Zally: oef, nog steeds aan het overgeven, niet fijn. Digi-knuffel! Derde: wat heftig nieuws om te horen. Veel sterkte! Kattenvrouwtje: als nog gefeliciteerd, ondanks dat je het niet gevierd hebt, hoop ik dat het toch nog een beetje leuk was. Kim: balen van het nieuws, dat is niet iets wat je wilt horen. Hoop dat het inderdaad gewoon weer een kleintje is en dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Zoveel-weken grens: geen idee met hoeveel weken ze hier actief bezig zijn om je kind in leven te proberen te houden. Denk dat het heel erg afhankelijk is van het ziekenhuis, hier in de omgeving verwacht ik niet dat ze de capaciteiten hebben om te werken met zeer vroeg geboren kindjes. Ik denk in de drie grootste steden van het land wel meer kennis en apparatuur aanwezig is, maar heb er niet in verdiept. Hoop het namelijk niet nodig te hebben. Borstvoedingcursus: nooit gevolgd en bij zoon ging het ook als vanzelf, dus was niet van plan om er een te gaan volgen. Zou ook niet weten of ze dat uberhaupt hier in het land doen. Maar Brabomama gewoon doen waar je jezelf het prettigste bij voelt. Beweging: hier wordt de kleine sinds 2 weken juist rustig als man zijn hand op mijn buik legt, dus nu ik dat door heb, maak ik er af en toe gebruik van. Sommige dagen wordt ik soms moe van de vele bewegingen die ik voel, dus dan mag man even zijn truukje doen. Tot gisterenavond in bed, man had was heel aardig om zijn hand uit te lenen, maar dit keer werkte het niet. Na vijf minuten zei hij, is uk altijd zo druk ? Zo kan ik toch niet slapen! Hahaha... hij begint het nu te begrijpen. Babykamer: hier hebben we de knoop doorgehakt, we weten wat we met de babykamer willen gaan doen. We hebben besloten om alles kamers te verhuizen, verven etc. om bij ons uiteindelijke plan te komen. Nu nog besluiten welke kleuren, meubels etc. dus het duurt nog eventjes voordat we klaar zijn, maar het plan is er!!!
@zally: jeetje wat vervelend! @derde: heftig zeg! Heel veel sterkte! Hier heel druk geweest met van alles en nog wat.. nu weer wat rustiger en nu ben ik ziek.. heb sinds gisteren knallende hoofdpijn die maar niet weg wilt gaan. Mag om half 4 even komen voor een extra controle voor mijn bloeddruk. Hopelijk is die gewoon goed en gaat de hoofdpijn snel weg aangezien wij zaterdag op vakantie gaan. babykamer: wij zijn nog steeds druk bezig met de nieuwe kamer van zoonlief. Daarna is de babykamer aan de beurt.
@kelly vervelend zeg die hoofdpijn. drink je wel genoeg? was je bloeddruk goed? hier beetje 'op mijn donder' gehad van mijn VK, dat ik het iets rustiger aan moet doen. Ik probeer het ook echt, maar met full time werken en een redelijk druk sociaal leven blijft er gewoon niet zoveel tijd over om rustig aan te doen... Bovendien voel ik me goed. Ze wil dat ik een dag minder ga werken, maar ik heb soms het gevoel dat full time werken en een zwangerschap combineren gewoon niet echt geaccepteerd wordt door velen, inclusief mijn VK. Ik heb in ieder geval niet t idee dat t werken t probleem is, meer t werken in combinatie met de 100 dingen die ik nog buiten werk probeer te doen. Ik moet gewoon lekker af en toe een avond op de bank blijven zitten haha. Hebben jullie al pretecho's ingepland of gehad? Hoe was dat? Mijn man heeft niet zo'n behoefte aan een pretecho, en dus heb ik besloten om er maar geen in te plannen. Misschien bij de volgende.
Roosjedoosje, Geen pretecho gepland hier. Moet wel m'n 26 weken echo afspraak maken. Goed dat je me daaraan helpt te herinneren, haha. Waarom moet je een dag minder werken van je vk? Ik werk ook fulltime, maar heb hier nog nooit iets over gehoord. Just us, Haha. Ja, jezelf gek maken en jezelf voor je kop slaan met tijd en wijlen hoort er hele,aal bij. Fijn dat het voor een keertje niet uitmaakte met die voltaren gel. Goed dat je er over nadenkt! En what the.... Vandaag zat ik een beetje naar de vorm van m'n borsten te kijken. Ze zijn namelijk flink gegroeid.. Ik kneep er in om te voelen en zag opeens vocht uit m'n tepel komen. Bizaaaaaar! Maar het werkt dus wel woehoeeeeeee Oja enne: 23 weken dansje!
Bloeddruk was goed, urine was goed en kleine doet Het ook goed. Dus waarschijnlijk gewoon een griepje. Gelukkig maar
Roosjedoosje: waarom gaf de VK dat aan, gaat het minder met je of met de kleine? Dat zou voor mij de enige logische verklaring zijn om rustiger aan te doen. Neem aan dat je lichaam zelf ook aangeeft wat het aankan. Kelly: goed om te horen dat alles gecheckt is en dat alles goed was. Nu lekker uitrusten en gezond eten en hopen dat je niet ziek wordt. Kattenvrouwtje: humor! Wel fijn om te weten dat ze werken. Hier een waarom-woon-ik-alweer-hier-momentje: Vorige week de auto naar de garage geweest voor een soort APK-keuring. Nou prima, rij naar huis en volgende dag rijdt man in de auto... staat het stuur scheeft terwijl de banden rechtstaan. Gelijk terug naar de garage maar aangezien het weekend was konden ze niet veel doen. Garage gaf aan dat het niets is, maar dat we maandag de auto konden brengen en ze wel eventjes zouden checken maar dat het niets was. Ze zouden bellen, dus niet. Kon ze zelf ook niet telefonisch bereiken dus uiteindelijk zelf naar de garage gegaan. Blijkt er iets stuk te zijn, of ze het moesten repareren, kosten een kleine 500,- En natuurlijk is man voor een week weg, snap ik niet wat er kapot is en waarom dat niet is opgevallen tijdens de keuring. Nog net niet uit mijn slof geschoten...want vermoed dat zij een fout hebben gemaakt bij de keuring waardoor wij nu moeten gaan betalen. Vriendelijk bedankt en auto meegenomen en zal mijn man wel even terugsturen. Pffff..... voor de rest gaat het prima!
Wauw wnsdg, gefeliciteerd! Ik morgen eindelijk 24. Verder even ego: gisteren eindelijk gehoord dat we een huurhuisje hebben en meteen vandaag kunnen tekenen en sleutels gekregen. Gelukkig hebben we dus ook in het nieuwe jaar een dak boven ons hoofd. Het is wel echt een heel klein huisje, dus dat wordt spannend bij het inrichten. Heb teveel gedaan vandaag; strompelde door ikea heen en ben nu afgepeigerd met pijn, maar ben iig blij dat we woonruimte voor langere termijn hebben!
Ik weet ook niet zo goed waarom de VK dat voorstelde. Baby doet t goed, groeit goed, ik gaf alleen aan dat ik erg druk was, en dat ik niet echt aan rust nemen toekwam. Misschien heeft ze ook wel gelijk...ik ga vanaf januari wat minder werken, dus dan zal ik misschien wel aan wat meer rust toekomen. @24 en 25 weken dames, gefeliciteerd! en @kelly fijn dat t niks ernstigs is, en @prikkeldraad opluchting dat jullie een huisje hebben. weer tijdelijk of kunnen jullie hier permanent in?
@prikkeldraad, Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Klein maar fijn. In ieder geval een dak boven je hoofd, warme plek voor de winter en zekerheid! Wnsdg Heb je al gegoogled hoe dat zou kunnen komen? Lijkt mij geen kleinigheidje, maar gewoon een fout van hen. Ik zou echt niks betalen. Anders hadden ze het wel moeten zien bij de keuring toch?! Gefeliciteerd met je 25 weken. Kelly, Gewoon griep... Haha. Snap het wel, maar griep vind ik zo verschrikkelijk. Je kunt dan echt niks meer. Bah. Beterschap
Prikkeldraad: wat een fijn nieuws! Uiteindelijk ook erg snel gegaan. Succes verder met pakken en verhuizen en doe rustig aan en laat het vooral voor je doen. Kattenvrouwtje: googlen lukt niet. Het ging allemaal in zo'n raptempo dat ik de technische woorden helemaal langs me heen heb laten gaan. Pas toen ik thuis was bedacht ik dat ik ze had moeten noteren zodat ik ze had kunnen vertalen en kunnen googlen. Nu maar wachten totdat man thuis komt kan hij het gaan regelen.
Hallo dames, Ik ben in verwachting van ons eerste kindje een jongentje mijn uitgetelde datum is 27-03-2015. Ik zit al thuis vanaf sept vanwege een bekkeninstabiliteit en weet sinds de 22 weken dat ik zwangerschapssuiker heb. Vandaag al weer 24 weken!
Welkom Maddie, Lijkt me heel lastig. Reageerde je baas oké? Hoe gaat het met jou? En ik hoop dat het stil is hier, omdat iedereen leuke dingen is gaan doen!
Welkom en gefeliciteerd, Maddie! Vervelend voor je dat je zo'n last hebt, zeg! Kun je wel een beetje van de zwangerschap genieten? Kattenvrouwtje: vieren jullie geen Sinterklaas? Wij gaan zondag naar mijn schoonzus om het met haar en haar 13-jarige dochter te vieren. Ik klets weinig mee omdat we veel aan het klussen zijn. Als ik dan thuiskom, lees ik wel mee, maar ben ik meestal te moe om te reageren. Bijkomend probleem is dat ik zo verschrikkelijk slecht slaap. Hebben jullie daar ook zo'n last van? Meestal word ik rond 3 uur wakker en blijf ik dan klaarwakker tot een uur of 5. Vannacht zelfs van 2 tot 6! En het is niet dat ik pieker oid; ik lig gewoon klaarwakker me te vervelen, terwijl ik wel doodmoe ben. Morgen hopen we (lees: manlief, papa en een vriend) het laminaat te kunnen leggen. Vandaag hebben manlief en ik geschilderd (ik dus toch wel, maar met de ramen open, verf op waterbasis én een mondkapje op), hooelijk heeft dat voldoende gedekt. Mijn vriendin en ik gaan intussen de babykamer behangen ❤️ We hebben een snoezig behang gevonden in bruine, groene en blauwe tinten, van allemaal vogeltjes in een bos. Ben benieuwd of ons dat lukt! En als het teveel wordt, ga ik wel schoonmaken en boodschappen doen, haha! Hopelijk heeft iedereen een leuke Sinterklaasavond! Wnsdg: vieren jullie het? Jouw man is ook Nederlands, toch? Ik ga lekker richting bed. Knuffel allemaal!
@ Kattenvrouwtje, Prikkeldraad. Mijn bazin reageert van het is niet anders. moet ook wel zeggen dat ze er van wist dat ik bezig was met zwanger worden vanwege mijn PCOS. Ze zegt dat ik er van moet nemen zodat ik straks er weer voor de volle 100% er ben. Met mij gaat het moment wat minder. veel last van mijn bekken en benen. slaap ook wat slecht maar ik onthoud dat ik er zometeen wat moois voor terug krijg. met mijn suiker is echt sukkelen veel naar het ziekenhuis, insuline prikken en elke keer 1.5 uur na het eten mijn waardes controleren.
Gefeliciteerd Maddie! Prikkeldraad, wat superfijn van jullie huisje! En meteen al aan de slag met de kinderkamer, heerlijk! Hier nog alles prima. We hebben bedacht om in de kerstvakantie nog 1 keertje met zn tweetjes n weekend weg te gaan voordat de kleine er is. Daar heb ik wel zin in. Nu n rustig weekendje thuis
Iedereen de sint overleefd?? Hier was het wel gezellig, maar met 17 kinderen en 12 volwassenen was wel weer even een giga drukte. Nou ja de kids weer blij met hun kadootjes en eindelijk geen hypere zoon meer. Die liep al weken in spanning, is er heel gevoelig voor. Heb het erg druk om te reageren, sorry. Even snel wat ik me kan herinneren, Welkom maddie en gefeliciteerd! Prikkeldraad, heel fijn dat jullie een huisje hebben. Jammer dat het zo klein is, maar als jullie maar denken dat het lukt met een baby kan er heel veel. Ikea heeft hele handige oplossingen voor kleine kamers. Wnsdg weet je al meer van de auto? Klinkt als de stuurkolom? Wij hebben het ook een keer gehad, een week na apk ging er wat kapot, helaas gebeurt dat wel eens. Een auto is een duur geintje, maar ja wij kunnen niet zonder. Sorry als ik iets vergeet! Gister trouwens een geslachtsecho gehad, ivm onzekerheid bij de 20 wekenecho. 'Gelukkig' is het nog steeds hetzelfde geslacht! zou toch even moeten wennen als het ineens weer wat anders zou zijn, je gaat er nu toch al weer vijf weken vanuit dat het een ... Wordt! Nu kunnen we dus met gerust hart spullen van zolder gaan weg doen en nieuwe spulletjes kopen etc. Ook al hebben we ook nog wel het een en ander liggen, is toch wel makkelijk dat we van onze zoon en dochter nog van alles bewaard hebben! Verder zag alles er goed uit, kindje nam steeds slokjes vruchtwater, heel grappig om te zien. Groei lag 3 dagen achter, maar dat was prima en ik heb twee kleintjes gehad van begin 6 pond, dus hoop eigenlijk dat dit kindje ook niet meer als 7 pond zal zijn bij de geboorte Fijnweekend iedereen!
Maddie: gefeliciteerd! Prikkeldraad: succes met al dat klussen! Slapen: heb ik momenteel geen last van, maar herken het van de zwangerschap van mijn zoon. Heel irrintant dat je niet kan slapen maar wel zo moe bent. Helaas geen goede tips! Derde: fijn om nu zekerheid te hebben over het geslacht van de kleine. Lekker dat je nu echt aan de slag kan gaan, succes! Sinterklaas: is voor het eerst bij ons langs gekomen. Vorig jaar was zoon nog 'te jong' dus hebben we het overgeslagen. Dit jaar hebben we het gezellig met andere Nederlanders kunnen vieren! Auto: nog geen nieuws, man is net richting de garage om meer duidelijkheid te krijgen. Even afwachten dus!
Lieve meiden, Het lukt me de laatste tijd steeds moeilijker om alle berichten hier bij te houden. Ik lees vaak wel mee maar ben net als sommige anderen hier dan te moe/druk om te reageren. Daarom nu slechts een paar persoonlijke reacties op berichten: Maddie welkom hier en gefeliciteerd! Wat ellendig van je bekkenpijn, wat hoor je dat toch vaak! Ik prijs mezelf heel gelukkig dat ik dat niet heb. Prikkeldraad gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje!! Hier gisteren 25 weken zwanger. Ben niet onverdeeld enthousiast over hoe het gaat. Nog steeds veel last van m'n banden en afgelopen week met pijn in m'n hart het sporten weer opgegeven (waar ik juist weer mee was begonnen in oktober, nadat ik er in het begin van m'n zwangerschap te moe voor was). Maar nu ben ik gestopt omdat ik bijna niet meer mee kan komen, zo'n beetje alle oefeningen uit de groepsles die ik altijd volg moest ik aangepast doen. Ik houd het de komende maanden wel bij zwangerschapsyoga en af en toe een keer zwemmen misschien. Ik heb er heel veel moeite mee om gewoon te accepteren dat m'n lichaam steeds minder kan, herkennen jullie dat? Ook heb ik de laatste tijd wat last van neerslachtigheid. Ik heb het gevoel dat we de babykamer en onze dochter haar nieuwe kamer niet op tijd af gaan krijgen, ook omdat mijn man niet zo zit te springen om alle ideeën die ik heb, het lijkt wel alsof hij helemaal geen geld wil uitgeven aan de inrichting/aankleding. Verder maak ik me nog steeds zorgen over het overdragen van m'n werk voor als ik straks met zwangerschapsverlof ga. Ik heb zo'n solofunctie en er zitten zoveel dingen die ik doe in m'n hoofd in plaats van dat ze op papier staan dat ik me afvraag of mijn werk wel door iemand anders over te nemen is. Ik hoop echt dat ik over een week of 10 wel rustig met verlof kan gaan, en niet met het gevoel dat het een zootje is als ik terug kom... Einde egopost, volgende keer hopelijk weer een iets vrolijker verhaal!
Hoi meiden ik lees wel mee hoor maar heb erg weinig puf om te reageren sorry ☺️ Hebben jullie allemaal al een naam?