Brabomama wat vervelend dat je je zo rot voelt. Het is niet raar dat je niet meer kunt sporten hoor, ik kon met 13 weken al niet meer hardlopen en doe nu alleen nog maar yoga. Ik wilde ook gaan zwangerschapszwemmen, maar helaas is er in onze buurt niets te vinden op een dag dat ik kan. Ik zou zeker gaan zwemmen als ik jou was, dan heb je geen last van je bekken. De neerslachtigheid herken ik helaas maar al te goed, ik loop al een jaar bij een psych voor depressie. Het gaat nu eindelijk echt de goede kant op, maar ook hier raak ik nog steeds helemaal in de stress en somber als ik denk aan de slaapkamers voor onze kids. Mijn man is dan eindelijk wel een beetje begonnen met verven en volgende week komen eindelijk de dakramen, maar dan wordt het de hele kerstvakantie klussen om de zolder klaar te krijgen. Pas in januari kunnen we beginnen met de babykamer, dan ben ik al zeven maanden! Vind het zo naar dat het pas zo laat klaar zal zijn, wil zo graag het kamertje inrichten enzo. Gelukkig heeft mn man niet zo'n moeite met nieuwe dingen aanschaffen, hij let wel op dat ik niet te veel uit geef, maar verder moet ik het alleen even overleggen en dan mag het meestal wel. Hopelijk draait jou man snel bij. Dat van jou werk herken ik helaas niet. Lijkt me lastig in jou situatie. Misschien moet je er eens met je leidinggevende over praten dat je je er zorgen over maakt? En schroom niet om naar een professionele hulpverlener te stappen, het kan je echt helpen. En dat de dagen nu op zn kortst zijn helpt ook niet mee tegen de somberheid, ik ben er heel gevoelig voor in ieder geval. Denk maar vast aan het kindje wat je straks in je armen mag houden en opvoeden, dat maakt mij telkens heel blij. Zeker als ik de kleine voel schoppen. Neem echt de tijd voor jezelf! Ik lees hier ook over meiden die nog fulltime werken en niet begrijpen dat een vk zegt dat je even moet minderen. Zeker als je baby het goed doet lijkt dat raar, maar geloof me straks denk je echt had ik maar geluisterd! Je moet echt naar je lichaam luisteren en als je het gevoel hebt dat je nergens meer tijd voor hebt is dat dus een teken om te minderen, of dat nu in werk is of in sociale contacten denk en kies echt voor jezelf! Niet om jullie af te schrikken ofzo, maar denk niet te licht over de periode NA je zwangerschap. Zeker voor de meiden die een eerste kindje krijgen, een baby vreet energie en als je al helemaal op bent doordat je tijdens je zwangerschap veel te veel gedaan hebt zul je jezelf helaas straks tegenkomen na je bevalling. Neem het advies van de vk dus echt aan en doe het gewoon, zij zien het zo vaak mis gaan. Ik snap het, het is lastig, maar geloof me de zwaarste periode moet nog komen, de laatste twee maanden van je zwangerschap en het eerste half jaar met de baby! Natuurlijk is iedere vrouw anders, dus er zijn uitzonderingen, maar ik ken zelf geen enkele mama die niet is ingestort doordat ze maar door bleef gaan. Maar ieder zn keuze, het is alleen een tip die ik even kwijt wil. Bah hier de kerstboom optuigen en spulletjes neerzetten, niet mijn favo bezigheid, zeker niet nu we op zolder nog zoveel moeten doen. Ik hou het dit jaar lekker rustig, paar sterretjes, kaarsjes en de boom. Volgend jaar pakken we wel weer uit!
Derde bedankt voor je lieve woorden, dat doet me goed! Het gaat bij mij gewoon met ups en downs dus er komt vast weer een minder sombere periode aan straks. Fijn om te horen dat het met jou ook de goede kant op gaat. Overigens heb ik het op mijn werk al aangekaart en we zijn er al mee bezig maar we zijn nog niet klaar. Daar krijg ik gewoon een onrustig gevoel van. Truelove wij hebben al sinds eind oktober een naam en gelukkig is de naam in onze vriendenkring (waar nog steeds een heuse babyboom gaande is, afgelopen week weer een baby geboren!) nog steeds niet gegeven.
Derde Wat een lieve woorden voor brabomama. Ik kan me er helemaal bij aansluiten. Brabomama, Ook ik herken me in je verhaal. Heb dagen dat ik het echt niet zo positief zie allemaal. Er waren op mijn baan slechts 4 brieven binnen gekomen en geen van de sollicitanten waren geschikt. Dit geeft me ook onrust. Truelove Ik heb al heel lang m'n naam. Het is een naam uit lotr. Best apart maar dat past ook wel bij ons. Man en ik noemen haar nu ook al zo. 'Is R. Wakker?' ' zo R. Is weer flink aan het schoppen'. 'Op wie zal R. Het meest gaan lijken denk je?... Niemand zou bij ons een naam vinden passen uit de top 100 , haha. En jij? Sorry meiden. Ik wil wel reageren, maar ben te moe en kan me zo slecht concentreren.. Vind t zelfs vermoeiend om dit in te tikken op m'n ipad,, pff.. Vannacht ook maar 3 uurtjes geslapen omdat ze me zo wakker hield.. Pff
Ik heb wel een naam maar manlief moet er al tien weken over nadenken haha.. Vrijdag de 3D echo die wilt hij afwachten omdat we zelf het geslacht tot nu toe nog niet duidelijk hebben gezien..
Kattenvrouwtje wat is "lotr"? Ben wel heel nieuwsgierig naar jullie naam als ie zo apart is! Trouwens, ik kan nu alvast melden dat ik de naam van onze 2e dochter hier niet zal delen (te bang voor herkenbaarheid), net zomin als ik die van de eerste met jullie heb gedeeld. Ik zal alleen de eerste letter melden, net zoals bij de oudste. Alvast sorry en nee, ik ben niet over te halen! Oh en wij hebben ook geen top 10-naam gekozen trouwens! Lijkt me niet leuk als onze dochter later bij 4 meisjes met dezelfde naam in de klas komt, al is de naam nog zo leuk! (maar da's mijn mening, niets is zo smaakgevoelig als het kiezen van een naam ben ik al achter...)
Wacht...........mijn hersencellen beginnen ineens toch weer te werken, je bedoelt natuurlijk Lord of the Rings, Kattenvrouwtje!!!! (ga ik nu door voor de wasmachine? Hahaha!)
@kattenvrouwtje: dat doe ik extra niet ben bang dat ik me dan een keer verspreek bij familie ofzo haha
Hier al 2 jaar een naam, mijn vriend verzonnen, vind em zo mooi! Alweer 25 weken zwanger, wat gaat het snel!!
@derde bedankt voor je 'waarschuwing' over het full time werken. ik begrijp ook wel dat de verloskundige het zegt, maar ik had meer het idee dat het gewoon een soort standaard boodschap is wat ze aan alle moeder meegeven, en dat begreep ik niet zo goed. ik denk dat er zeker vrouwen zijn die het wel goed trekken om full time te blijven werken. Ik probeer ook wel echt rustiger aan te doen, ik ga vanaf januari een dag minder werken dus dan heb ik lekker 1 dag per week helemaal voor mezelf. @ naam wij hebben ook al een naam. Wij kiezen wel voor een populaire naam, gewoon omdat we er een hebben gevonden die we allebei heel mooi vinden. Het zou voor ons raar voelen om een bijzondere naam te gaan kiezen alleen omdat we geen populaire naam willen. We vinden dit nou eenmaal de mooiste (tot nu toe). Mijn man heeft zelf ook een naam die enorm veel voorkomt, en hij geeft zelf aan dat hij er als kind en nu ook nog nooit last van heeft gehad (ook al heeft hij 2 vrienden die ook zo heten), dus we dachten hij is het perfecte voorbeeld Als 2e naam kiezen we een iets bijzondere naam, zodat ze later altijd kan switchen mocht zij er wel last van ondervinden. @brabomama ik hoop dat je je snel beter voelt.
@lavitabella: mooi buikje! Nou ik wacht dan volgends mij als enige nog op mijn man met de naam haha.. Ik word er onrustig van maar hij vind dat hij nog genoeg de tijd heeft.. Vanmorgen erachter gekomen dat mijn zoontje de waterpokken heeft.. Ook weer fijn Heb inmiddels een bekkenband besteld en die is ook al binnen.. Frummel was vannacht flink actief waardoor ik niet kon slapen.. Bij de andere kids nooit last van gehad maar nu 😳 Mijn buik ging alle kanten op!!
@Truelove , ik hoop dat jij wel al ooit de waterpokken hebt gehad? ... anders even flink oppassen .... ik merk dat ik vaak wel hier kijk, maar niet reageer.. Ligt niet aan julie maar ben druk met van alles en niets dat ik vaak niet de puf heb om te reageren. Mijn excuses daarvoor... Hier inmiddels ook al bijna 25 weken zwanger, gister groeiecho gehad, boys liggen voor en eentje loopt wat achter dan de ander. Vandaar over 2 weken weer een groeiecho. 22 Dec Echo, Gyn en Vk Daarnaast heb ik links erg veel last van het CTS (Carpaal Tunnel Syndroom) , krijg een nacht spalk.. moet alleen 2 weken wachten. Gezien ik geen zin heb om twee weken te wachten heb ik maar een spalk online besteld.. en als dat helpt zeg ik afspraak met neuroloog af. Mijn buik groeit met de dag .. ongelofelijk ... mensen denken dat ik al bijna ben uitgerekend.. hahaha
@cicey helaas weten mijn ouders dat niet meer of ik het wel of niet heb gehad.. Dus ik moet het maar gewoon afwachten
Truelove, je kan je bloed laten testen he om te zien of je het al gehad hebt. Heb ik bij mn eerste zwangerschap ook gehad. Maar was toen wel al iets van 34 weken. Ik geloof dat dat ook van belang was, maar is tijdje terug al. Hier ook al naam, maar we noemen hem helemaal nog niet, ook bang dat ik me anders een keer verspreek vindt het al lastig genoeg om het geslacht geheim te houden Cicey, ik ken dat niet, lijkt me naar. En ik kan me voorstellen dat mensen denken dat je al hoogzwanger bent. Mn vriendin is pas bevallen van een tweeling, die had dat ook rond de 26 weken. Met 37 weken was ze echt gigantisch, nou ja dr buik dan let goed op jezelf, voor jou is het nu extra zwaar. De kindjes gaan hard groeien vanaf nu. Elke week dik een ons erbij en bij jou dus het dubbele! Verder even geen puf meer te reageren. Ik hoor al twee dagen van meerdere mensen om me heen dat ik er erg moe uit zie en bleek. Zo voel ik me helaas ook. Maandag bij vk toch eisen dat ze mn hb prikken. Kan natuurlijk ook eerder naar huisarts gaan, maar daar ben ik te eigenwijs voor. Helaas is mn man uit eten, dus moet de kids zelf b oppas gaan halen en bedritueel doen, pfff, daarna ga ik in bad en gelijk door naar bed! Later reageer ik weer op iedereen....
Hier ook moe en geen puf om te reageren. Veel aan het klussen, dus daarna afgepeigerd! Allemaal een knuffel!
Hai meiden! Ik heb m'n eerste klacht die me echt opbreekt. M'n benen voelen zo vermoeid. Ik heb nu 3 kussens op de bank, zodat ze heel hoog liggen. Doe netjes m'n teen oefeningen, maar m'n benen blijven zwaar, brandend en erg moe aan voelen. Terwijl ik niet eens zo veel gedaan heb vandaag. Hebben jullie hier ook last van? Brabomama, Tingtingting! U gaat door voor de wasmachine! Lord of the rings ja. R.... Zwijmel... Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat.
Werken jullie al wat minder? Ik merk dat ik toch wel een Beetje tegen m'n grenzen aan begin te lopen. Ben zo moe.. Trek sommige dingen ook echt niet meer. Stuur nu zelfs leerlingen uit de klas omdat ik gewoon geen zin heb in het constante gezeur om niks. terwijl ik normaal nooit (!) leerlingen eruit stuur. Bah.