Vraagje: Heb nu 1 kruik. Heb ik echt 2 kruiken nodig??? Bij zoon heb ik er nooit 2 gebruikt (had er toen 1 geleend en 1 gekocht). Nu twijfel ik of ik een 2e erbij moet kopen.
Overgeven Wat ontzettend vervelend! Ik hoop zo dat je er snel vanaf bent Zul.. Prikkeldraad, Is de 'storm' al gaan liggen? Hoop ook dat jij je snel weer beter voelt. hb Wat is hb? En voor iedereen die zich flauw, moe, etc.. voelt.. Is jullie ijzergehalte wel op orde? Mocht je dit tekort hebben vertoon je juist deze symptomen. Ik ga het maandag laten prikken. *geheugen. Even wat anders. Hoe zit het met jullie korte termijngeheugen? Het is mij bij echt dramatisch gesteld. Mijn collega's hebben zelfs een plaatje van een goudvis op mn postvak geplakt. Gelukkig kunnen ze er om lachen en helpen ze me allemaal, maar wat is dit vervelend!
Over de kruikjes wil ik ook weten! Wanneer gebruik je überhaupt de kruik? Iedere nacht? Kattenvrouwtje: het is Zally, niet Zully Hb is een deel van het ijzer in je bloed. Ik ben niet meer misselijk, eigenlijk meteen al niet meer, gelukkig. Voorde rest: we hopen morgen te horen te krijgen dat we een huisje hebben! Dat was nog lastig om allerlei redenen, maar alle papieren zijn verzonden. We zijn druk aan het pakken, want we hebben nog maar een maand! De rest van de storm zal voor ons nog wel even aanhouden... Vergeetachtigheid: haha, daar heb ik altijd al last van! Heb het even aan manlief gevraagd, het is niet erger dan eerst. Hoe is het met jouw man? Kan hij alweer een beetje zijn draai vinden? Ik hoop het maar. Fijne avond (wnsdg: dag ) allemaal!
Bedankt voor de lieve reacties! Zusje gaat beetje bij beetje beter, lichamelijk. Grootste klap kwam bij mij toch pas na het plaatsen van het berichtje hier, blijft heftig. Zally, wat erg dat je nog zo spuugt . Prikkeldraad, nou lijkt me zeker een storm zeg, hopelijk hebben jullie snel een huis! 24 wekendansjes gefeliciteerd!!! Hydrofiele luiers, zo handig!!! Overigens een van de weinige dingen die ik al wel heb liggen . Geheugen hier ook niet best, vooral mensen vergeten terug te bellen of berichtjes te sturen, boodschappen doen zonder lijstje is onmogelijk (of ik moet 3 x terug), autosleutels steeds kwijt (nog vaker dan normaal) maar het ergste is dat ik me zo moeilijk kan concentreren dat ik enorm lang doe over iets dat me voor de zwangerschap weinig moeite kostte. Ijzer, ben zonder te prikken al aan de floradix gegaan , voelde al wel dat het aan het zakken was en ik kan niet goed tegen ijzerpillen. Kruiken, ik heb er vorige keer wel 2 gebruikt maar niet tegelijk, gebruikte er vaak 1 om voor te verwarmen omdat dochter haar temp. niet zo makkelijk goed kon houden. Ik heb ze toen geleend en leen ze nu weer, alleen in de eerste week gebruikt. In de nacht was ik de kruik . De dag was al vroeg begonnen, dochter kreeg een hoestbui. Die slaapt inmiddels weer maar ik niet. Zo naar de verloskundige voor controle. Gisteren even de lactatiekundige gesproken over na de bevalling en weet dat ik bij haar terecht kan (ook in de kraamperiode, verloskundigen gaven al aan dat zij niet veel kennis hebben over het voeden van 2 kindjes tegelijk), fijn vast dit achter de hand te hebben. Mijn buik heeft een groeispurt gehad en dat heeft voor veel bekkenpijn gezorgd. Ben dus maar naar de fysio gegaan. Vooral lopen en tillen is pijnlijk. Vorige keer had ik dit pas na 30 weken zo dus ik baalde een beetje. Nu gaat het weer iets beter maar moet wel op m'n grenzen letten.
Hier gaat het ook wel hoor buikje groeit lekker door! Bekken klachten kom ook ik helaas niet onder uit. Had het mijn vorige zwangerschap ook en daarna ook gewoon gehouden dus had het wel zien aankomen. Kruiken ik heb er twee heb ze altijd bewaard En ik doe vandaag mijn 24 weken dansje!!!! Wie had dat gedacht.. Met 13 weken dachten we dat we het kindje gingen verliezen en nu zijn we al hier..
Truelove, wow!!! gefeliciteerd!!! Hier was alles goed goed bij de vk. Knapte wel even toen ze het hartje niet kon vinden (had ukje nog gevoeld vlak ervoor dus niet zo ontzettend bang dat hij er niet meer was maar door het gedoe van afgelopen weken wel even de druppel dat ik op die tafel enorm in huilen uitbarstte). Ze heeft nog even een echo gemaakt (doen ze normaal na de 20 wekenecho niet meer elke controle) Bloeddruk is super netjes en verder heel normaal dat alle klachten bij een tweede (derde, vierde etc) zwangerschap sneller komen dan bij de eerste.
Genieten hier bijna niet helaas geef nog zo een 10 keer per dag over. Doe dus ook niets geen energie voor helaas en erg rot voor mijn andere dochters zeker voor de jongste van 1,5 die ook nog bv krijgt. Hoef denk ik niet te zeggen dat het afvallen dus ook als een trein gaat. Ben nu 10 kg afgevallen zit aan de nutridrink om mijn vitamines op peil te houden. En om te stabiliseren qua gewicht. Had me mijn laatste zwangerschap toch wel anders voorgesteld maar helaas is het niet anders. De hoop dat het tijdens de zwangerschap nog overgaat heb ik laten varen. De gyn en vk hebben me dat ook maar op mijn hart gedrukt. Gelukkig groeit de baby voor mijn doen wel goed. Ze is wel wat klein maar had niet anders verwacht. Mijn andere dochters waren ook klein.
Prikkeldraad, Lief dat je er naar vraagt. Gaat stukken beter met man. Heeft weer een ritme en doet braaf het huishouden. Heerlijk. Voel me nu echt een prinsesje Werk heeft hij nog niet gevonden, maar dat komt vast wel. Vraagje; Puckababy. Handig of te duur en ik kan beter voor iets anders gaan? Verkopers pakken mij zo in, haha
Zally wat ontzettend naar zeg om zo je zwangerschap uit te moeten zitten. Kan me voorstellen in jou geval dat je het liefst je kindje al in je armen hebt. En ook nog bv geven, jeetje knap hoor! Heb je nu niet zo iets voor jezelf om daar mee te stoppen? Of wil je dat echt niet? Kattenvrouwtje, die zou ik pas aanschaffen als je kindje geboren is! Als je merkt dat de kleine onrustig slaapt zijn ze handig, als je kindje gewoon goed slaapt en niet te veel armbewegingen maakt heb je ze echt niet nodig. Daarnaast zou ik ze tweedehands aanschaffen, scheelt zoveel geld en ze worden maar zo kort gebruikt. Ik had er 2 voor 25 euro, leken nog wel nieuw. Uiteindelijk hebben we ze maar drie weken om en om gebruikt!
Hoi meiden, eindelijk weer even een reactie van mij. Spiek wel vaak even mee hoor, maar heb echt te weinig tijd om echt overal op te reageren @ Zally, zoveel overgeven.....wat een energie moet dat kosten! Heel erg vervelend, zacht uitgedrkt hoor.....want bah hier wordt toch niemand vrolijk van? Ik hoop dat het snel over is en dat je eht kunt gaan genieten! @ Kattenvrouwtje, ik heb de puckababy wel gebruikt. Toen gewoon van MP 2e hands gehaald, want nieuw vind ik ze veeeel te duur. Mijn zoontje had er zeker baat bij en sliep daardoor veel rustiger. @ Geheugen......tja het gaat goed zoalng ik ALLES maar opschrijf. Doe ik dat niet, weet ik 100% zeker dat ik het vergeet. Tot op heden nog geen extreme fouten gemaakt maar ben er wel bang voor.. @Buik......pfff die groeit hier echt ENORM!!! De broeken die ik op het laatst aan had bij onze zoon Reaven kan ik amper meer aan. Heb nu maar wat 2e handsbroeken gehaald via MP...voor die laatste 4 maanden vond ik het zonde om nieuwe te gaan halen. We weten nl nog niet of we een 2e willen Van maatje 36 naar maat 40, het is even wennen!! @Bekkenklachten, ik heb ze niet gehad in mijn vorige zwangerschap. Nu weet ik helaas wel hoe dat is...pfff En ik kan en wil gewoon niet rustiger aan doen, maar het moet soms wel even want het doet dan echt pijn! Maar met een mannetje van 1.5 jaar, een baan van 24 uur, 7 honden en een flink huishouden is er weinig tijd voor echte rustmomenten. Heb met mezelf afgesproken dat ik iig na 19.00 's avonds niets meer doe, alleen lekker achter de pc of tv. Lig altijd rond 22.00 in bed en geniet van ieder uurtje slaap. De laatste week verwend met 8 tot 9 uur slaap, heeeeeeeerlijk!!! Gisteren extra echo's gehad van ons meisje, wat heerlijk om haar te zien! Net zo beweeglijk als haar grote broer haha. Ze weegt nu rond de 600 gram, dus prima op schema.
@Sax: wij hadden voor de geboorte van onze eerste ook 1 kruik gekocht en 1 geleend van vrienden, zo gaan we het nu waarschijnlijk ook weer doen. Wij hebben beide kruiken wel een week of 2 echt nodig gehad als ik het me goed herinner, want onze dochter kon zichzelf in het begin niet zo goed op temperatuur houden. @kattenvrouwtje: balen van je geheugen, maar inderdaad heel herkenbaar! Wel humor van je collega's trouwens om een plaatje van een goudvis op je postvak te plakken, daar moet ik wel een beetje om gniffelen! Fijn trouwens dat je man zichzelf een beetje herpakt heeft, dat is voor hemzelf ook beter! Maar het is ook niet niks om je baan kwijt te raken dus het is logisch dat het even geduurd heeft! Laat je maar lekker verwennen nu, geniet ervan! @prikkeldraad: en, al nieuws over jullie nieuwe huis? Is het rond? Ik hoop het voor jullie! @truelove: wat heerlijk dat het goed gaat met jullie mannetje, ik kan me voorstellen dat jullie nog steeds aan het bekomen zijn van de schrik van een tijdje geleden. Heb je nu eigenlijk helemaal geen bloedverlies meer, of nog wel? @arual: fijn dat jouw controle ook goed was! En heel begrijpelijk dat je emotioneel werd, het is ook zó confronterend dat je zusje een miskraam heeft gehad! @zally jeetje 10 keer per dag overgeven...ik kan me er niets bij voorstellen! Echt ellendig...en inderdaad respect dat je dan ook nog je jongste borstvoeding geeft! Gelukkig gaat het goed met jullie kleintje. Dikke knuffel voor jou! @puckababy: geen ervaring mee! @lavitabella: wow wat groeit jouw buik dan hard! Ik heb trouwens hetzelfde qua positiekleding aanschaffen, grote kans dat dit ook mijn laatste zwangerschap is dus ik heb geen zin om een positie-winterjas te kopen maar ik heb ook geen gewone winterjas meer (de oude was na vorige winter versleten dus heb ik weggegooid) dus ik heb het nu heel koud buiten in m'n 'herfstjas'! @hier: controle bij de VK afgelopen vrijdag was weer prima, mijn bloeddruk was netjes laag en met de kleine meid was ook alles in orde. Hartje klopte met ongeveer 150 slagen per minuut en bovenkant baarmoeder ligt nu zo'n 3 cm boven m'n navel. Iets hoger dan gemiddeld, maar heel normaal bij een tweede kindje zei ze. Dus ik ben helemaal blij! Vraagje aan dames die al een kindje hebben en die weer borstvoeding willen gaan geven (net als ik): gaan jullie (weer) een borstvoedingscursus volgen? Ik zit me af te vragen of dit zinvol is, omdat ik 3 jaar geleden ook al zo'n cursus heb gevolgd.
Brabomama, ik heb al twee keer bv gegeven, maar nooit een cursus gevolgd en nu dus ook niet van plan. Ik zou in jouw geval als je al zon cursus hebt gehad en dus ook al een keer bv hebt gegeven niet weer voor zo'n cursus gaan, maar het is ieder voor zich natuurlijk, als jij je daardoor zekerder voelt moet je het gewoon doen! Hier even flink zitten huilen net. Heb vanmiddag van een van mn beste vriendinnen gehoord dat hun laatste icsi weer mislukt is en ze nu uitbehandeld zijn. Ze zullen dus nooit een kindje krijgen, vind het zo ontzettend verdrietig voor ze. Wat is het toch oneerlijk verdeeld he! Wij drie kindjes en zij geen. Voel me bijna schuldig, ook al weet je natuurlijk dat dat niet hoeft. Adopteren willen ze niet, dus ze moeten hun leven nu echt gaan inrichten zonder ooit ouders te worden. Dat gaat ze denk wel lukken, ze zijn een sterk stel samen, maar wat lijkt me dat ontzettend moeilijk. Ik weet ook niet zo goed hoe er mee om te gaan, zeker nu ik zelf in verwachting ben. We hadden zo gehoopt samen zwanger te lopen, maar vooral dat er voor hun een wonder zou gebeuren. Jeetje ik ben er echt stil van!
derde, Wat ontzettend verdrietig voor je vrienden. Denken ze aan adoptie of houdt het hier op? Sowieso treurig hoor. Ik hoop dat ze toch nog ergens hun geluk vinden in deze donkere tijd. Vandaag is mijn verjaardag maar hij werd niet gevierd. Waarom niet.. geen idee. Mn hoofd stond er niet naar en nu het niet gevierd is ben ik zo somber. Beetje spijt nu. Hoop dat alles goed gaat met iedereen!
Derde, wat heftig . Lavitabella, groeit goed . Hier ook al 1 broek die bij de buik te klein is. Groot gelijk dat je savonds niets meer doet! Brabomama, ik heb al de nodige borstvoedingsvoorlichtingsavonden bijgewoond maar dan niet als zwangere. Ik heb wel al contact gehad met m'n lactatiekundige om even wat door te spreken en te vragen omdat ik dochter ook aan de borst heb. Bij de cursussen en voorlichtingsavonden waar ik ben geweest zijn wel vaak moeders van een tweede of derde kindje, vaak om toch wat op te frissen of omdat ze graag bv willen geven maar dit niet is gelukt of korter dan ze hadden gewild. Vandaag Sinterklaas gevierd met de ene kant van de familie, erg gezellig en baby en dochter zijn beiden verwend! Mijn volgende controle bij de vk is op 24 dec. 2 jaar geleden had ik mijn laatste controle ook op 24 december (26e bevallen), wel grappig om nu die dag weer controle te hebben (alleen dan graag niet gevolgd door een bevalling ). Hier ineens weer flink last van mijn bekken, gisteren een strandwandeling gemaakt met dochter en daarna nog even naar de zwarte pieten in de wijk, blijkbaar toch teveel :/.
@derde: wat een verdrietig bericht.. Kan me je gevoel heel goed voorstellen. Hoop dat ze het een plekje kunnen geven @kattenvrouwtje: gefeliciteerd met je verjaardag! Ik snap dat je hoofd er niet naar stond maar het gevoel van jarig zijn heb je dan ook helaas niet echt idd.. @arual: bekkenpijn helaas heeeeeeel herkenbaar.. Hier gaat het allemaal wel.. Buik groeit echt als kool en mensen denken dat ik al bijna moet bevallen. Kleintje is ook erg druk in mijn buik. Heb deze maand eens meegedaan met buik van de maand leek me wel leuk.
@ kattenvrouwtje, ja ik ben ook heel vergeetachtig. Ik gebruikte nooit een agenda, omdat ik hem nooit nodig had. Ik onthoud altijd al mijn afspraken op datum, tijd enz. Nou dat is nu dus over! Ik moet alles opschrijven en op mijn werk vergeet ik ook alles. Collega's die zeggen, jawel dat heb ik vorige week nog tegen je gezegd! Eh oke, nouja dan ga ik er gelijk even naar kijken #blush# haha. Heftig vind ik dat hoor, al die verhalen over vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen. Daarvoor was ik er nooit mee bezig, maar nu hoor ik dat ook heel veel om me heen. HEt lijkt me ook heel moeilijk om nog positief over de zwangerschap te praten, of uberhaupt erover te hebben. Heeft iedereen al een kinderkamer gereed? Er zijn nog best wat dingen te regelen bij ons, babykamer, nieuw huis?, trouwen... We hebben het niet structureel gedaan van eerst huisje, dan trouwen --> visa versa en dan een baby. Mijn vriend heeft een jaar in onzekerheid geleefd of hij mag blijven na een re-organisatie en we weten nu dat hij mag blijven! Super blij maar in die tussentijd hebben we geen huis gekocht. Dus we zitten nog te twijfelen f we dat nu gaan doen of na mijn bevalling. Net als het trouwen.. Wel een kinderwagen gekocht, jeetje wat zijn die krengen duur! Maar goed bij de tweede winkel ben je als 'onwetende' al een beetje gewend geraakt aan de prijzen en hebben we daar in de één van de laagste prijssegment klasse ( E650,- leek op dat moment heel goedkoop) Van tevoren had ik nooit gedacht dat ik dit voor een kinderwagen zou uitgeven maar helaas ik werd verliefd. BAbykamer vind ik heel moeilijk, hoe hebben jullie het aangepakt? Alles compleet uit één winkel of van alles wat? Hoe hebben jullie je inspiratie gevonden? Verder zag ik vandaag voor het eerst mijn buik omhoog gaan Mijn placenta ligt aan de voorkant, maar voelde het kleintje al wel met 17 weken. Dus ik kan niet wachten tot mijn vriend het ziet. Ik heb niet veel zwnagerschasklachten, ik ben wel weer sinds een week met een psycholoog aan het praten en ik merk wel weer dat ik de afgelopen dagen niet lekker in mijn vel zit. Daar had ik daarvoor geen last van, wonderbaarlijk met al die hormonen, maar de laatste dagen wel. Daarnaast heb ik ook heel wat stress gehad afgelopen dagen, drukke periode op het werk emt wat minder fijne gesprekken, ik weet dat het erbij hoort maar het is wel heel moeilijk en ik voel me ook heel schuldig tegenover de baby, ik wil me zo graag goed voelen voor haar en dat frustreert me ook. Verder heb ik vaak last van steken in mijn linkerborst, meer mensen ervaring mee ? Ik ben nog wel lekker aan het sporten, ik voelde gisteren wel na een partij mijn kuiten verzuren. Heeft mijn teamgenoot een zalfje op mijn kuiten gesmeerd. Ik heb er nooit (ik weet het, naief) bij stilgestaan dat dat zalfje in de bloedbaan kan komen en indirect ook bij de baby. En nu las ik gisteravond dat je voltaren NIET mag gebruiken tijdens de zwangerschap en als je de bijsluiter leest over de bijwerkingen die je kan krijgen, dan wordt je daar ook niet vrolijk van. Totaal in paniek natuurlijk, het zal toch niet.... Gelukkig heeft de verloskundige me gerustgesteld. Wat een onzekerheid kan er zijn in je zwangerschap!Daarvoor maakte ik me over lichamelijke kwaaltjes nooit zorgen, maar nu is het bij alles, "ohjee als er maar niks met het kleintje gebeurt".. Dus voor mij het leermomentje van de dag: bij alles wat ik anders doe dan normaal, twee keer nadenken "mag dit egenlijk wel?'"
@derde sterkte heel erg zulk nieuws in je directe omgeving Je wou dat je dan wat kon doen. Meer icsi gaat niet financieel of kan gewoon niet? Hier vandaag 25w echo gehad. Ging niet met een heel prettig gevoel naar huis. Ze loopt 2 weken achter met groei. Haar bovenbeentjes en haar buik zijn te klein met deze termijn. De toevoer van de navelstreng hebben ze gecheckt en die was goed. Nu moet ik elke week de navelstreng laten controleren en over 2 weken weer groeiecho. Maak me nu dus zorgen. Mijn kids zijn niet groot maar gewoon 3 kilo met de geboorte (38,2 en 38,6) en nooit iets in de zwangerschap gehoord. Hopelijk is ze gewoon een kleintje en krijgt ze wel gnoeg voedingstoffen. Ga maar wat meer rust proberen te houden.