal, Ook hier begint de rust weder te keren nu het laminaat er eindelijk in ligt, en het is zoooooooooo mooooooi geworden!!! Nu langzaam maar zeker alle spullen terug naar boven brengen, kasten weer inruimen etc. Voelt echt een beetje als een verhuizing, en boven ziet het er ook bijna uit als een ander huis nu die lelijke vloerbedekking eruit is hihi! Met m'n zwangerschap gaat het verder ook hier gewoon z'n gangetje en ook wij kunnen onze kleine heel regelmatig voelen bewegen. Grappig om te horen hoe verschillend mannen hierop reageren, die van mij wil juist meteen zelf voelen als ik zeg dat ik haar voel schoppen! Verder nog het volgende: @just us: welkom hier en nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Mag ik vragen hoe oud je bent, aangezien je de eerste in je omgeving bent die zwanger is? (just curious) @prikkeldraad, proberen ze echt kindjes in leven te houden die bij 24 weken geboren worden?? Ik dacht dat de absolute ondergrens bij 27 weken lag? (hoe dan ook, laat die van ons allemaal nog maar een heeeele tijd lekker zitten!) @Zally wat een ellende met die aanhoudende misselijkheid! Ook ik ben benieuwd of je je dagen wel een beetje doorkomt dan. Veel sterkte ermee in elk geval en ik hoop dat je toch een beetje kunt genieten! @hydrofieldoeken: die gebruik je inderdaad niet als luier, maar wel voor 1001 andere dingen (slab, spuugdoek, onder hoofdje leggen in bed, etc), wat zijn die dingen toch handig!! @jaatje: haha een kerstpakket is inderdaad veeeel leuker dan een kraampakket hoor! @derde jouw kraampakket is inderdaad wel vroeg zeg! Maar goed dan heb je hem maar alvast. En grappig wat je zegt over het gebruiken van het voedingskussen voor jezelf bij het slapen tijdens je zwangerschap. Ik heb die tip ook gehad in mijn eerste zwangerschap maar voor mij werkte het helemaal niet, zo'n dik kussen tussen m'n benen en tussen mij en m'n man in, niks aan! Heb 'm na de bevalling wel regelmatig gebruikt bij het voeden inderdaad. @kilo's: hier inmiddels sinds begin zwangerschap ongeveer 2-3 kilo aangekomen, netjes toch?? Ben benieuwd of ik erg ga 'exploderen' tegen het einde...
@brabomama wow ook al zo netjes met wat je bent aangekomen! Ik ben al zeker tien kilo zwaarder inmiddels! Het is inderdaad zo dat ze sinds vorig jaar babytjes vanaf 24 weken helpen in het zkh, maar tussen de 24 en 26 weken alleen als de kindjes echt zelf proberen te ademen of kracht tonen. Mijn zus werkt op de neonatalogie, maar is er zelf niet blij mee. Die kindjes lijden echt pijn en als ze het al halen is de kans zeer groot dat ze van alles mankeren. Er is er misschien 1 op de 100 die er redelijk 'normaal' uit komt, maar het merendeel overlijdt alsnog. Maar ja het zal maar net de jouwe zijn die het redt en het goed doet later. Mijn zus zegt ook dat ouders zelf de keus mogen maken behandelen of niet. Heel moeilijk dus. Vanaf 26 weken wordt je kindje in NL sowieso behandeld, dan heb je dus geen keus. Maar ook dan kijken ze wel wat de levensverwachting is. Laten we dus gewoon hopen dat onze kindjes pas na 37 weken geboren worden, want het is een hele zware weg voor zowel ouders als de kindjes als ze zo vroeg geboren worden.