truelove, wat ontzettend shit van je bekkeninstabiliteit. Hoe kan je bedrijfsarts daar nou zo licht over denken? Vast een man zonder kinderen! Ik hoop dat het een beetje uit te houden is voor je. Lief dat je aangeeft je ook af en toe weleens zo te voelen. Zelf merk ik echt dat ik nu eigenlijk niet kan werken, maar voel zo'n loyaliteit naar mijn mentorklas toe (morgen zie ik hen voor het laatst voor de kerstvakantie) dat ik wel moet gaan. Ach.. ik weet het echt niet meer. Blijf janken.
Tja geen idee wat hij denkt.. Helaas heb ik er niks op in te brengen Daarbij komt ook dat ik op de fiets naar het werk ga en openbaar vervoer geen optie is.. En tja dan ben ik bang voor harde buiken..
Jeetje Truelove, wat bizar. Kan me voorstellen dat je er enorm tegenop ziet. Is het een idee om vk, huisarts of gyn contact op te laten nemen met de bedrijfsarts? Derde: wat enorm frustrerend zeg. Hopelijk wordt het snel alsnog gedaan. Kattenvrouwtje: poeh, wat naar dat je er zo doorheen zit. Ik denk wel dat als het echt niet gaat, je ook niet moet gaan werken. Toen ik op de middelbare school zat, was ik blij met ieder extra uurtje vrij, ook al was ik best wel een studiebol. Natuurlijk is het vaak goed om door te zetten, maar je bent nu verantwoordelijk voor het kindje in je buik en de moeder van dat kindje. Goed voor jezelf zorgen dus! Hier: veel is al uitgepakt gelukkig! Nu rustig aan verder met de babykamer. Het behang is niet meer goed gekomen, dus er gaat een saai laagje witte verf overheen. En dan komt er vast een leuke muursticker of -schildering. Knuffel!
Truelove, wat naar zeg. Heb je je vk er al over gebeld? Als zij of je huisarts adviseert niet meer te werken moet je bedrijfsarts dat advies opvolgen. En anders vragen of je aangepast werk kan doen, achter computer oid? Als dat wel gaat hoor. Kattenvrouwtje, het is niet raar dat je nu emotineler bent door de hormonen, maar als het al dagen duurt is de kans groot dat je last hebt van een depressie, dat is niet raar en komt veel voor bij zwangere vrouwen. Vaak is dat zodra je bevallen bent over. Ik snap dat je morgen toch wilt werken. Probeer daarvan even de positieve kanten te zien, zeker als het de laatste keer is dat je de groep ziet en ga de dag erna naar je vk of huisarts. Vaak helpt het al om even met iemand te praten en als zij denken dat je echt hulp nodig hebt kunnen ze je doorverwijzen. Het komt echt helemaal goed met je, maar je zit er gewoon even helemaal doorheen! Niets om je voor te schamen. Maar leuk is het niet. Sterkte ermee en loop er niet te lang mee door! Als het goed is komt de dakramenman nu volgende week maandag, maar we hebben nog geen bevestiging. Ik snap natuurlijk dat hij er niets aan kan doen, maar het hele dakramenverhaal duurt me al veeeeeel te lang. Toen ik twee maanden zwanger was zijn we er al mee begonnen en telkens was het of mn man of de offertemannetjes die het er maar bij lieten zitten. Dit kon er ook wel even bij. Maar goed nu maar hopen dat hij echt maandag komt, en dan snel verder gaan met klussen. Ik heb echt last van nesteldrang! Verder vandaag erg zware dag gehad op mn werk, had beloofd vandaag mee te helpen met het verzenden van tijdschriftpakketten, nou dat heb ik geweten. Mn rug naar de klote, hele middag al harde buiken en vanavond doodmoe en helaas zelfs de yoga moeten skippen. Ze willen dat ik het donderdag af maak, maar dat ga ik dus niet doen, het was lichamelijk echt te zwaar voor me. Ik stel me niet zo snel aan, maar nu had ik beter naar mn lichaam kunnen luisteren. Soms vergeet je gewoon dat je al weer zes maanden zwanger bent! Hoe is het met de rest van de meiden, het is hier zo rustig! Of zit iedereen op facebook?
Ik werk in een winkel en loop dus hele dagen. krijg aangepast werk maar dat is dus zittend dus ook niet echt goed voor mijn bekken.. Ik had de fysio en mijn werk en U.w.v. achter mij staan maar dat boeit hem dus niet..
Wil toch nog iets leuks melden: wij zijn eindelijk uit over de naam!!!! Mijn man zegt ook elke keer hoe is het met ... Hahaha dus ben blij
Leuk truelove ben benieuwd wat de naam wordt! Ben sowieso wel benieuwd naar alle namen, wie weet hebben sommige dezelfde maar dat horen we in maart wel Vind jouw bedrijfsarts echt een eik..! Ik heb gelukkig een hele goeie die eerder voor de patient kiest dan de werkgever. Ik hoop dat je er uit komt met hem, ik snap ook niet dat hi voor die laatste twee maanden zo moeilijk doet. Succes ermee. Hier wordt het helaas toch een ziekenhuis bevalling. Er is weer gbs aangetroffen, dus dan moet ik in het zkh bevallen. Op zich niet erg en ik doe natuurlijk alles voor de kleine, maar vorige keer is me zo tegengevallen, kon me echt niet ontspannen daar. Geef mij maar een thuisbevalling, maar ja, nu kan ik me er op voorbereiden, wie weet helpt dat. En ik ga ook niet meer naar het zkh met de botte schaar! Daar zien ze me niet meer...
Derde: bedrijfsarts zei tegen mij wat anders dan dat hij naar het werk had gestuurd. Hij zei namelijk dat het voor mij niet meer haalbaar was. En nu kreeg ik gisteren te horen dat ik wel terug moet komen maar dan aangepast werk.. Ik gebeld en hij blijft volhouden dat hij dit gezegd heeft tegen mij! Dus hij maakt mij uit voor leugenaar!! Dat is nog het ergste vind ik.
Hi allen, even stil geweest hier idd, kerstdrukte op werk, en in mijn vrije tijd vooral bezig geweest met babykamer en sinterklaas. @truelove - wat balen dat jij en je bedrijfsarts niet op 1 lijn liggen. Vervelend als je echt niet kan werken en je moet toch. Ik zie echter bij mijn man, hij is zelf werkgever, dat werknemers vaak vrij makkelijk de bedrijfsarts inschakelen om niet meer te hoeven werken, en hierdoor komt het soms voor dat een bedrijfsarts extra streng wordt, omdat hij zowel de belangen van de werknemer als de werkgever moet afwegen. Het lijkt erop dat jij nu de dupe wordt van een strenge bedrijfsarts die veel in het belang van de werkgever denkt... Vervelend zeg. Dat hij vervolgens jou voor leugenaar uitmaakt is natuurlijk van de zotte. is er wellicht een regeling met je werk te treffen buiten de bedrijfsarts om? In het ergste geval zou je kunnen nadenken over onbetaald verlof? gezondheid gaat toch voor. Hier gaat alles goed. De zwangerschap gaat me vrij makkelijk af so far, boffen I guess. Ik sport normaal 3 x per week, dus ik denk dat mijn lichaam er misschien gewoon klaar voor was. Alleen mijn ijzer blijft steeds te laag. Vanochtend weer geprikt, en ik moet weer aan de ijzerpillen. ik probeer er ook echt op te letten met voeding, maar zonder die pillen kan mijn lichaam het blijkbaar niet zelf op pijl houden. Dat vind ik wel jammer, want ik ben niet zo'n fan van medicijnen en zou liever zien dat mijn lichaam het zelf regelt. Babykamer begint langzaam vorm te krijgen, marktplaats aan het afstruinen en dit weekend even langs wat adresjes om dingen op te halen. Marktplaats voelt voor mij een beetje als "because I bought it on sale, I actually made money" Blijf het leuk vinden om te lezen hoe het jullie allemaal afgaat. Begin me steeds meer te beseffen dat we over 4 maanden gewoon allemaal een kindje hebben Bizar
bedankt voor jullie lieve woorden allemaal! Ik voel me vandaag al een stuk beter. Gisteren belde mijn vader me zelfs op.. Nou dat doet die lieve man echt nooit. Hij kan daar niet tegen. Zeker niet wanneer ik aan het huilen ben. Hij begon gewoon te praten over zijn dag en dat hij zijn boekje weer gevonden heeft die hij kwijt was en ik knapte helemaal op. Zo fijn Echt mijn maatje. roosjedoosje, stom, maar zo voelt MP voor mij ook. Vervelend dat je ijzer zo laag blijft. Heb je geen last van je stoelgang door de pillen? Hoorde van mn moeder dat je dan vaak wel wat laxo nodig hebt.. Ik eet expres veel spinazie, sperziebonen, volkorenbrood (zo saai!) en rundvlees. Zo hoop ik het een beetje bij te houden. derde, wat is gbs? Kamertje/inboedel Klinkt alsof jullie alles al een beetje ingericht hebben. Ben daar wel wat jaloers op. Zou er ook zo graag aan gaan beginnen. Volgens mij geeft het je ook enorm veel rust wanneer je ziet dat zoiets een beetje af is. Dat er in ieder geval een kast is waar je alle kleertjes/etc.. in hebt liggen ipv plastic tasjes.
@Kattenvrouwtje: balen dat je je zo voelt. Wel fijn dat je vader je op zon manier je alweer een heleboel kan helpen. Nog aan het werk geweest? Nog even volhouden en lekker genieten van je verdiende rust. @Derde: oei dat is balen dat het een zkh bevalling gaat worden, zeker als je liever thuis wilt bevallen. Hoop dat je je nu beter op kan voorbereiden. @Truelove: wat vervelend zon bedrijfsarts. Hoop dat jullie er met zn allen snel uitkomen want deze situatie is nou ook niet erg fijn. Gefeliciteerd met het vinden van de naam, toch nog een lichtpunt! @Roosjedoosje: balen van je ijzergehalte en dat je nu pillen moet slikken. Ben ook niet van de medicijnen dus begrijp dat je baalt dat je moet slikken. Maar je doet het voor je kleintje, dat moet je maar voor ogen houden. @Kamertje/inboedel: zou ook graag door de alle babykleertjes willen gaan om te kijken wat we nog kunnen gebruiken en wat we aan moeten schaffen. Alleen met de hele kamerverzuizing is dat niet erg handig en moet ik mijn geduld nog eventjes bewaren voor later. @Hier: vanochtend onverwachts op controle geweest. Ik wilde een afspraak maken in een soort van gezondheidscentrum van de overheid. Moest ik gelijk eventjes papier invullen en dacht dat ik daarna een afspraak kon maken, maar nee hoor. Werden gelijk gewicht en bloeddruk gemeten, en kon gelijk door naar de arts. Uitgebreid onderzocht en daarna gelijk door naar de tandarts omdat ik daar al een tijdje niet was geweest en dat kon niet volgens het systeem hier. Anderhalf uur laten stapte ik naar buiten. Gelukkig alles goed met uk en mama en nu op naar de volgende etappe, weer een partij bloed laten onderzoeken. Soms blijft het systeem hier mij toch verbazen.
Wauw zie net dat het nog 90 dagen is tot de uitgerekende datum....al verwacht ik wel dat deze net zoals grote broer iets later gaat komen.
Derde: zal voor je duimen dat het maandag dan toch in orde komt! Op facebook is het idd een stukje drukker dan hier, maar er zijn tijden geweest dat er veel meer gepost werd. Balen dat je toch in het ziekenhuis moet bevallen. Ik ben ook benieuwd wat gbs is. En wel fijn dat je nu nig een tijdje hebt om je erop voor te bereiden. Truelove: fijn dat jullie het eens zijn over de naam! Wel heel vervelend dat het zo loopt op werk, zeg. Als het niet goed loopt, zou ik alsnog een medicus aan "jouw" kant vragen om contact op te nemen met de bedrijfsarts. Niet zelf tussen gaan zitten, laat ze het onderling maar doen. Roosje: vervelend als je lijf niet neewerkt, he? Ik zit sinds anderhalve maand aan de ijzerpillen. Eerst 1 per dag en sinds kort 2. Gelukkig heb ik nog geen last van verstopping. Inderdaad een bijzonder idee dat we over 4 maanden allemaal moeder zijn! Gaaf! Kattenvrouwtje: ik kan me zo goed voorstellen hoe graag je aan het kamertje wil beginnen! Heb je er zicht op wanneer je kunt beginnen, of is het wachten op je man? Hier staat het kamertje nog vol onuitgepakte verhuisdozen, want er moet nog een muur geschilderd worden. Dat had geen prioriteit voor het verhuizen, maar nu jeuken mijn handen! Ik zal voor je duimen dat je snel kunt beginnen. Wnsdg: Haha, bijzondere gang van zaken, vergeleken met hier. Fijn dat alles goed is met jullie allebei! Wanneer gaat bij jullie de grote kamerwissel plaatsvinden? Edit: whaaaa, nog 99 dagen!
Vandaag controle vk gehad alles was goed met ons ikke alleen ik baal enorm van het aankomen! Weer 5 kilo eraan
Vandaag weer controle vk gehad. Bloeddruk goed, gewicht goed, suiker perfect! Baarmoeder loopt wel 3 weken voor dus de kans is erg groot dat ik gewoon grote baby's maak baby lag mooi met hoofdje naar beneden en was lekker druk toen we naar het hartje gingen luisteren. 31-12 hebben we een groeiecho bij de gyn.
Zo nu even tijd om wat uitgebreider te reageren. @Truelove: wat vervelend van de bedrijfsarts! Hopelijk komt hij er nog op terug. Wat niet gaat dat gaat niet! En wat super dat jullie uit de naam zijn! Wat balen dat je zoveel aankomt! @prikkeldraad: fijn dat jullie over zijn! Nu lekker rustig aan gaan doen. @roosjedoosje: wat vervelend van je ijzer! Hopelijk helpen de pillen een beetje. Ik moest ze na de bevalling van Mees slikken omdat ik veel te veel bloed verloren was. Wij zijn al een tijdje uit de naam. Op fb heb ik hem wel genoemd maar hier doe ik dat niet omdat er misschien wel meelezers zijn Bij mij staat de teller qua kg's totaal nu op 6. Dat valt me reuze mee gelukkig. Zeker na de vakantie vorige week. Ik was maar net 1kg aangekomen. Vanavond nog kerstdiner op school en daarna lekker vakantie. Ik moet zeggen dat die extra week vakantie me vorige week ook wel heel goed heeft gedaan. Zou ik eigenlijk elk jaar wel willen Na de vakantie nog 6 weken werken. Wel 6 drukke weken met cito, rapporten en rapportgesprekken. Maar na de gesprekken zit het er ook echt op en heb ik eerst 1 week vakantie en dan begint mijn verlof. Dat gaat me eigenlijk echt veel te snel! We moeten voor mijn gevoel nog zoveel doen!
hoi even vanaf mn werk. GBS is groep streptokokken B bacterie. Helaas vanmorgen gebeld door de vk, dat ik vandaag of morgen nog naar zkh moet naar de gyn. Omdat de infectiewaarden van de gbs in mn urine te hoog zijn moet ik nu direct al aan de antibiotica. Schrok wel even van de spoed er ineens bij, want weet er zelf ook nog maar weinig van af. Heb net even info opgezocht en blijkt omdat ik nu een infectie in mn urine heb de baby een nog grotere kans heeft op gbs ziekte. Niet alle kindjes worden ziek en sommige zijn niet heel ziek, maar 5 op de 100 gbszieke kindjes overlijden er aan. Best wel veel dus. Ik hoop morgen bij de gyn meer duidelijkheid te krijgen. Vind het best wel even eng ineens. En vind het ook wel slecht dat ze er nu pas mee komen, want ze hadden de uitslag al veel eerder moeten opvragen. Nou ja, nu nog maar niet al te druk om maken, eerst morgen maar even afwachten wat de gyn zegt. Stomme is dat ik er dus waarschijnlijk al een hele tijd mee rond loop, want ben drie maanden geleden nog bij de dokter geweest voor blaasontsteking, eerste keer werd er beetje bloed aangetroffen, tweede keer was het ineens goed. Maar sinds die tijd heb ik altijd de klachten van een blaasontsteking gehouden, heel vaak moeten plassen beetje branderig gevoel. Helaas hebben ze toen geen kweek gemaakt en niet op de gbs gecontroleerd. Zucht soms is het beleid hier in nl mbt zwangerschappen nog wel magertjes hoor. Zeker als ik hoor wat er in Belgie allemaal getest wordt! De infectie verklaart waarschijnlijk ook mn vermoeidheid waar ik al drie maanden over klaag, maar wat steeds werd weggewuifd met, ja je hebt er al twee rondlopen, je werk, huishouden etc. Ik heb de hele tijd al het gevoel gehad dat er iets niet klopte, maar had de laatste twee keer een stagiair vk gehad, die heel weinig wist! Mn hb blijkt ook gewoon goed te zijn, dus daar ligt de vermoeidheid ook niet aan. Nou was even egoverhaal, maar moest het even kwijt! Gelukkig zijn ze er nu wel achter en zal het waarschijnlijk vanaf nu goed gecontroleerd worden. Maar ben nu best wel een beetje boos dat ze m'n klachten drie maanden lang hebben weggewuifd! En ze hadden trouwens ook nog een afspraak ingepland bij het ziekenhuis waarvan ik had aangegeven dat ik daar nooit meer heen wil! Het lijkt wel alsof steeds alles mis gaat, zucht...
Oh jee, derde, das een vervelend en inderdaad toch ook wel spannend verhaal zeg. Ik zou ook enorm balen als ik lees hoe ze (niet) met je klachten zijn omgegaan. Maar je krijgt nu das antibiotica, en dan controleren ze over 1 of 2 weken ofzo of dat heeft geholpen? Succes in ieder geval!
Oh ja, nog een vraagje: is een groeiecho standaard om te krijgen, ook als je alleen bij de VK bent en niet bij de gyn? Ik heb er niks over gehoord...
@Jaatje, nee groeiecho is niet standaard. In principe krijg je na je 20 weken echo niks meer, tenzij ze twijfelen aan de groei of ligging van je kindje. Dus of te klein of te groot, of aan het eind een stuitligging oid. Soms ook als ze twijfelen of er wel voldoende vruchtwater is ofzo. Zo gaat het in ieder geval bij de verloskundige. In zkh krijgen de meeste geloof ik regelmatig een echo, maar dan vaak ook om andere redenen.