Truelove: heb zo mijn momenten dat ik het ook helemaal zat ben maar dan denk ik, heb nog twee maanden! Maar begin nu te denken dat dit niet meer helemaal realistisch is.... Daarbij helpt het ook niet dat de dokters elke keer een andere uitgerekende datum nemen, een range van 15 tot 25 maart is wel erg ruim met meest voorkomende op 17e en de 21e. Laat ik het er maar bij houden dat ik goed in de cultuur pas...'morgen is er weer een dag' is denk ik de meest gebruikte zin hier. Maar goed van het weekend hopen we (man) veel te werk te verzetten op kamer van zoon, dus wie weet slaapt hij volgende week in zijn nieuwe kamer en kan ik met de babykamer beginnen.
Ik hoop het voor je!! Krijg je zelf ook wat meer rust als dat klaar is.. En idd je denkt nu ooooh het duurt nog twee maanden maar het kan ook iets eerder geboren worden..
@lavitabella: wat zul je geschrokken zijn van die pijn onderin je buik, klinkt echt heel naar! Wel grappig inderdaad dat je ondanks dat de honden nog hebt uitgelaten @truelove: wat naar die aambeien! Fijn dat de curanol helpt, hopelijk ben je snel van de aambeien af. Zelf had ik er laatst ook ineens één die ook behoorlijk pijn deed, en sindsdien let ik op dat ik bij de grote boodschap niet of nauwelijk meer pers maar het gewoon laat 'komen' zeg maar Dat helpt gelukkig. @Dee1987: gefeliciteerd en welkom hier! Hoe verloopt jouw zwangerschap tot nu toe? @kattenvrouwtje: goed dat je je niet al te druk (meer) maakt om het babykamertje. Ik heb een beetje hetzelfde hoor, het ene moment vliegt het me aan dat 'er nog zoveel aan het kamertje moet gebeuren', terwijl ik het volgende moment kan denken: "Ach, zolang er een bedje, commode en kast met kleertjes in staan is het in principe goed!" Je kraamzorg-intake afspraak vind ik inderdaad ook wat laat, maar het voordeel is wel dat de dingen die er verteld worden dan nog verser in je geheugen zitten wanneer je kleine er is. En wat spannend dat je man een sollicitatiegesprek heeft! Ik duim voor jullie dat hij de baan krijgt hoor! Natuurlijk is een schoon huis ook fijn maar financiële zekerheid is ook wel erg prettig! @jaatje, leuk om ook weer iets van jou te horen! V.w.b. plankje boven de commode: wij hebben een commode waar sowieso al 2 plankjes boven zitten, tegen een achterwandje aan: Je ervaringen met de zwangerschapscursus herken ik wel. Ik doe zwangerschapsyoga en sowieso vind ik het altijd veel geleuter, we beginnen de les altijd met 'even een kopje thee' wat al snel een half uur duurt. Toch wisselen we tijdens de thee ook wel weer leuke/interessante informatie uit. En de (ademhalings-)oefeningen vind ik ook erg fijn. Oh en fijn dat jullie waarschijnlijk voor beide geslachten uit de naam zijn! @prikkeldraad: veel plezier met de kraamzorg-intake en bij de gynaecoloog vandaag! @wnsdg: ja inmiddels slaapt onze dochter al bijna een week in haar nieuwe bed en het is nu al alsof ze nooit anders heeft gedaan! Ze vindt het helemaal stoer. Gisterochtend zei ze ineens heel serieus tegen ons: "Baby moet in het kleine bedje slapen, ik heb grote bed!" Dat vond ik zo lief! Daar spreekt niet alleen uit dat ze het begrijpt, maar ook dat ze het accepteert dat ze haar bedje heft moeten 'afstaan' aan de baby. Een dikke knuffel voor jou, wnsdg! Knap hoe je je redt in je eentje met je dikke buik + dreumesje!! Leuk dat je wat nieuwe broeken bezorgd hebt gekregen, heerlijk is dat soms hè, iets nieuws!! @derde: wat balen dat jij straks ook nog een week alleen bent met 2 kinderen! Kun je geen hulp inschakelen van je ouders of vrienden, al is het maar dat iemand een keer voor jullie kookt of de kinderen in bed legt? @hier: - gisteren groeiecho gehad, beeb helemaal goedgekeurd, alle metingen waren gemiddeld en ze ligt al in de goede houding! - zelf heb ik voor de zekerheid bloed laten prikken omdat ik een spoortje eiwit in mijn urine had in combinatie met een iets verhoogde onderdruk (84), ik bleek een iets verhoogde leverwaarde te hebben (36 ipv de toegestane 30, maar ze gaan zich pas bij waardes boven de 100 zorgen maken). Daarom moet ik morgen van de gyn voor de zekerheid nog eens opnieuw bloed laten prikken om te kijken of de waardes genormaliseerd zijn. Maar niets om me zorgen over te maken vooralsnog! Tot slot, voor de lijst: 20 februari hebben we de liggingsecho! Dat zal de laatste keer zijn dat we ons kindje op echobeelden zien, de eerstvolgende keer daarna zal het 'live' zijn en daar kijk ik zó naar uit!!
Voor de lijst: 12 februari liggingsecho! & 18 februari controle vk Haha gelukkig zijn de aambeien zo goed als weg.. Voor de zekerheid nog even doorsmeren enz haha.. Kan tenminste weer normaal zitten!! Dat is al een hele verademing Hier net de bedjes opgemaakt😍 ooooh wat staat dat weer super schattig hahah
Groeiecho was weer goed. Net gebeld voor m'n glucosewaarde en die was ook prima. 3.8, 5.1, 5,8 Het is dus wel wat gestegen sinds vorige keer. Toen had ik na m'n ontbijt 4,4 en na de lunch 4,6. Moet wel zeggen dat ik dit keer een groot ontbijt op heb en 2 keer geluncht had omdat ik anders niet m'n werkdag kon volmaken. Gelukkig nog ruim onder de 7 dus ik maak me niet zo druk. Helaas werd ik vannacht wakker van een knallende koppijn. Vandaag dus maar een daagje thuis gebleven. Ik heb zelfs al een paracetamol op. Waarschijnlijk doe ik daar veel en veel te moeilijk over, maar ik los het tegenwoordig liever op met slapen of extra water drinken, etc.. Brabomama, Wat zijn eiwitten in de urine? Hoe zie je dat? Fijn dat jouw echo ook goed was! Met hoeveel weken krijg je eigenlijk de liggingsecho? Truelove, Jouw positiviteit vind ik zo inspirerend. Dankjewel. Leuk dat je bedjes al klaar staan. Kan me goed voorstellen dat je dan helemaal smelt. Mijn bedje ga ik morgen ophalen . Woehoeeeeeee
@kattenvrouwtje: ik neem ook geen paracetamol hoor ben daar gewoon niet zo van tijdens de zwangerschap. Leuk dat je het bedje morgen hebt!!! En positief moet ik toch blijven meid anders is de zwangerschap helemaal niks aan
Brabomama: Fijn dat je dochtertje helemaal blij is met haar grote bed en ze geaccepteerd is dat haar oude bed voor de baby is. Echt schattig! Fijn dat je echo goed was. Hoop dat bij de volgende keer bloedprikken de waardes wat gezakt zijn. Truelove: Je bent lekker bezig met het kamertje! Ben je nu helemaal klaar? Kattenvrouwtje: Fijn dat je echo en glucosewaardes goed waren. Hoop dat je hoofpijn weer weg is of in ieder geval gezakt. Begrijp heel goed dat je niet graag paracetamol neemt, neem ook liever geen pijnstillers en zeker niet tijdens de zwangerschap. Maar ja, soms kan het niet anders. Hier: weer een beroerde nacht gehad, man was niet thuis en baby was super energiek. Vooral als ik op mijn zij lig, wordt het matras als boksbal gebruikt. Buikslapen lukt echt niet meer en op mijn rug ligt ook niet lekker, kortom alle posities waren vanacht geen optie. Gelukkig vandaag een rustig dagje en hopen dat het vanacht beter gaat.
@wnsdg: in principe wel! Moet de tas nog inpakken.. Kamertje is nu nog een opgekropt rommeltje omdat de kinderwagen en Maxicosi en alles er nog staat. Als dat allemaal straks weg is dan is het klaar. Hangen nog wat kleertjes te drogen Ik doe vandaag mijn 33 weken dans!!! 😁
Brabomamma: Is dat jullie eigen kamer? Wat ruim zeg! En mooie meubels ook. Truelove, fijn dat de aambeien niet meer zo vervelen, gelukkig maar dat de medicijnen helpen. Fijn weekend allemaal alvast! Ik moet nog een middagje werken, en het weekend hopelijk stappen maken met de kamer, het kaartje ontwerpen en wat beddengoed/kleertjes/hydrofiele doeken inslaan bij de Hema. Hoop dat we na het weekend vrij ver klaar zijn
Truelove wat heerlijk dat je aambeien minder worden!! Kattenvrouwtje gefeliciteerd met de goede echo! Jaatje, nee dit is een plaatje van internet hoor, zo'n balzaal van een babykamer hebben wij niet haha! Hier verder helaas wat minder nieuws: ik ben rond de middag plotseling ter observatie opgenomen in het ziekenhuis, in elk geval tot a.s. maandag. Uit mijn bloed dat vanochtend opnieuw is geprikt bleek dat m'n leverwaarde nog iets verder was verslechterd en ook zat er weer een spoortje eiwit in m'n urine. Dat in combinatie met mijn voorgeschiedenis (pre-eclampsie bij mijn vorige benaming) heeft de gynaecoloog doen besluiten dat ik voor de zekerheid even opgenomen moet worden. Het was even flink omschakelen en ik heb ook even een flink potje zitten janken, maar inmiddels ben ik er wel rustig onder. Maak me alleen wel een beetje zorgen, ben ineens heel bang dat ons kleintje veel te vroeg geboren gaat worden
@brabomama: dat is even schrikken. Gelukkig houden ze het goed in de gaten en hopelijk blijft het gewoon zoals het nu is en word het niet erger! Dan kan je kleine meisje gelukkig nog even blijven zitten!
Brabomama: Nee, niet leuk en snap dat je je zorgen maakt. Hopelijk blijft het nu stabiel en mag je snel weer naar huis en blijft je kleintje nog eventjes zitten. Dikke knuffel! Truelove: Dat klinkt in mijn oren, dat je er helemaal klaar voor bent. Lekker hoor! Jaatje:klinkt als een vol maar wel leuk weekend. Geniet van de voorbereidingen voor de komst van de kleine Hier: eindelijk een keer goed geslapen zonder man, jippie! Gelukkig komt hij vandaag weer thuis. Hier nog een ochtendje werken en dan ook weekend met hopelijk ook wat vorderingen op kamer van zoon zodat we hem kunnen verhuizen.
Jeetje Brabomama, lees het nu pas! Wat vervelend zeg. Hoe gaat het nu? En met de bloeddruk? Hopelijk kunnen ze je stabiel krijgen, zodat je ukje zo lang mogelijk veilig bij jou is. Hou je taai! 😘
@ Brabomama: heel veel sterkte! Hopen dat je wat afleiding vindt in het ziekenhuis en dat je waarden weer stabiel worden.
Mogguh! Alvast sorry voor de egopost. Dank jullie wel allemaal voor de lieve woorden!! Eigenlijk voel ik me best goed, sterker nog, ik voel me helemaal niet ziek maar wel moe. Maar dat kan ook komen doordat ik vannacht beroerd heb geslapen (onbekende omgeving, zweterig bed, niet m'n vertrouwde man naast me, midden in de nacht ineens wakker worden en de kleine niet voelen en me daar dan weer zorgen over maken -waarna ze gelukkig na een paar minuten ineens een ferme trap uitdeelde) Gisteren eerst CTG gehad, was helemaal in orde, en mijn bloeddruk is nog een paar keer gemeten en die was toen steeds weer keurig laag, zelfs met onderdrukken onder de 80. Vanochtend was de onderdruk weer 86 maar ook dat is niet alarmerend hoog. Nu is het afwachten tot de urine-analyse vanmiddag. Ik moet sinds ik ben opgenomen 'urine sparen', dus op een po plassen. Ze verzamelen al mijn urine van 24 uur en gaan kijken of daar eiwitten in zitten. Zo ja dan kan dat betekenen dat ik inderdaad pre-eclampsie heb. Maar als alles goed is en mijn bloed is morgen ook weer goed dan mag ik volgens mij morgen naar huis. Let's hope so!! Gelukkig heb ik inmiddels m'n laptop en een goed boek hier, en heb ik m'n man en dochtertje al 2 keer op bezoek gehad inmiddels (wat kan dat een mens goed doen!!) Dus ik kom de tijd wel door denk ik. Maar het blijft saai hier!! PS vandaag mijn 33 weken dansje, hopelijk blijft de kleine meid nog minstens 4 weken in m'n buik zitten!
Brabomama, Wat een schrik zeg! Goed dat je zelf zo snel aan de bel getrokken hebt en dat ze je gelijk serieus hebben genomen. Als je dit hebt kun je op geen betere plek zijn dan het ziekenhuis denk ik dan maar. Heel veel beterschap en hoop dat de waardes snel weer normaal worden! Lig je trouwens op een zaal of alleen? Beide hebben hun voordelen Hier gaat het niet zo goed. Donderdag thuis gebleven en vrijdag weer gaan werken. Had alleenb maar een ochtendje dus wilde perse gaan. Waarom? Omdat er zo'n gezeik is in m'n mentorklas en ik dacht dit nog wel op te kunnen lossen voor m'n weekend. Niet dus. Terugweg naar huis moest ik met de fiets,want die had ik eerder die week daar laten staan en ben toen opgehaald vanwege slecht weer. Je begrijpt het al; 5 km fietsen. Normaal draai ik m'n hand er niet voor om maar heb er nu 2 uur over gedaan. Was zo moe! Ben steeds op een bankje gaan zitten om even uit te rusten. Eenmaal thuis gelijk naar bed gegaan en toen begon de ellende pas echt. Koud, warm. Koud. Warm. Onder een veel en veel te hete douche. Terug in bed met kruik. Temperatuur was toen 37.5. Later op de avond werd het 37.8. Rond 3 uur was het 38.2 Ik heb 2 paracetamollen genomen die avond en m'n koorts zakte weer iets. Maar wat ik dus het allerergste vond was dat ik haar heel de nacht niet gevoeld heb. Zou dat door de paracetamol komen? Gelukkig bewoog ze om half 10 vanmorgen weer. Wat een geruststelling. Ik ben gebroken en heb nu maar besloten heel het weekend in bed te blijven liggen. Afspraken afgezegd (incl bedje halen ;-( ) Denken jullie dat ik de verloskundige moet bellen? Of had ik dat moeten doen?
Kattenvrouwtje: De laatste keer dat ik ons meiske nauwelijks voelde, was ook na ingensieve beweging. Als je haar vandaag over de dag heen een antal keer voelt, dan is er niets aan de hand. Als de koorts hoger wordt of als je het hewoon niet vertrouwt: altijd bellen! Tot de 38 graden is je temperatuur wel wat verhoogd, maar niets om je zorgen over te maken. Dat hoeft eigenlijk pas boven de 39, geloof ik, maar ik zou eerder aan de bel trekken voor mijn eigen gemoedsrust. Balen van het bedje, maar heel goed van je. Nu even een dagje bank/bed en verder niksdoen! Knuf en beterschap! Brabomama: ik ga heel hard voor je duimen dat er geen eiwitten in de urine zitten! Laat jij ook maar goed voor je zorgen en geniet extra van de momentjes dat de familie er is. Jij ook beterschap en knuf!!!
@kattenvrouwtje: ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken. Wat prikkeldraad al zei: volgens mij is tot de 38 graden niet echt verhoging. En ook als je de kleine even niet voelt (zeker na flinke inspanning!) is dat niet raar. Het belangrijkste is en blijft dat je ALTIJD de verloskundige kunt bellen als je iets niet vertrouwt of als je je erge zorgen maakt. Daar zijn ze voor, en liever een keer teveel gebeld dan te weinig! En inderdaad goed van je dat je het dit weekend even heel rustig aan doet. Jouw gezondheid en die van de kleine zijn het belangrijkst! Dikke knuffel en hopelijk voel je je gauw beter! Hier ben ik aan het aftellen tot ik niet meer op de po hoef te plassen, ben er wel een beetje klaar mee. Heb vanochtend uitgebreid met m'n moeder gebeld, dat was erg fijn. Als ik hier morgen nog lig komt ze waarschijnlijk even langs, ook al woont ze op anderhalf uur rijden hier vandaan, zo lief!! Verder ben ik heel benieuwd naar de uitslag die vanmiddag uit m'n urine komt. Fingers crossed voor goed nieuws!! Iedereen een fijn weekend gewenst!
Jeetje Brabomama, wat een schrik!! Ik hoop dat je snel weer naar huis mag, dikke knuffel!! In zo'n ziekenhuis liggen lijkt me dodelijk saai....... Kattenvrouwtje, doe je ook een beetje rustig aan? Je kindje even niet voelen is meestal niet zo erg, maar na een halve dag zou ik zelf toch wel de VK even bellen voor advies.