16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Haha idd rare klacht!

Wij hebben zometeen de liggingsecho!

2. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Spannend, veel plezier! Ik zit in de wachtkamer van de gyn, dus ik krijg vast ook wel te horen of ze ingedaald is. :)

3. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @truelove het blijft spannend voor jou hè? Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, zou mooi zijn als de kleine man toch nog even blijft zitten! Enne...mooie buik heb je hoor! Wees er maar trots op! En veel plezier bij de liggingsecho!

@wnsdg: houd je ons op de hoogte van de urine-uitslag? Hopelijk heeft de antibiotica inderdaad zijn werk gedaan.

@sallie: welkom en gefeliciteerd! Natuurlijk mag je nog meekletsen. Overigens komt je gebruikersnaam + plaatje me heel bekend voor, weet je zeker dat je niet net na oprichting van dit topic hier ook al even hebt meegekletst? Of ben ik jou ergens anders al tegengekomen? Hoe dan ook, leuk dat je je hier aansluit.

@lavita: wat fijn dat je zo heerlijk van je verlof kunt genieten! En wat leuk dat je collega's een babyshower hadden georganiseerd, echt keilief! Klinkt goed wat je allemaal doet (en laat) nu! Doe lekker rustig aan hoor!

@prikkeldraad: wat maf inderdaad, jeuk op je tenen! Lijkt me nog best irritant! Succes bij de gyn zometeen, ik hoop dat alles goed is. Vervelend dat je zo slecht slaapt! Over dat maagzuur kan ik helaas meepraten, super irritant is dat hè!!

@geboortekaartje: we zijn tevreden over de laatste proefdruk dus we gaan er niets meer aan veranderen! (behalve dan geboortedatum, -gewicht en -tijdstip natuurlijk haha)

Tot slot helaas wéér slecht nieuws van mijn kant: ik ben gistermiddag voor de derde keer in anderhalve week opgenomen in het ziekenhuis.:x
    Mijn leverwaarde bleek afgelopen maandag al flink gestegen en gisteren is er opnieuw bloed geprikt waaruit bleek dat de waarde niet gedaald was. Dus ondanks dat ik keurige eiwitloze urine en hele goede bloeddrukken heb moest ik toch weer terug naar het ziekenhuis. Ik heb echt een potje zitten janken aan de telefoon toen ik het nieuws kreeg!!!:(
    Dus hier ben ik weer, ze beginnen me al een beetje te herkennen hier. Daar lach ik dan maar om (zij het als een boer met kiespijn). Zonet heb ik, na weer een helse nacht met bijna geen slaap, even de arts-assistent gesproken en ook zij begreep heel goed mijn frustratie. Ze gaan me in elk geval weer een paar dagen extra goed observeren hier, en het is niet uitgesloten dat ik daarna toch weer naar huis mag maar dan moeten mijn waardes zeker niet verslechteren.
    Bah, wat baal ik hiervan!! En wat mis ik mijn man en mijn kleine meisje!!:( Ze kwamen vanochtend al even bij me langs, maar het is altijd moeilijk als ze dan weer weg moeten...

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @brabomama: he bah!! Hopelijk verslechterd het niet en kan je over een paar dagen weer gewoon naar huis toe..

Liggingsecho was prima! Ze heeft zelfs alles even laten zien :)
    Hij keek ons de hele tijd aan en knipperde met zijn oogjes!
    Meneer ligt helemaal ingedaald dus is er klaar voor

Ik heb gedroomd dat ik met 36,2 ga bevallen.. Dat zou dus de 22ste zijn!

5. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
  6. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Oh Brabomama, wat een teleurstelling! Verdorie zeg, vervelend voor je. Heel dikke knuf.

Truelove: ik durf het niet te zeggen, maar in jouw geval zou ik de assistente bellen en beschrijven wat je verliest. Zij zitten er tenslotte op. ;)

7. Elke12345

Elke12345 Niet meer actief

Even een kort berichtje van mij. Ik heb heel lang niets laten horen en niets laten weten, maar wel met een goede reden...
    Op 31 december 2014 is namelijk onze zoon geboren. Hij was pas 29 weken en moest worden gehaald i.v.m. ernstige pre-eclampsia. Na een hele spannende tijd gaat het inmiddels goed en hopen we onze kleine man over niet al te lange tijd lekker mee naar huis te mogen nemen.

Ik ga dan ook fijn door met genieten van de bijzondere momentjes en zal hier niet veel meer te vinden zijn.

Aan alle dames, heel veel sterkte met de laatste loodjes en vergeet niet te genieten want voor je het weet is het voorbij!

@ Brabomamma; lees toevallig net jouw bericht. Mocht je een ervaringsdeskundige willen spreken mag je me altijd even een berichtje sturen. Sterkte in ieder geval!

8. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Yeah Elke12345 eindelijk kan ik je dan ook openbaar feliciteren dus bij deze nogmaals gefeliciteerd, en hoef ik mijn mond niet meer te houden😃😃

9. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Ooooooh Elke wat een onverwacht maar mooi bericht! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!! Fijn om te horen dat het nu goed gaat, jullie zullen vast een hele intensieve tijd achter de rug hebben! Lief dat je aanbiedt om privé te babbelen, misschien doe ik dat binnenkort inderdaad wel eens (al ben ik zelf ook al een ervaringsdeskundige, heb het ook al gehad bij m'n eerste bevalling).
    Maar genieten jij en je man nou vooral maar lekker van jullie kleine ventje! Het is jullie gegund!

@truelove, gefeliciteerd met de mooie liggingsecho. Leuk dat je alles zo goed hebt kunnen zien. En die slijmprop...geen idee of dit 'm kan zijn wat jij beschrijft! Heb je datgene wat je verloren bent kunnen opvangen, en al contact gehad met de verloskundige? Die kan het evt. komen bekijken hè, ook voor dat soort dingen zijn ze er!

10. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik doe mijn 35 weken dans!!

11. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Gefeliciteerd Elke! Zal inderdaad een spannende periode zijn geweest, en de komende tijdook vast nog wel. Succes!

Brabomama: nee, niet weer he! Wat enorm saai dat je weer alleen in het ziekenhuis ligt. Gelukkig mag je tegenwoordig wel gewoon je telefoon/ internet gebruiken in het ziekenhuis, heb je een heel klein beetje afleiding.

En Truelove: Ga maar lekker door met je dansjes! Elke week, of eigenlijk elke dag, is mooi meegenomen zou ik zeggen :)

12. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Elke: Wat een onverwachts bericht van jou kant, maar van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Goed om te horen dat het nu de goede kant op gaat en geniet van alle momentjes met jullie zoon. Succes met alles wat op jullie pad komt!

Brabomama:Nee, niet weer in het ziekenhuis. Mega balen dat het weer niet goed is. Heel veel sterkte met het iedere keer afscheid nemen van je man en dochtertje. Hoop snel dat je waardes beter worden en blijven en je nog even 'zorgeloos' mag genieten van je zwangerschap.

Truelove: Slijmprop, geen idee maar anders eventjes laten checken door vp. Fijn dat de liggingsecho goed was en ze de tijd hebben genomen om alles te laten zien. 22ste schiet al op, dus als je droom waar is.... Geniet van je dansje!

Hier: Vandaag controle bij de gyn, dus zal dan ook wel de uitslagen van mijn urine horen, dus zal daarna wel een up-date doen. Afgelopen dagen geen intenet gehad en nu alleen op mijn telefoon, maar dat is toch wel erg lastig om hier iets te schrijven. Ga nog eventjes proberen verder te slapen, aangezien het hier pas 4 uur 's nachts is, maar lag al 2 uur te draaien. Hoop dat ik nu moe genoeg ben!

13. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Elke, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Moet een hele spannende tijd zin geweest voor hem en jullie. Fijn dat het nu goed gaat en dat hij binnenkort naar huis mag. Kunnen jullie echt gaan genieten!

Brabomama, wat ontzettend balen zeg weer in het zkh. Lijkt me niet leuk, zeker niet als je nog een kleintje thuis hebt zitten. Ik hoop dat je snel weer naar huis mag en dat je dan tot aan je bevalling thuis mag blijven!

Truelove, ben benieuwd of je de vk nog hebt gesproken? Was het de slijmprop? Als ik het zo lees denk ik dat het het begin was van de slijmprop? Maar dat kan best nog wel even duren. Bij de tweede verloor ik een week lang slierten, maar ik had toen nog geen ontsluiting en later bleek ik al een tijdje rond te lopen met een inimini scheurtje in mn vliezen, waardoor er ook druppeltjes vruchtwater bij zaten. Het klinkt in ieder geval dat het niet lang meer gaat duren bij jou. Vandaag de 35 weken dans, elke dag extra is mooi meegenomen en de kans is groot dat als je met 36 weken bevalt en de kleine een goed gewicht heeft en verde niets mankeert je hem toch gelijk mee naar huis mag nemen. Dus duimen dat ie nog een weekje blijft zitten!

Wnsdg we horen graag hoe get was met de uitslag! Vervelend he dat het niet lukt te slapen, ik ben soms uren wakker om dan rond de tijd dat de kids wakker worden in slaap te vallen en tja dan moet ik er dus toch uit, ze moeten toch naar school. Lukt het misschien overdag bij te slapen, even een uurtje in de middag?

Hier verder wel goed. Morgenavond komt mijn man weer thuis, eindelijk, ben het toch wel zat nu. De kinderen ook, vooral de oudste heeft toch wel een paar keer gehuild deze week, die is erg gevoelig en echt een papa's kindje. Gelukkig heeft hij een paar keer kunnen skypen, maar is wel lastig ivm tijdsverschil.
    Hier vandaag ook 35 weken! Gisteren intake van de kraamzorg gehad, was wel oke. Ik heb aangegeven geen stagiair of beginner te willen. Dat vond ze in onze situatie ook wel beter. Verder de opdracht om een waterdichte molton en de klossen te regelen. Komt ineens dichtbij zo hoor! Maar ik hoop zelf wel echt op een maart baby en geen februari kindje. Vanaf de 27ste mag hij/zij komen, dan ben ik 37 weken!

Hoop dat ik niemand ben vergeten?

Ohja e Elke wil je hier de naam noemen (met een puntje ertussen) of liever niet? Ben toch wel benieuwd welke naam iedereen heeft bedacht :) Maar ik begrijp het ook als niet iedereen het hier wil noemen hoor.

14. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Heb de vk er niet meer over gesproken.. Kijk het wel even aan!
    Tot nu toe zit ukkie nog in mijn buik.
    Ik zou woensdag voor controle moeten maar omdat het hun beter uitkwam komt ze maandag bij mij thuis voor controle en om bevalling te bespreken :)

Naam deel ik pas wanneer ons mannetje er is!

15. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Truelove: Naam ging over Elke, die zijn al bevallen ;) Zie paar berichten terug.

@Elke: Yesss, ook via hier gefeliciteerd met jullie prachtige ventje!

@Brabomama: Sterkte!! Hopelijk blijf je stabiel en mag je weer snel naar huis

16. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Gefeliciteerd elke!

Succes Brabomama!

17. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd Elke12345!
    Wat een vroege geboorte zeg.. Och wat zal het spannend zijn (geweest).
    Ik hoop dat je kleine man snel naar huis mag en in goede gezondheid verkeert. Heel veel liefde, geluk en gezondheid samen!

Truelove,
    Geen idee of het een slijmprop is, maar ik zou altijd je vk bellen wanneer je zulke twijfels hebt.

brabomama,
    shit hey.. weer in het ziekenhuis. Kunnen ze er dan niet zo veel aan doen? Is het gewoon iets wat met tijd wordt opgelost ofzo?

derde,
    fijn dat je man weer thuiskomt. Toch weer overleefd zonder een bevalling ;)

Hier:
    Gaat alles prima. Ben alleen zo verschrikkelijk moe.
    Heb het best druk zo de laatste weken op mijn werk en dat kan ik eigenlijk niet meer zo goed aan.
    Gisteren een feestje gehad en ik wist niet meer hoe mijn benen aan mn lichaam vast zaten. zulke stalpoten had ik.
    Was echt bekaf, maar kon gewoon niet slapen. was echt te moe.
    hele vreemde gewaarwording. vandaag toch weer gewerkt en ik heb een top daagje gehad. wat kunnen leerlingen toch lief zijn :)

18. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Hey ELke WHoop whoop !!!!

Gefeliciteerd ook nog hier op zp met de geboorte van jullie Kanjer

19. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @elke gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Geniet ervan.. Zal een spannende tijd zijn geweest zeg..

20. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @35 wekendansjes: joepie, gefeliciteerd dames!:D

@wnsdg: ben benieuwd naar je update straks, hopelijk lig je nu lekker te slapen...

@derde: wat een heerlijk vooruitzicht dat je man morgenavond weer thuis is. En je mag echt trots zijn op jezelf dat je het een week lang in je eentje gered hebt met 2 kids! Skype is af en toe echt een lifesaver he, al is het lastig met tijdsverschil. Toen mijn dochter nog net gen 2 was zat m'n man voor werk 3 weken in India en toen hebben we ook regelmatig met hem geskypet. Op een gegeven moment dacht ze volgens mij dat hij in de laptop was gaan wonen hihi! ;)
    Oh enne...de naam ga ik hier op het forum niet delen (ook niet met een puntje), maar als je het leuk vindt kan ik je als de kleine meid er is wel een privéberichtje sturen. Help me er tegen die tijd even aan herinneren als je dat graag wil! :)

@kattenvrouwtje: naar dat je zo moe bent en dan toch niet kunt slapen, eigenlijk ben je dan gewoon té moe...probeer toch zoveel mogelijk rust te pakken, anders heb je straks na je bevalling spijt dat je het nu niet gedaan hebt! Succes met de laatste loodjes op je werk, hoe lang moet je ook alweer nog?
    En wat betreft die pre-eclampsie: ze kunnen daar inderdaad helemaal niets aan doen behalve het monitoren. Dat is juist het frustrerende. Als je het eenmaal hebt, kom je er meestal pas vanaf
    doordat het kind geboren wordt. En dat is nou juist in mijn geval nog eventjes niet de bedoeling!

@iedereen: heel erg bedankt voor jullie lieve reacties en jullie medeleven, doet me echt goed ook al ken ik jullie niet eens persoonlijk!:)
    Vanmorgen heb ik niet zo leuk nieuws gekregen: de kans is het grootst dat ik toch echt tot mijn bevalling in het ziekenhuis moet blijven. Ik mag alleen naar huis wanneer mijn leverwaardes helemaal normaliseren en ook laag blijven, en zeker gezien de ontwikkelingen in de laatste weken waarin ze bijna alleen maar stijgen, is die kans gewoon heel erg klein. Ik moet dus rekening houden met zeker nog een paar weken ziekenhuis :(

Verder is er ook besloten dat ik tóch twee longrijpings-injecties moet krijgen, vandaag één (die zit er net in en ik wens die pijn niemand toe, wat een rotgevoel! Het is nogal een dikke substantie dus dat voelt heel vervelend). En morgen moet er nog één in.
    De reden dat ik die spuiten toch moet, ook al ben ik de 34 weken voorbij, is dat het risico op een spoedkeizersnede bestaat wanneer mijn eigen gezondheid of die van m'n kindje ineens hard achteruit holt. Daarom is besloten dat het beter is om de longrijping van de kleine meid toch een beetje te versnellen voor het geval dat. Allemaal niet fijn dus, maar wel voor een goed doel!
    En gek genoeg geeft dit vooruitzicht (hier waarschijnlijk nog minstens 2 weken liggen, en misschien nog wel 6 -ze gaan me sowieso niet langer dan 41 weken laten lopen- me ergens ook juist rust want ik weet nu iets beter waar ik aan toe ben.

Sorry voor het lange verhaal weer...

Deel Deze Pagina