16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Gefeliciteerd Truelove!

Wat een mooi moment, Kattenvrouwtje ❤️

Wij gaan zo richting ouders. Nu nog lui in pyjama op de bank. :)

2. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hier ook 28 weken dansje!!
    Kerst tot nu toe nog niet echt kunnen genieten. Eerst manlief ziek en toen ik. Nu gelukkig weer wat beter.

Fijne 2e kerstdag allemaal!

3. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Wij hebben onze tweede zoon met waterpokken!! Helaas heeft hij er nog meer dan onze oudste voor twee weken terug..
    Maar ja dan hebben we het maar gehad haha

4. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    @Elke: dat klinkt niet best, hoop dat je kerst gewoon thuis hebt kunnen meemaken.

@Glucose/ontbijttest: hoop dat de testen goed zijn gegaan en jullie snel een goede uitslag krijgen. Hier nog niet gehad, vorige zwangerschap wel. Bah wat was het glucosedrankje vies.

@Zieken: beterschap. Ziek zijn is niet fijn maar zeker niet tijdens de feestdagen. Hoop dat jullie snel opknappen

@Kerst: Hier slechts één kerstdag, vandaag een 'gewone' werkdag al heeft de president wel iedereen een 'extra' vrije dag gegeven zodat we een lang weekend hebben. Kerst wordt hier in het land massaal kerstavond gevierd met een diner om 24.00 uur. Wij als Nederlanders zijn weer vreemd doordat we op de 25ste ons diner hebben, wat wij natuurlijk gisteren hebben gedaan.
    Vandaag verder met onze kamerwissel, verven en schoonmaken en hopen dat we vandaag of morgen kamer #2 af hebben.

Geniet nog eventjes van jullie tweede kerstdag!

5. moonmama

moonmama Actief lid

4 aug 2013
    469
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog nooit van de ontbijttest gehoord. maar klinkt in ieder geval beter als de glucose test. owh wat was dat drankje verschrikkelijk. Hopelijk hoef ik het deze zwangerschap niet te doen.

Hopelijk hebben jullie deze feestdagen kunnen genieten.

Verschrikkelijke harde buiken en deze week ook opeens misselijk. twijfelde of ik de vk moest bellen maar heb het toch niet gedaan. wil niet op een zeurpiet lijken. Volgende controle en dan er ff over hebben.

6. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    En we liggen weer wakker...

Moonmama bij twijfel altijd bellen hoor! Je bent geen zeur. Beter een keer teveel dan 1x te weinig..

Hier gaat schoonzusje vandaag verder met de muurschildering. Hopelijk komt die vandaag af en kunnen we morgen zoonliefs kamer af maken.

Stiekem vind ik het helemaal niet zo erg dat wakker liggen. Een heerlijk momentje met de baby die lekker beweegt. Zo intiem!

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Hier een rotnacht :( zoontje heeft veel last van zijn waterpokken!!
    Hij zit echt helemaal onder.. Zelfs onder zijn voetje waardoor hij niet kan lopen.. Echt zo zielig

8. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Achgossie Truelove, wat sneu. Sterkte voor het knuffeltje en ook voor jou!

Wnsdg: druk dus! Zal duimen dat jullie tijdig klaar zijn. Is toch wel fijn om uit de rommel te zijn...

Moonmama: ben het met Kelly eens; beter een keer te vaak gebeld dan een keer te weinig. Aan de andere kant: ik heb zelf ook moeite met bellen als het om mij gaat. ;)

Kelly: ben benieuwd hoe de muurschildering wordt! Post je een foto als het af is?

Hier: net weer een lading verf gehaald, voor als ik de kolder in mijn kop krijg en perse per direct de babykamer wil afmaken. ;)

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo iedereen,
    ik wilde even laten weten dat ik nog wel met jullie mee lees/leef.

Truelove, beterschap, zo sneu :(.

Drukke periode gehad, dochter is gisteren 2 jaar geworden en hebben we vorig weekeind gevierd. De kerst erachteraan.

Vanmorgen dochter ineens oorpijn en koorts dus die slaapt regelmatig bovenop me.

Ga zo even met man alleen op pad. Voor het eerst sinds… uhhhhh… maaaaaaaaaaaaaaaanden (hoor van mijn man 10 maanden geleden haha) even een paar uurtjes samen iets doen, filmpje pakken en dan meteen weer naar huis om dochter lekker thuis in te stoppen. Dochter gaat zo even naar oma en had daar wel zin in.
    Buik en baby gaan goed. Bekkenklachten op en af (gaat nu wel wat beter dan een aantal weken terug). Baby is erg actief en ligt hetzelfde als onze dochter, momenteel met hoofdje naar beneden. Buik is ook al wat gezakt en voel de bewegingen ook al wat lager.

Over 4 weken een groeiecho (hier wel standaard bij de vk en in ziekenhuis). Met de vk ook al besproken dat ik het liefste thuis wil bevallen en dat ze gezien het tempo van mijn vorige bevalling willen dat ik snel bel zodat ze niet binnenkomen met 9 cm ;).

Het begint allemaal al dichtbij te komen ineens voor mijn gevoel! Kijk er wel weer enorm naar uit.

10. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Wat heerlijk kattenvrouwtje, zo'n momenten met je ouders zijn heel speciaal. Ik heb ook van die meelevende ouders, kan daar erg van genieten!

Afgelopen week weer een controle gehad, alles zag er goed uit . Een hele lage bloeddruk maar die heb ik eigenlijk altijd. Op tijd eten en drinken dus, dan heb ik nergens last van.
    Over 4 weken weer een groei echo, veel zin in :)
    Op dit moment ligt ze altijd in een stuit. Kan haar hoofdje vaak voelen, die ligt 9 van de 10 keer rechts bovenin.
    Heb gelukkig heel veel vruchtwater dus het kan nog alle kanten op vertelde de VK. Ik hoop het, want ons mannetje lag altijd netjes naar beneden met zijn hoofdje en is amper echt helemaal gedraaid.

Verder een heerlijke kerst gehad!
    2 x een lekkere brunch gehad en s'avond uitgebreid in bad en lekker bankhangen, superfijn! Geen poespas of overdreven dingen, gewoon lekker simpel.

Ons mannetje van 18 maanden heeft duplo gekregen de laatste weken, hij kan ineens spelen....jeuh!!
    Soms dus echt even tijd voor mezelf, ff bijlezen op dit forum en FB bijhouden haha :D

11. roosjedoosje

27 jul 2014
    67
    0
    0
    Amsterdam
    wat interessant dat je haar hoofdje kan voelen, hoe voel je dat dan precies? Ik zou ook wel willen voelen hoe ze ligt, maar heb geen idee hoe haha.

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn kan dat zijn hè lavitabella? Hier is duplo nog steeds een hit, hebben nu ook de treinen, vindt ze zo leuk! Klinkt als een relaxte kerst :).

Film was geslaagd. Even samen nog iets doen, al is het maar een film! Alvast voor man zijn verjaardag (over een paar dagen). Dochter heeft zitten dutten bij opa en oma op schoot.

Mijn bloeddruk wordt ook elke controle lager trouwens, herken ik totaal niet van de vorige zwangerschap want toen werd hij alleen maar hoger.

13. moonmama

moonmama Actief lid

4 aug 2013
    469
    0
    0
    NULL
    NULL
    @truelove: beterschap met je kindje. hopelijk gaat het snel over. klinkt alles behalve fijn.

@arual: ook jij beterschap met je kindje. wat klinkt dat heerlijk chill met je man. lijkt me ook geweldig om wat alleen te doen met mijn man maar dan krijgen we weer discussie waar we onze dochter moeten laten. (ik wil niet bij mijn schoonouders en hij niet bij mijn ouders) dan houd het snel op hahaha.

@lavitabella: wat leuk zeg duplo. denk er ook aan om het te halen voor de kleine maar ik denk dat ze er nog wat te jong voor ons. Ik zie enkel dat ze een rommeltje maakt en dan weer lkkr bij mama en papa komt plakken.

@ lage bloeddruk: ik heb ook steeds een lage bloeddruk. ik had met mijn eerste zwangerschap een perfecte bloeddruk de hele zwangerschap door en nu steeds laag terwijl ik er helemaal nix van merk. maar de vk zegt steeds liever te laag als te hoog dus mss is het niet zo uberlaag hahaha.

@shoppen/klussen hebben jullie al wat leuks voor de baby-to-come gehaald of al lkkr gekluts. hier nog helemaal nix. ik wil er pas in 2015 echt mee beginnen en ben zowiezo te druk met dochterlief. Helaas is er voor mij geen geklus voor een nieuwe babykamer want we hebben een 2-kamer woning en de babykamer is al in beslag door dochterlief.

14. Laprecious

Laprecious Actief lid

6 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Alle mama's gefeliciteerd met jullie zwangerschap..
    Ik ben ook in maart uitgerekend.

Ik ben bijna 29 weken en ben ongeveer 25 maart uitgerekend..

15. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Heeft de verloskundige met laten voelen.
    Voorzichtig met je handen over je buik glijden en voelen waar iets 'hards' ligt, daaromheen 'masseren' en kijken of hij/ zij daarop reageert.
    Meisje van ons reageert daar heel sterk op :)
    Maar ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe je kindje ligt, aangezien die van ons bijna altijd hetzelfde ligt weet ik waar ik moet zoeken haha

16. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Goedemorgen allemaal.

Wij gaan volgende week de laatste spulletjes halen die echt nodig zijn voor de baby. 😁
    Vandaag de lamp ophangen in de babykamer en een schapje in de kast maken dan is het kamertje ook klaar.
    Hoef ik me daar niet meer mee bezig te houden :) is het straks alleen nog de kleertjes lekker wassen.. En dan gewoon genieten

Hier waardeloze nachten! Slaap echt heel erg slecht door pijn.. :(

Voor de rest geniet ik wel van de zwangerschap! Kleine is super druk en heeft vannacht met papa gespeeld haha..

17. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Truelove,
    Hoe is het met je zoontje?
    Wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Hoop dat het gauw weer over is.
    Heb je nog tips voor spullen die ik echt zou moeten kopen? ;)

Lavita,
    Klinkt goed die controle.Je hebt inderdaad nog tijd genoeg met de ligging van je kindje. Lijkt me heel bijzonder om echt te kunnen voelen hoe hij/zij ligt ..

kelly,
    Over dat wakker worden van geschop.. ik herken dat zo. ik lig dan ook heel erg te genieten. Ik zou soms bijna manlief willen wakker maken om hem mee te laten genieten, maar hij voelt het toch heel anders. haha.

18. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik kijk meestal gewoon naar een lijst op internet met de dingen die je echt moet hebben.. Staat vaak ook bij dat het niet nodig is maar wel handig zeg maar..

Heb vorige week een nieuwe babyfoon kunnen kopen met camera voor 45 euro.. Dat zijn nog leuke prijsjes!

Wij hadden alles weggedaan dus moet echt alles weer aanschaffen haha.. Maar dat was het laatste "dure" wat we nog moesten.. Voor de rest is het nog aankleding van bedje enz.. Dus niet zoveel meer..
    Dus daar gaan we lekker van de week voor op zoek.

Schapje wilde we maken in de kast maar was net te klein helaas..
    Lamp hangt wel! Ik=happy :)

19. roosjedoosje

27 jul 2014
    67
    0
    0
    Amsterdam
    Vanmorgen op controle geweest, alles gecheckt en t gaat nog steeds goed.

Bloeddruk 108/68. ze kon nog niet zo goed voelen hoe de baby lag, maar dat was ook nog niet zo belangrijk zei ze.

Ze heeft ook mijn baarmoeder opgemeten, 27 cm en ik ben nu 27 weken. Zijn jullie ook al eens opgemeten? en komt dit overeen? Geen idee of dit groot of klein is, maar de VK leek t niet echt schokkend te vinden dus t zal wel gemiddeld zijn :)

We groeien gestaag door.... :)

20. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Roosjedoosje,
    Hier is mn baarmoeder nog nooit opgemeten.
    Ze zei wel dat ik goed op schema lag dus het zal wel goed zijn.

Ik kreeg vandaag de uitslag van mn glucosetest. Alles was perfect.
    Nuchter 4.0 (mocht tot 5,5 zijn) en na mn ontbijt 4.4 en na de lunch 4,7. Mocht tot 7.. nog wat zijn.
    En ik ben niks meer aangekomen sinds 23 weken dus feeeeeeest.
    Toen was ik vanaf mn 20e week ineens 5 kg zwaarder.

truelove,
    tof dat je zo'n goede deal hebt kunnen sluiten voor je babyfoon.
    Wij zijn ook nog op zoek, maar twijfelen heel erg.
    Met camera of zonder.
    Ik denk wel dat ik het merk zeker weet: Alecto. Daar hoor ik heel veel positieve verhalen over van mn vriendinnen.

Deel Deze Pagina