Ja vind het ook echt veeeeel te duur... past ook eigenlijk niet in ons budget maar het is wel HET kaartje. Nog nergens iets vergelijkbaars tegengekomen helaas.
Ok zoals ik hier lees heb ik dus misschien wel helemaal geen voetenzak nodig voor de maxi cosi, dat is mooi, dat scheelt weer. Onze geboortekaartjes zijn ook vrij prijzig, maar wij vinden ze erg mooi, en ik wil ook niet een kaartje hebben wat we vervolgens in de jaren daarop nog 3 x ontvangen van andere koppels. Heb nu al meerdere keren hetzelfde geboortekaartje gekregen van vrienden en kennissen,, en vind t toch wel leuk als t enigszins uniek is, omdat t toch ook een aandenken voor t leven is. Maar ieder voor zich, wij moeten daardoor weer besparen op andere dingen
Wij hebben nog steeds niks uitgezocht qua geboortekaartjes... Ik heb al wel gekeken, manlief nog niet. We hebben wel een nieuwe garderobekast (was heeeel hard nodig) waarin we heel veel kwijt kunnen, heel blij mee! Een deel van de spullen die we in de babykamer hadden opgeslagen, heeft nu dus een eigen plekje en onze oude ladenkast staat nu op de babykamer, voor het beddengoed en zo. Alle wasjes zijn gedraaid, hoera! Het wordt steeds meer af. Ben heel moe, heb lange nachten en ook nog middagdutjes, maar het helpt niet echt. Tja, het hoort erbij, he?
Wauw inderdaad LaVita! Ik las ook iets over alle wasjes al gedaan: ik weet dat je alle kleertjes vooraf moet wassen, geldt dat eigenlijk ook voor beddengoed (moltons, dekentjes etc.)? Ik ben er nog niet mee begonnen, maar dat komt echt wel goed hoor Vandaag weer eens een uurtje zwemmen, gewoon rustig aan baantjes trekken. Kijken hoe lang ik het volhou!
Ha meiden! Even alles bijgelezen, hopelijk sla ik niemand per ongeluk over in mijn reactie! En hopelijk stel ik geen vragen die inmiddels al beantwoord zijn, mijn hoofd is echt een vergiet... @truelove: dikke knuffel voor jou, wat naar dat je toch weer (oud) bloedverlies had. Hopelijk is het inmiddels weer over, maar vervelend blijft het. Goed dat je bent gestopt met werken, dan kun je echt goed tot rust komen! @tijd tussen afspraken: volgens mij ga je standaard vanaf 30 weken elke twee weken op controle en vanaf 36 weken wekelijks. @kattenvrouwtje wat vreselijk onzeker dat de kat zoek is! Maar het zou inderdaad niet de eerste kat zijn die dagen (of zelfs weken) weg blijft en daarna gewoon weer komt aanlopen. Die beestjes redden zich wonderwel in hun eentje. Ik duim voor jullie dat de kleine schat snel weer gewoon gezellig komt aanwandelen bij je ouders. En wat betreft dat marktplaats-verhaal, heb je al geprobeerd contact op te nemen met de verkoper? Er kunnen inderdaad 1001 dingen aan de hand zijn waardoor het nog niet bezorgd is. @prikkeldraad: hoe was je groeiecho? @kelly1609: wat sneu dat je zoontje ziek was, is hij alweer een beetje opgeknapt? @lavitabella: naar dat je het voorgevoel hebt dat je dochtertje te vroeg geboren gaat worden. En wat schattig inderdaad, je zoontje diep in slaap in dat grote bed!! Leuk kamertje heeft hij gekregen. En wat een mooie grote buik heb je, ik ben onder de indruk! Wel ellendig dat je nu helemaal ingetapet bent en niet veel meer mag. Kun je inderdaad geen thuiszorg o.i.d. inschakelen? En bijv. een uitlaatservice voor je honden? Goed naar je lichaam luisteren hoor! @wnsdg: en, is jullie auto weer helemaal in orde inmiddels? En vind je 15 graden koud? Hahaha! Hier was het kort geleden nog dik aan het sneeuwen...maar momenteel lijken de temperaturen in NL best wel op die bij jou, het is hier nu een beetje herfstachtig (lees: nat/wind/niet heel koud). @mirri1991: welkom hier! Je ribbenklachten herken ik niet, al krijg ik af en toe wel een rake karatetrap van binnen! Maar dan lager, gewoon in m'n buik. @hier: Een voetenzak hebben wij nooit gebruikt, we hadden ook alleen een hoes om de maxicosi en evt. een dekentje erbij. Geboortekaartje zijn wij ook nog niet helemaal uit, maar ik heb nu een compromis aan m'n man voorgesteld waar hij zich hopelijk ook in kan vinden. Afgelopen week heb ik ineens veel last van m'n bekken gekregen. Regelmatig zo'n stekende pijn rondom/achter m'n schaambot. En daarbij hoor ik vaak een krakend geluid uit die region, vooral wanneer ik plotseling opsta nadat ik lang heb gezeten. Wie herkent dit? Gelukkig heb ik er niet elke dag last van, maar het is soms echt pijnlijk! Het nieuwe (grote) bed voor onze dochter wordt als het goed is de 20e (eindelijk) geleverd, ik kan bijna niet wachten! Haar kamertje is al een heel eind af. Afgelopen vrijdag heeft manlief als verrassing het muurtje in haar kamer geverfd, de nieuwe lamp opgehangen en een bankje in elkaar geschroefd en neergezet. Dit waren allemaal dingen waar ik nogal tegenop zag en ik ben zo blij dat hij het spontaan allemaal heeft gedaan! Verder had ik afgelopen vrijdag weer een goede controle bij de VK. Beebje is helemaal goedgekeurd en ze lag goed op schema. Ze was wel erg beweeglijk zei de VK, maar dat verbaast me niet want dat was haar grote zus ook (wat zeg ik, dat is ze nog steeds haha!) Gisteren heb ik ook mijn 30-wekendansje gedaan, toch wel weer een mijlpaal!!
Even kort, hier is het to 32 weken om de 4 weken naar vk, dan tot 37 weken om de drie weken en dan tot 40 weken om de twee weken. Pas vanaf week 40 elke week ivm overtijd. Grote verschillen dus lees ik met andere vkpraktijken. Ik heb volgende week een afspraak, de laatste was 4 weken geleden. Ik verwacht dan dat er naar de volgende dus 3 weken tussen zitten. Brabomama fijn dat alles goed op schem ligt met jullie meisje! En heerlijk zo'n man die dingen af maakt! Mijn man zei ook dat hij deze of volgende week een dagje vrij neemt om in de babykamer te klussen, daar ben ik wel blij mee. wauw lavitabella, mooi buikje, kan me voorstellen dat je een band om moet, hij steekt erg naar voren! Jaatje hier ook nog niets gewassen hoor, eerst de babykamer maar eens af. Ik denk dat ik pas ga wassen als mn verlof is in gegaan. Ik ga inderdaad wel alles wassen, ook beddengoed etc. Ligt toch al een tijdje op de vliering hier en ook nieuw beddengoed en kleertjes moet je altijd wassen! Het wassen vind ik wel leuk. Het strijken minder, haha... Sorry als ik iemand vergeet, we gaan nu naar oma. Ik kreeg trouwens vannacht wel ineens heel erg een soort drang om eind deze week toch mn zkhtas maar eens klaar te gaan maken. Echt suf, he ergens ook het gevoel dat ik te vroeg ga bevallen. Hoop het niet hoor en hoop vooral niet dat het in de week gebeurt dat mn man in amerika zit is mn 35ste week. Vind het toch wel een beeje stressvol dat hij dan nog weg moet, maar ja kan zijn leven moeilijk on hold zetten, wie weet beval ik pas met 42 weken!
@brabomama: ik merk dat ik die pijn ook heb wat jij beschrijft! Bij mij is het vooral snachts.. Dan knakt het in ene keer.. Heel pijnlijk idd! @derde: snap dat je dat vervelend vind dat je man dan nog weg moet.. Hopelijk word het dan niet geboren! Wasjes: heb ik nog niet gedaan! Denk dat ik dat pas in week 34 ofzo doe..
Ik heb alles bij gelezen, maar krijg het niet voor elkaar om te reageren. Ben alleen maar met m'n vermiste kater bezig en kan gewoon nergens anders meer aan denken. Ben 24/7 bezig met fb pagina;s uit te pluizen met gevonden/vermiste dieren. Gisteren ben ik een daagje uit winkelen geweest en goed geslaagd. Aankleedkussen van bebe jou gekocht (16 euro <3) , 2 kruiken, zwitsal producten van 400 ml met pompje ipv dopje a 2.50 per stuk en een mooi kookboek voor mezelf. Langzamerhand begint het ergens op te lijken. Enige wat ik nog niet kan vinden is een mooi manicure setje. Vind die van de hema zo lelijk en bij kruidvat hebben ze wel leuke, maar kan ik weer niet uit de kleur komen.. keuzes keuzes En nu betaal ik de prijs.. ben uit ge put
@kattenvrouwtje: wat vervelend dat de kat nog niet terug is! Hoop echt dat ie nog terug komt.. Dikke knuffel
Auto is inmiddels helemaal gerepareerd en rijdt weer als een zonnetje. Gelukkig op de garantie kunnen verhalen, scheelt weer een buit met geld wegbrengen. En de temperatuur is ook weer gestegen met het doorbreken van het zonnetje, heerlijk voel me gelijk een stuk vrolijker en meer energie. Merk wel dat mijn lichaam vooral sinds de laatste week meer last krijgt van de zwangerschap, meer pijntjes, kwaaltjes en alles gaat moeizamer niet fijn maar zal het wel bijhoren, nog een kleine 3 maanden! Brabomama: goed om te horen dat het met jullie kleine meid goed gaat, altijd fijn nieuws. Lekker dat het kamertje van je dochter steeds dichterbij het eindresultaat komt, heerlijk kan je dat ook weer afstrepen om je lijst. Derde: lastig situatie dat je man nog in de 35ste week zover weg moet zijn. Herken het wel, aangezien hier ook een man is die regelmatig een week weg, is gelukkig wel in hetzelfde land, maar wel naar gebieden in de middle of nowhere met geen internet/telefoonverkeer en alleen bereikbaar per vliegtuigje bij goed weer. Gelukkig hier met man afgesproken dat zijn laatste trip eind februari is, dus nu hopen dat uk niet eerder komt. Kattenvrouwtje: balen dat jullie hem nog niet hebben gevonden. Onze kater is ooit eens 10 dagen weg geweest en kwam toen vrolijk midden in de nacht zich onder mijn raam melden. Hoop dat jullie hem snel vinden. Wasjes: nog niet aan toe gekomen, maar wil ook wachten totdat de kamers klaar zijn. Gelukkig heb ik nog eventjes. Sorry voor de rest die ik ben vergeten... hoofd is momenteel een vergiet... werk tegenwoordig alleen nog maar met lijstjes anders weet ik echt niet meer wat ik allemaal moet doen. Erg lastig, hoop dat het na de zwangerschap weer beter gaat. Nog een fijne avond!
@Brabomama: welkom terug! Lief dat je aan de groeiecho dacht! Alles is goed, ze loopt ietsje voor, maar keurig binnen de lijntjes. @Kattenvrouwtje: wat naar dat de kat nog steeds niet terug is. Ik snap goed dat je hoofd niet naar andere dingen staat, maar goed van je dat je wel dingen onderneemt, want anders gaat de tijd nog veel langzamer. @wnsdg: Wat fijn dat de auto eindelijk weer helemaal doet wat-ie moet doen! En prettig dat ze niet moeilijk deden over de garantie. Mijn autootje krijgt morgen de APK; ik houd mijn hart vast! Vergiet dat ik ben, ik weet niet meer wie wat op de vorige pagina schreef. Het is geen onwil hoor! Hier: maagzuur!!! Bah, ik lig er dus echt wakker van! Nu 3 kussens (waarvan een uiteindje van een voedingskussen) onder mijn hoofd, anders voel ik het maagzuur naar boven drijven. Vrijdag naar een radio-optreden van mijn favoriete band geweest, was zo gaaf!!!
Vandaag weer een echo en een gesprek met Gyn gehad. De boefjes doen het zeer goed en komen niets te kort. Lopen beide nog steeds boven gemiddeld. Baby A ligt in hoofdligging ( en als eerste ) en weegt 1350 gram en baby b ligt in stuitligging en weegt maar liefst 1743 gram. YAY !!!!
Prikkeldraad: succes met je auto morgen, hopelijk geen slecht nieuws. Maagzuur, erg herkenbaar dus drink veel melk want dat is bij mij het enigste wat helpt. Cicey: wat fijn nieuws!
Hier net 4 boeken opgehaald met kaartjes dus even zitten neuzen staan leuke kaartjes in! Man zegt kies jij maar welke je echt leuk vind en dan kies ik daar wel weer uit.. Ik heb gister een verkeerde stap gezet en lijkt net of ik een spiertje gescheurd heb in mijn lies.. Hou het maar even in de gaten.. Had daar al last ivm BI..
He bah, vervelend Truelove. Vannacht gelukkig geen maagzuur gehad. En de auto is met wat reparaties door de keuring gekomen, gelukkig! Heb sinds een paar dagen vooral 's avonds veel zeurende pijn onderin mijn buik. Vanmorgen een plas ingeleverd en die is schoon, dus het is geen blaasontsteking. Volgens de dames op facebook zijn het waarschijnlijk oefenweeën, dat klinkt plausibel. Hebben meer van jullie er last van? Hier loopt alles rustig en lekker. En bij jullie? Is iedereen er al een beetje klaar voor? Ik nog niet, haha!
Heel stom maar zit net ineens te denken dat het over twee maanden al zover is! Dan zijn we niet meer met zijn viertjes maar vijfjes! Dan komt het wel dichtbij haha.. Prikkeldraad: fijn dat je auto door de keuring is! En het kunnen oefenweeen zijn maar ook indaling.. Kan alle twee geen kwaad hoor! Hier merk ik dat ons kleine mannetje door mijn buik heen stuitert en volgens mij nog echt niet aan het indalen is.. Af en toe ligt hij overdwars in mijn buik.. Voel de schopjes overal Heb nog niet het idee dat ik HET kaartje heb gevonden.. Vind het toch we lastig