16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Zally,
    Wat is er mis mee om de kleding te drogen in de droger?
    Doe ik met m'n eigen kleding ook.
    Heerlijk zacht en lekker snel droog.

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Gisteren om 13.30 kreeg ik weer krampen/weeen.. Om 14.30 werden ze regelmatig..
    Moest van vk naar ziekenhuis omdat ze daar al was.. Eenmaal daar bleek dat ik al 4-5 cm ontsluiting heb.. Weeen zakte laat in de avond weer af..
    Heb met mijn man deze nacht in het ziekenhuis door moeten brengen.. Nu is het weer rustig dus doen ze niks..

Iedereen dacht dat ons kleintje er gister zou zijn.. Kleertjes lagen al klaar onder de warmte lamp.. En zo heb je nog niks :(
    Baal er een beetje van maar kan er niks aan doen

3. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Truelove ik heb met mijn vorige zwangerschap 3 weken zo doorgelopen met 4 a 5 cm ontsluiting voordat ze eens kwam. Wil je niet ontmoedigen hoor maar dacht meld het even.

Kattenvrouwtje geen reden maar vind het zonde met oog op krimpen en slijtage. Eigen kleding gaat hier wel in de droger. Hydrofielen en beddengoed van de baby doe ik er wel weer in.

4. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Truelove, jeetje, hoop voor je dat de baby nu toch snel komt. Voordeel is dat je 'nog maar'. 5 cm hoeft te gaan, maar of dat iets zegt over de heftigheid van de weeen? Mag je nu wel gewoon naar huis of moet je in zkh blijven? Sterkte er mee, hou vol!

Hier gaat kleding ook nooit in de droger, zelfs onze kleding niet. Ook ivm krimpen, slijtage etc, maar mijn man vind het ook zonde van het geld, wasdroger kst heel veel energie. En we hebben veel ruimte om de was op te hangen. Eigenlijk gaat alleen het beddengoed, theedoekenetc erin en de handdoeken, maar ook niet altijd, want mn man vind schuurpapierhanddoeken veel lekkerder, haha. Ik zou de droger niet eens missen denk als we er geen hadden!

Weet even niet me wat er nog meer geschreven is, sorry meiden. Ik kan de vorige pagina nu niet openen.

Hier is de kans trouwens toch wel groot dat ik naar de negenmaandenbeurs ga. Ben er nog nooit geweest en dit is mn laatste kindje, dus wil het toch wel meemaken! En mn man wil zowaar mee, haha. Dus hopen dat ik me eind van de week nog zo voel als nu, dan gaat het wel lukken. Gewoon rustig aan doen. Enige waar ik wel tegenop zie is die drukte! Zijn er nog meer dames die toch ook nog willen/ kunnen gaan?

5. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik ben nu weer thuis.. Heb af en toe nog wel een wee maar moet het aankijken..

6. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Niet leuk Truelove.....zo maak je het wel extra spannend!
    Maar ik zou er ook erg onzeker van worden dus het is zeker geen pretje..

Gisteren heerlijk wezen zwemmen met ons mannetje, zijn tante en opa.
    Ik was blij dat zij erbij waren want voor mij wordt het toch te zwaar.
    Gisteren dan ook de hele dag last van gehad en gisteravond rug, buik en nekpijn...
    Vannacht slechte geslapen en vanmorgen echt niet lekker :(
    Gelukkig hoefde mijn vriend niet te voetballen dus die is nu iets aan het ondernemen met hem zodat ik terug naar bed kon.
    Heb 2 uurtjes bijgetankt en voel me weer ietsje beter, al heb ik veel harde buiken en reageert ons meisje onrustig.

Komende dagen toch maar wat rustiger aandoen. Ik wil nl echt graag thuis bevallen en dat mag pas vanaf volgende week maandag.

7. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Vervelend, truelove! Gelukkig ben je weer thuis, hoewel ik er wel onzeker van zou worden.

Verder wilde ik uitgebreid bijlezen en op iedereen reageren, maar ben zo moe! Herkennen jullie vast. De nachten zoals Kattenvrouwtje had, komen hier bijna elke nacht, niet leuk. Gelukkig kan ik overdag dutjes doen.

Het leuke nieuws voor mij: IK BEN DOOR NAAR DE TWEEDE SOLLICITATIERONDE!!! En dat met ruim 35 weken zwangerschap! I had het niet verwacht, dus ben extra blij. Aanstaade donderdag is het zo ver.

Sorry dat ik verder niet reageer! Ik lees en leef wel trouw bijna dagelijks mee, maar de fut ontbreekt toch vaak. Knuf!

8. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Jeetje truelove, dat ze je weer naar huis hebben gestuurd! Hadden ze geen handje kunnen helpen? Hier wordt je toch ook dood en doodmoe van!

Wat super Prikkeldraad dat je door bent naar ronde 2! Mijn duimen draaien!! En je weet het he mij is het ook gelukt om hoogzwanger aangenomen te worden ;)

Hier gaat alles z'n gangetje. Inmiddels 36+2 en slaap inmiddels weer redelijk, peuterzoontje is weer redelijk te genieten dus dan komen we de weken nog wel door :D. Vandaag koekjes gebakken voor zoonliefs verjaardag zaterdag en daarna nog even wat planten afgeknipt en opgeruimd in de tuin. Nu lekker even op de bank.

9. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Helaas.. Onder de 37 weken durven ze dat niet aan.. Wat ik aan de ene kant wel begrijp maar aan de andere kant iedereen was enthousiast om me heen ook de verpleegsters en zeiden hij word geboren vandaag.. Dan ga je daar toch een beetje van uit

10. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Oh ja natuurlijk! Helemaal niet aan gedacht dat vanaf 37 weken pas echt "veilig" is. Hopelijk stoppen de weeën snel of zet het juist snel door en heb je alsnog jullie mannetje snel in jullie armen.

11. Barbulet

Barbulet Lid

18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    @la vita e bella: mooie foto zeg, echt heel lief :)
    en leuk dat je zo bent gaan zwemmen en ook dat opa en oma zo konden helpen. het lijkt me erg zwaar om nog een kleintje te hebben als je zo in de laatste weken zit van je zwangerschap, ik kan daar neit over meepraten, vind het nu al zwaar !!

@kattenvrouwtje: lekker dat je nu een weekje vakantie hebt en daarna nog maar 2 dagen hoeft te werken, dan is het echt aftellen. HIer moet trouwens ook nog wel wat gebeuren. ik baalde daar eerst best wel van, maar nu vind ik het ook wel fijn. anders zit je alleen maar af te wachten op het einde van je termijn, nu moeten er nog dingen ;)

@truelove: heb helaas ook de laatste tijd weer last van misselijkheid en ook van maagzuur. het is niet makkelijk zo in de laatste weken he?
    en heel erg vervelendat je in het ziekenhuis moest doorbrengen en dat je al zoveel ontsluiting hebt nu. erg onrustig op deze manier zeg!! en natuurlijk ga je er op een gegeven moment vanuit dat het nu gaat gebeuren. als alles zo regelmatig is en iedereen om je heen, inclusief professionelen, er van overtuigd zijn dat zo ver is. dan mag je wel even teleurgesteld zijn als het niet zo is toch?

@wnsdg: pfff jij ook al in de warmte, ik ook, woon namelijk in het caribisch gebied. iedereen heeft het er altijd maar over hoe lekker het is om in zo'n warm gebied te wonen, nou niet dus als je zwanger bent! ik moet ook administratie doen, maar er komt gewoon niets meer uit mijn vingers momenteel.

@brabomama. ik heb ook zo'n actieve baby in mn buik, gek word ik er af en toe van. En toen had ik een een keer een rustige dag, was weer niet goed hihi. je bent gewend geraakt aan dat vele bewegen en als het opeens minder is, schrik je weer. bij mij wordt er tegen mn ribben rechts geschopt, zowel aan voorkant als achterkant. baby is ingedaald, maar er is geen verschil. waars is het daar ook gewoon helemaal beurs aan de binnenkant, dus elke kleine stoot doet me gewoon heel veel pijn. Mijn VK vertelde me dat de harde buiken ook weer kunnen komen door die enorm drukke baby, die druk geeft op je baarmoeder vanaf de binnenkant, waardoor alles hard wordt. maar leuk is anders.

@prikkeldraad, gefeliciteerd!!! wat een geweldig nieuws dat je door bent, moet extra speciaal voelen aangezien je nu al zo ver bent in de zwangerschap :)

Hier gaat het aardig, ben doodmoe, maar heb in ieder geval dit weekend nog wat leuke dingen kunnen doen. we hebben wat vrienden kunnen ontmoeten dit weekend en dat was erg gezellig. ik ben nogal een introvert en dus graag op mezelf, dat wordt alleen maar erger naarmate die zwangerschap verder vordert. maar toch wel erg kunnen genieten van zo bij elkaar zijn met anderen. en even afleiding is ook nooit verkeerd, je bent toch wel heel veel bezig met die kleine die gaat komen en als je met anderen bent gaat het gelukkig niet alleen maar daar over ;)

Ik heb helaas wel wat irritaties hier, ML is zeer druk op werk, voelt enorme verantwoordelijkheid en kan dat moeilijk afdragen aan een ander. er moeten nog veel dingen gebeuren, zowel in huis als administratief (die hij moet regelen) maar hij is continu moe van het werk als hij thuiskomt en heeft dan geen puf meer. ik word daar momenteel wel heel erg onrustig door. mag er ook niet zoveel van zeggen, want 'hij heeft al zoveel stress op het werk en dan ook nog thuis' pffff dit afgelopen weekend zijn er weer wat kleine dingen gedaan, maar hij is dan weer perfectionistisch, waardoor alles pietje precies moet. ik denk dan.. man laat dingen een klein beetje gaan en zorg dat gewoon alles af is, in plaats van alles precies zoals je wilt. Nu liggen er nog steeds klussen te wachten namelijk. (Voorbeeld, we hebben een muurschildering gemaakt en er waren wat kleine foutjes, en die moesten dan perse bijgewerkt worden volgens hem. ik had er niet zo'n last van, wilde liever dat de plinten weer tegen de muren gingen vd babykamer. jullie raden het al.. die plinten zitten er nog niet tegenaan...)

12. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Oh ja sorry Barbulet, ik heb je niet eens welkom geheten! Dus alsnog: welkom en gefeliciteerd!
    Vervelend dat manlief zo druk is, dat levert voor jullie allebei een hoop extra onrust op. Ik had voor mijn man een lijstje enaakt met dingen die ik graag gedaan wil hebben voordat de baby er is, en daarvan is nu ongeveer de helft gedaan. Om de andere helft maak ik me maar gewoon niet meer druk. ;)
    Gefeliciteerd trouwens: ik zie dat je precies 35 weken bent vandaag! :)

13. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Wow, wat is er weer enorm veel bijgeschreven in een weekend! Ik heb zelf een druk weekend gehad (leuke dingen hoor :) ) dus niet op het forum gelezen. Zal er straks thuis eens even goed voor gaan zitten en reageren.
    Alvast voor nu:
    Barbulet: welkom
    Truelove: ik hoop van de ene kant voor je dat het maar snel zo ver mag zijn, maar van de andere kant natuurlijk dat de kleine nog even tijd krijgt om er zover mogelijk klaar voor te zijn!
    Prikkeldraad: gefeliciteerd met je sollicitatie! Dat moet wel een kick geven lijkt me. Leuk voor je!
    Derde: ik zou op zich nog wel in staat zijn om naar de 9maanden beurs te gaan, maar ik woon aan de andere kant van het land, en dat met een toch alweer volgepland weekend denk ik dat ik het maar oversla. Veel plezier met allerlei goodiebags scoren! :)

14. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Vanochtend echo gehad en gyn geweest. Echo viel tegen :) , had harde buiken tijdens de echo en de boefjes zijn niet meer te meten en dus niet goed in de gaten te houden.

Omdat ze niet goed konden meten is de gyn erbij gekomen, dus wel handig twee afspraken in 1 ;) Maar als ik voor a.s maandag niet bevallen ben, moet ik maandag langskomen voor het maken van een afspraak om de bevalling in te leiden. Dit omdat ze de baby's dus niet meer goed in de gaten kunnen houden, en het dan beter is dat ze geboren, tevens ook ter ontlasting voor mijzelf, maar meer voor hun dus...

Dat betekend dat het hier nog max 1.5 zal duren voor ik ze eindelijk vast mag houden. VRijdag 6 maart zou ik precies 37 weken zijn.

15. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @cicey spannend!!!

16. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Heb wel gelezen, maar even niet de energie om op iedereen te reageren. Doe ik thuis weer als ik achter de Mac zit.

Heb net m'n groei echo gehad. Alles zag er goed uit alleen de gyno leek wel wat te schrikken van haar grootte.
    Alles is nu bovengemiddeld groot. Ze schatte haar al op 2930 gram en dat met 35 weken..
    Ik weet nu niet zo goed of ik hier bezorgd over moet zijn of niet

Zometeen hopelijk voor de laatste keer m'n suiker prikken!

17. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Eerst even een echo-berichtje. Hier weer bij de gyn geweest en alles gaat nog goed. Alle waardes, bloeddruk en gewicht waren prima. Gelijk een liggingsecho gemaakt en uk ligt perfect ingedaald en is klaar om te komen. Verder ziet er binnen alles goed uit, dus hoeven we ons nergens zorgen om te halen. Gyn vermoed dat ik eerder dan de 15e ga bevallen, maar waarop ze dat basseert is mij niet echt duidelijk geworden. We wachten rustig af tot dat het daadwerkelijk begint.

Zo ga nu eerst eventjes eten en dan probeer ik bij te lezen en te reageren.

18. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Brabomama: hoe gaat het met jou? Voel je je al wat lekkerder? En hoe is het met je waardes?

Derde: leuk dat je toch nog naar de negenmaandenbeurs gaat en zelfs dat je man mee wil. Heel veel plezier.

Prikkeldraad: gefeliciteerd, op naar de tweede ronde! Hoop dat de netzo goed gaat als je eerste gesprek, zou toch wel erg fijn zijn.

Truelove: wat een verhaal heb je weer met je weeen, ziekenhuis en toch nog geen baby. Schiet ook niet op. Hoop dat je het nog eventjes vol houdt. Gaan ze de volgende keer als het weer gebeurd en je 37 weken bent, wel een handje helpen? Succes nog eventjes met de laatste loodjes!

Kelly: zie dat je een datum hebt voor een keizersnede! Spannend nu kun je echt gaan af te tellen, tenzij de baby toch eerder besluit te komen.

Barbulet: nee, die warmte is inderdaad niet alles dat vergeten mensen zeker snel. Op de een of ander gaan de mensen er ook altijd van uit dat je heel bruin bent omdat het weer mooi is... uh nee, want ik moet ook werken en zit niet altijd in het zonnetje of lig in mijn hangmat. Lastig zo’n drukke man en perfectionist, herken er wel veel in. Hij heeft uren gestoken in de muurschildering van zoon terwijl ik dacht moet je niet verder met de babykamer ofzo. Hoop dat je het een beetje los kan laten en wat Prikkeldraad zegt lijstjes maken en hem af laten strepen werkt hier ook goed.

Cicey: spannend hoor. Hoe vind je hetzelf dat de mogelijkheid komt dat je ingeleid gaat worden?

Kattenvrouwtje: Fijn dat alles er goed uit zag op de echo. Wat betreft het formaat van de baby, het blijft een schatting en ik neem aan dat ze het goed in de gaten houden zeker met je suikers. Zolang dat gebeurd denk ik dat je je nog niet zorgen hoeft te maken. Trouwens heb enorm moeten lachen om je droger verhaal, waar je allemaal niet druk om kan maken zeker tijdens de zwangerschap. Hier gaat trouwens ook bijna alles in de droger. Als het echt droog weer is met een stralende zon is het prima te doen om de was buiten te drogen, maar is het toch wat vochtigere kan ik dagen wachten voordat mijn was droog is. Bepaalde dingen zoals shirts en rompertjes doe ik er niet in omdat die meestal krimpen, de rest gaat er wel gewoon en ja het slijt wel iets sneller.

Nou het is weer een hele laptekst geworden, sorry voor de mensen die ik nog ben vergeten.

Hier is inmiddels mijn werk af, het scherpe randje van de warmte eraf en het huis zo goed als af voor de komst van de kleine. Man heeft twee dagen goed door gewerkt want begon te begrijpen dat het nu wel tijd werd. Dus ik blij, man blij en nu wachten totdat de kleine komt.

19. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik hoop dat ze me dan wel willen helpen ja.. Maar dat is maar de vraag

20. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Truelove wat dubbel inderdaad: aan de ene kant hoopte je natuurlijk dat de bevalling door zou zetten en is het irritant dat je op 4-5 cm ontsluiting bleef steken, maar aan de andere kant is elke dag langer in je buik natuurlijk beter voor je kleine man! (zeker tot aan de 37 weken). Hoe is het nu?

@droger: wij hebben er niet eens meer één, een tijdje geleden hebben we 'm de deur uit gedaan omdat ie kapot was en geen nieuwe aangeschaft omdat we 'm bijna niet meer gebruikten. Ben benieuwd of we straks in de kraamweek en daarna (lees: wanneer er heeeeel veel wasjes worden gedraaid) spijt krijgen van onze beslissing....

@derde: wat leuk (en stoer bij deze termijn!!) dat je toch naar de 9-maandenbeurs gaat! Wel fijn dat manlief meegaat, kan hij alle tassen zeulen! ;) Heel veel plezier alvast!

@lavita: fijn dat het zwemmen zo leuk was, logisch dat het nu wel een aanslag op je lijf is maar zo ben je er toch even lekker tussenuit!

@prikkeldraad: zei ik het niet?;) GEFELICITEERD!! Alvast succes met de voorbereiding en natuurlijk met het gesprek! You go girl, petje af hoor!!! (zeker in deze fase van je zwangerschap!)

@barbulet: wat lastig dat je man zo perfectionistisch is! Ook ik zou proberen samen een lijst te maken van de dingen waarvan jullie allebei vinden dat ze op dit moment echt topprioriteit hebben. Misschien geeft dat wat rust en houvast, ook voor hem. Dan lijkt de berg dingen die nog gedaan moet worden wat minder hoog. In elk geval sterkte ermee!

@cicey dat is vervelend zeg, dat ze je kleintjes niet meer goed in de gaten kunnen houden! Inderdaad wel goed dat ze dan binnenkort de bevalling maar gaan inleiden, dat is dan waarschijnlijk wel het beste. Echt spannend, misschien ben jij dan wel de eerstvolgende van dit clubje die bevalt!

@kattenvrouwtje: geen idee of dit gewicht extreem hoog is voor 35 weken, ik heb het idee dat het wel meevalt hoor! Ik zou me zeker niet op voorhand teveel zorgen maken. Hoe ging het suiker prikken gisteren?

@wnsdg: gefeliciteerd met de goede controle en liggingsecho, fijn dat de kleine er klaar voor ligt! En je hebt de 37 weken gehaald (als één van de eersten hier volgens mij!) Echt fijn zeg, ook dat jullie nu wel zo ongeveer klaar zijn voor de komst van de baby!

@hier, het gaat allemaal goed hoor dames! Wel werd ik vannacht ineens wakker met buikpijn, misselijkheid en een soort rare ‘druk’ helemaal onderin (echt rondom m’n vagina zeg maar). Volgens mij beschreef iemand van jullie (Truelove??) dat laatst ook, of vergis ik me? Ik vraag me af of het iets met de indaling van de baby te maken heeft? Maar goed, vanochtend was het gevoel weer weg en verder is het rustig in m’n buik.
    Mijn leverwaardes blijven dalen (al blijven ze nog steeds te hoog), dus dat is positief. Mijn situatie wordt a.s. vrijdag weer besproken en dan wordt er een nieuw plan gemaakt. Wie weet krijg ik dan een datum te horen waarop ze me gaan inleiden…maar het kan ook zijn dat ik nog iets langer moet wachten, want inleiden heeft natuurlijk ook mogelijke nadelen. Ondertussen broed ik verder, de 37 weken komen ook voor mij in zicht, joepie!!!:D

Deel Deze Pagina