Lavita: mooi buikje!! kattenvrouwtje:: goed nieuws zeg! Kelly: veel plezier met de echo!! Hier vandaag voor het eerst weer gewerkt.. Moest 4 uur volmaken maar dat heb ik helaas niet volgehouden. Heb echt te veel pijn Morgen maar eens bespreken hoe nu verder
@ prikkeldraad & kelly1609, ik spuit nu in de ochtend al 5 eenheden insuline bij het avond eten 2 eenheden en wanneer hij te hoog is ook nog.vandaag nog een waarde gehad van 9.6. vandaag hadden we echo en hij zit met z'n buik op de bovenste lijn 4 weken geleden zat hij er nog boven vandaar. hij weegt nu al 1120gram dus is wel aan de grote kan de rest ligt tussen de boven gemiddeld en de bovenste lijn. @ kattevrouwtje, ik ga duimen voor je hoop dat je man wordt aangenomen. @wnsdag, ik weet het eigenlijk nog niet goed wat ik er van vind. maar ben wel blij dat ik nu zekerheid heb. snap goed dat je hebt bij moeten komen vanalles. is ook niet niets. @ Truelove, kun je niet een andere arboarts eisen? ik moet zeggen dat ik er ook veel voor heb moeten doen hoor. maar als het niet meer gaat gaat het gewoon niet.
Wat draag jij mooi! En ik snap het helemaal hoor. Die nesteldrang dringt zich hier ook aardig op Enne bedankt voor het duimen draaien allemaal, maar dat mag pas na 1 januari hoor. haha. Anders ontwikkelen jullie nog reuma ofzo!
@ lavitabella, wat een mooie buik zeg. prachtig. @ prikkeldraad, dl si afkorting voor dochterlief. al was die vandaag meer een dochterstout. met moeite in bed gekregen. @ kattenvrouwtje, wat goed nieuws zeg. hebben jullie allemaal de glucose test gedaan? mij werd wel aan het begin verteld dat ik die moest doen maar nix meer overgehoord. dus of ze zijn het vergeten te zeggen of ik hoef het niet. en ik ga echt nix vragen hahaha. vorige zwangerschap gedaan en was gewoon verschrikkelijk. ik ben zelf erg down. veel harde buiken en mijn relatie is ook al niet zo geweldig op dit moment. man geeft me schuld van alles en zegt dat ik zelf steeds ruzie uitlok. terwijl het enige wat ik vraag is een beetje erkenning als zijn vrouw en dat ik zwanger ben met torenhoge hormonen. ow wat haat ik zijn familie. ze zien ons het liefst uit elkaar gaan. en ik neig nu ook erg om er een punt achter te zetten maar ben bang dat ik achteraf enkel spijt ga krijgen omdat ik te gehaast heb gehandelt.
Maddie: ja, ik snap dat ze je dan ook niet tot 40 welen (of zelfs langer) laten wachten. Ben benieuwd wat ik de volgende keer zie en te horen krijg, dan is mijn volgende groeiecho! Moonmama: haha, dochterstout! Moest er even hardop om lachen. Wat enorm naar voor je dat het thuis niet lekker loopt. Die harde buiken hebben daar vast ook mee te maken. Het lijkt me heel moeilijk als de schoonfamillie zo dwars ligt, gelukkig heb ik er een ervaring mee! Het zou wel heel naar zijn als zij er uiteindelijk (mede) de oorzaak van zijn dat jullie uit elkaar zouden gaan. Sowieso lijkt het me nu niet het allerbeste idee om uit elkaar te gaan, tenzij er natuurlijk dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Je weet denk ik minder goed wat je hormonen zeggen en wat je zelf vindt. Poeh, moeilijk hoor meid! Hopelijk trekken jullie snel weer een beetje naar elkaar toe. In de tussentijd een knuffel! Hou je taai!
Moon, Hoop dat je de snel de lucht kunt klaren met je man. Misschien kun je eens een daagje weg gaan met elkaar? Even samen iets gaan doen? Vaak zie je elkaar daarna weer een tijdje anders en kan dat net die omslag zijn die je nodig hebt. Glucosetest Ik ben momenteel bezig met m'n test. Vanmorgen nuchter naar het ziekenhuis. Super lieve student die me moest prikken. Kon geen vat vinden. Collega erbij; ook geen vat te vinden. Komt er nog een collega bij; maar jongens. Het moet uit de vinger! We hebben er allemaal hard om kunnen lachen Nu moet ik wat eten en ik dacht dat wel in het restaurant te kunnen doen. Hebben ze alleen saucijzenbroodjes en andere vette happen. Of dingen die ik niet mag. Voorverpakte broodjes met zalm ofzo. Die vrouw van de toko was ook niet echt meedenkend dus grrr. Nu komt manlief me een boterhammetje brengen. Die me vast veel beter gaat smaken dan zo'n vet broodje! Dan om half 11 weer testen en daarna de glucose.. Brrrr
Hoppa. Hoef helemaal geen goor drankje te nemen. Boterham bij de 1e keer en lunchen bij de 2e keer. Over een uurtje terug voor de laatste keer prikken. Spannend. Ben benieuwd wat m'n waardes zijn maar dat hoor ik waarschijnlijk volgende keer pas. Groei echo gehad. Kindje doet het goed. Ze zei wel dat het een boven gemiddeld kindje is en dat het in de gaten moet worden gehouden. Had niet zo veel aan de echo want m'n verloskundige had m'n vorige echo's niet doorgestuurd. Echo mevr kon daarom niks vergelijken. Grr.. En nu... Maak ik me stiekem toch een beetje druk, want wat houdt in vredesnaam een 'bovengemiddeld groot kindje' in?! En wat voor gevolgen heeft dat? Zij wilde me er niets over vertellen en verwees me weer door naar de verloskundige. Bah. Jammer ook dat ze verkeerd lag. Geen gezichtje kunnen zien of het geslacht.
@Nesteldrang heb ik al enkele weken Wordt er zelf gek van @Slapen, ik slaap echt zo super slecht bah ... ook vriendlief hou ik wakker, maar goed nog even doorzetten... @glucosetest hier nog niet hoeven doen @ontbijtest vandaag ontbijttest gehad, prikken, eten uurtje wachten en dan weer prikken. Hopen dat de uitslag goed is. Gister weer echo gehad ( 26 + 3 ) : Alles ziet er goed uit, baby's liggen nog steeds voor op het gemiddelde. Baby A is niet veel kleiner dan baby ze konden alles nu beter meten. Baby A weegt ongeveer 930 gram en baby B weegt 1060 gram. Voor een tweeling dus lekker aan de maat Ben weer opgelucht ! YAY !
Hoi dames, Hier ook weer eens een berichtje van deze kant. Ik lees nog steeds trouw mee, maar heb vaak de tijd/energie niet om te reageren. Dit ook omdat we in totaal 4 dagen in het ziekenhuis zijn geweest, in verband met mijn hoge bloeddruk. Vanavond weer naar de verloskundige, dus ik hoop dat hij dan weer laag is anders wordt het straks nog Kerst vieren in het ziekenhuis! Maar ik leef nog steeds erg met jullie mee! Verder gaat alles zijn gangetje hier, wat gaat de tijd snel he? 28 weken alweer! Vergeet niet te genieten he allemaal, ondanks de klachten en het slechte slapen en dergelijke, zo'n periode maak je niet zo vaak mee in je leven!
Cicey, Die ontbijttest is toch je glucosetest? Bij mij heette die test in ieder geval de glucosetest. Zal overal wel een beetje anders gaan, denk ik. Ik heb vandaag mn waarden gekregen bij mijn groei echo op 26 weken. De echo dame zei dat de benen bovengemiddeld waren en dat was 'nog niet zorgelijk'. Ik vroeg wat het zou kunnen betekenen, maar daar wilde ze geen antwoord op geven. Moest ik maar aan mn vk vragen en ik moest mn uitslagen van mn glucosetest maar even afwachten.. zucht. Gezien het mijn eerste kindje is en ik het allemaal reuze spannend vind maak ik me toch druk. maar is het nodig? Mn vriendin zegt dat ik me niet druk moet maken. 'Er zijn grote en kleine kindjes'. en ' het is maar een momentopname.. kan over een weekje of 2 alweer helemaal anders zijn'. maar ik kan het maar niet loslaten Ik kan geen afbeelding plaatsen dus dan maar even een linkje: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1412/89534/jmruq9Vz.jpg
@kattenvrouwtje, volgens mij hoef jij je nergens zorgen om te maken hoor. Het gewicht van jouw kleintje is voor dit termijn volgens mij prima. ons meisje heeft een groot hoofdje en lange benen. Maar die lange benen heeft haar papa ook Haar buikje is gemiddeld. Gewicht weet ik zo niet. Ze is vandaag bij de pretecho ook even opgemeten maar ik zal het volgende week bij de gyn wel horen. En precies wat je vriendin zegt: er zijn grote en kleine kindjes.
@kattenvrouwtje hier loopt de tweeling ook voor ... niets om je druk over te ma en lijkt me.... En ontbijttest is iets anders als glucose test lijkt me, ik heb geen drankje gezien en ben maar een uur in het ziekenhuis geweest, prikken eten en uur later weer prikken.
Kreeg je een vingerprik, Cicey? Wat ze dan meten is je bloedglucose, dus dat checkt hetzelfde. Is om te kijken wat je bloedsuiker doet. Door zo'n vies drankje stijgt je suiker veel sneller, maar ook na een boterham moet je al verschil zien. Of liever juist niet, natuurlijk. 😊
@prikkeldraad nee ik kreeg geen vinger prik.. En ja dit was ook een test voor zwangerschapssuiker, maar met een drankje noemen ze de glucose test ( in veel gevallen ) maar de test die ik heb gedaan noemen ze een ontbijttest. Maar komt op hetzelfde neer
@ kattenvrouwtje, je hoeft je eigen niet druk te maken. Dit is ook mijn eerste zwangerschap en mij kindje lag zelf met het buikje boven de bovenste lijn. boven gemiddeld wil zeggen dat hij alleen wat grote is. het buikje van mijn kleine ligt nu gelukkig weer op de bovenste lijn en er niet meer boven de rest ligt ook allemaal tussen boven gemiddeld. Ik ben benieuwd naar je glucose test. Ik vind het wel spannend morgen met wat mijn suikerwaardes doen met de kerst 2 dagen eten. vlees mag in onbeperkt want daar zitten geen koolydraten in maar stokbrood, soep en de rest mag ik niet. tussendoor maar even mijn waardes testen en zo nodig insuline bij spuiten. Ik wens jullie allemaal een hele fijne kerst en laat het jullie weten hoe het is gegaan met de kerst dagen!
Jij ook fijne dagen Maddie! En de rest natuurlijk ook! Maddie: in groente zitten ook weinig koolhydraten, evenals in kaas. Mocht je toevallig gaan (kaas)fonduen, dan is dat een handige keuze! Hopelijk valt het mee met je bloedsuikers. Mocht het wel wat hoger uitkomen, dan is dat voor een keertje geen onoverkomelijk probleem, hoor. edit: Het voelt natuurlijk wel heel vervelend, maar voor je kindje kan het voor een keertje niet zoveel kwaad. Geniet van deze mooie dagen! Haha, ik heb vandaag de muur van de babykamer gewit; kon de nesteldrang niet tegenhouden! Vandaag hebben we een lekkere hangdag en morgen gaan we bij mijn ouders eten en alsnog Sinterklaas vieren, want dat was er door de verhuizing bij in geschoten. Fijne Sinterkerst dus bij ons!
Bedankt weer voor de geruststellende woorden. Hoop ook dat je waardes normaal blijven Maddie! Nesteldrang Ik heb een commode gekocht. Nu wordt het wel echt heel echt opeens. Zo leuk! Hij kan alleen nog niet worden neergezet want er staat nog steeds veel troep in de kamer van manlief. Sorry, zei ik troep? Ik bedoel z'n verzameling, haha. Gisteren sliep ik bij nn ouders op de bank. M'n vader is altijd al vroeg wakker en zo kwam het dat we samen aan een schaaltje yoghurt zaten. Opeens schopte baby heel hard en vroeg ik m'n vader z'n hand op m'n buik te leggen. Ze bleef maar doorgaan. M'n vader was zo trots! Oh.. Wat een prachtig moment was dat. Gelukkig schopte ze later op de dag nogmaals en kon m'n moeder het ook voelen. Zo bijzonder. M'n ouders leven zo mee. <3 Fijne 2e kerstdag allemaal!