@wondertje: logisch dat je eerst toestemming moet krijgen van de 'facebookers' om hier dingen te posten. Ik bedoelde ook niet dat alles van FB één op één hier overgenomen moest worden ofzo, maar meer dat ik het wel leuk zou vinden om te horen wanneer iemand bijv. bevallen is ofzo. Zou jammer zijn als we van sommige dames hier helemaal nooit meer iets horen terwijl ze hier eerst best actief waren, da's eigenlijk wat ik bedoelde @Arual: goed om te horen dat het beter gaat met je dochtertje. Veel sterkte met/voor de hond, zo zielig als die beestjes ziek zijn! En wat heb je een heerlijke man die je voeten masseert!!! Ik zeg houden die vent! @prikkeldraad: gelukkig heb je geen nierstenen en wordt de pijn minder. Doe jij ook lekker rustig aan op zijn tijd? We gaan allemaal langzaamaan richting hoogzwanger, dus op tijd aan de rem trekken hoor! @kattenvrouwtje: wat een schrik van die koorts met dat ijlen erbij! Ik sluit me bij de andere dames aan: niet eigenwijs zijn hoor, als de dokter zegt dat je een week thuis moet blijven moet je dat ECHT doen! Jouw gezondheid en die van beebje zijn het allerbelangrijkst en je slaat jezelf later voor je kop als er nu iets misgaat doordat je niet genoeg rust neemt! Dikke knuffel en beterschap voor jou! @wnsdg: hè bah, aan de antibiotica is nooit leuk, sterkte ermee! En balen als je op een dieet moet, ik hoop dat het wel verantwoord is want ze zeggen altijd dat je niet mag lijnen als je zwanger bent toch? Maar goed, als het op doktersvoorschrift is zal het wel in orde zijn. @derde: succes met de echo, ik duim voor je!! Enne...lekker shoppen hoor, gewoon doen zolang je portemonnee het toelaat haha! @hier: slecht nieuws, ik ben vanmiddag opnieuw opgenomen omdat m'n bloedwaardes nog niet goed waren. M'n leverwaarde was zelfs weer wat gestegen t.o.v. afgelopen zondag. Ook was m'n bloeddruk vanochtend weer te hoog èn zat er weer een spoortje eiwitten in m'n urine. Dus ik lig weer op dezelfde plek met hetzelfde riedeltje: 24 uur urine opsparen om te analyseren, 4x per dag bloeddruk laten meten, en hopen dat mijn bloeddruk zakt. Inmiddels houd ik er sterk rekening mee dat ik weleens veel sneller ga bevallen dan de bedoeling was, en dat ik misschien wel een februari-mama word! Ik denk nu maar zo: iedere dag dat de kleine nog in m'n buik blijft zitten is mooi meegenomen.
He Brabomama, wat klote! Ik hoop dat het ukje zo lang mogelijk blijft zitten. Hoe voel je je zelf? Ik lig inmiddels ook in het ziekenhuis, omdat mijn suiker helemaal ontregeld is geraakt vannacht. Ze zijn nog aan het onderzoeken hoe dat komt. Ik verwacht dat met ons meiske alles goed is, maar dat aan ze nog onderzoeken. Knuf!
Wat een spannende tijden voor iedereen! Hoop echt dat iedereen snel weer de ziekenhuizen/doktoren en de lappenmand uit kan!
Knuffel terug voor jou, prikkeldraad! Ook schrikken zeg van jouw ontregelde suiker! Daar zit je ook echt niet op te wachten...jij ook sterkte daar! Ik voel me prima, helemaal niet ziek eigenlijk. Heb de hele middag voornamelijk aan de tafel hier in mijn kamer gezeten, en allerlei mensen geappt en gebeld om te zeggen dat ik weer hier lig. Verder een beetje zitten/liggen lezen in de tijdschriften die een paar collegaatjes waren komen brengen En heb wat zitten internetten. Zometeen maar eens kijken of er iets leuks op tv komt...
Kattenvrouwtje: hoe gaat het met jou? Hoe voel je je? En ga je nou naar de huisarts luisteren? Je weet dat ik het allemaal goed bedoel hè? Brabomama: gelukkig voel je je wel goed! Ik lig nu aan de CTG, maar liep verder af en toe heen en weer.
Het wordt druk in het ziekenhuis zo te lezen. Brabomama: balen dat je weer in het ziekenhuis ligt. Goed om te horen dat jezelf wel goed voelt, nu hopen dat alle metingen en uitslagen ook posiever worden. Kan me voorstellen dat je er nu meer rekening mee gaat houden dat je toch een februari-mama wordt. Succes! Prikkeldraad: hoop dat ze snel vinden waardoor je suiker ontregeld is geraakt. Heb je inmiddels al uitslagen terug? Derde: al nieuws? Hier: heb inmiddels even advies ingewonnen bij een duitse dokter en gyn en een Nederlandse verpleegkundige. Waarschijnlijk is mijn gyn bang voor pre-eclampsie en dat ze daarom zo streng is geworden mbt voeding. Maar volgens mijn andere bronnen is het momenteel nog lang niet iets om zorgen over te maken en wel op mijn voeding letten, maar niet zo radicaal aangezien ik wel zwanger ben. Wat betreft gewicht, ben in totaal 10 kilo aangekomen in de afgelopen 34 weken dus dat vind ik zelf ook nog wel meevallen. Maar zal er op proberen te letten en benieuwd wat ze over 1,5 week zeg, eerst maar de antibiotica-kuur afmaken. Voor de rest voel ik me prima, ben alleen snel moe en wat kleine andere zwangerschapskwaaltjes, maar daar hoor je me niet over klagen.
Gatsie brabomama en prikkeldraad, dat is geen leuk nieuws! Nu al weer in zkh, nog veel te vroeg inderdaad. Ik hoop dat het goed gaat met jullie kleintjes en dat ze nog even mogen blijven zitten! Sterkte ermee! Hier goed nieuws, kleine lag net iets onder het gemiddelde, dus prima. Was ook voldoende vruchtwater, dus niks om ons zorgen over te maken! Geslacht ook nog even kunnen checken verder stelde de echo weinig voor, heb het gezichtje niet eens gezien, ze heeft eigenlijk alleen de verplichte metingen gedaan, maar in principe is dat ook logisch. We waren ook de laatste vandaag, dus ze wilde vast snel naar huis maar goed toch wel blij dat alles goed is. Ze mocht niks zeggen over de verwachte grootte met 40 weken, maar als ik zo snel de groeilijn volgde en het blijft groeienzoals het nu gaat zal het zo ergens tussen de 6 en 7 pond zijn. Prima dus en klopt ook met onze zoon en dochter ongeveer. Wnsdg oh oke het gaat dus waarschijnlijk om de angst dat je te veel vocht vast houdt? Tien kilo is zeker netjes, wou dat ik dat kon zeggen sterkte net de antibioticakuur.
Derde: dat is weer een geruststelling, fijn he om weer eventjes te spieken en een bevestiging te krijgen van het geslacht. Stel je voor dat de vorige keren toch verkeerd gekeken is. Nadeel van hier wonen is dat mensen geen vragen stellen en aannemen wat een dokter zeg. Dus zegt de dokter je moet dit doen, dan doe je dat en stel je geen vragen want de dokter weet wat het beste is. Daarbij is keizersnede hier erg populair en denkt de hele bevolking dat een keizesnede de manier is om een kind te krijgen. Maar de eigenlijke reden is dat een dokter op deze manier meer verdiend want het is meer werk en je moet langer onder controle blijven. Gelukkig is mijn gyn een van de uitzonderingen en staat zo natuurlijk mogelijk bevallen hoog in vaandel. Dus tja dan neem ik het aparte dieet advies wel voor lief.
@brabomama hopelijk valt het allemaal nog mee en kunnen ze de kleine nog even laten zitten! Gelukkig voel je je nog goed en hopelijk merkt de kleine er nu nog niet veel van @prikkeldraad: balen dat je suiker zo van slag is hopelijk merkt jou kleintje er ook niks van! @derde: fijn dat de echo goed was! Hier vandaag mijn jongste jarig Deze week dus een drukke week met kinderfeestje en verjaardag vieren..
Derde wat fijn dat de echo goed was en dat jullie kleintje netjes op schema ligt!! Toch weer een geruststelling hè! Wnsdg je hebt het inderdaad getroffen dan, met een enigszins 'Nederlands' denkende arts daar. Ik vind het altijd zó zonde als ze in een gezond lijf gaan snijden wanneer het niet nodig is! Laat je niet gek maken door dat dieet hoor, gewoon goed opletten wat je eet. Ik vind 10 kilo sinds het begin van je zwangerschap ook echt niet veel, is heel gemiddeld volgens mij! Truelove gefeliciteerd met je jongste, veel plezier vandaag en deze week en succes met de drukte! Hier gaat het ondertussen prima, ik zit aangekleed aan tafel achter m'n laptop een kopje thee te drinken. Zonet is er weer bloed bij me geprikt en is m'n bloeddruk weer gemeten. Bloeddruk was OK, onderdruk 83 dus da's niet extreem hoog. Zometeen moet ik weer aan de CTG. Ik begin al bijna te wennen aan het dagelijkse riedeltje...pfffff! Fijne dag allemaal!
Brabomama en Prikkeldraad, wat vervelend om in het ziekenhuis te zijn! Gelukkig lijken jullie er allebei redelijk nuchter onder te blijven... Hopelijk toch weer snel naar huis, en blijven de ukkies nog een aantal weken zitten. Hier: gisteren gewone VK controle gehad. Niks raars, nog steeds alles op schema. Ook hier 10kg aangekomen sinds begin vd zwangerschap, en dat was idd normaal volgens de VK. Nog 3 weken werken, en dan verlof. Ik kijk er wel naar uit ondertussen, hoewel het me fysiek nog prima afgaat hoor.
Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje met jullie mee. Vanaf vandaag heb ik zwangerschapsverlof en iets meer tijd.. Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven de laatste weken van de zwangerschap!
Brabomama en prikkeldraad hopelijk zijn jullie allebei weer thuis! Hier gisteren controle gyn gehad. Alles was goed met ons meisje en we hebben een eind datum gekregen .. als ons meisje niet uit zichzelf komt dan wordt ze met een geplande keizersnede gehaald (i.v.m. vorige bevalling). Dat geeft me echt rust! Volgende week nog 3 dagen werken, waarvan 1 heel lang i.v.m. oudergesprekken en daarna genieten van mijn verlof. Het gaat snel!
Welkom en gefeliciteerd, Little Feet! Helaas moet ik nog een nachtje blijven, maar ik heb goede hoop dat ik morgen naar huis mag.
Truelove: gefeliciteerd met je jongste. Veel plezier en succes deze week met alle bijkomende drukte! Brabomama: gelukkig voel je je goed eronder, nu hopen dat de waardes snel ook beter worden. Balen dat je er zo weinig zelf aan kunt doen, hoop dat je snel toch weer naar huis mag en je uk nog een aantal weken mag blijven zitten. Jaatje: Fijn dat alles goed was bij je controle. Little Feet: welkom! Kelly: begint lekker op te schieten, succes met je laatste werkloodjes! Prikkeldraad: jammer dat je nog een nachtje moet blijven. Hebben ze al ontdekt waardoor alles ontregeld was? En hoe is het met jullie meisje, heeft die er ook last van? Succes nog eventjes in het ziekenhuis. Hier: waarom gebeuren alle minder leuke dingen altijd als ik alleen thuis ben. Zoon is ziek, er is geen gas dus kan niet koken, wassen en heb dus ook geen warm water dus ook geen warme douche nemen terwijl het voor hier zo koud is en ben moe maar kan niet slapen en het internet is een zo langzaam als een slak. En dit alles sinds gisterenochtend, dus hoop heel snel dat man weer thuis komt want dan verdwijnen vaak al mijn problemen als sneeuw voor de zon. *Einde klaagmodus*
@prikkeldraad balen dat je nog een nachtje moest blijven.. @wnsdg: hoop voor je dat je mannetje snel weer thuis is!
Ja, man is gisterenavond toch nog thuis gekomen, heb weer gas, internet en zoon is koortsvrij. Alleen nog last van moe zijn, maar dat zal nog wel eventjes wel blijven.
Ik ben de laatste dagen ook zo moe.. Zat er vanmiddag even doorheen.. Ik merk dat ik meer rust nodig heb maar gun het mezelf op een of andere manier niet.. Hebben jullie met een harde buik ook druk op de baarmoedermond?
Wnsdg fijn dat je man er weer is! hopelijk is het binnenkort even voorbij de uithuizige man! Truelove hier ook erg moe hoor, maar ik ben zo aan het nestelen dat ik alles af wil hebben en klaar wil hebben voor mn man vertrekt. En ik denk niet dat we dat redden helaas. Maar goed mocht de keine komen volgende week dan mag het toch nog nog niet mee naar huis, dus ik maak me echt druk om niets. Ben wel heel blij dat ik al twee weken thuis zit. Morgen begint mn officiele verlof! De harde buiken en druk op de baarmoedermond is waarschijnlijk het innestelen! Hier ook af en toe dat gevoel, maar bij de volgende harde buik is die druk dan ineens weer weg. Prikkeldraad ben je nu wel weer thuis? Littlefeet welkom, klets gezellig mee de laatste weken van je zwangerschap! Kelly wat spannend een einddatum! Lijkt me toch apart om te weten dat je kleine dan in ieder geval geboren wordt! Wou dat ik een datum had, hihi, maar hier weet ik alleen dat het er in ieder geval voor 5 april uit moet zin maar ik hoop zelf natuurlijk gewoon rond 20 maart. Jaatje wat pittig nog drie weken werken. Is het je eerste? (Sorry weet ff niet meer wie al kindjes hebben) ik ben bi de eersteook doorgegaan tot 36 weken met werken en toen kwam hij al met 37 weken! Dus maar 1 weekje verlof voor mn gevoel, dat wilde ik nu niet meer. Werkse en ieder geval nog even! Wel fijn dat je fysiek nog veel kan! Hier volgende week intake van de kraamzorg en de proefdruk van ons kaartje, plus enveloppen! Dus ik heb nog genoeg te doen voor de baby als mn man weg is. Ik ga de adressen allemaal schrijven, heb geen goede printer of van die stickers. Ben erg benieuwd om de naam van de kleine straks op het kaartje te zien! Wordt het allemaal nog echter. Ben wel blij met het kaartje, maar heb niet het wow gevoel wat ik bij de kaartjes van de eerste twee had. Maar we moesten toch een keer de knoop doorhakken en daarom dacht ik ook, ach het is maar een kaartje trouwens wel belachelijk veel geld, 256 euro!! Ik had er 85 nodig, maar uiteindelijk heb ik er 100 besteld, scheelde maar 6 euro omdat het vanaf 100 kaartjes goedkoper werd. Gaap, tijd om te gaan slapen. Ik meek dat ik steeds vroeger naar bed wil/ moet, anders hou ik het niet vol.
Wij hebben van de week de proefdruk binnen gekregen maar hij was nog niet helemaal zoals ik wou ☺️ Dus heb de kaart verandert en ontvang als het goed is nu weer een nieuwe proefdruk.. Hoop binnenkort ook even de enveloppen dan op te kunnen halen. Wij hebben de naam nog niet op het kaartje laten zetten omdat ik het kaartje samen met mijn nicht heb ontworpen en ik niet wil dat ze de naam al weet haha