truelove, Weeën?! Is dat niet een beetje vroeg? Hoe is het nu met je? En je zei het wel laatst he.. 'zal me niets verbazen als het vanmiddag geboren wordt'.. Spannend hoor! Toch hoop ik voor jou dat hij/zij nog even binnen blijft of heb jij er wel vrede mee als dat zou gebeuren? * Lieve kus voor de rest. ben een beetje te afgedraaid om te reageren. Vandaag weer voor het eerst een volle dag lesgegeven en ben afgedraaid. Zzzz.. trusten meiden!
Oeh truelove spannend. Zijn het geen voorweeen? Die kunnen nu al optreden toch? Hoop dat de kleine toch nog eventjes blijft zitten, anders moet ie in het zkh blijven, dat is niet zo leuk. Maar ja als ie er echt uit wil! ben benieuwd, hopelijk zwakken ze af! Met de druk die je al tijdje voelt kunnen het toch ook nog indalingsweeen zijn? Hier is de kleine toch echt ook al aan het indalen, voel zo'n druk op mn bekkenbodem en moet dan ook zo gigantisch plassen n steeds die harde buiken er dan bij. Kan dan niet eens meer normaal lopen, mensen zullen wel niet denken, haha. Maar ik weet dat het erbij hoort wat ik heb, dus maak me er niet druk om. Ik ga ook naar bed! Welterusten! Stomme tv ook, blijf steeds te lang hangen, terwijl ik echt moe ben en eigenlijk gewoon om 22 uur op bed zou willen liggen. Morgen om 6 uur is de oudste alweer wakker, pfff. Normaal handelt mn man dat af, die geeft gem dan een broodje etc en gaat dan rond 6.15 naar zn werk, maar ja, die is er nu niet. Dus ben deze week even wat makkelijker met tv of ipad geven s ochtends hoor, kan ik er nog even in duiken. Oeps onverantwoorde moeder
Jeetje Truelove, wat spannend. Hoop dat het ukje het nog even bij je volhoudt! Sterkte! Sorry, heb rest alleen even vluchtig gelezen... Knuf allemaal!
Truelove: spannend, maar hoop dat je de kleine nog eventjes bij je kan houden. Succes! Derde: succes morgenvroeg. En onverantwoordelijke moeder valt toch wel mee, zeker als je nu even naar je situatie kijkt en het is maar voor een weekje. Iedereen: slaap lekker, hier nog eventjes wakker blijven voordat het bedtijd is.
Lief van jullie! Ben gisteravond op tijd naar bed gegaan ik was helemaal kapot!! Het waren wel weeën maar niet sterk genoeg om meer ontsluiting te maken.. Heb dus van 15 uur tot vannacht voor niks lopen puffen.. Waren geen oefen weeën want met douchen zwakte ze niet af.. Voel me nu erg beroerd alsof er een tractor over me heen is gereden.. Vannacht ook in ene keer misselijk.. Straks de vk nog een keer bellen kijken wat ze ervan zegt.. Nu is het rustig maar doordat ik me niet lekker voel maak ik me nu toch wel een beetje zorgen.. Gisteren was ik aardig rustig. Man was meer gestresst
Wat spannend Truelove! Ik hoop ook dat je kleine nog even aan boord blijft, maar zoals derde ook al zei: als-ie eruit wil wil ie eruit en dan doe je daar meestal niet veel tegen! Ik denk in elk geval aan je, dikke knuffel voor jou! Heb je wel de mogelijkheid om nu even extra rustig aan te doen of lopen je andere kinderen om je heen te rennen? @derde: ik vind je ook echt geen onverantwoordelijke moeder hoor, logisch toch dat je je kinderen wat meer tv laat kijken als je er hoogzwanger een week lang alleen voor staat? Mijn meisje zit ook al sinds het ontbijt voor de tv...ben blij dat m'n moeder straks komt zodat zij even lekker met haar naar buiten kan. @hier: gisteren had ik even een dipje. Toen de verloskundige er was moest ik ineens enorm huilen, omdat ik me ineens realiseerde dat haar bezoekje mijn enige 'verzetje' van de dag was en dat ik verder een hele lege week voor me had. Ik vind het gewoon zó lastig om me over te geven aan het nietsdoen... Tegelijk schaamde ik me na die huilbui meteen omdat ik me bedacht dat het bij mij slechts een tijdelijke situatie is, terwijl er genoeg mensen zijn die ALTIJD door hun lichaam beperkt zijn en die NOOIT energie hebben. Dus het is eigenlijk allemaal heel betrekkelijk. *zucht* Ik ben dus gistermiddag maar lekker lang in bad gaan liggen en heb daarna een paar uur geslapen, toen voelde ik me alweer een stuk beter.
Truelove oh afwachten nog dus. Ben benieuwd wat de vk zo zegt! Heb je uberhaupt al ontsluiting of nog helemaal niets? Straks ben jij de eerste met de kleine in je armen van dit groepje! Ach brabomama, heel herkenbaar hoor die emoties en nu je dus thuis zit en ineens alle zeeen van tijd hebt komt alle stress er opeens uit! Zijn je hormonenen en je bent nu in een nieuwe fase belandt! Je lichaam en hoofd weten dat de volgende stap de bevalling zal zijn en dat je baby komt. Komt helemaal goed! Heb je niet nog klusjes te doen voor de baby? Wassen, envelopjes schrijven, laatste spulletjes kopen etc? En misschien kun je elke dag een stukje gaan fietsen, wandelen of een keer zwemmen ofzo? Familie vrienden waar je mee kunt gaan lunchen ed? De tijd vliegt hoor, neem nu lekker je rust, straks lukt dat nauwelijks nog. En je vk is wel wat gewend hoor, die maakt dit denk dagelijks mee, dus zou me er niet druk om maken! Ik ga zo de proefdruk ophalen van het kaartje! Ben benieuwd! De kids gaan naar de overblijf, heerlijk even geen gehaast tussen de middag.
Ik had al wat ontsluiting maar zoals ze gister zagen was het niet meer geworden. Vk wilt vandaag tot 3 uur aankijken anders weer bellen.. Ik voel enorme druk boven in mijn buik En ben heel erg beroerd.. Voelt alsof ik koorts heb maar heb ik niet.. Kids zitten nu op school.. Ik moest ze eigenlijk zelf ophalen maar gelukkig is mijn moeder zo lief geweest om vrij te nemen mocht er wat zijn
@derde: bedankt voor je lieve woorden! Er zijn inderdaad nog wel wat klusjes te doen voordat de baby komt, maar de meeste zijn nu te zwaar voor me. Wel ben ik bijv begonnen met babykleertjes uitzoeken. En ik lees veel en er komt inderdaad regelmatig iemand langs. Fietsen, wandelen en zwemmen zit er momenteel niet in want dat mag ik dus allemaal juist (tot nader order) niet. Dat is juist wat ik zo jammer vind want ik kom zo graag buiten! En buitenlucht doet me altijd zo goed... Maar dat komt wel weer, misschien mag ik binnenkort weer iets meer wanneer m'n controles zo goed blijven als nu (vanmorgen bijv een bloeddruk van 120/76, Joepie!! Oh en hoe is de proefdruk van jullie kaartje, ben je tevreden? @truelove jeetje het klinkt echt alsof je misschien wel bijna gaat bevallen! Echt spannend. Vertrouw op jezelf, het komt allemaal goed! Houd ons op de hoogte! (Tenminste, als je hoofd ernaar staat)
Tot nu toe nog geen verandering.. Af en toe wel harde buiken maar heel anders als gisteren.. Dus weet niet zo goed wat ik moet doen..
Bij twijfel altijd even contact opnemen! Had ik in het begin nogal moeite mee, maar ze hebben me in ziekenhuis zo vaak op het hart gedrukt om vooral te bellen, dat ik dat nu ook maar doe als ik het niet vertrouw. Hou je taai, meis!
Heb de verloskundige nog gesproken.. Ze belde me zelf al.. Ze gaf aan dat mijn baarmoeder erg snel geprikkeld is waardoor ze verwachten dat het niet lang meer gaat duren. Moet rustig aan doen en goed in de gaten houden of ik geen bloedverlies of slijmprop ga verliezen een deze dagen. Dan moet ik gelijk aan de bel trekken.
Truelove: je maakt het spannend! Vervelend dat je je zo beroerd voelt, hoop dat het inmiddels een beetje bijgetrokken is. Doe rustig aan en geniet nog eventjes van het kleintje in de buik, want het klinkt als die er snel uitgaat komen. Succes! Brabomama: lijkt me erg lastig als je zoveel dingen niet kan en mag doen momenteel. Duimen dat je bloeddruk goed blijft en je weer wat meer dingen mag ondernemen. Vandaag weer urine ingeleverd en hopen dat de antibiotica zijn werk heeft gedaan. Aan het eind van de week weer bij de gyn langs en hopen dat alles nu goed gekeurd gaat worden. Hier steeds meer last van een onrustige buiken... moeilijk te zeggen of indalings-, voor- of weeen zijn. Momenteel alweer 35 weken... einde komt in zicht!
@ Truelove, mooie foto zeg! Ik hoop dat je ook nog even blijft zitten, extra spannend voor jou! @ Brabamama, Enorm lastig lijkt me het, als je nog zoveel wilt maar het niet kan/ mag. Fijn dat je toch wat afleiding hebt. Gezellig ook dat er soms wat mensen langskomen, geeft toch weer wat afleiding he? @Derde, dat gevoel van indalen ken ik ook wel. Toch een bepaalde druk soms, het idee of ze er ieder moment uit kan vallen en heel vaak naar de wc moeten. Vooral 's nachts niet zo fijn.. Leuk een proefdruk! Ik zit nog heeeeel erg te twijfelen tussen 2 kaartjes.....kan maar geen keuze maken! Hierzelf heb ik sinds vrijdag eindelijk verlof, was er zoooo aan toe! Mijn collega's hadden een babyshower georganiseerd, zo ontzettend leuk en lief. Had het total niet verwacht, maar ben enorm verwend, ook door de kinderen van mijn BSO. Met mijn rug gaat het erg goed Ik neem op tijd mijn rust, tenminste dat probeer ik haha, en de zwaarste dingen in het huishouden geef ik uit handen. Niet mijn ding, maar het moet gewoon en merk dat ik daardoor stukken beter in mijn vel zit. Ons mannetje van 21 maanden gaat nu gewoon naar het KDV en naar opa+oma zodat ik lekker de tijd heb om toe te geven aan die nesteldrang. Veel opruimen, poetsen enz enz. Maar ook een uurtje wegdutten op de bank en ontspannen wandelen met de honden zonder op de klok te hoeven kijken horen daar ook bij. Ik geniet er dus maar van! Gisteren 34 weken en volgende week de liggingsecho, spannend. Ik hoop dat ze nog steeds goed ligt net als vorige week Met 37 mag ze komen, dan mag ik lekker thuis in eigen bed bevallen en heb ik alles gedaan wat op mijn planning staat...wil volgende week nog even heerlijk aan de knutsel nl.
Hier hadden we laatst het proefdrukje binnen maar was nog niet zoals ik het wou.. Hebben een nieuwe gemaakt en die zou vrijdag opgestuurd zijn.. Nou heb nu nog steeds niks gehad!! Baal ik dan weer van.. Vooral omdat het zo rommelt bij mij wil ik het geregeld hebben.. Moet dan de enveloppen ook nog schrijven..
Truelove: wauw, mooi buikje!!! Ik hoop op wat extra buiktijd voor je, spannend hoor! Zal duimen dat de proefdruk er morgen is. Wnsdg: hoop dat de kuur aan is geslagen. En ja, wat gaat het hard, he? Iemand vroeg me er vandaag naar en toen kon ik zeggen: nog 4 tot 6 weken. Wauw! Sallie: welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap! LaVita: wat lief van de collega's! Zo ga je ook op een leuke manier je verlof in. En inderdaad: nu rustig aan doen, kleine klusjes doen en veel uitrusten! En vooral nog even heel veel genieten van de zwangerschap natuurlijk. Hier: enorme jeuk bovenop mijn tenen, haha! Rare klacht. Morgen weer naar de gyn (iedere 2 weken), maar aangezien ik afgelopen week natuurlijk in het ziekenhuis lag en uitgebreid gecontroleerd ben, verwacht ik geen bijzonderheden. Qua klachten: maagzuur en oefenweeën, allebei vooral 's nachts. Iedereen die zegt dat ik nu nog even van mijn nachtrust moet genieten, weet niet waar-ie het over heeft, haha!