16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Ik heb het kaartje ook al klaar, ik heb hem zelf ontworpen, en vind hem zelf heel mooi geworden!

Hebben jullie alle kleertjes al gewassen? En de vluchttas al klaar?

2. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hier is het kamertje helemaal af en kleertjes liggen ook gewassen in de kast!
    Kaartje is ook klaar qua ontwerp..

Vluchttas moet ik nog klaar gaan maken. Wil ik met 36/37 weken echt af hebben.. Misschien dit weekend al eens een klein begin eraan maken.

3. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Hier kleertjes in de kast gewassen en wel. Kamer klaar. Vlucht tas sinds gisteren middag ook klaar.

Had gisteren controle vk en mijn vruchtwater is erg weinig. Nu zometeen naar het zkh weer vruchtwater meting en groei. De combinatie weinig vruchtwater en achterblijven in groei kan duiden op een slecht werkende placenta. Dus ze gaan me nog meer in de gaten houden. Echt ben zo klaar met deze zwangerschap er gaat me veel te veel mis deze keer. Nou goed vandaar dus ook vlucht tas klaar.

Brabomama Hoe is het bij jou?

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @zally kan het me heel goed voorstellen.. Gelukkig hoeven we niet meer zo lang!

Hier kleertjes dus wel gewassen.. Tas wil ik dit weekend echt gaan inpakken!

5. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Spannend Zally! Maar inderdaad, nog even volhouden, succes!

Hier kamertje nog niet helemaal klaar, tas nog niet gepakt en kleertje nog niet gewassen. Kleertjes nog niet eens allemaal in huis, haha! Maar ik ben nog geen 33 weken, dus ik voel me nog niet gestressd. We lopen op schema hoor, alle vertrouwen in dat we na dit weekend weer een suk verder zijn. Over die kleertjes: ik wil niet teveel kopen omdat we nog niet weten of het een jongetje of meisje is. Maar hoeveel en welke kleren heb je nou echt nodig voor de eerste paar dagen? We hebben wel genoeg rompertjes, en verder 2 boxpakjes, en 1 setje jongenskleren en 1 setje meisjeskleren maat 50. Hoeveel heb je echt van te voren nodig, en waar kan ik mee wachten totdat we t geslacht weten?? Pyama etc? En heb je ook al meteen een slaapzak nodig? Of hoeft dat niet als je gewoon een bedje opmaakt? Sorry voor al de vragen... Ik weet niet meer wie t vroeg, maar t lijkt me duidelijk: eerste kindje hier :D

6. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Truelove: hoe was de verjaardag van je jongste? Hebben jullie er een leuk feestje van gemaakt. Ook nog wel aan wat rust gekomen. Hier heb ik ook regelmatig druk op de baarmoedermond bij harde buiken maar net zoals bij derde, is bij een volgende harde buik de druk niet aanwezig.

Derde: Succes met alle laatste voorbereidende loodjes voordat je man vertrekt. Wanneer vertrekt hij? Denk aan je, want weet hoe het voelt. Hier heeft man nog een laatste trip ingepland, gelukkig een zeer korte van maandagochtend 4.00 uur tot dinsdagavond 24.00 uur. Maar zit wel ruim 6 uur rijden weg, dus mocht de bevalling beginnen dan is de kans groot dat hij te laat als de bevalling net zo snel gaat als bij zoon. Maar daar gaan we hier maar niet vanuit.

Prikkeldraad en Brabomama: hoe gaat het met jullie? Nog ziekenhuis gebonden of inmiddels al thuis?

Zally: klinkt niet goed, heb je al meer nieuws van de controle in het ziekenhuis. Kan me voorstellen dat je inderdaad al helemaal klaar ben voor de komst van de kleine en de zwangerschap helemaal zat bent.

Kattenvrouwtje: Hoe gaat het met jou, weer begonnen met werken of toch nog thuis gebleven om meer rust te nemen?

Jaatje: bij zoon had ik misschien 7 setjes neutrale kleren. Hier is het standaard dat je 24 uur in het ziekenhuis blijft en daar hebben ze hem al 3 keer schone kleren aangedaan. Maar binnen 5 dagen hadden we genoeg jongenskleren binnen omdat we bezoek uit Nederland kregen die massaal jongenskleding hadden gekocht. Pyjama en slaapzak hebben we niet gelijk gebruikt, zoon ging in zijn kleren naar bed en lag toen nog netjes onder zijn lakentje met deken. In Nederland is kleding ook snel bijgekocht, maar dat moet je net willen. Het is ook een beetje afhankelijk of je zelf alles wilt kopen of dat je wel vertrouwd dat bezoek de juiste smaak en maat voor je koopt.

Hier het kamertje nog niet af en kleertjes nog niet gewasen en tas nog niet gepakt. Man hoopt dit weekend kamer van zoon af te maken en dan kan zoon in zijn nieuwe kamer slapen. Dan hoop ik begin volgende week babykamer af te maken/kleren te wassen/kasten in te richten/bed op te maken en dan is die ook klaar.

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Morgen vieren we het..
    Ik heb die druk dus iedere keer en vraag mij af of ik niet meer ontsluiting heb

8. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zally, ik kan me helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent. Ze willen u de kleine natuurlijk zo lang mogelijk laten zitten, maar hoop dat ze je goed in de gaten houden! Een slecht werkende placenta is niet best. De kans dat je nog in februari gaat bevallen is dus groot, ben je misschien wel de eerste van ons groepje!

Prikkeldraad en brabomama, hopelijk ook alles goed?

Jaatje, spannend hoor dat jullie nog niet weten wat het wordt. Hadden wij bij de eerste ook. Ik zou ook iets van zes setjes unikleertjes in huis hebben. In maat 56 en 62. Een eerste setje voor jongen of meisje maat 50 heb je dus al! Altijd leuk. Rompertjes zijn de overslagrompertjes heel fijn (met drukknoopjes voorop, zodat je het niet over het hoofdje hoeft aan te trekken, maar als soort vestje. Verder gebruik je inderdaad in het begin nog geen slaapzak en slapen doen ze meestal in de kleertjes die ze aan hebben. Een broekje met shirtje. Een jasje/ dik vestje is ook handig nu. Mocht je in het zkh bevallen heb je die nodig voor de terugrit! En lekker warm dekentje of voetenzak voor in de macicosi. Mutsjes niet vergeten! Stuk of drie is zeker nodig. Heb je al slofjes, sokjes? Volgens mij heb ik het wel zo'n beetje :) je hebt ook van die lijsten wat je allemaal in huis moet hebben, staat ook veel op. Ik vind die van prenatal wel handig. En in je kraam krijg je ook wel wat, maar ik kreeg vooral maatjes 68 en weinig voor de eerste weken. Je kan daar natuurlijk wel direct om vragen aan bijv naaste familie dat ze keine maatjes moeten kopen.

Hier verder ook alles gewassen. alle uni kleertjes liggen in de kast. De kleertjes die typisch voor het geslacht zijjn liggen gewassen in een afgesloten bak op de vliering. Aangezien niemand het nog mag weten moest dat dus verstopt worden :). Wel lastig hoor, zou het het liefst gelijk allemaal ophangen etc. Ook dekentjes etc in bepaalde kleur. Nu moet ik dat vragen aan mn man aangezien ik sowieso minimaal 24 uur in zkh moet blijven. Maar we kiezen er zelf voor het geheim te houden. Tot nu toe gaat het nog steeds goed, ook al is iedereen aan het raden!
    Zkhtas wil ik morgen klaar hebben. Zondagochtend vroeg vertrekt mn man. Een week erna komt hij thuis. Geeft me toch rust dat ik zo weg kan mocht er iets gebeuren. Ik heb een zus gevraagd standby te staan, zij mag dan bij de bevalling zijn. Helemaal alleen lijkt me niks. En oma komt op de kids oppassen of evt de buurvrouw even mocht er spoed bij zijn. Maar ik blijf gewoon hopen dat het allemaal niet nodig is natuurlijk!

9. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Zally,
    spannend weer. zit je ook niet mee he...
    Kan me dus ook goed voorstellen dat je er nu wel klaar mee bent en echt met smacht zit te wachten op je kleine.

Littlefeet,
    Welkom! Wat leuk dat je toch nog even mee komt schrijven :)
    Gaat alles goed?

derde,
    Rustig aan meis. Komt vast helemaal goed. Je man komt gewoon thuis en je gaat gewoon bevallen rond je UD. ;)
    Wel leuk dat je zo veel al klaar hebt staan. Lijkt me wel een fijn gevoel.

truelove,
    Geen idee wat je bedoelt. Druk op de baarmoedermond? Hoe voelt zoiets?
    Ik heb wel veel harde buiken de laatste tijd. Het doet mij geen zeer, maar het zorgt er gewoon voor dat ik een stuk minder mobiel ben. Bukken is echt een no go.

wnsdg,
    Volgens mij ben jij best wel een nuchter persoon. Vind je altijd zo lekker rustig. heerlijk. Zou ik ook wel wat van willen hebben ;)

Vluchttas
    Ik ben daar nog niet mee bezig. Ben dan ook pas 32.3 dus het leeft voor mij nog niet zo.

Kamertje/kleertjes wassen:
    Kamertje is een beetje leger geworden.
    Commode staat er inmiddels in en die stop ik steeds iets voller dus ik zie ook steeds minder plastic tassen met voorraad in huis liggen. heerlijk :)
    Ik wacht nog op mijn matras voor de familiewieg. Hoop dat die volgende week binnenkomt.
    Ik heb de kleertjes nog niet gewassen. Wil dat wel binnenkort gaan doen. Misschien volgend weekend.

Met mij gaat het wel zo -zo.
    Ik ben nog steeds erg moe. Wil veel slapen en heb nog last van mijn holtes/snot/hoofdpijn, maar het is te doen. Ben vandaag voor het eerst even buiten geweest en ben gelijk maar even naar de groentenboer gelopen ( 400 meter). Een heerlijke fruitsalade gehaald, maar daarna was ik echt gesloopt.
    Man had rode kool gemaakt en ik weet niet wat het is.. maar had echt het idee bij een restaurant te eten. het smaakte me ZO goed. Man dacht dat ik een geintje maakte, maar wow.. ik kon weer proeven :)

Oh.. en mn geboortekaartje kwam vandaag binnen. De proefdruk that is en hij is nu, op een paar kleine slordigheidsfoutjes van mijn kant, helemaal af. Nu nog een goedkopere drukker vinden, want 1.90 per kaart excl postzegels vind ik een beetje te gek ;)

10. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Hoi dames, ik begin even met een egoberichtje als jullie het goed vinden...ik ben sinds vanmiddag weer thuis! Het duurde toch even wat langer en dat komt doordat er een plaats vrij moest komen in de thuiscontrole. Dat betekent dat er vanaf morgen iedere dag een verloskundige bij me thuis langs komt om dezelfde controles te doen die ze in het ziekenhuis deden, dus CTG, bloeddruk, urinecheck, en 1x per week bloedprikken.

Verder ben ik nu dan wel thuis maar ik moet het EXTREEM rustig aan doen. Ik mag letterlijk nog geen blokje om lopen, laat staan boodschappen doen of dochterlief van het KDV ophalen. Ben dus echt aan huis gekluisterd voorlopig, in elk geval tot alles wat meer stabiliseert. Maar wat ben ik blij dat ik weer thuis ben!!!!! Gelukkig krijgen we van alle kanten hulp aangeboden met huishouden, opvang dochter en boodschappen dus dat is ook heel fijn en hartverwarmend.

@Little Feet, welkom en leuk dat je nog mee komt kletsen op het eind van je zwangerschap!

@kelly1609 fijn dat jullie nu een 'uiterste' datum hebben waarop jullie kleintje gehaald wordt! Dat geeft inderdaad wel rust lijkt me!

@wnsdg: fijn dat het daar weer beter gaat en dat manlief weer thuis is!

@kleertjes: ik heb nog niets gewassen, behalve een nieuw pakje dat ik laatst had gekocht en gebombardeerd heb tot "baby's 1e pakje". Alleen twijfel ik nu weer of ie wel leuk genoeg is, maar ja babyshoppen zit er voorlopig (en misschien wel tot aan m'n bevalling...) niet meer in dus het moet maar haha!

@vluchttas: ik had nog geen "officiële" vluchttas klaar staan maar die ga ik nu maar eens klaar zetten. Ook voor als ik plots toch weer terug zou moeten naar het ziekenhuis.

11. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Gelukkig Brabomama! Wel heel heftig dat je zo streng onder controle komt te staan, maar thuis zijn is wel heel veel waard!

Kattenvrouwtje: gelukkig word je weer wat beter! Je had het echt flink te pakken, he? Fijn dat je smaak terugkomt en hopen dat je langzaamaan weer wat fitter wordt.

Hier: gisteren gelukkig weer ontslagen, dus ik lig lekker in mijn eigen bedje. Helaas zijn ze er niet achter gekomen waardoor mijn suikers op hol sloegen.
    Ik had de meeste dingen al in mijn vluchtkoffer zitten en dat was eel handig, want ik werd natuurlijk via de spoedeisende hulp opgenomen en had dus niks bij me. Manlief hoefde toen alleen maar het koffertje mee te nemen en toen had ik alle belangrijke zaken (en kon ik even naar de babykleertjes kijken die erin zaten<3).
    Ben nog wel heel moe, dus lekker rustig aan.
    Harde buiken en druk ken ik ook! Is dat niet het indalen?

12. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Wat fijn dat jij ook weer thuis bent Prikkeldraad! Wel gek dat ze de reden voor je op hol slaande suikers niet hebben kunnen vinden. Doe lekker rustig aan!

Ik heb mijn eerste nachtje thuis er weer op zitten, heerlijk! Ik voel me als herboren!! En...ik heb weer een belangrijke mijlpaal bereikt: vandaag ben ik 34 weken zwanger! Dat betekent dat, als ik nu onverhoopt toch al mocht gaan bevallen, de baby als het goed is geen longrijpingsmiddelen meer toegediend hoeft te krijgen! Ik krijg er steeds meer vertrouwen in dat ze toch gewoon met een (enigszins) "normale" termijn geboren gaat worden.:)

13. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @kattenvrouwtje: ik kan het niet goed uitleggen maar ik merk van binnen op een bepaald punt dan een druk..
    Fijn dat je kaartje bijna helemaal goed is!

@brabomama: fijn dat je zo goed in de gaten gehouden word. Het is voor jou natuurlijk minder dat thuis blijven en niks doen maar alles voor je kleine ukkie!!
    Joepie 34 weken!! Dit wilde ze ook zoiezo bij mij bereiken en we hebben het gered :)

@prikkeldraad: ik herken het niet van mijn vorige zwangerschappen dus heb echt geen idee!

Ego: gister kinderfeestje gevierd van de jongste.. Zijn naar een binnenspeeltuin geweest.. Mijn buik en rug zijn de hele middag erg onrustig geweest en ik zei tegen mijn man: het zou me niks verbazen als het dit weekend begint.
    Lekker vroeg naar bedje gegaan en nu af en toe harde buik maar meer niet..
    Vanavond vieren we de verjaardag.. Zie er een beetje tegenop maar genoeg hulp dus komt wel goed..

14. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Zo verjaardag weer achter de rug en boel weer opgeruimd en schoon!
    Was gezellig maar ben blij dat we het gehad hebben!

Op het eind hebben ze nog even een lijstje gemaakt over wanneer ze dachten wanneer ik ga bevallen!
    Ook zaten ze te vissen naar de naam.. We kunnen erg goed onze mond houden maar op gegeven moment word het toch lastig haha!
    We hebben maar aangegeven over een ander onderwerp te willen praten &#128514;

15. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ff ego sorry.
    Vanmorgen vroeg mn man naar schiphol gebracht. Zoontje van 6 natuurlijk huilen ook op de autoterugrit, dat het vliegtuig gaat neerstorten (hij heeft afgelopen tijd die vliegtuigongelukken gezien op het nieuws :() en dat papa dan niet met hem kan voetballen. Ik natuurlijk ook gelijk janken, hihi. Toch wel ff slikken hoor, heb er tijdje tegenop gekeken en nu is het zover. Hopelijk hou ik het vol deze week en zijn de kids een beetje lief. En vooral hopen dat ik niet te vroeg ga bevallen! Maar daar gaan we maar niet van uit!

16. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Truelove fijn dat de onrust in je buik niet heeft doorgezet en dat het feestje gezellig was! Kan me trouwens voorstellen dat het lastig is als mensen zo openlijk gaan zitten gissen naar jullie babynaam... goed dat je dat hebt afgekapt!;)
    Enne... logisch dat jij ook heel blij bent met je termijn van 34 weken!! Dat durfde je een paar maanden geleden waarschijnlijk bijna niet te hopen...

@derde, alle begrip voor je egopost, het is ook niet niks om bij ruim 34 weken zwangerschap je man een week te moeten missen terwijl je thuis ook nog twee van die druktemakers hebt rondlopen! Dikke knuffel voor jou, ik hoop dat de week snel voorbij gaat en dat je genoeg hulp hebt!

@hier: vanmorgen weer goedgekeurd bij de thuiscontrole :D Dochterlief is even een nachtje uit logeren geweest, wat ons de kans gaf om eventjes op adem te komen. We hebben gisteravond bijv de layout en tekst van ons geboortekaartje definitief gemaakt en zijn bezig geweest met het organiseren van wat hulp en opvang (vooral voor de dagen dat onze dochter niet naar het kdv is). Een dag lang helemaal alleen met haar is nu gewoon teveel voor me :( Maar het gaat vast goed komen! We krijgen echt veel hulp aangeboden!

17. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @brabomama: nee dat had ik echt niet durven hopen!
    Fijn dat je weer goedgekeurd bent.. Snap dat je het even allemaal niet alleen redt gelukkig kan je het oplossen :)

@derde: wat sneu dat je kindje zo overstuur was.. Kan het me wel voorstellen.. Tegenwoordig is het een en al ellende met die vliegtuigen en ze krijgen alles mee.. Hopelijk gaat het snel en is je man snel weer terug bij jullie

18. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Wnsdg en derde: bedankt voor de tips! Sokjes/slofjes en een los dekentje moet ik nog halen. Het weekend heb ik al lekker via internet geshopt (gevaarlijk verslavend!), dus toch bijna alles wel comlpeet nu.

Derde: succes deze week!

Brabomama: fijn dat je zoveel hulp krijgt aangeboden. Is ook wel nodig als je je zo rustig moet houden, dus neem maar lekker alle hulp aan, zonder schuldgevoel ofzo. Nodig = nodig!

19. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Kattenvrouwtje: beterschap, hoop dat je snel op mag knappen. Wel fijn dat je smaak weer terug is, dat maakt het eten een stuk fijner. Fijn dat het geboortekaartje zo goed als af is, kan je dat ook weer van je lijstje afstrepen. Klopt dat ik vrij rustig persoon ben, ben gewoon erg flexibel maar dat moet ook wel als je in deze cultuur woont. Verder scheelt het ook dat het niet de eerste zwangerschap is dus weet wel een beetje wat me te wachten staat, bij zoon was ik iets minder rustig en nuchter.

Brabomama: Goed om te horen dat je weer thuis bent en de controles tot nu toe goed zijn. Heerlijk om weer in je eigen bed te slapen en je eigen omgeving te zijn dat is een stuk beter dan in het ziekenhuis te verblijven. Hoop dat je het geduld kan opbrengen om rustig aan te doen. Wel fijn dat er van alle kanten hulp wordt aangeboden. Sterkte!

Prikkeldraad: Fijn dat jij ook weer thuis bent, wel vervelend dat ze niet weten wat er aan de hand is. Maar gelukkig gaat het met jou en je kleine goed. Rust lekker uit, geniet van het thuis zijn en laat je verwennen.

Truelove: goed om te horen dat je alle festiviteiten goed hebt doorstaan. Hoop dat iedereen genoten heeft van de verjaardag, kan me voorstellen dat je blij bent dat alles achter de rug hebt. Hier is zoon over 2 weken jarige en wordt 2 jaar, maar we gaan het waarschijnlijk klein vieren. Voordeel nu is dat er geen familie over de vloer komt, hooguit wat vrienden en collega’s. Normaal vind ik dat niet leuk, maar nu is het toch wel erg makkelijk.

Derde: niet leuk dat je zoon zo overstuur is en bang om zijn vader kwijt te raken. Heel veel succes deze week alleen met je kids, en hoop dat je week voorbij vliegt en je je man weer kan ophalen. Dikke knuffel! Lastig om het geslacht geheim te houden, jullie hebben je nog niet versproken? Hier is ook bijna iedereen aan het raden wat het geslacht wordt, zeker omdat het hier zo belangrijk is. Dus wordt regelmatig mijn buik door vrienden, bekenden en onbekenden bekeken om het geslacht te bepalen. Krijg ook regelmatig te horen, je bent zo blij met de zwangerschap dus het moet wel een meisje zijn want dan heb je een koppel en ben je klaar. Ach, ik laat ze maar raden en gokken, ze zien het vanzelf wel.

Hier: aardig wat vorderingen gemaakt in zoons kamer, het is nog de laatste details afmaken en dan is het echt klaar. Hoop dat als man weer terug is, zoon over te verhuizen naar zijn nieuwe kamer. En dan kan ik kleertjes gaan uitzoeken/wassen en de babykamer gereed maken. Kaartje is hier ook zo goed als af, nu alleen nog wachten op de baby voor de laatste details en foto’s. Verder ben ik bezig met de lijst voor de ziekenhuistas, aangezien het ziekenhuis nu iets verder weg is dan bij zoon. Bij zoon, was mijn vruchtwater gebroken en terwijl ik mij aan het douchen en aankleden was, heeft man wat spullen in de tas gegooid. Toen woonden we slechts 3 minuten van het ziekenhuis, nu ruim 45 minuten... klein verschil dat iets meer voorbereidingen vraagt.

20. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Hier vanaf 3 uur weeën maar ontsluiting blijft hetzelfde..
    Ben nog thuis en moet het aankijken

Deel Deze Pagina