@lavita: dat is ook schrikken idd! Ook jij rustig aan doen.. Ik heb hier sinds een week echt ontzettend last van inwendige aambeien! Word er knettergek van van de pijn! Sperti helpt voor geen meter.. Morgen maar eens naar wat anders zoeken want dit ga ik niet lang volhouden 😢 echt heel vervelend.. Vandaag was mijn buik aardig rustig gelukkig
@ prikkeldraad, wel veel harde buiken gehad maar lekker rustig aan gedaan dus het was te doen. Hondjes zijn echt mijn ding, geef ik bijna nooit uit handen haha! @ truelove, wat vervelend zeg die aambeien! Ik ben nu gelukkig alweer een paar maanden pijnvrij maar weet zeker dat ze terug gaan komen...(uitwendig).. Ik smeer curanol en ga straks ook de tabletten erbij nemen, want idd die pijn...niet te harden!!
Ga morgen ook curanol halen.. Ben er zo klaar mee! De pijn lijkt steeds erger te worden. Sorry voor mijn geklaag hoor
Truelove: he bah, irritant. Hopen dat de curanol wel helpt. LaVita: haha, een van mijn beste vriendinnen heeft dat ook, de honden zijn echt haar kinderen en ook bij stortregen of als ze hartstikke ziek is, wil ze zelf lopen. Ik vond het altijd heerlijk om eruit te gaan met de hond, maar op sommige momenten vond ik het wel heel zwaar.
truelove, wat een schrik! hoe gaat het nu met je? En die aambeien.. lijkt me heel erg vervelend. hopelijk ben je er snel vanaf. vezelrijk eten en goed drinken helpt geloof ik goed he. Leuk dat je 'het' kaartje hebt. @ kaartje Ik ben mijn kaartje zelf aan het ontwerpen. Ik laat er,denk ik, 50 drukken en ben dan ongeveer 80 tot 100 euro kwijt excl postzegels. @ babykamer Hier staat hij nog vol troep. Tot maand 5 veel stress van gehad, maar de laatste tijd denk ik alleen maar.. ach.. eerste maand ligt ze toch op onze slaapkamer.. haha mn prioriteiten wisselen dus nogal. @ kraamzorg intake Ik heb over 5 weken pas mn intake! vind het echt laat. een week later ga ik al mijn verlof in. nouja.. zal wel goed zijn. als ze gaat zeiken over dat mn bedje niet goed is kan ze echt de P. krijgen. Mijn vader zei ook al: en wat dan nog? Stel ze keurt iets af.. krijg je dan een boete? En van wie zou je dat dan moeten krijgen? vanaf dat moment dacht ik ook.. ach.. waar maak ik me druk om. laat mij maar lekker liggen met haar op mn buik ik ga zo weer even beter lezen/reageren. xx welkom dee1987! leuk dat je de laatste weken nog even mee komt schrijven
Nou vandaag bericht gehad van de drukkerij.. Nu we het kaartje zelf hebben ontworpen scheelt het ons zon 60 euro!!!! Dus dat is de moeite denk ik maar zo Inmiddels de curanol in huis hopen dat het helpt! Voor de rest gaat het eigenlijk wel met me hoor.. Doe gewoon mijn dagelijkse dingen eigenlijk.. Er is me geen advies gegeven over rustig aan doen dus weet het ook niet zo goed
Hier ik weer eens Truelove, wat een pech heb je steeds zeg! Hopen dat de medicatie snel helpt, aambeien lijkt me geen pretje. Veel zwangeren schijnen er last van te krijgen, maar het lijkt wel alsof jou alles overkomt! Intake kraamzorg: hier ook pas over 2 weken. Volgens mij stelt die hele controle niet veel voor hoor, komen ze meer een grove inschatting maken van de gezinssituatie, maar boetes uitschrijven, haha, ik zie het al voor me! Kaartje: nog absoluut geen klaar ontwerp, maar wel wat losse ideen. Zowel wat we op de voorkant willen, als een tekst voor aan de binnenkant. Denk dat we maar 1 kaartje ontwerpen, en dan afhankelijk van of we een jongetje of meisje hebben, de kleur aanpassen. Geen zin/tijd om 2 kaartjes uit te zoeken Naam: meisjesnaam wisten we al een tijdje, en het lijstje met mogelijke jongensnamen groeit alleen nog maar. Maar gisteren hebben we een hele leuke naam bedacht, dus als we daar over een paar dagen nog zo enthousiast over zijn, dan is dat ook geregeld, joepie! Nee, niet Joepie als naam Kamertje: ligt eigenlijk al een paar weken stil. Maar komend weekend hebben we veel tijd, dus dan hopelijk wat voortgang boeken. Plankje kopen en ophangen, nog wat laatste schuur/ schilderwerk (door vl). Hebben jullie eigenlijk een los plankje boven de commode, of meer een kapstokje waar je ook dingen aan kan hangen? Weet niet wat handig is. Cursus: ik heb nu 3 sessies van de 7 gehad, maar ik vind het eigenlijk nog niet echt supernuttig... Gewoon een beetje stilliggen op een matje. Nou, kan ik thuis ook. Maar ik hoor wel wat nuttige nieuwe dingen hoor, maar daar had ik tot nu toe geen 3x een uur voor nodig gehad. Misschien worden de latere sessies nuttiger, als het echt over de bevalling gaat en we ademhalingsoefeningen gaan doen. Fijne week iedereen!
Ach ja we gaan gewoon door hoor als ons mannetje maar gezond geboren word dan is het me allemaal waard 💙
Wauw en opeens is er heel wat bij geschreven in vergelijking met 'normaal'. Zal straks eventjes een poging om bij te lezen als zoon naar bed gaat, want daar moet ik wel eventjes voor gaan zitten en de tijd voor nemen.
Kattenvrouwtje: fijn dat je je wat minder druk maakt om het kamertje... Er zijn tenslotte al zoveel dingen om aan te denken! Knap dat je dan sommige dingen ook gewoon (even) los kunt laten. Truelove: helpt de zalf een beetje? Ik hoop het maar! Kraamzorg: overmorgen is de intake! Ben benieuwd. Jaatje: fijn dat jullie er bijna uit zijn qua naam! Wij denken er ook uit te zijn. Commode: ik wil 2 plankjes schuin boven de commode, dus ofwel ik spoor manlief aan om het te doen, of ik doe het binnenkort zelf. Ben alleen wat minder precies dan hij, dus dan is de kans groter dat het scheef komt te hangen... Cursus: eigenlijk simpelweg vergeten me ergens aan te melden... Rond die tijd was ik veel te druk met verhuizen en zo. Ach, het lukt me vast ook wel zonder. Verder: ik zie plots heel veel vrienden en kennissen weer, vind ik wel leuk! Zeker 2 personen per week, terwijl ik maanden achtereen bijna niemand zag. Gezellig! Nu lekker slapen, morgen bloedprikken en overmorgen naar de gyn. Ben benieuwd hoe ons aapje het doet! Fijne dag @ wnsdg en truste @ de rest!
Kraamzorg intake is net geweest! Alles weer een beetje opgefrist haha Heb het idee dat curanol wel een beetje helpt! heb het in combinatie met pilletjes en crème
En toen was het alweer de volgende dag. In plaat van bij te lezen toen zoon ging slapen ben ik zelf ook maar eventjes bed ingedoken. Waarschijnlijk had ik het nodig aangezien we allebei 3 uur geslapen hebben. Zally: zit jou ook niet helemaal mee deze zwangerschap, kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Nog even volhouden de laatste paar weken, digitale knuffel. Truelove: wat een verhaal en het zit jou ook niet mee. Wel vreemd dat ze geen advies hebben gegeven. Goed om te horen dat je er nog rustig onder blijft en inderdaad als de baby maar gezond geboren wordt dat is het belangrijkste. Dikke knuffel! Brabomama: lekker dat je dochters eerste nacht zo goed is gegaan in haar nieuwe grote bed. De rest van de nachten ook? En sorry voor de rest die ik ben vergeten te noemen, maar kon me niet veel meer herinneren wat ik heb gelezen. Hier vooral erg moe en er komt zo weinig uit mijn handen. Schiet ook niet op dat man weer weg moest voor zijn werk. Begrijp het wel, aangezien het project af moet voor carnaval en zijn collega helaas niet de gene was waar ze op hoopte en man toch de leiding gevende is. Maar toch... 33 weken zwanger, moe zijn en een peutertje, niet de beste combinatie om alleen thuis te zijn maar we gaan gewoon door. Nog een aantal weken!
@wnsdg: wat balen dat je man zoveel weg is.. Vind het hier al vervelend dat me man elke dag moet werken en ik maar thuis zit mis hem dan heel erg.. Alles gaat gewoon door huishouden en zorg voor de kindjes.. Zou idd wat makkelijker geweest zijn als de mannen ook meer thuis zouden zijn.. Ik heb vandaag bijna alle baby kleertjes lekker gewassen! Wilde dit toch al wel gaan doen.. Ivm vorige week heb ik het maar liever gewoon klaar! Zodra het eerste pakje droog is dan pak ik de tas ook in! Kraamzorg adviseerde me vandaag ook om al eerder het onderzeil op mijn matras te leggen ivm eerdere vroege bevallingen.. Snap het wel.. Het komt nu allemaal zo dichtbij! Bij mijn eerste was ik nu over 4 weken mama!! Oooooh wat zal dat schattig staan als het wiegje en ledikantje straks opgemaakt zijn😍
Herkenbaar truelove! Ik heb ook last van nesteldrang en ben begonnen met kleertjes wassen! En beddengoed etc. Het wassen vind ik niet erg, de strijk wel!! Haha. Is ze intake bij jou thuis geweest? Ik heb hem over twee weken pas, bij de tweede belde ze alleen op, nu komen ze langs? Toch wel raar, maar vind het niet erg! Wnsdg ik herken het gevoel van dat je je man thuis wilt hebben! Over twee weken gaat mijn man dus weg voor een week naar Amerika, ik kijk er nu al zo tegenop. Ben zo bang dat de kleine te vroeg komt en dat ik dan midden in de nacht naar zkh moet en maak me helemaal druk om hoe dat dan moet met de kids en wie er dan bij mag zijn etc. Ik ben aan het eind van de dag ook helemaal op en heb bijna geen puf meer om ze naar bed te brengen. Dat doet mn man nu dus, en straks met een nog dikkere buik moet ik dus alles een hele week alleen doen . Zucht... Ik heb respect voor al die moeders die er alleen voor staan hoor, zeker als ze hoogzwanger verlaten worden en al kids hebben. Prikkeldraad, leuk om je vrienden nu wat vaker te zien! Cursus kan gezellig en leerzaam zijn, ik zie een deel van mijn groepje na zes jaar nog steeds! Maar of ik er nu echtwat aan heb gehad? Ik doe nu zwangerschapsyoga, maar dat is echt yoga, geen les of tips etc. Wel beetje bekkenbodem en ontspanningsoefeningen doen, maar dus vooral de yogahoudingen etc. Heel fijn. Weet even niet meer wie het vroeg voor wat je boven de commode kan hangen. Hier een combi van plank met eronder kapstokje. Het kapstokje is hier alleen gebruikt voor de sier met leuke dingetjes eraan eigenlijk, hihi. Op het plankje stonden ook vooral sierdingetjes. Nu het speldjesbakje van mn dochter. Maar ik had een mandje aan de muur voor de luiers en de billendoekjes stonden naast het waskussen op de commode. De rest zat in de lades van de commode. Die lades waren zo handig en niet te veel zoeken en bukken. Misschien dat je met een deurencommode wat meer op het plankje zet? Ik sou dan voor een plankje kiezen.
hai hai, ben ik ook weer eventjes. Fijn dat het bij de meeste weer even lekker gaat. truelove, welke klachten heb jij nou eigenlijk niet gehad? ik heb gewoon een beetje met je te doen. arme schat. hoop dat je er snel vanaf bent. Hier gaat alles wel prima. Mijn man is voor volgende week uitgenodigd op sollicitatiegesprek. ik vind het zo spannend! aan de ene kant hoop ik dat hij wordt aangenomen, maar tegelijkertijd hoop ik weer van niet. ik vind het stiekem wel fijn dat hij thuis zit. ons huis is nog nooit zo netjes geweest. we hebben wel afgesproken dat wanneer de baby geboren is en hij weer een nieuwe baan heeft we iemand gaan inhuren die komt opruimen in huis. ik heb het gewoon niet in de vingers. Morgen krijg ik de uitslag van mn glucosetest. Vind het toch weer spannend!
Ben het wel gewend dat man vaak weg is, voorheen was het een week thuis de andere week weg voor een project maar dat is met zijn nieuwe functie een stuk minder geworden maar toch is hij nog regelmatig een week of paar dagen weg. Meestal geen problemen mee, maar nu met een dikkere buik, geen energie etc. is het een stuk lastigere. Zou fijn zijn als ze aan het eind van de zwangerschap ook meer thuis zouden kunnen zijn, maar tja... Nesteldrang hier (nog) niet aanwezig, kan ook nog weinig doen op gebied van wassen/inrichten aangezien zoon nog in de kamer van de kleine slaapt. Toch eerst wachten totdat man het bed van zoon klaar heeft, dan kan zoon in zijn nieuwe kamer slapen en kan ik aan de slag. Aan de ene kant denk ik, heb nog wel eventjes voordat de baby komt. Zeker omdat zoon pas bij 41 weken kwam, maar dat geeft natuurlijk geen garantie dat deze uk ook pas later kom. Vergeet soms daar wel rekening mee te houden en dat is niet handig. Fijn Kattenvrouwtje dat je man volgende week op gesprek mag komen. Hoop dat het wat wordt. Hulp in het huis is inderdaad een hele uitkomst. Zelf kan ik het wel, maar vindt het niet leuk en zeker sinds zoon er is er gewoon geen tijd voor naast mijn werk. Gelukkig is het hier heel normaal om een iemand in 'dienst' te hebben, en ben super blij met onze hulp. En wat kan een mens soms blij zijn met post. Stond vanochtend voor mijn kledingkast en alle broeken die ik vorige week nog paste, gingen niet meer aan. En helaas het is geen weer voor jurkjes/rokjes en korte broeken, dus wist echt niet wat ik aan moest doen met deze 'kou'. Wordt er net een pakketje gebracht met mijn nieuwe lange zwangerschapsbroeken (die vertraging hadden opgelopen vanuit Nederland). Ben nu zo blij als een kind. Feestmomentje van vandaag!
@kattenvrouwtje: en het gekke is dat ik tussendoor toch nog probeer te genieten! kan wel gaan zitten dippen maar dat helpt niet dus we gaan gewoon verder en hopen dat we een mooi lief kindje op de wereld mogen zetten die helemaal gezond is! Wat spannend voor jullie die sollicitatie! Ik snap je gevoel dat het ook wel weer fijn is dat hij thuis is! Zo heb je denk ik straks minder nesteldrang en meer rust in je hoofd haha. Hopelijk is de uitslag van de glucose test goed @wnsdg: ik zou allang gek zijn geworden dat ik nog niks zou kunnen doen in het kamertje! Het begint nu toch al op te schieten hoor haha.. Super dat je wat nieuwe broeken hebt binnen gekregen!