16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Ik heb nog nooit harde buiken gehad.
    Wel dat m'n buik ietwat hard aanvoelt waardoor ik even rustig aan moet doen, maar ik heb geen pijn ofzo.
    Lijkt me heel vervelend truelove.. Misschien iets rustiger aandoen?

Mutsjes..
    Kan aan mij liggen maar ik vind al die mutsjes enorm groot!

2. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    @harde buiken: ja! Kattenvrouwtje: harde buiken zijn zeker in het begin meestal niet pijnlijk, dus wat jij voelt als je het rustig aan moet doen is wel degelijk een harde buik! Hier worden ze de laatste tijd wel pijnlijker.

@vluchtkoffer: vandaag eens rustig aan begonnen. Nog lang niet mee klaar, maar dat geeft niet, ik verwacht nog een paar weken te hebben.
    Heb via google een lijstje gezocht en zelf bewerkt (bijvoorbeeld met mijn dagelijkse medicijnen), zodat ik alles af kan vinken.

Vraag daarover: moet je spullen uit je kraampakket meenemen naar het ziekenhuis? Of is dat alleen voor een thuisbevalling? Wel zonde dan; ik weet al dat het een ziekenhuisbevalling wordt. Nuja, ze zullen er bij stichting baby hope (toch?) blij mee zijn.

Houdt iedereen het nog een beetje vol? Ik heb sinds vorig weekend enorme pijn achterin mijn rug, bij mijn ribben. Heel irritant bij bewegen en het wordt erger. Hopelijk trekt het snel weg! Lig nu expres op mijn zij op een elektrisch dekentje, in de hoop dat het helpt. Verder gelukkig weinig klachten!

Wat gaat de tijd zowel langzaam als snel, hè? Ben zó benieuwd!!!

3. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Prikkeldraad spullen uit het kraampakket kan je thuis laten heeft het zkh ook allemaal.
    Je gebruikt er wel nog wat uit hoor als je thuis bent en de rest kan idd naar die stichting.

Hier gaat het zoals het gaat 31 december opgenomen geweest en is er een pessarium geplaatst vanwege weeen cq harde buiken die mijn baarmoedermond lieten verweken.hij is nu korter als 1 cm en er is ontsluiting. Nu is ontsluiting niet vreemd met een derde maar icm met een korte bmm is er kans op een vroeggeboorte en dat willen we niet natuurlijk. Het overgeven gaat ook onverminderd door. Lijkt wel iets minder te worden maar kom er pas vanaf als ik ben bevallen. Lopen is een probleem loop met 2 krukken en kleine stukjes fijn die bekken. Echt zal zo blij zijn als ik ben bevallen. Ben er eigenlijk helemaal klaar mee.

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @zally dat is even schrikken geweest dan! Hopelijk blijft je kleintje nog wel even zitten.. Snap dat je er klaar mee bent.. Door de pijn heb ik dat af en toe ook al maar we moeten toch nog even..

Kraampakket: dit moet je thuishouden hoor! Zoals de onderleggers en kraamverband enz heb je straks gewoon nodig :)

Het is hier weer helemaal wit buiten :( van mij hoeft die sneeuw niet meer!

5. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Oh en balen zijn gister bij de drukkerij geweest maar 150 euro voor 30 kaarten gaat me echt een beetje te ver 😳
    En daar komen dan de postzegels nog bij....

6. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Zo truelove dat is geld zat zeg! Hebben die kaarten een gouden randje? Wij zijn 180 kwijt voor 110 kaarten (excl. postzegels)

7. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Wij zijn 125 euro kwijt voor 35 kaarten. Excl postzegels. Veel te duur maar het is wel echt HET kaartje.. heb dagen gezocht maar alleen tevreden met die.

8. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oeh zally dat klinkt niet fijn. Hopelijk blijft de kleine nog even zitten, maar kan me voorstellen dat je de zwangerschap nu wel zat bent.

Truelove, belachelijk he die prijzen, wij komen dik over de 200 euro zonder postzegels, maar dan hebben we er wel 80. Definitieve keuze is nog niet gemaakt, maar ik neig steeds meer naar een bepaald kaartje en de tekst heb ik wel al klaar.

Prikkeldraad heb je die pijn als je op je rug ligt? Op je rug liggen in bed kan nu eigenlijk niet lang meer, dan wordt de bloedtoevoer te lang afgeknepen ofzo en dat is niet goed voor de kleine. Op je zij is inderdaad het best. Ik wil ook volgende week de vluchttas klaar gaan zetten hoor, in ieder geval voor mn man naar amerika gaat, want als er die week iets gebeurt sta ik er toch alleen voor en wil ik voor de zekerheid alles in orde hebben.

Kraampakket zitten inderdaad spullen in die je na je bevalling nodig hebt, de rest kun je daarna naar die stichting brengen. Op mijn vluchttaslijdt staat trouwens dat j luiers voor de baby mee moet nemen naar zkh. Is dat zo? Krijg je die daar niet? Vind dat toch wel vreemd. En een borstkolf kun je toch ook in zkh lenen? Ik neem voor de zekerheid wel mn eigen setje wat aan je borst gaat mee.

Kattenvrouwtje de prenatal heeft wel kleine mutsjes. Vind de standaard mutsjes van bijv feetje ofzo ook altijd zo groot, meer maat 62 en vaak dragen ze ze dan niet meer.
    Wat jij omschrijft zijn dus inderdaad harde buiken :) dat je even langzaam moet lopen oid en doen geen pijn.
    Hier soms wel pijn bij de harde buiken, vooral s nachts en duren ook wat langer. Maar zodra ik denk nu moet ik het even goed in de gaten houden gaat het over en de dag erna is het alleen nog maar harde buiken zonder pijn, dus ik maak me nog niet druk.
    Kindje draait hier trouwens nog steeds rondjes. Vannacht lag tie dwars in mn buik kon acht het hoofdje en billetje aan de zijkanten voelen! Nu ligt het weer anders.

Het behang zit erop in de babykamer! Ben zo blij. Mn man gaat nu alles opruimen (klusspul) en dan. Morgenochtend nog ht raam verven en dan dus schoonmaken en de meubels erin! :)

9. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Borstkolf en luiers heb ik nog nooit meegenomen eigenlijk naar het ziekenhuis

10. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    We hebben DE oplossing voor ons kaartje! Ben bezig om hem zelf te ontwerpen met mijn nicht samen!
    En laten deze dan afdrukken bij een drukkerij..
    Hopen van de week te horen wat dat gaat kosten en ook een proefdruk te kunnen zien

11. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Lavita fijn dat je vriend je de zwaarste dingen nu uit handen neemt, en dat de buikband zo goed bevalt!

@Derde: wat heerlijk dat het opschiet met jullie babykamer. De grootte van ons kindje is ook nog niet geschat, wel hebben we a.s. woensdag de groeiecho en daar ben ik heel benieuwd naar (en ook wel een beetje gespannen voor). Ik ben sinds het begin van m'n zwangerschap pas een kilo of 4 aangekomen en ineens heb ik mezelf in m'n hoofd gehaald dat ons kindje misschien wel helemaal niet goed groeit...ik zal me wel onnodig druk maken maar ik zal blij zijn als we woensdag te horen krijgen dat ze gewoon goed op schema ligt!

@Zally: ik kan me zó goed voorstellen dat je klaar bent met je zwangerschap! Wat zul je geschrokken zijn dat je opgenomen moest worden! Hopelijk blijft alles nu de komende weken relatief rustig.

@Truelove wat gaaf dat je zelf een geboortekaartje gaat ontwerpen! Zo creatief ben ik niet hoor...:)

@geboortekaartjes: wat bestellen sommigen van jullie er weinig! Ik geloof dat wij ruim over de 100 stuks gaan komen. Gelukkig hebben we niet zo'n duur kaartje uitgekozen. We kregen vandaag de proefdruk van ons kaartje met de post en we zijn helemaal tevreden! Heel bijzonder om de naam die we voor ons meisje hebben bedacht erop te zien staan, dan wordt het ineens heel echt! :) Over de exacte tekst moeten we het nog wel eens worden...

@harde buiken: het gaat bij mij een beetje af en aan. Ik merk heel duidelijk dat ik er vaker last van heb als ik teveel heb gepland op een dag (logisch!) Dus ik prober mijn activiteiten nu echt te spreiden en bijv. niet meer met 2 mensen op 1 dag af te spreken. En tussen de middag echt even liggen als het kan! Gelukkig doen mijn harde buiken nu minder vaak pijn.

Onze oudste dochter heeft vannacht voor het eerst in haar grote bed geslapen en het is hartstikke goed gegaan! Het was echt een mijlpaal, zowel voor ons als voor haar. Wat leek ze klein in dat enorme bed! Zelf vond ze het vooral heel stoer. Vanochtend na het ontbijt wilde ze er meteen weer opnieuw in kruipen haha!

Ik doe vandaag trouwens mijn 32 weken dansje!!! :D Wat gaat het snel inderdaad, maar zoals iemand anders hier ook al zei, ben ik tegelijkertijd heel ongeduldig en nieuwsgierig naar ons tweede prinsesje!

12. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    #4172 Prikkeldraad, 24 jan 2015
    Laatst bewerkt: 24 jan 2015
    Derde:
    Nee, ik slaap op mijn zij, maar lag gisteren met de pijnlijke plek op een warm dekentje, in de hoop dat het zou helpen. Helaas is het er nog steeds, volgens mij wordt het gedurende de dag erger. Aanstaande donderdag naar de gyn, hopelijk heeft die een oplossing.

Op mijn lijst stonden ook geen luiers of kolven hoor!

Truelove: fijn dat je zelf lekker met het kaartje aan de slag bent!

Brabomama: fijn dat de proefdruk bevalt! En fijn dat jullie grote meid zo blij was met haar nieuwe bed. :)

13. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Meiden ik heb een topic geopend in zwangerschap.. Ben momenteel in het ziekenhuis..
    In dat topic staat meer info :)

14. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    He bah, schrikken allemaal! Gelukkig ben je weer thuis. Wat heb je voor adviezen meegekregen? Knuffel!

15. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Morgen 32 weken :)

16. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Truelove wat goed dat je de VK hebt gebeld en dat je bent nagekeken in het ziekenhuis. Hoe gaat het nu, is alles weer rustig? Wel schrikken zeg, zoiets!!

Lavitabella wat een prachtige buik heb je toch, ik blijf het zeggen! Je draagt zo te zien mooi naar voren, net als ik :)

17. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik ben weer thuis hoor.
    Eigenlijk geen advies meegekregen behalve dat als het weer begint ik moet bellen.

18. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Prachtig, LaVita!

Truelove: zal duimen dat dat nog een aantal welen duurt! Maar rustig aan doen.

19. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Dat is even spannend geweest Truelove!!
    Ik hoop dat het nu rstig blijft en je nog even kunt genieten, dit soort stress kunnen wij allemaal niet gebruiken...

Gisteravond ook even flink geschrokken.
    Mevrouw ligt nog steeds meet haar voetjes beneden en hoofdje naar boven. Gisteren was ze zo hard aan het trappen dat het leek alsof daar beneden werd gestoken met een mes, ik ging door de grond van de pijn.
    Zelfs mijn vriend schrok van mij.
    Werd er zelfs helemaal misselijk van, dus heb snel de honden uitgelaten en ben in bed gaan liggen. Toen werd het al snel minder, maar de schrik zat er wel even in.

20. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Wat naar, LaVita. :( Ik denk dat ik in jouw geval de honden aan manlief zou hebben overgelaten. ;) Vandaag ook geen last meer gehad? Hopen dat dit de enige keer was!

Deel Deze Pagina