16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Prikkeldraad fijn dat je auto weer goed gekeurd is, vindt het altijd fijn om het achter de rug te hebben.
    En inderdaad die pijn kunnen weeën zijn. Heb er nog geen last van maar herken het van de zwangerschap van zoon.

Truelove: lastig om een kaartje te vinden die het kaartje is. Bij ons heeft het ook bij zoon erg lang geduurd voordat we het kaartje af hadden zoals wij het wilden. Deze keer wordt het ongeveer het zelfde kaartje maar toch weer met een andere draai. Herinnert me er aan dat ik man eens op vragen hoe ver hij met zijn ontwerp is. En hier ook een stuiterbal die regelmatig salto's in mijn buik maakt.

Hier: nog lang niet klaar voor de komst van de kleine. Moet nog heel wat gebeueren maar ben er ook niet echt mee bezig. Momenteel erg druk, man is een week weg, we zijn bezig op het werk met een verhuizing waardoor ik niet echt aan mijn eigen werkzaamheden toe kom en slaap slecht omdat man niet thuis is. Normaal geen slechte slaper ook niet tijdens de zwangerschap maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik slecht slaap als man niet thuis is. Hoop niet dat hij nog veel trips heeft ingepland voor de bevalling, van het weekend als hij thuis komt maar eens naar de planning gaan kijken.

2. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Sorry dat ik al zo lang niet gereageerd heb.
    Voel me zo klote omdat de kat weg is en kan me gewoon even nergens op focussen.
    Heb de laatste tijd ook last van m'n onderrug en als ik in bed lig van m'n bekken. Maandag maar even melden bij m'n Vk.

Gelukkig loopt m'n werk wel lekker.
    Is m'n marktplaats bestelling toch nog aangekomen!
    Heb ik eindelijk m'n matrasje besteld voor de wieg.
    En zo probeer ik maar positief te blijven..

Truelove, ik kan ook maar niet HET kaartje vinden :(

Prikkeldraad,
    Heerlijk dat je weer op je auto kunt vertrouwen!

3. Kattenvrouwtje

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Wnsdg
    Ik heb dat ook.
    Wanneer man niet naast me in bed ligt kan ik maar niet in slaap vallen.
    Tegenwoordig komt hij even naast me liggen en leest hij zijn strip.
    Waar zou het door komen?

4. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Ik slaap ook het lekkerst als manlief er is, hoor! Ook die van mij moet soms voor zijn werk weg, en dan wil ik eigenlijk niet eens naar bed.

Wat naar dat de kat nog steeds niet terecht is. Bah, zou het er ook moeilijk mee hebben hoor. Gelukkig heb je ook lichtputjes!

Hier weinig bijzonders! Pijn is weg, dat is prettig. De babykamer vordert gestaag (heb jij inmiddels al ruimte, kattenvrouwtje?) en ik doe veel klein achterstallig kluswerk.

Knuf allemaal!

5. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Dus ik ben niet de enigste die het slaap-slecht-zonder-man-probleem heb, fijn om herkenning te hebben maar niet fijn dat jullie er ook last van hebben. Heb me ook wel eens afgevraagd hoe dat zou komen, maar nog geen antwoord gevonden. Moet zeggen als hij bijv. in Nederland is en ik hier of andersom, ik er veel minder last van heb. Zal wel iets psychologisch zijn?!

Vervelend dat de kat nog steeds vermist wordt, knuffel!

Hier ook weinig te melden, merk alleen dat ik erg moe ben de hele dag door en opeens spierpijn in beide benen heb. Geen idee hoe dat komt aangezien ik niets bijzonders of anders heb gedaan. Maakt alles wel erg lastig omdat lopen erg moeizaam is... hoop dat het snel over is.

6. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Meiden kijk eens op kiabi voor leuke babykleertjes! Goedkoop en ook nog leuk :)

Kattenvrouwtje: wat vervelend dat de kat nog steeds niet terug is!

Ik slaap zoiezo al heel slecht nu haha maar zonder man vind ik het ook helemaal niks!

Ik doe vandaag mijn 31 weken dansje!!!!

Gister zeiden mensen dat mijn buik zakt.. Vraagt me af of onze smurf dan toch goed is gaan liggen :)

7. Beb2109

Beb2109 Lid

6 jan 2015
    75
    42
    18
    Hoi Dames,

Kan geen lijst vinden van 1 t/m 15 maart, kan iemand me helpen? Ik ben 14 maart uitgerekend en lees graag mee :) Ik zal het alleen moeten doen helaas dus vind het fijn hier mee te lezen met jullie ervaringen !

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Dan moet je even naar een ander deel van het forum.. Daar staat 1-15 maart :)

9. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat naar kattenvrouwtje dat de kat nog niet terecht is, de hoop wordt natuurlijk steeds kleiner :(

Hier hetzelfde hoor, ik kan niet in slaap komen als mn man pas heel laat thuis komt. Ik gebruik hem ook als kacheltje voor mn voeten, haha, misschien is dat het! Het slapen wordt sowieso slechter, wordt veel wakker van schopjes ed, maar lig ook gewoon niet lekker meer.

Ik blijf maar opmerkingen krijgen dat mn buik zo klein is. Ergens moet ik me er juist blij mee voelen, maar word er inmiddels wel gek van. Gelukkig was de controle bij de vk goed en groeit mn buik voldoende, ik draag alleen meer naar binnen. Heb dus ook nog geen last van een zakkende buik zoals bij jou truelove, het zit bij mij juist heel hoog.

Lisavh er is wel een topic hoor van 1-15 maart. Ik kan hem alleen niet taggen voor je, zit achter deipad en dat vind ik zo'n gedoe. Vervelend dat je er alleen voor staat. Is dat sinds kort of had je geen relatie?

Nog maar twee maandjes meiden, oh wat klinkt dat dichtbij!!! Maar oh wat schiet debabykamer hier maar niet op. Wil hem zo graag gaan schoonmaken inrichten etc, maar dat word denk pas februari.
    Verder heb ik al een paar dagen enorme last van mn lies, kan bijna niet meer opstaan uit bed en lopen is een hel. Hopelijk is het iets tijdelijks! Verder begint mijn zwangerschapsverlof volgende week al! De vk vond dat ik veel te gestressed was en te vaak harde buiken heb. Ik ben een tijdje depreessief geweest en om te voorkomen dat het weer de verkeerde kant op gaat is het voor mij rustiger en beter nu alvast te stoppen met werken. Moet wel nog groen licht krijgen van de bedrijfsarts, maar ik hoop het eigenlijk wel. Ik heb alles al overgedragen en heb ook eigenlijk niet veel meer te doen. Die laatste drie weekjes zullen ze me niet missen. Heb ook besloten na mn verlof ouderschapsverlof op te nemen (helaas onbetaald, twee jaar geleden kregen ze bij ons nog 60% doorbetaald), maar lijkt me heerlijk even een jaar maar twee agen werken ipv drie. T zal toch wel even druk worden met een derde en dan twee kleuters!

10. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Lisa: gefeliciteerd! Ik kan je helaas niet verder helpen met 1-15 maart, alleen weet ik zeker dat die er wel was. En anders klets je gewoon hier mee, je loopt maar een klein beetje voor op ons.

Derde: wat verstandig van je! Heb ook meerdere depressies achter de rug, dus ik weet maar al te goed hoe belangrijk het is om tijdig pas op de plaats te maken. Ik zal duimen dat de bedrijfsarts meewerkt! Hopelijk zorgt de rust er ook voor dat je lies een beetje opknapt!

Hier: hele dag door Amsterdam gebanjerd met nichten, moeder en tantes. Erg leuk en gezellig, maar nu ben ik volledig afgedraaid! Veel harde buiken gehad ook, dus morgen proberen een pyajamadagje in te lassen. :)

11. Kattenvrouwtje

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    @kat. Nee nog steeds niet gevonden. Ben echt bang dat hij gestolen is.
    Ben er kapot van. Echt gebroken. :(

@kinderkamer
    Hier begint hij al leger te worden, maar nog lang niet klaar.
    Matras is inmiddels wel besteld @prenatal.
    Gaat 4 weken duren ivm het op maat maken.

@geboortekaartje.
    Toch besloten om hem zelf te maken dus sinds vandaag aan het tekenen geslagen. Voelt goed!

Eh wat was er nog meer..

Derde,
    Goed dat je de tijd neemt voor jezelf.
    Lijkt me een geruststellende gedachte dat je nu niet meer hoeft te werken!

Prikkeldraad,
    Vermoeiend he winkelen!
    Vandaag met m'n moeder en zus even een uurtje naar de stad gegaan.
    Oke.. Niet zo slim, maar als 1e winkel de primark in gegaan. Was 5 min binnen en al bekaf. Wat veel mensen en wat een verschrikkelijke graai cultuur. Gek werd ik!
    Daarna mezelf in de hema gezet met een kop koffie en gewacht tot ze klaar waren. Volgens mij ben ik zelfs een paar keer weggedut :O

@lies pijn
    Knellende broek misschien?

12. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Knuffel Kattenvrouwtje!

Hier krijg ik de laatste week van bijna iedereen te horen, je begint nu echt goed te zien dat je zwanger bent. Terwijl dat echt al een echt een aantal maanden zichbaar is. Misschien een verkapte manier om aan te geven dat mijn buik groot wordt?

Winkelen: zou ik echt niet aan moeten denken. Gelukkig heb ik het meeste in huis met uitzondering van de luiers. Jammer dat je hier niet online kan shoppen. Maar als ik echt nog iets nodig heb bestel ik het wel online en laat het naar mijn schoonouders sturen, die komen toch binnenkort deze kant op. Hoef ik ook niet de belachelijke hoge importprijzen te betalen.

Derde: Fijn dat je verlof bijna begint, duim dat de bedrijfsarts ook toestemming geeft. Ga lekker genieten en neem je rust de komende weken.

Man net aan de telefoon gehad, die komt vanavond eindelijk weer thuis. Nou ja, zal wel eerder vanacht worden. Hij moet zeker nog 4 uur in de auto zitten voordat hij er is. Maar ben zo blij, ben wel een beetje aan het einde van mijn latijn na bijna alles alleen te moeten doen de afgelopen twee weken, meer dan 30 weken zwanger en een peutertje. Hoop stiekem dat ik morgen heel veel mag slapen en anders een hele relaxte dag. Misschien doe ik wel met je mee Prikkeldraad met je pyjamadagje!

Geniet nog even van jullie weekend!

13. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik hou dat echt niet meer vol dat winkelen haha.. Hooguit even een uurtje eruit dan ben ik kapot!

Kaartje hebben we nog niet gevonden! Morgen weer andere boeken ophalen! Anders word het zelf ontwerpen..
    Zit erg te twijfelen om dit keer een kaartje met foto te doen..
    Bij de andere twee hebben we dat niet gedaan..
    Vind het aan de ene kant een leuk idee maar aan de andere kant denk ik dan heeft iedereen ons mannetje al gezien..
    ☺️

14. Kattenvrouwtje

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Oh dames. Sorry voor wéér zo'n ego post, maar ik word gek van mezelf.

Ik heb geen zin meer in m'n werk. Ik wil nestelen. Thuis zitten.
    Aan m'n baby en m'n gezin denken.
    Ik wil helemaal niet denken aan m'n mentorklas waarin bijna de helft van de leerlingen met 4 of meer tekorten zit en waarvan ouders boos op mij worden, omdat ik hen niet genoeg achter de broek aan zit.
    Sinds wanneer letten ouders niet meer op de cijfers van hun kinderen?
    En een meisje die al vanaf dec af en aan thuis zit. Ijzer tekort.
    Waarom ik geen contact op neem... Die moeder zou verdorie contact op moeten nemen met mij. Háár dochter is toch 'ziek' en loopt achter.
    Bah. Ik word er zo moe van dat iedereen zijn ouderlijke verantwoordelijkheid op mij als mentor afschuift.
    Weg is de tijd waarin ouders met kind huiswerk maken lijkt het wel.

En dan kan ik ook weer eens niet slapen.
    Ik ben alles zo zaaaaaaaaaaaaaaat

15. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Nog even volhouden, kattenvrouwtje! Alles komt goed!!! *knuf*

16. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @kattenvrouwtje.. Nog even meis! Dikke knuffel

17. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Even een fotootje ;

18. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @lavita: super lieve foto

19. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    @LaVita: Ahhhh, wat snoepig! <3

@kaartje met foto: wij doen het niet, omdat iedereen vast wel al fotootjes ziet én omdat je dan de "verplichting" hebt een mooie foto te maken. Daar wil ik me niet mee bezig hoeven houden tegen die tijd. Overigens hebben we het perfecte kaartje ook nog steeds niet gevonden.

@wnsdg: fijn dat manlief er weer is! En blijft hij inderdaad thuis tot na de bevalling? Ik hoop het maar!

@hier: nog steeds volledig uitgeput na zaterdag. We waren naar Madame Tussauds geweest, erg leuk! Daarna een beetje door de stad gebanjerd en vervolgens met de pont maar Noord en daar gegeten. Heel gezellig, maar dus ook heeeeel vermoeiend. Gisteravond even aan de CTG gelegen, omdat ik ons aapje niet voelde. Gelukkig bleek ze voldoende te bewegen en voelde ik haar niet vanwege de placenta aan de voorzijde in combinatie met haar houding: met de ledematen in mijn rug. Niks aan de hand dus!

20. Kattenvrouwtje

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Lavita,
    Een foto om te bewaren. Wat super lief zeg!

En bedankt voor de steun ladies.
    Als ik jullie zo lees ben ik bijna (!) jaloers omdat sommige van jullie thuis zitten. Mijn hoofd vergeet dan even voor het gemak dat jullie allaal shit ongemakken hebben waar ik totaal geen last van heb.
    Het komt wel goed. Vandaag weer een heerlijke dag gehad op m'n werk. Soms zegt een leerling zoiets liefs net op het moment dat je het nodig hebt. Kan er gewoon emotioneel van worden.
    Ik heb zo'n 232 leerlingen die ik wekelijks echt lesgeef en zit te twijfelen of ik hen een klein presentje zal geven wanneer ik met verlof ga.
    Natuurlijk wordt het al snel een dure grap dus ik dacht aan hartjes lolly's met een klein kaartje eraan.

Ik probeer me nu maar weer te richten op positieve dingen.
    Dus ga van het weekend een keer macarons bakken. Lijkt me zo leuk om te doen. Heeft een van jullie dit weleens gedaan?

Afspraak met verloskundige ging vandaag weer goed.
    Bloeddruk 112/58.
    Ijzer 8,5
    Gewicht nog steeds hetzelfde (woehoee)
    Baby goed in de curve.
    Hoofdje netjes naar beneden. Ruggetje aan rechterkant.
    Goed aan het bewegen.
    Hartje wat prachtig klonk.
    Baarmoeder opgemeten en was ook allemaal goed.

Verloskundige zei dat ze maar zelden zo'n rustige zwangerschap zag bij vollere vrouwen. Ik mocht echt trots op mezelf zijn, zei ze dus met dat idee ga ik heerlijk naar bed!
    Soms kun je zo gelukkig zijn en ik hoop dat dit afstraalt naar jullie!

Echt super bedankt voor jullie lieve woorden elke keer. Waar zou io zijn zonder jullie?!!

Deel Deze Pagina