16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    *allaal is allemaal

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @kattenvrouwtje: iedereen heeft zijn dingetjes in de zwangerschap! Probeer nog te genieten die laatste weekjes want het is echt zo voorbij..
    Je kan idd iets doen voor de leerlingen maar zou het idd niet te duur maken.

Fijn dat je controles allemaal goed waren!!

Ik dacht ook dat ons knulletje eindelijk goed lag maar vannacht lag hij volgens mij weer overdwars..
    Ik vind het nu wel tijd worden dat hij goed gaat liggen! Word er kriebelig van haha

3. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kattenvrouwtje fijn dat je je weer even wat beter voelt. Onze hormonen kunnen flink wat doen met onze emoties!
    Het idee van die lolly is erg leuk, maar maak je er niet te veel werk van? Je hebt je energie hard nodig de laatste weken en de periode na de bevalling. Eigenlijk zouden ze iets leuks voor jou moeten maken ;)

Truelove hier ligt de kleine ook nog met hoofdje naar boven hoor en draait nog alle kanten op. Dat kon met dit termijn nog helemaal geen kwaad zei ze, maar ik snap je gevoel hoor, ik hoop bij de volgende controle dat de baby wel goed ligt, ben dan 34 weken, maar ook dan kan het vaak nog uit zichzelf draaien.

Ik ga zo een hoop spullen wegbrengen naar de kringloop, milieustraat en toch ook maar twee tassen kleertjes naar stichting babyhope. en dan maar hopen dat ze het geslacht goed hebben, haha. Maar ik heb nesteldrang en wil opruimen!
    Volgende week is de babykamerwaarschijnlijk klaar, in ieder geval het kluswerk, dan is het alleen nog de meubels in elkaar zetten en schoonmaken en dan lekker wasjes draaien en spulletjes en kleertjes neerzetten :) kan niet wachten!
    Geboortekaartje zijn we nog niet veel verder mee, kan niet kiezen. Heb wel een gedichtje gevonden wat we beide mooi vinden. Dat scheelt alweer.

Hoe is het met de rest? He is hier stilletjes!?

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @derde ik weet het haha ik ben te ongeduldig!
    Mijn eerste twee kanjers lagen rond dit termijn al naar beneden en beetje ingedaald..

5. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    soms vergeet ik dat er een aantal hier zitten zonder facebook... dus hier even enkele foto's van babykamer en box...

Bijgevoegde bestanden:

6. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    En hier nog 1 ;)

Bijgevoegde bestanden:

7. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    @Kattenvrouwtje hier ook een vollere dame en ook een hele rustige zwangerschap.

Zojuist intake kraamzorg gehad, vrouw vond dat ik er zo rustig en nuchter onder blijf.... Maar goed dat vind iedereen. Zeggen ze in het ziekenhuis ook...

Maar goed ik zie het nut niet om me druk te maken als dat niet hoeft en echte zwangerschapskwalen heb ik niet gehad. Ja 1 keer super flinke opstipatie, moeheid, slecht slapen, CTS en nu dikke voeten ... Dus mag van geluk spreken, en mij hoor je dus niet klagen.

Nouja klagen... de enorme buik zit me nu wel echt flink in de weg bij alles wat ik doe... Maar goed ...l nog een paar weken en dan mogen we eindelijk die twee hummels vast houden.

En verdorie .... al mijn zwangerschaps spijkerbroeken zijn te klein geworden en door die irritante dikke voeten kan ik geen enkele schoen meer aan .. bah ... maarja voordeel van thuis werken en eigen ondernemer zijn, hef de deur niet uit hahahaha.

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Mooi kamertje cicey!!!

@allemaal: hebben jullie de intake van de kraamzorg al gehad? Hier komen ze volgende week pas..
    En hebben jullie al een babyshower gehad?

9. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Weer veel bij te lezen, ik probeer even te reageren op wat ik zo snel onthouden heb...

@kattenvrouwtje: lastig he die stemmingswisselingen! Ik sluit me aan bij de rest van de dames hier: probeer van de goede momenten te genieten en je schouders op te halen op de mindere momenten (al weet ik uit ervaring dat dat lastig is als je er middenin zit). En haal je inderdaad niet teveel op de hals met een traktatie voor de kids op school (ik neem trouwens aan dat 232 kinderen een tikfout is???) :$

@lavita: wat een lieve foto!!! Echt een mooie buik heb je!

@cicey: heel lief maar toch stoer kamertje heb je voor je boys! En die Kuifje-raket....*zucht* ik ben verliefd!

@winkelen: dat wordt hier ook steeds zwaarder. Zelfs 'gewoon' boodschappen doen wat ik vanmiddag heb gedaan wordt steeds minder leuk. Halverwege de winkel had ik een onwijs harde buik en wilde ik zitten, wat dus niet kon grrrr! Echt ellendig, harde buiken doen bij mij meestal ook best wel pijn, is dat eigenlijk wel normaal vraag ik me af? (de pijn trekt altijd wel snel weer weg maar toch, ik dacht dat harde buiken geen pijn horen te doen?)

@geboortekaartje: had ik al gezegd dat m'n man en ik het eens zijn geworden over een kaartje? Het is voor ons allebei niet het kaartje van onze 1e keuze geworden maar wel een mooi compromis waar we allebei tevreden mee zijn. Nu gaan we snel een proefdruk aanvragen, ik ben erg benieuwd!

@intake kraamzorg: heb ik al gehad, ik geloof ergens rond week 23 ofzo.

@truelove: ik vrees dat ik geen babyshower krijg, al lijkt me dat wel héél leuk. In mijn vriendinnengroep is het echter helemaal niet gebruikelijk en ik heb er bij mijn eerste kindje ook geen gehad dus ik verwacht het niet.

Verder is vandaag het nieuwe grote bed voor onze oudste dochter geleverd, dus nu moeten we het alleen nog in elkaar schroeven en dan kan ze over!!! Ik vind het echt onwijs spannend!!
    Op m'n werk is het nog steeds een gekkenhuis, ik zit bijna elke avond nog wel wat te werken om allerlei dingen af te krijgen. Maar ja, nog een paar weken volhouden en dan heb ik VERLOF en zoeken ze het maar lekker uit!!!! :D

Sorry als ik iemand ben vergeten in mijn reactie...ik doe mijn best!;)

10. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Brabomama,

Nee heb echt meer dan 200 leerlingen. Zitten gemiddeld zo'n 27 leerlingen per klas dus dat tikt wel aan, haha.
    En ik ken ze allemaal bij naam en 'ken' ze goed.
    Investeren in de relatie staat hoog in het vaandel voor mij!

Stemmingswisselingen zijn inderdaad slopend. Soms zie ik echt alleen de negatieve dingen in m'n leven. Zoals dat m'n kat verdwenen is. Of dat manlief werkloos thuis zit.
    Op m'n werk ben ik veel te positief en dat zorgt ervoor dat m'n collega's me niet helpen. Ik zal dus wat meer uit handen moeten gaan geven. Iets dat ik erg moeilijk vind.

Cicey,
    Wat een prachtige kinderkamer en super vet die raket van Kuifje!

Geboortekaartje is hier nog in ontwikkeling:)

11. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Hele mooie kamer Cicey!!

Hier nog geen intake gehad en babyshowers doen we gelukkig niet aan :D

Winkelen.....de ene keer gaat het goed, andere keer minder helaas..
    Ik hou echt van lekker shoppen voor ons mannetje en ons nieuwe meisje, gelukkig is eigenlijk al het belangrijkste binnen :)

Gerboortekaartje is bijna klaar. Heb hem vorige keer ook gemaakt via kaartje2go en was daar supertevreden over. Deze is net een tikje anders, maar ook heel erg leuk. Er komen 2 foto's op, deze ga ik zelf maken ;)

Nog 2,5 week werken en dan eindelijk verlof....ben stiekem al een beetje aan het aftellen haha. Volgende week maar 3 dagen werken en de week erop 5 middagen en dan vrij!!
    Nu maar hopen dat ze dan nog even blijft zitten want de vorige keer kwam ons mannetje na 8 dagen verlof......niet echt heel fijn ;)

Ik kan iig weer wat meer vooruit, zwaarste lichamelijke huishoudelijke taken doet mijn vriend nu, verder doe ik op het werk echt rustig aan en probeer tussendoor een uurtje op de bank te gaan en vroeg naar bed te gaan.
    Ook de bekkenband helpt geweldig!!
    Volgende week nog lekker een middagje sauna met vriendin en de week erop met mijn vriend en dan een hele lange tijd niet. Flink genieten dus!

12. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Lavita: mooie foto!

Kattenvrouwtje: nog eventjes volhouden dan mag jij ook met verlof. Iets voor je leerlingen is leuk om te doen maar het zijn er wel heel. Zou je er niet te druk om maken en persoonlijk zal ik er niet teveel tijd insteken aangezien je de energie misschien ook wel ergens anders in wil steken. Goed om te horen dat de verloskundige het zo goed vindt gaan, dat is een compliment die ze je niet meer kunnen afpakken.

Truelove: hier ook nog een uk die voor draaimolen speelt. Voel toch dat de uk steeds anders ligt, maar gelukkig heb ik nog eventjes voordat het zover is. Maar kan begrijpen dat het voor je vreemd is in vergelijking met je vorige zwangerschappen.

Derde: je bent lekker bezig met opruimen en alles klaar maken. Zal wel een lekker gevoel geven nu je zo er mee bezig bent. Heerlijk!
    Cicey: mooi kamertje! Zo te zien ben je er helemaal klaar voor.

Voor mij geen kraamzorg, aangezien ze dat hier niet hebben. Het is een familiecultuur, dus familie gaat voor je zorgen de eerste 40!! dagen. Laten wij nou net geen familie om de hoek hebben wonen.

Babershower nog niet gehad, weet niet of die georganiseerd gaat worden. Bi j zoon hebben ze express gewacht totdat hij geboren was omdat er toen familie over was. Nu wacht ik rustig af of er eentje komt of niet.

Hier: weer genieten dat man thuis is, al heeft hij zondag er als een zombie bij gezeten maar aangezien ik op was en zoon koorts had, hebben niets maar dan helemaal niet gedaan. Gewoon een onzettende hangdag van gemaakt waar we alledrie van genoten hebben. Gisteren weer een gewone werkdag, en vandaag is man met zoon een werkbezoek aan het brengen dus zit ik heerlijk thuis. Helaas was dit niet de laatste trip van man voor de bevalling, er staan er nog twee ingepland, 2x5 dagen en ik hoop dat het daar bij blijft.

13. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Brabomama: oei harde buiken met veel pijn klinken voor mij niet goed. Hier regelmatig ook harde buiken die niet fijn zijn maar niet echt met veel pijn. Heb je dit al besproken met je verloskundige?
    Fijn dat het 'grote' bed voor je dochter is gekomen, spannend hoe het zal gaan.

LaVitaBella: Lekker he dat aftellen, maar begint bij jou al lekker op te schieten en dan lekker genieten. Succes met de laatste werkloodjes.

Kaartje: in proces, man is gisteren aan het ontwerp begonnen. Vindt het zo fijn dat ik er alleen mijn wensen hoef aan te geven en mijn mening en advies mag geven op het kaartje. Daarom hier geen kaartjes-stress voor mij!
    Man gaf wel aan dat ik hem goed moet herinneren wat er nog allemaal moet gebeuren voordat de baby er is, aangezien hij er deze keer minder mee bezig is en het een stuk drukker op zijn werk is. Nou dat had hij beter niet kunnen zeggen, ben gelijk begonnen met een lijst die niet te gering is. :$ Zal hem vanavond laten zien, ben benieuwd of hij dan nog steeds blij is.

14. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hier hebben we ook al een kaartje klaar staan :) Ik moet alleen nog even langs de drukker om het e.e.a. af te spreken.

Intake kraamzorg: morgen telefonisch

Kwaaltjes: eigenlijk mag ik niet klagen :D behalve dat mijn buik steeds meer in de weg gaat zitten haha. Werken in een kleuterklas wordt wel zwaarder maar ik hoef nog maar 3 weken :D. 9 dagen dus. met 1 studiedag en 1 halve dag ziekenhuis dus eigenlijk nog maar 7,5 dag voor de klas.

Het gaat hard!

15. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Oja, ons meisje ligt ook dwars...
    Ik hoop zo dat ze snel goed gaat liggen met hoofdje naar beneden.... ;)

Zometeen weer heerlijk douchen, de bank op en dan weer genieten met m'n vriend van haar getrappel en gedraai :)

16. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    We zijn eruit! Het eerste pakje is bijna compleet! Zoek alleen nog een simpel wit mutsje zonder tekst.. Zag al wel crème maar dat wil ik dus niet..

Kaartje uitgekozen! Nu nog even bespreken met de drukkerij hoe en wat..
    Dat gaan we aankomende week even doen..

17. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik doe mijn 32 weken dans 💃

18. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    @Truelove: prenatal heeft witte mutsjes... :)

19. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Truelove Hema ook!
    Ik hb via de website van Hema het eerste pakje besteld, maar heb het dus nog niet in het echt gezien. Hopelijk ziet het er in het echt ook leuk uit, en anders kan je het zo retour brengen bij Hema, dat is wel fijn. Ik heb maatje 50 besteld. Ik ga er toch weer vanuit dat dit kindje maar iets meer als 6 pond zal zijn, net als de twee anderen. Nu maar hopen dat het dus niet toch een achtponder is, hihi.
    Hebben jullie vk trouwens al een beetje gezegd hoe groot ze de kleine schatten? Hier nog niet, ze zitten er ook vaak naast natuurlijk, maar ik ga het wel vragen de volgende controle.

Kamertje begint op te schieten, jippie! Kan niet wachten tot ik het kan inrichten. Hopelijk volgende week! :)
    Sorry voor de egopost vandaag, moet nu naar kapper. Volgende keer reageer ik op jullie posts!

Hier ook 32 weken dansje!

20. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Dank jullie wel voor de tips ga ik daar nog even kijken!

Vandaag gaan we naar de drukkerij om het kaartje te bespreken..
    Dan is bijna alles geregeld op de intake van de kraamzorg na :)

Binnenkort ga ik beginnen met inpakken van de Vluchttas.. Aangezien ik bij de andere ook eerder weeën kreeg wil ik dit toch wel klaar hebben staan.

Hebben jullie ook zoveel last van harde buiken ?

Deel Deze Pagina