@lavita: super mooie buik!! Hier hebben vandaag mijn kindjes dingen op mijn buik geschilderd.. Mijn buik zit echt enorm onder de striemen dus durf de foto niet hier te plaatsen.. Maar voor mij is het heel bijzonder 😍 Vk is gister hier geweest voor controle.. Ze gaf aan dat mijn baarmoeder snel geprikkeld is. Dus zodra ik weer weeën voel gelijk bellen. Kan heel vlot gaan.. Ze hoopt dat ik de 37 weken nog redt. Volgende afspraak staat voor over 2 weken en ze zei als je dan nog niet bevallen bent!! We zullen het zien
Wauw, prachtig LaVita! Hoe was de high tea? Heerlijk hè, zo rommelen met de babyspulletjes... ❤️ Brabomama: sneu dat het thuisfront zo van slag is. Wel begrijpelijk natuurlijk, maar het zou voor jou en voor man en dochter een stuk prettiger zijn als het thuis gewoon lekker zou lopen. Helaas kun je niks anders doen dan loslaten... Mijn sollicitatie: ik had niet in mijn brief gezet dat ik zwanger ben, maar heb wel direct gebeld om het te melden. Nu gewoon extra goed voorbereiden! Wnsdg: wauw, 36 weken al!!! Gefeliciteerd! Snoepig hè, al die kleine kleertjes... Ik heb alles al gewassen, maar kijk regelmatig even op de babykamer, gewoon om al een beetje te genieten. ❤️ Kattenvrouwtje: zolang het maar goed met je gaat! Truelove: bah, spannend hoor! Hopen dat je het nog even redt! Maar ja, je weet natuurlijk nooit wanneer je ukje er genoeg van heeft...
Hier vannacht in ene keer misselijk en diarree en maagzuur. Alsof ik griep krijg.. Heb gelezen dat dit een teken kan zijn van een aankomende bevalling.. Hoeft niet natuurlijk maar hou het maar in de gaten Voor de rest gaat alles zijn gangetje hobbelen gewoon door!
Lavita: mooie buik Truelove: leuk idee om je kinderen je buik te laten beschilderen, speciaal en bijzondere herinnering. Spannend, heb ook wel eens gehoord dat het tekenenen van een aankomende bevalling was, had het afgelopen zondag... maar bij mij was het loos alarm. Prikkeldraad: Succes met de voorbereidingen voor je gespre, spannend! En leuk he genieten van alle babykleertjes. Gisteren had ik een romper van zoon naast die van de baby gelegt, maat 50 versus 80... maar dat is een verschil. Kan me niet voorstellen dat zoon daar in gepast heeft. Hier maakt de wasmachine overuren met al die babywasjes, maar het eind komt in zicht en ik moet zeggen het geeft uiteindelijk wel een voldaan gevoel als het opgevouwen netjes in de kast ligt.
@wnsdg had het laatst ook al een keer en daarna begonnen de weeën maar misschien is het nu gewoon griep.. Voel me de hele dag al lam.. Steken onderin mijn buik en af en toe duizelig en maagzuur echt niet normaal! Ook geen eetlust maar probeer wel gewoon te eten Voor de rest trapt ons kleine ukkie er goed op los dus daar scheelt niks aan haha
Truelove: vervelend dat je zo voelt. Hoop dat je je snel beter voelt, voor nu maar proberen rustig aan doen en afwachten. Wel fijn dat de uk aangeeft dat het daarbinnen goed gaat!
Ach ja we moeten maar hopen dat het voorbij is wanneer de baby wilt komen dat ik in ieder geval wel aan kan sterken en de baby straks niet aansteek Komt vast goed hoor! Zijn ergere dingen op de wereld! Morgen gaan mijn jongens lekker zwemmen met mijn nichtje dus kan ik een beetje rustig aan doen
@Lavitabella, wat goed om te horen dat jullie kleine meid er helemaal klaar voor ligt, en zelfs al is ingedaald, wauw! Da's zeker fijn als je thuis wil bevallen! En wat lekker dat je zo'n eind met de honden hebt gewandeld, dat je dat nog trekt zeg! ?Hoe was de high tea met je moeder? Oh enne...wederom prachtige buikfoto's! Ik zal er zometeen ook weer eens eentje plaatsen hier @wnsdg: inderdaad bijna niet meer voor te stellen hoe klein baby'tjes zijn als ze pasgeboren zijn hè, vooral als je al een kindje hebt rondlopen! @kattenvrouwtje: lief je berichtje! Hopelijk met jou ook alles goed? Neem je niet teveel hooi op je vork meid? @truelove wat een leuk idee om je kinderen op je buik te laten schilderen! En heel begrijpelijk hoor, dat je dat voor jezelf wilt houden! Spannend dat je zo'n 'prikkelbare' baarmoeder hebt, hopelijk blijft alles toch nog net eventjes iets langer rustig! In elk geval fijn dat de kleine man zich goed laat voelen! Sterkte voor jou, die klachten zijn niet fijn! @prikkeldraad: ook namens mij veel succes met het voorbereiden van je gesprek! @hier: zonet voor het eerst in bijna 2 dagen eindelijk weer een grote boodschap kunnen doen op de wc... ik zat compleet verstopt, en da's HEEL vervelend als er ook nog een baby bij zit in je buik, het voelde vandaag echt alsof ik op ontploffen stond! Maar gelukkig kwam er spontaan dus toch weer iets op gang... Verder lijkt het thuisfront weer een beetje meer z'n draai te vinden. Zonet heb ik even met man en dochter geskypet, dat leek ons beter dan wéér de kleine meid mee zeulen naar het ziekenhuis na zo'n drukke dag op de opvang. En het was echt heel gezellig, manlief had de laptop gewoon erbij gezet op de eettafel waardoor het echt voelde alsof ik bij ze aan tafel zat! En dochter zat honderduit tegen me te kletsen en was helemaal niet vervelend of dwars. Fijn om te zien! Ook onze babykamer begint steeds meer vorm te krijgen, er wordt hard in gewerkt door manlief en door mensen die hem ermee helpen. Mijn moeder heeft de babykleertjes al in de kast gelegd, de commode staat alweer op z'n plaats en de bodem van het ledikantje is weer hoger gezet. Langzaamaan valt alles dus toch op z'n plaats!
@brabomama: fijn dat je zo contact kan hebben met thuis! Gelukkig krijg je er wat meer rust van dat alles thuis af komt! En mooi buikje! Mag je trots op zijn.. Ik zie op jullie buikjes helemaal geen striemen! Helaas heb ik het na mijn eerste zwangerschap al heel erg gekregen..
Brabomama: Goed om te horen dat het thuis nu beter gaat, is voor jezelf ook een hele geruststelling. En heerlijk dat man helpt krijgt van alle kanten ook met het gereedmaken van de babykamer. Mooi buikje! Truelove: Geruststelling hier ook nog iemand die geen striemloze buik heeft, ook een aandenken aan van de zwangerschap van zoon. Dacht toen ook dat ik geen striemen kreeg, maar plotseling in week 38 kwamen ze masaal te voorschijn. Nu nog geen nieuwe ontdekt, maar ben 'nog maar' 36 weken.
Bedankt voor de complimentjes over m'n buik, ben er zelf ook heel trots op! Wat striae betreft: daar heb ik inderdaad helemaal geen last van gelukkig! Ik heb weleens gehoord dat het deels genetisch bepaald is of je hier wel of geen last van krijgt, en dat het ook te maken kan hebben met je leeftijd. Schijnbaar hebben jongere moeders er in het algemeen meer last van (ik ben even vergeten hoe oud jullie zijn, truelove en wnsdg, maar ik word volgende week 35 en kreeg mijn eerste op mijn 32e, dus ik ben geen piepjonge moeder).
Brabomama handig he dat skypen! Hoop dat j je nog een beetje vermaakt in zkh! De rest welgelezen, maar even geen puf te reageren, sorry. Net controle vk gehad, alles was goed, lage bloeddruk en baby is groot genoeg, ze schatte het nu op ongeveer 2700 gram. Mooie buikjes hier voorbij zien kmen dames! Hier ook geen striaie op mn buik tot nu toe, maar ik heb bij de andere twee ook nooit een enorme buik gehad. Op mn heupen zit het des te meer! Al jaren en er is nu weer veel nieuw bij. Ik vraag me soms ook af hoe dat dan kan, want als het genetisch zou zijn waarom daar dan wel en op mn buik niet? Ach we moetenmaar zo denken, laten we blij zijn dat we een kindje kunnen krijgen! We hebben vandaag trouwens het bed op klossen gezet en de wieg in de slaapkamer! Weer een stapje dichterbij. Waarschijnlijk gaan we volgende week de box weer in elkaar zetten. Het komt nu dichtbij dames! Wnsdg jij bent volgens mij altijd de eerste met het dansje! 36 weken alweer, fijn he!
Tja straie, mooi is anders maar kan er gelukkig niet zo erg mee zitten. Misschien inderdaad genetisch bepaald of aan de leeftijd, was 27 jaar toen ik zwanger was van mijn zoon. En wat je zegt derde, ben al lang blij dat ik zwanger kan worden zonder problemen, een relatief makkelijke zwangerschap heb en de eerste bevalling ook nog een eitje was. Als ik me dan druk om een paar streepjes op mijn buik zou maken... Derde: fijn dat je weer een aantal dingen hebt kunnen afstrepen van je lijstje. En inderdaad ben een van de eerste van de groep maar heb zo het gevoel dat ik niet een van de eersten ben om te bevallen. We zullen zien. Kan hier ook langzaam meer dingen van mijn lijstje afstrepen. Babykamer is nu bijna af.... alleen de berg met was nog opruimen en het ledikantje omhoog zetten en dat is het af. Nou ja het schilderij dat man nog aan het schilderen is en de babyfoon moet nog opgehangen worden, maar de noodzaak daarvan is minder. Zoons kamer is ook af, man heeft gisteren zijn muurschildering afgemaakt.
Hier geen striae en 34, dus ook dat kan kloppen. Fijn dat je kunt skypen met het thuisfront, geeft toch wat meer rust. Weet je al meer? Hoe is je bloeddruk? Verder een ego, geen puf! Net sollicitatie gehad, geen goed gevoel over. Was niet op dreef. Hopelijk hoor ik snel wat. Vandaag 35 weken, dat is fijn! Als het goed is hoor ik volgende week vrijdag over eventueel inleiden en zo. Knuf allen!
Hallo mama's met de mooie buikjes ik hoop dat ik nog kan meeschrijven hier, vind het lastig, want jullie zijn al een hele tijd met elkaar in gesprek en daar kom ik dan opeens even bijschuiven. 34 weken zwanger, 30 mrt uitgerekend, 1e kindje. Vind het allemaal maar spannend, ik zie op een of andere manier niet zo op tegen de bevalling, maar wel de tijd daarna. heb heel erg zin om ons kleintje in mijn armen te hebben, maar de verantwoordelijkheid en de enorme vermoeidheid straks... ach, misschien zit ik er straks middenin en surf ik gewoon mee op de golf haha.
@derde je hebt helemaal gelijk, we moeten vooral blij zijn dat we allemaal zwanger hebben mogen worden en dat het bij bijna iedereen uit dit cluppie tot nu toe relatief goed gaat! (ik blijf het bijzonder vinden dat er bij alle dames die in dit topic schrijven zó weinig miskramen zijn geweest! (althans, slechts een paar "gerapporteerde", misschien zijn het er nog meer geworden maar schrijven die dames niet meer mee). Anyhow, let's all count our blessings!!!! @prikkeldraad, balen zeg van je sollicitatie! Maar...wie weet wat er nog kan gebeuren! Ik dacht na de eerste sollicitatieronde voor mijn huidige baan ook dat ik het verknald had en dat ze me maar een rare spring-in-'t-veld vonden maar ik ben het toch geworden! Ik duim voor je! En wat bedoel je met de vraag of ik al meer weet? Waarover bedoel je precies? Gaat goed hier, status quo, bloeddruk is en blijft nu steeds netjes rond de 120/80. @dingetjes afronden: fijn dat dat bij de meeste dames de goede kant opgaat! Wat leuk dat je man zoveel zelf schildert wnsdg! @barbulet: welkom hier, leuk dat je nog mee komt schrijven, helemaal geen bezwaar tegen laat aanhaken hoor! Jullie hebben zo te lezen al een heftig traject doorlopen, wat ontzettend fijn dat jullie eerste kindje er nu dan toch echt bijna is!! En wat betreft de tijd na de bevalling: die is zeker heftig, maar tegelijkertijd prachtig (al kan ik voor mezelf spreken natuurlijk). Go with the flow en vertrouw altijd op je gevoel! Dan moet het goedkomen. @hier: zin in morgenochtend, liggingsecho! Even weer ons kleine schatje bekijken in de buik, ben benieuwd of ze startklaar ligt!