16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Oh spannend meiden!
    Hoop voor jullie dat alles snel doorzet en dat jullie na een fijne bevalling kunnen genieten van jullie kindjes.

Voor mezelf hoop ik dat ze nog lekker even blijft zitten.
    Veel te gezellig al dat gerommel in m'n buik.
    Heeft zolang moeten duren voordat ik zwanger werd dat ik er nu echt elk moment van wil genieten :)

2. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kwam ook even spieken, ben benieuwd of er nog volle maan kindjes geboren zijn! ;) en brabomama hoop dat jij nu ligt te genieten!

Vandaag doe ik mn 38 weken dansje! :) bedenk me nu pas dat een hoop hier de 38 weken niet eens hebben gehaald! Ik ben het zwanger zijn nog niet zat, het is mn laatste zwangerschap, dus wil nog even lekker genieten van de schopjes ed. Maar het wachten ben ik wel beetje zat. Ik heb behalve het gezin draaiende houden niet veel meer te doen (tuurlijk kost ook veel energie en tijd), maar ik begin me nu toch beetje te vervelen en dan duurt wachten zo lang!!!! Maar goed nog max 4 weken moet ik maar denen. Maar ik ben zo benieuwd naar de kleine en alles is klaar voor zijn/ haar komst! En mn man wordt echt gek van me, ik wordt steeds sjacherijniger en ben echt een bitch tegen hem. Hij is helemaal in de war, omdat ik dit bij de andere nooit heb gehad op het eind. Wat hormonen wel niet met je kunnen doen, haha!!

3. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh en ik was benieuwd of er in het facebook clubje inmiddels al meer bevallen zijn? Vind het toch wel leuk om beetje te horen wie van ons clubje inmiddels een baby hebbe en wat het geslacht is. Wondertje zou jij de lijst nog eens een keer willen updaten? Mits jij niet al in de kraam ligt inmiddels? Nog niet toch, ik hou het niet meer bij....

4. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Wondertje is nog niet bevallen hoor.
    Zal vragen of het geupdate kan worden.

5. Kattenvrouwtje

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    derde,
    ik ben ook zo sacho! Niet te filmen.
    Hoop dat het gauw overwaait..

Het wordt wel stil hier he..

6. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Ik kom ook af en toe nog om de hoek kijken, maar het is hier inderdaad rustig aan het worden. Denk maar elke keer dat ze zijn aan het genieten van hun kleine of de bevalling is begonnen.
    Hier gelukkig niet chagerijnig, tenminste dat denk ik. Laat ik het zo stellen ik heb mijn man nog niet horen klagen, dus of ik ben het het niet of hij houdt wijselijk zijn mond.
    Inderdaad maar weinig die de 38 weken hebben gehaald... ben benieuwd hoeveel vrouwen er overtijd gaan.

7. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Op een of andere manier heb ik het idee dat ik de 40 weken (of nog langer :)) wel ga halen. Weet niet precies waarom, maar er zijn gewoon nog echt helemaal geen voortekenen. En ik fiets en loop nog prima, echt nog niks te klagen. Hoewel ik wel wat dikkere enkels begin te krijgen nu, beetje vocht aan het vasthouden. Gewoon rustig afwachten, af en toe met de pootjes omhoog, relaxen. En komend weekend hopelijk nog erop uit om van het heerlijke lenteweer te gan genieten! Over lente gesproken: ik denk echt dat de baby pas op of na 21 maart komt, want ik hou zoveel meer van de lente dan van de winter! Zou ie daar rekening mee houden ;) ?

8. tiana81

tiana81 Lid

11 jun 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik kom ook nog even meeschrijven als dat goed is. Ik heb me eerder voorgesteld maar te druk gehad om actief mee te kletsen. Nu ben ik 37 week zwanger en hoop dat de kleine jongen nog even blijft zitten want heb nog niet alles helemaal op orde in huis. Gefeliciteerd voor degenen die inmiddels al zijn bevallen:D Voor de anderen, we wachten ongeduldig af.

Voor mij is het mijn eerste kindje en zie best wel een beetje tegen de pijn van de bevalling op. Desondanks ga ik voor een thuisbevalling. Zijn er meer dames die bang zijn voor de pijn? En hoe ga je hier mee om?

9. Arianee

Arianee Lid

22 jul 2014
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 38 weken en nog niet echt voortekenen, alleen klein beetje menstruatiepijn. En jullie?

10. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Ik ben ruim 38 weken zwanger nu, en heb geen voortekenen.
    Heerlijk dit lente weer! Ik denk ook dat ik 21 maart ga bevallen (3 dagen na uitgerekende datum).

Dit is ons 4e kindje dus ben al 3 keer bevallen. Ik ben niet bang voor de pijn. Ik weet dat het heel erg pijn zal gaan doen.. Tijdens de bevallingen ben ik behoorlijk in mijzelf gekeerd en aanvaard ik de pijn in de hoop dat de ontsluiting zo snel mogelijk vordert..

Ik wil wel in het ziekenhuis bevallen, mocht er wat mis gaan, ben ik al op de juiste plek.

11. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Haai!

Gisteren is onze dochter Jente geboren!
    Helaas ging het allemaal niet zonder slag of stoot. Het inleiden leek eerst nog vrij vlotjes te gaan, maar helaas bleef ik hangen op maar 2 cm ontsluiting. Daarmee ging ik uiteindelijk ook de nacht in. Tijdens de nacht van donderdag op vrijdag kreeg ik weeën, die ik uiteindelijk niet meer weg kon zuchten. Tegen de ochtend heb ik een remifentanil-pomp gekregen (wilde ik eigenlijk niet), waarmee de boel nog enogzins te houden was. Weeën kwamen toen steeds ongeveer een minuut na elkaar.
    Uiteindelijk na een paar uur persen bleef ze klem zitten; het lukte maar niet om haar verder te krijgen. Daarom is besloten een cupje op haar hoofd te plaatsen om een beetje te helpen. Gelukkig werkte dat uiteindelijk wel en is ze nog net op tijd geboren.
    Manlief is met haar meegegaan naar de neonatologie (ademhaling kwam moeilijk op gang, wellicht infectie, flinke bloeduitstorting op haar hoofdje) en ik zou snel achter hem aankomen.

Helaas gebeurde dat niet; mijn placenta liet niet los. Uiteindelijk hebben zemi met spoed naar de ok gebracht om de boel te fixen, en ben ik 2,5 liter bloed verloren. Na de operatie bleef mijn hartslag heel lang veel te hoog, dus moeat ik lang op de verkoever blijven. Vandaar dat zowel Jente als ik nog steeds opgenomen zijn.
    Vandaag gaat het gelukkig een stuk beter met ons allebei. Jente mag steeds meer zonder kabeltjes en ik heb een klein stukje gelopen vandaag. Zo komen we er samen wel!

Knuf!

12. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Van harte gefeliciteerd prikkeldraad! Klinkt inderdaad wel behoorlijk heftig zo, het hele verhaal. Des te meer heb je het verdiend om nu te genieten! Komt vast snel goed dat jullie allebei naar huis mogen.

13. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Prikkeldraad: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Dat klinkt als een hele moeilijke bevalling.. Gelukkig gaat het steeds ietsje beter met jullie!
    Het is allemaal niet niks.. Hoop dat jullie nu lekker kunnen genieten van jullie mooie meid! Dikke knuffel

14. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Even weer heel kort (het lukt me gewoon steeds maar niet om de tijd te vinden om hoort even fatsoenlijk op iedereen te reageren...)

Allereerst prikkeldraad gefeliciteerd met de geboorte van Jente! Hele leuke naam!!! Heftige bevalling en nasleep heb je gehad zeg, laat jezelf maar goed verwennen nu! Hopelijk knap je snel op en mogen jullie ook thuis verder genieten net als wij!

@wachtende dames: succes met wachten, niks aan inderdaad!! Het klinkt cliché maar geniet ook nog even van je dikke buik, ik mis de mijne nu al...

@derde: ik heb je een privé-berichtje gestuurd! ;)

@hier: het gaat super goed met onze kleinste meid!! Houdt zichzelf al goed op temperatuur, is alweer bijna terug op haar geboorte gewicht en poept & plast goed. Grote zus C. is ook super lief voor haar zusje. Manlief en ik zijn beide doodop, dat is wel lastig maar het komt goed!!

15. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Prikkeldraad. Mooie naam ook! Wel heel jammer hoe het gegaan is, maar ik hoop dat jullie allebei snel opknappen en dat je kan gaan genieten. Is ze nu wel van de neonatologie af? Hoop het voor je.
    Mijn zus werkt ook op een neonatologie, in hetzelfde zkh als waar ik ga bevallen. Wie weet heeft ze zich vannacht over jullie kleintje ontfermt! Het was een drukke nacht zei ze. Namen mag ze niet noemen hoor en ook niet wat er allemaal met de kindjes aan de hand is, maar ik weet wel dat ze veel mee maken. Daarom hoop ik dat jullie dochter snel naar een andere minder intensieve afdeling mag!

Aan de nieuwe meiden, welkom, klets nog gezellig even mee zo tijdns de laatste loodjes. Het is hier niet zo druk meer, veel zijn al bevallen en een ander deel zit vooral nog op facebook. Ik vind het wel leuk om de laatste loodjes nog met meiden hier te kunnen delen!

Hier verder geen nieuws, weer een dagje dichterbij, dat is het enige waar ik aan kan denken op dit moment. Echt bang voor de bevalling ben ik niet, heb er al twee meegemaakt, maar de tweede was wel zwaarder dan de eerste en vaak hoor je andersom, dus ik hoop dat deze wel weer wat soepeler verloopt. Zie wel op tegen de pijn, ik heb twee keer rugweeenstormen van uren gehad, zonder tussendoor bij te kunnen komen en daar zie ik wel echt heeeel erg tegenop. Die zijn niet op te vangen. De paniek bij mn laatste bevalling staat me nog zo voor de geest. Ik heb daarom wel voor mezelf voorgenomen om als ik weer in paniek raak en het is nog mogelijk dit keer misschien om pijnstilling te vragen. Bij de eerste twee wilde ik dit absoluut niet en ik hoop het nu niet nodig te hebben, maar ik sta er dit keer wel meer voor open. Maar ik hoop vooral op goede begeleiding, die kreeg ik bij de tweede niet. Dat zal al veel schelen denk. En aan de andere kant elke bevalling verloopt anders, dus ik moet maar afwachten, wie weet eindigt het wel in een keizersnee oid!? Ik hoop vooral dat we er beide gezond doorheen komen!

16. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh tegelijk brabomama, heb je pb terug gestuurd ;)
    Probeer je rust te pakken nu je nog kraamhulp hebt, of is dat al weer voorbij? En overdag bijslapen als dat lukt! Voor je man waarschijnlijk lastig als hij werkt. Geniet er van, het komt inderdaad goed!

17. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Prikkeldraad: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Vervelend om te horen hoe alles is gegaan, maar fijn dat het met jullie beiden nu alweer een stuk beter gaat. Laat je nu lekker verwennen en ik hoop dat jullie snel naar huis mogen om daar lekker verder te gaan met genieten van elkaar.

Truelove: Gaat alles nog goed bij jullie? Nog steeds volop aan het genieten van de kleine? En hoe doen de andere kinderen het?

Brabomama: goed om te horen dat het bij jullie goed gaat. Heel begrijpelijk dat je geen tijd hebt om te reageren, je hebt wel wat anders te doen. Fijn dat grote zus lief voor kleine zus is.

Derde: ik doe met je mee met wachten en denken dat we elke dag weer een dagje dichterbij komen. Hoop voor je dat deze bevalling wat soepeler en makkelijker gaat dan bij #2.

Hier: ook geen bijzonderheden te melden, alles is klaar voor de komst van de kleine en nu maar afwachten. Stiekem hoop ik heel erg dat deze bevalling hetzelfde gaat als bij zoon, een droombevalling. Aan de andere kant hou ik er ook rekening mee dat het deze keer wel lang kan gaan duren en pijnlijk kan zijn.
    Helaas hebben we het niet voor het kiezen en zie ik wel hoe het gaat verlopen.

18. Kattenvrouwtje

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Prikkeldraad,
    Gefeliciteerd!
    Wat een heftige bevalling heb je gehad zeg. Je klinkt er wel heel goed onder. Knap hoor!
    Ik vind jullie naam echt heel erg leuk gekozen. Hoor je hier nooit!
    Ik hoop dat jullie beide snel opknappen zodat jullie van het prachtige voorjaar kunnen gaan genieten :)

Brabo
    Fijn dat alles zo goed gaat. Logisch dat jullie zo moe zijn. Komt vast wel weer in orde. Gebeurt nu ook zo veel!

@bang voor bevallen
    Ik heb hier eigenlijk nog helemaal geen last van. Kan het met niets vergelijken, want het is mijn eerste en ik ben er eigenlijk gewoon heel relaxed onder. Zie wel hoe het gaat. Kan me nu wel gaan inlezen over alle mogelijke scenario's maar geloof niet dat ik me daardoor meer ontspannen kan houden daar.
    Ik moet toch bevallen in het ziekenhuis en denk altijd maar zo: mocht er iets gebeuren is er geen betere plek om te zijn dan daar.

Even denken.. Was er nog iets anders..
    Ben het weer vergeten. Wat slordig n

Hier gaat alles weer goed. Gisteren een leuk daagje gehad met man.
    Daarna nog uit gegaan, maar dat blijkt nu te veel geweest.
    Op de een of andere manier ruikt allee naar rauw gehakt voor mij. Heb ik een weeïg gevoel in m'n maag en ben ik heel erg moe. Slapen lukt me helaas niet meer.

Tot snel meiden!

19. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Hier gaat alles super!! Ons mannetje is super tevreden en slaapt heel erg veel :) zon rustig ventje!
    Onze andere mannetjes zijn er ook al helemaal aan gewend en lopen de hele dag aan hem te plukken haha.. Af en toe moet je ze gewoon even zeggen dat de baby ook wilt slapen:)

Ik probeer mijn beweging ook weer een beetje op te bouwen! We zijn vandaag even naar de stad geweest.. Ben nu helemaal kapot! Dus lekker even lui wezen..
    Vanavond nog visite dus druk druk druk

20. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Prikkeldraad, gefeliciteerd! Hele mooie naam!

Weekend alweer voorbij, heerlijk van de zon genoten.
    Hier nog geen gerommel ofzo, alles is nog rustig in mijn buik, dus verwacht nog geen bevalling binnen een paar dagen.
    Vrijdag ook pas weer naar de verloskundige.

Deel Deze Pagina