Wnsdg: ben benieuwd naar je update! Ik lig ook veel wakker 's nachts, heel vervelend! Hoop inderdaad dat je een middagdutje kunt doen, dat helpt flink. Derde: vandaag 35 wekendansje, zie ik. Gefeliciteerd! Fijn dat manlief er morgen eindelijk weer is. Tijd duurt 3x zo lang zo zonder hem, of niet? Kattenvrouwtje: nu lekker weekend. Hoop dat je het rustig aan kunt doen! Fijn dat je zoveel energie krijgt van je leerlingen, dat is alleen maar goed! Ik hoop wel voor je dat je nu rustigaan een beetje af kunt gaan bouwen, want het is ook allemaal zwaar! Brabomama: wat een naar nieuws, dat je wsch tot de bevalling moet blijven. Natuurlijk is het de meest veilige omgeving om te zijn voor jou en jullie ukje, maar het is natuurlijk niet waar je op hoopt. Zouden ze je echt tot 41 weken laten doorgaan? Ik kan me dat bijna niet voorstellen! Vervelend dat die injecties zo'n pijn doen. Je zou kunnen vragen of ze 'm morgen wat minder snel leeg willen drukken, dat scheelt bij mij vaak in de pijn. Het lijkt me wel (ook weer) een veilig idee, dat jullie meiske in ieder geval alvast zo goed mogelijk is voorbereid op haar geboorte. Maar blijft natuurlijk klote. Nog een dikke knuffel! Elke: ook hier natuurlijk gefeliciteerd! Hier: gisteren te horen gekregen dat ik er ernstig rekening mee moet houden dat ik met 38 weken word ingeleid, vanwege mijn diabetes (had ik al ver voor de zwangerschap). Mijn waardes blijven aan de hoge kant en dat is niet goed voor mij en niet goed voor ons meiske. Over 2 weken krijg ik weer een groeiecho en dan gaan we verder kijken. Spannend dus! Ben er eigenlijk wel blij mee, het geeft me wat rust. En 38 weken, dat is al over 4 weken!!! Wauw!
@brabomama: wat een ... Nieuws dat je moet blijven. Maar wel goed dat ze alles zo goed in de gaten houden! @prikkeldraad: dat gaat wel snel 38 weken!! Eigenlijk ook wel fijn dan weet je wel wanneer hoe en wat..
Uiteindelijk nog een uurtje of 2 kunnen slapen totdat ik wakker werd van kleine voetstapjes die onze kamer opliepen. Zo schattig het was namelijk ook de eerste nacht dat zoon in zijn 'grote' bed sliep wat super goed is gegaan en vanochtend kwam hij ons wakker maken. Bezoek bij gyn was prima. Uitslagen waren allemaal positief dus antibioticia had gewerkt, bloeddruk was zelfs aan de wat lagere kant en was de afgelopen 2 weken slechts 400 gram aangekomen ondanks dat ik niet haar dieet zo strikt heb gevolgd. Gyn was helemaal gerust gesteld en wijt alle problemen van de vorige keer aan de infectie...en daar ben ik nu vanaf dus ben blij! Uk was al goed aan het indalen en over een week moet ik terugkomen voor controle. Lijkt erop dat ze verwacht dat de kleine eerder gaat komen dat de uitgerekende datum, maar waarom is voor mij nog een vraag. Ik wacht het rustig af. Zal zo nog eventjes bijlezen wat jullie hebben geschreven.
Mogguh allemaal! (en wnsdg: goede nacht hihi) @prikkeldraad: ik kan me voorstellen dat het fijn is om een datum te hebben waar je naartoe kunt leven, zeker als die al over een week of 4 is! Ook goed dat ze nog een keer een groeiecho doen binnenkort. Ze houden ons goed in de gaten haha! Oh ja en wat betreft dat laten lopen tot 41 weken: ik verwacht zelf eerlijk gezegd sowieso dat ik wel eerder spontaan beval. Ik heb gewoon niet het gevoel dat ik de 40 weken ga passeren (zit bij ons niet in de familie ofzo, mijn eerste kindje kwam ook met 39+1 weken en mijn moeder is van alledrie haar kinderen ook 1 à 2 weken te vroeg bevallen). Maar ze leiden nou eenmaal niet zomaar in zonder 'goede' reden, dus niet alleen omdat de zwangere er niet zo'n zin meer in heeft En m.b.t. die spuit: de verpleegkundige deed het heel voorzichtig en juist heel langzaam hoor! Maar het leek wel vloeibare lijm die erin moest, zó dik! Dus dat doet hoe dan ook pijn. Vanmiddag nog één keer tanden op elkaar (en natuurlijk op een andere plek laten prikken) en dan ben ik ervan af en is ons meisje ook voorbereid, dat geeft toch wel een fijn gevoel. @wnsdg: wat schattig dat je zoontje zelf zijn bed uit kwam en jullie wakker kwam maken! Stoer hoor, dat ie dat al doet na zijn eerste nacht in zijn nieuwe bed! Fijn om te horen dat al je uitslagen goed waren, gefeliciteerd! En dan ben je ook nog eens bijna niet extra aangekomen, zie je wel dat het allemaal goed komt als je gewoon een klein beetje extra oplet! @hier: JOEHOE, 35-wekendans!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn duimen draaien dat ik over precies 14 nachtjes beval!!
Wnsdg: goed nieuws, wat fijn! Ben benieuwd waarom de gyn denkt dat jullie ukje eerder komt. Knap van jullie kleine grote vent dat hij zijn eerste nacht in het nieuwe bed zo goed doorstaan heeft. Hoe ging de tweede nacht? Brabomama: gefeliciteerd met de 35 weken! Gaat de goede kant op! Hopelijk was de prik gisteren mider erg dan die van eergisteren. Slaap je een beetje in het ziekenhuis? Knuf! Hier: vrijdagavond nog even aan de CTG gelegen, want ik had al de hele avond een doorlopend harde buik en ik voelde de baby de hele dag al niet. Gelukkig was het allemaal goed, alleen was er wel veel activiteit in de baarmoeder te zien. Ze hebben een echo gemaakt en ook die was prima, al duurde het een tijdje voordat madame wilde bewegen (terwijl ze op de CTG uitgebreid had bewogen, maar ja: placenta voor, dus dat voel ik niet) en toen is er nog een inwendige echo gemaakt om te kijken hoe de baarmoedermond erbij lag. Daar was een klein openingetje te zien. Toen heeft de arts ook nog gevoeld (auauau!), maar gelukkig voelde ze de opening niet. Dus ik mocht lekker weer naar huis! Ik heb nu wel steeds 's avonds na het eten zo'n langdurige harde buik met krampen, dus gisteren maar gewoon op tijd in bed gaan liggen. Zullen oefenweeën zijn. Fijne dag allemaal!
God, al die ziekenhuisverhalen, niet leuk voor jullie! Kun je toch niet helemaal onbezorgd de laatste weken genieten van een zwangerschap. Een digi knuffel vanuit hier voor jullie xxx Morgen ben ik alweer 35 weken zwanger, wat gaat het snel zeg.. Nog een paar dingen aanpakken, zoals bovenverdieping helemaal schoonmaken, babybedje weer omhoog en mooi aankleden, de box weer omhoog en mobiel ophangen enz. Dat zijn de leuke dingen. Verder heb ik me voorgenomen om de rest van de week 'lekker' te gaan wandelen met de honden (dus aan het begin van de dag.....aan het eind van de dag heb ik het gevoel alsof ze er bijna uitvalt!), lekker lunchen met ons mam, veel knutselen voor de babykamer en gewoon relaxed lezen of internetten. Vanmiddag gaan we met ons mannetje naar de optocht kijken in het dorp, ik neem een stoeltje mee, het zonnetje schijnt dus dat komt helemaal goed
@prikkeldraad: gelukkig dus nog geen ontsluiting! Fijn dat alles uiteindelijk goed was en je weer lekker naar huis mocht. @lavita: veel plezier bij de optocht! Wij gaan niet ik heb echt een hekel aan carnaval 😂
Prikkeldraad wat goed om te horen dat alles gewoon in orde bleek met jou en de kleine! Toch goed dat je aan de bel hebt getrokken! Die harde buiken kunnen inderdaad prima oefenweeën zijn. Lekker rustig aan doen meid! Lavitabella, hoe was de optocht? Slim dat je een stoeltje mee had genomen! En hoe vond je zoontje het? Hij heeft vast zijn ogen uitgekeken! En Truelove, hoe gaat het allemaal met jou en de kleine? Is de rust in je buik een beetje wedergekeerd? Ben je nog slierten/slijmprop o.i.d. verloren of is dat ook weer opgehouden? Hier ben ik inmiddels verhuisd naar een andere kamer. De verpleging opperde ineens de mogelijkheid om bij een andere (hele aardige) meid op de kamer te gaan liggen. Zij moet namelijk ook een behoorlijke tijd hier blijven (is pas 28 weken zwanger maar heeft al een bijna verstreken baarmoedermond die nog maar 1 cm lang is en moet dus zoveel mogelijk rust houden). Zij ligt hier sowieso nog 4 weken. Onder het motto 'gedeelde smart is halve smart' zijn we nu bij elkaar gaan liggen, zodat we beide de komende weken in elk geval niet telkens een andere kamergenoot krijgen die na een paar dagen alweer weg is. Een beetje stabiliteit en rust is voor ons allebei goed! En ze is inderdaad kei aardig, wel een beetje mijn type.
@brabomama: fijn dat je goed gezelschap hebt daar! Het is niet niks zo lang in het ziekenhuis liggen.. Af en toe harde buiken maar geen weeen meer dus we wachten gewoon netjes af!
@lavita: knap dat je het hebt volgehouden! Ik kan dat nu echt niet meer.. Zelfs winkelen gaat niet meer terwijl ik daar nog nooit moeite mee heb gehad 😂
Lief, dank je LaVita! Gelukkig geniet ik wel met volle teugen, hoor! Mijn voordeel is dat ik sowieso al veel in het ziekenhuis kwam en er dus niet zo veel moeite mee heb. Wat een lieve foto's! ❤️ Lastig beslissen he, wat nou nog kan en waar je energie van krijgt en wat eigenlijk teveel van het goede is? Brabomama: wat fijn om gelijkgestemd gezelschap te hebben! Dan duren de dagen ook niet zo bizar lang. Kom je ze een beetje door? En hoe is het nu überhaupt? Truelove: gelukkig is de rust een beetje wedergekeerd, hopen dat dat zo blijft. Hier: een heerlijk zonnetje en alle ramen tegen elkaar open, fijn! En donderdag compleet overwacht een sollicitatiegesprek! Duimen jullie mee?
Brabomama: vervelend dat je toch weer opgenomen bent. Goed om te horen dat je inmiddels goed gezelschap hebt gekregen ondanks de omstandigheden, dat maakt het ziekenhuis toch weer een beetje dragelijker en gezelliger. Succes! Truelove: fijn om te horen dat de rust in je buik weer terug gekeerd is. Je lichaam maakt het wel erg spannend voor je, wel bevallen of niet bevallen. LaVitaBella: leuke fotos, zo te zien was het de moeite waard om te gaan. Prikkeldraad: fijn dat uiteindelijk alles goed met jou en de kleine was. Veel succes met je solicitatiegesprek. Spannend, want wat ik begrijp liggen de banen in Nederland niet altijd voor het oprapen momenteel. Carnaval: ook hier is het caraval wat meestal betekend dat er harde muziek gedraaid wordt tot in de vroege uurtjes en dat je je beter niet buiten kan begeven omdat je dan of schuim of water over je heen krijgt. Moet zeggen hier in het dorp viel het dit weekend wel mee, maar in de grote steden wil je liever niet wezen zeker niet als blanke buitenlander. Zelf heb ik er niets mee en de meeste mensen hier genieten gewoon van hun extreem langweekend. Hier: tweede nacht van zoon ging ook prima, maar derde nacht stond hij om 3.00 uur naast ons bed. een beetje te vroeg en hij was ook nog helemaal slaperig, dus terug in zijn bed gelegd en gelukkig ging hij snel weer slapen. Verder gaat hier alles zijn gangetje, ben vanacht alleen maar liefst 4 keer!!! bevallen dus ben niet echt uitgerust van al die bevallingen, dus vandaag rustig aan doen en hoop dat zoon ook zich een beetje gedraagt nu hij vakantie heeft.
Vandaag buik weer beetje onrustig met krampen enz.. Geen weeen gelukkig! @wnsdg gelukkig ging je zoontje weer lekker slapen
Hey ladies! @lavitabella wat een leuke foto's zeg, wat een schattig pakje had je zoontje aan! Balen van die opgezette voeten na afloop, nu hopelijk geen klachten meer? @prikkeldraad: wat spannend dat je een sollicitatiegesprek hebt! Bijzonder ook bij deze termijn in je zwangerschap, gaat het dan over een vacature die pas over een tijdje vervuld hoeft te worden? In elk geval alvast veel succes! @wnsdg: pffff wat je vertelt over het carnaval daar, klinkt mij inderdaad ook niet echt aantrekkelijk in de oren... En dat gespook van je zoontje lijkt me af en toe best lastig. Grappig hoe sterk kinderen daarin verschillen hè, die van mij gaat er dus echt niet zelf uit ook al kan ze dat nu wel. Die gaat liggen roepen of zingen. @truelove: oei toch weer spannend dus? Hopelijk zakt het weer weg, en anders is het misschien toch begonnen...mijn gedachten gaan in elk geval naar je uit! Het komt hoe dan ook goed!! @hier: het valt me op zich niet tegen, de dagen gaan eigenlijk best snel. Helaas bleek uit het bloed dat vanochtend bij me is geprikt dat mijn leverwaardes wel wéér verder door waren gestegen. Toch zijn verder alle controles steeds goed en ook voel ik me nog steeds goed (ik voel geen verandering). Wel merk ik dat ik me in toenemende mate zorgen maak om het thuisfront. Ons dochtertje is behoorlijk onhandelbaar aan het worden (niet gek door alles wat er gebeurt), en ook mijn man zit er nogal doorheen (nu al, en de kleine is nog niet eens geboren!) En ik kan NIETS doen om te helpen, dat frustreert me zo enorm! Ik zal wat dat betreft echt blij zijn als deze hectische periode achter ons ligt en we gewoon lekker met z'n vieren thuis zijn! Ook al wordt het dan ook zoeken naar een nieuwe balans, maar dan zijn we in elk geval samen!
Die dikke voeten blijf ik helaas houden tot de bevalling, dat was de vorige keer iig wel zo. Savonds maar met de voetjes omhoog en vriend lief aankijken voor een massage hahaha Vandaag een liggingsecho gehad, en YESSSSS ze ligt goed Ze ligt zelfs al helemaal ingedaald met haar hoofdje, maar dat had ik eigenlijk al gevoeld. Toch fijn die bevestiging en heel fijn om nu te weten dat ik thuis mag bevallen. Hopelijk blijft ze nog 2 a 3 weekjes zitten. Ik geniet volop van mijn verlof, zeker met dit prachtige weer Vanmiddag met de honden naar de hei gereden en daar 3 kwartier gewandeld, wat was dat heerlijk! Zoontje heeft het heerlijk gehad op het KDV gehad dus hoef me daar niet schuldig over te voelen. Morgen gezellig high tea-en met ons mam en daarna samen de laatste puntjes op de I zetten op de babykamer. Vandaag de box in de woonkamer weer goed gezet, alles lekker gewassen.....heerlijk al die leuke voorbereidingen!
Brabomama: Fijn dat jij je nog goed voelt, maar vervelend dat je waardes weer gestegen zijn. Zeker omdat je er zelf niets aan kunt doen. Begrijp dat je je zorgen maakt om thuis, zeker nu je niet zelf iets eraan kunt doen. Hoop dat er snel verandering in gaat komen, succes met alles. Inderdaad grappig hoe verschillend kinderen kunnen zijn. Lavitabella: Fijn nieuws dat de kleine er klaar voor ligt. Geniet lekker van je verlof, zo te lezen vermaak je wel met al die leuke dingen op het programma. Hier:gisteren een hele onrustige buik gehad maar vandaag gaat het al een stuk rustiger. Schreef ik gisteren nog dat het rustig was met carnaval, nou gisteren middag had een groep een kruispunt van het dorp overgenomen met water, schuim maar dit keer ook meel en eieren en werd voor niemand een uitzondering gemaakt. Ben blij dat ik er was, zeker na het zien van de foto's. Vandaag eindelijk een begin gemaakt aan de babywasjes.... pfff wat een werk maar ook wel leuk om al die kleine kleertjes weer in mijn handen te heb en me verbazen over het formaat van de kleertjes. Zijn baby's echt zo klein???
Hai meiden, Ik lees braaf mee, maar kom er steeds niet aan toe om te reageren. Denk aan jullie ! Dikke knuffel