16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Jeej! Gisteren is dan eindelijk ons meisje geboren! Naam laat ik ff achterwege. Het uitgebreidere verhaal volgt ook nog wel, voor nu zijn we vooral happy dat we thuis zijn met ons drietjes, gezond en wel. Wow, wat een geweldig gevoel! :D

2. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Jaaa... eindelijk Jaatje! Gefeliciteerd met jullie dochter, je hebt er inderdaad even op moeten wachten maar nu lekker genieten van jullie meid!

3. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Kattenvrouwtje: ben erg blij met mijn schoonmoeder, zeker omdat je hier geen kraamhulp hebt en je aangewezen bent op familie en vrienden. Gelukkig zitten mijn schoonouders niet bij ons in huis maar de organisatie waarmee wij werken heeft een aantal kleine appartementen waar zij verblijven. Rond een uurtje of 10 komen ze bij ons en na het avondeten vertrekken ze richting hun appartement, tussendoor doen ze heerlijk hun eigen ding, gaan af en toe weg, helpen in het huishouden en momenteel is mijn schoonvader het huis aan het verfen. Intussen passen ze op mijn twee jongens als ik eventjes naar bed ga. Kortom ik laat me momenteel verwennen want over twee weken gaan ze weer terug naar Nederland en moeten we het echt alleen doen.

4. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Allereerst Jaatje van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, wat fijn dat ze er eindelijk is! Het inleiden is dus niet nodig geweest? In elk geval lekker genieten van jullie kleine meid nu!!

@kattenvrouwtje: jeetje wat een waardeloze en onprofessionele kraamverzorgster heb jij gehad zeg! Eigenlijk jammer dat je vanwege je roze wolk niet echt door hebt gehad hoe slecht ze was (al is dat heel begrijpelijk hoor!) want anders had je meteen om een andere kraamhulp kunnen vragen! Hoe gaat het nu met je 'extra' wond down under? Alweer helemaal geheeld? En die andere vage pijnklachten bij je clitoris, hoe gaat het daar nu mee?

Wat je schrijft over die krampjes herken ik heel goed, ons meisje heeft/had daar ook veel last van (al lijkt het nu minder erg en minder frequent te worden). Niets lijkt op zo'n moment te helpen, behalve rondlopen met je kleine en haar lekker bij je houden. Probeer haar inderdaad niet telkens te voeden. Wat bij onze kleine goed hielp is lekker met haar in een gemakkelijke stoel gaan zitten, buik op buik, en dan net zo lang wachten tot ze bijna in slaap valt. Maar het is inderdaad pittig als dat gebeurt op momenten dat je zelf ook zo graag even wil slapen! Wat betreft dat lange drinken: mij is altijd geadviseerd om je kindje niet langer dan een half uur aan één borst te laten drinken. Je moet oppassen dat ze op een gegeven moment niet alleen nog maar liggen te 'sabbelen' op je tepel, zonder dat er nog melk uitkomt. Dit moet je echt voorkomen want je kunt er gemene tepelkloven van krijgen!

@lavitabella: wat is dat wennen hè, ineens niet 1 maar 2 kinderen! Ik dacht dat de overgang van 0 naar 1 kind het heftigst zou zijn maar tot nu toe ervaar ik de overgang van 1 naar 2 als heftiger! Inderdaad is het moeilijk om je aandacht goed te verdelen...
    Wat naar van die darmkolieken zeg, klinkt heel pijnlijk! Is het nu helemaal over?
    Wat een lieve foto's van jullie kleintjes trouwens, terecht dat je daar apetrots op bent!!

@wnsdg: wat fijn dat je schoonouders er nog zijn en dat ze zoveel helpen, ik zou inderdaad zeggen neem alle aangeboden hulp aan en geniet ervan! Mijn moeder is de laatste weken ook al een aantal keer hier geweest om met van alles in huis te helpen en dat is zó fijn!!

@hier: ons kleintje is alweer ruim 5 weken oud! En eindelijk kan ik zeggen dat ook wij langzaamaan onze draai beginnen te vinden. Zelf voel ik me ook eindelijk beter en energieker. M'n keelontsteking is helemaal over en mede dankzij het fijne weer van de laatste dagen ga ik nu wat meer naar buiten met de kindjes. Dat is goed en fijn voor iedereen! Ik vloei al ruim een week helemaal niet meer dus ik ben van de week heerlijk in bad geweest voor het eerst sinds eind januari, heeeeeerlijk! Onze oudste dochter zit vandaag op het KDV, dus ik ga zometeen met manlief en jongste dochter even de stad in om te lunchen. Heerlijk in het zonnetje! :)

Met V. gaat het nog steeds heel goed, zoals gezegd heeft ze minder last van krampjes en ze wordt echt steeds alerter, zo leuk! Vaak ligt ze me aan te kijken met zo'n lekkere spottende blik, geweldig!

Wij merken trouwens duidelijk dat er minder animo is voor kraambezoekjes dan toen wij onze eerste kregen, merken andere moeders van tweede (of derde) kindjes dat ook? Ik vind het echt een flink verschil...best sneu eigenlijk, alsof een 2e kindje minder belangrijk is! :(

5. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @brabomama: dat is idd zo! Wij moeten nu nog de laatste mensen op visite krijgen en S. Is nu al 6 weken😏.....
    Maar goed achteraf gezien hadden we beter een kraamfeest kunnen geven want ben er ook wel klaar mee met die visite hahaha..

Hier gaat het ook goed! S. Is een heerlijk ventje!
    Vandaag even een miemel dagje maar ja ook die horen erbij!

De andere mannetjes zijn super trots nog steeds..
    S. Komt 1 keer per nacht.. 23.00 flesje en dan om 03.00 en dan de ochtend weer dus het valt mee.. Maar aangezien ik altijd de flesjes pak breekt het me af en toe een beetje op..
    Probeer mezelf iedere keer wijs te maken dat het bijna voorbij is haha..

Hoe doen jullie dat met de kleintjes.. Leggen jullie ze savonds al op bed?
    Als ik S. De avond al naar bed doe denkt hij dat het al nacht is.. Met gevolg dat hij snachts komt en niet te genieten is en aan het miemelen is..
    Dus ik hou hem meestal tot de laatste fles bij ons en dan gaat hij naar bed.

6. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Brabomama: goed om te lezen dat je je eindelijk beter voelt en je af bent van je 'kwaaltjes'. Wauw 5 weken is de kleine alweer, klinkt in mijn oren alweer erg oud, zeker met een bijna 2 weken oude baby hier. Maar lekker dat het weer in Nederland beter wordt, geniet van het zonnetje!

Truelove: fijn dat alles goed bij jullie, en jullie zoon alweer 6 weken, wat gaat de tijd snel! Hier gaat zoon naar bed als wij ook naar bed gaan, meestal na zijn laatste voeding en dat is ergens tussen 22.00 en 24.00 uur. Eerder wil hij niet slapen in zijn bedje maar wel in de box, reiswieg, bank of in iemands armen.

Apart dat er zo'n verschil is tussen de kraambezoek tussen eerste en tweede/derde kindjes. Klinkt niet erg leuk t.o.v. de baby. Hier merk ik daar minder van. Bij eerste een babyshower gehad en na de geboorte zijn er wel wat mensen mensen langs gekomen. Bij de tweede zijn er juist meer mensen langs gekomen en hebben ze met de hele expat community een maaltijdenrooster gemaakt zodat we tot nu toe elke avond een maaltijd bezorgd hebben gekregen. Wat erg fijn is.

Deze week weer zoon weer een aantal mijlpaaltjes gehaald. We hebben geboorte aangifte gedaan (moet hier officieel binnen een maand gedaan worden, maar onofficeel mag het ook nog tot 2 jaar), zijn geboortecertificaat opgehaald en een identiteitskaart aangevraagd. Hij heeft zijn hielprik gehad inclusief zijn eerste 2 prikken (niet leuk, maar hij heeft niet gehuild) en hij heeft zijn eerste twee vluchten in een vliegtuig achter de rug. Drukke week dus voor onze kleine man, nu lekker uitrusten!
    Fijn weekend allemaal!

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    S. Heeft vannacht van 23.30-5.30 geslapen! Heerlijk

8. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wat fijn truelove dat hij zo lekker slaapt!
    Wij houden Nova ook bij ons tot de laatste fles want anders slaapt ze niet. Daarna slaapt ze max. 4uurtjes en dan komt ze weer voor een voeding.

Jeetje kattenvrouwtje wat een waardeloze kraamhulp. Ik zou zeker nog een klacht indienen.

Hier gaat het nu eindelijk goed. Nova heeft 12 dagen in het ziekenhuis gelegen nadat we 4 dagen thuis waren geweest. Ze drinkt nu haar flesjes keurig leeg. We bakeren haar in voor het slapen en daardoor slaapt ze nu rustiger. Ik vind de overgang van 1 naar 2 best meevallen. Ik was de week na de ziekenhuisopname van Nova doodziek waardoor manlief het alleen moest doen. Toen ik beter was moest hij weer werken en we moesten dus allebei gelijk voor 2 kindjes zorgen maar het loopt :)

9. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Bedankt allemaal!

En knap hoor Kelly, het klinkt alsof jullie het niet makkelijk hebben gehad. Des te beter om te horen dat het zorgen voor 2 jullie goed afgaat.
    Hier net aan het wennen aan de eerste, dus geen ervaringsverhalen over meerdere kindjes.

Hier liep het allemaal net wat anders dan verwacht: tijdens de echo die we dinsdag hadden omdat ik al 41.3 weken was, bleek ineens dat onze kleine in stuit lag! Dat had geen van onze vk de afgelopen weken opgemerkt met handmatig mn buik voelen. Was dus even een shock. Mn eerste reactie was dat ik dan dus wel een keizersnee zou krijgen. Maar we werden meteen doorgestuurd naar vk en via daar naar een gynaecoloog in het ziekenhuis (dinsdagmiddag dus meteen), waar we een prettig informatief gesprek mee hadden. Toe besloten om voor een vaginale bevalling te gaan, met ~50% kans op alsnog een spoedkeizersnee, omdat tijdens een stuitbevalling echt alles 100% goed en wat sneller moet verlopen. We mochten of meten dinsdagavond komen om ingeleid te worden, of woensdag. Gekozen voor de dinsdag. Mar goed ook, want snachts zijn in het ziekenhuis spontaan mn vliezen gebroken. Toe kon de bevalling dus beginnen. Na wat pijnlijke ontsluitingsween mocht ik na ongeveer 8 uur gaan persen. Met heel veel support van iedereen in de kamer is het ons gelukt om na nog geen 40 minuten persen onze meid op de wereld te zetten. Heerlijk! Ze doet het super, woensdags mochten we eind van de dag al meteen naar huis. Nu samen wennen en genieten. Gaat thuis ook goed, incl. borstvoeding, kleine meid alweer op geboortegewicht :) Helemaal happy!

10. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Wauw Jaatje het is een stuitbevalling geworden, dat had je ook niet van te voren verwacht. Bijzonder dat ze bij je controles niet opgemerkt hadden dat de kleine meid in stuit lag. Maar wel geweldig dat ze zo snel gehandeld hebben en dat ze op een natuurlijke manier geboren is. Geniet lekker van je kleine meid.

Kelly: fijn dat jullie meid weer thuis is. Hoop dat het nu is afgelopen met de ziekenhuis bezoeken van jullie. Wel fijn om te lezen dat de zorg met voor twee gelijk goed afgaat.

Hier gaat alles ook zijn gangetje. Heb nog steeds het voordeel dat mijn schoonouders hier zijn en vooral mijn schoonmoeder helpt met beide kinderen. Heerlijk deze luxe, waar ik nog anderhalf week van ga genieten!

11. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Gefeliciteerd Jaatje! Wat naar dat je nog even zo'n schok had kort voor de bevalling zeg. Ik zou er als een berg tegenop hebben gezien, denk ik. Fijn dat het verder allemaal goed is verlopen!

Kattenvrouwtje: bah, misgeknipt. Gatverdarrie zeg, alsof het op zich nog niet pijnlijk genoeg was. :( Knuf!
    Hopelijk ben je met die stekende pijn toch even bij de huisarts geweest!

LaVita: wat een prachtkindertjes!!! ❤️

Hier: alles z'n gangetje! Helaas slaapt Jente alleen bij ons en kan ze maximaal een kwartiertje in de box of wipstoel zonder te huilen, dus momenteel heb ik haar veel in de draagdoek. Is ook lekker knus, al is degene die ik heb eigenlijk wat te warm voor een zomerse dag als vandaag.

12. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Wat een rust hier, iedereen druk met de kleine? Hier wel, maar af en toe toch ook wel wat tijd voor mezelf hoor. Hoewel het ook hier vooral of slapen, of jengelen is. Kleine meisje (8 april, 3200 g) is nog weinig gewoon wakker en stil tegelijk :)

Wondertje, is het een optie om nog 1x de lijst bij te werken? Even kijken hoe de verhouding jongen - meisje uiteindelijk is geworden?

13. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Hier op zieken na alles goed!
    Twee zoontjes ziek en ikzelf.. 👎🏻
    S groeit super goed.. Van de week was hij 56 cm en 5055 gram!
    Ook zijn eerste prikjes heeft hij gehad

14. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Zo te zien is iedereen hier uitgepraat en volop aan het genieten van de kleintjes.
    Jaatje, goed idee. Zou het leuk vinden om een uiteindelijke lijst te zien van alle 'resultaten'. Dus wondertje als je er voorin bent, graag!
    Truelove niet leuk ziek zijn, zeker niet als er nog meer zieken zijn. Hoop dat iedereen snel opknapt.

Hier: weinig nieuws, alleen dat mijn schoonouders nu weg zijn en we het echt alleen moeten doen. Het gaat eigenlijk heel goed en we genieten volop van onze twee mannetjes en de rust in huis voordat er binnenkort weer Nederlands bezoek komt.

15. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Ja, goed idee! Zal wondertje aanspreken op fb.
    Hier gaat het goed! Jente is alweer 8 weken en doet het geweldig. Vandaag ben ik voor het eerst weer wezen hardlopen en dat ging goed!

Hoop dat iedereen net zo geniet als ik!

16. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Zal de lijst indd eens bijwerken. Lijkt me ook wel leuk om nu eens te bekijken hoeveel jongens en meisjes er zijn.
    Zal dit vanavond of morgen even doen ;)

17. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Om het je makkelijk te maken Wondertje hier mijn gegevens.

28-03-2015 van J. (4000 gram, 51 cm) met 41+4 weken

18. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    ♥ 16-31 Maart mama`s 2015 ♥

15-03: Kim1988, 26 jaar, 3e kindje, ZH, BV
    17-03: Wnsdg, 29 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    17-03: Elke12345, 29 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    19-03: Kaaskroketje, 23 jaar, 4e kindje, ZH, BV
    19-03: Sax, 30 jaar, 2e kindje, ZH, KV
    20-03: LaVitaBella, 33 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    20-03: Truelove, 27 jaar, 3e kindje, ZH, BV
    20-03: Wondertjenr3, 26 jaar, 3e kindje, ZH, BV
    20-03: Kelly1609, 26 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    20-03: Derde, 33 jaar, 3e kindje, BV
    21-03: Laura1986, 28 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    21-03: Brabomama, 35 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    21-03: Merlijntje83, 31 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    23-03: Zally, 33 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    26-03: Prikkeldraad, 34 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    26-03: Arual83, 31 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    26-03: Nienes, 33 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    27-03: Cicey, 34 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling!), ZH, BV
    28-03: Charmedknorrie, 32 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    28-03: Jony, 32 jaar, 4e kindje, ZH
    29-03: Jaatje, 32 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    29-03: Imp, 30 jaar, 2e kindje, BV
    30-03: Bajou, 28 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    31-03: Kattenvrouwtje, 28 jaar, 1e kindje, ZH
    01-04: Sizow, 27 jaar, 1e kindje, ZH, BV

13 meisjes, 7 jongens, 6 verrassingen/geheim

Bevallen

31-12-2014: Elke12345 van J.
    22-02-2015: Kaaskroketje van Z. (2880 gram, 47,5 cm) met 36+3
    26-02-2015: Truelove van Skyler (3190 gram, 46 cm) met 36+6
    28-02-2015: Cicey van Olaf & Xavier (2680 gram & 2780 gram) met 36+1
    02-03-2015: Brabomama van V. (3005 gram, 50 cm) met 37+2
    06-03-2015: Prikkeldraad van Jente (3450 gram, 51 cm) met 37+1
    06-03-2015: Imp van ♥
    11-03-2015: Kim1988 van J.
    12-03-2015: Kelly1609 van Nova (3618 gram, 51 cm) met 38+6
    18-03-2015: Wondertjenr3 van Fenna (3680 gram, 52 cm) met 39+5
    18-03-2015: Zally van A. (2660 gram) met 38+3
    19-03-2015: Bajou van C.
    19-03-2015: Jony van Jaimy (3375 gram, 50,5 cm) met 38+5
    20-03-2015: Merlijntje van Milou (3180 gram, 48 cm)
    21-03-2015: Sizow van L.
    23-03-2015: Sax van E. (4398 gram, 56 cm) met 40+4
    24-03-2015: LaVitaBella van R. (3570 gram)
    24-03-2015: Laura1986 van E.
    26-03-2015: Arual83 van S. (4040 gram, 52 cm) met 40+0
    26-03-2015: Charmedknorrie van Fenne
    26-03-2015: Kattenvrouwtje van R. (3480 gram, 49 cm) met 39+2
    27-03-2015: Derde van M. (3480 gram, 49 cm) met 40+0
    28-03-2015: Wnsdg van J. (4000 gram, 51 cm) met 41+4
    07-04-2015: Nienes van Merel (3380 gram) met 41+5
    08-04-2015: Jaatje van ?

17 meisjes, 9 jongens

ஐ Vlindermama's ஐ
    Heel veel sterkte...
    ★Victoire
    ★Innas
    ★SteffieD

Wil je ook op de lijst of heb je aanvullingen? Laat het mij ( wondertjenr3 ) even weten, zet het aub in een kleur in je bericht, dan zet ik je/het erop :)
    Als het niet in kleur staat wordt er overheen gelezen!!

UPDATE: Plaatsen in de lijst wordt pas na regelmatige activiteit gedaan

19. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Mooie lijst!
    Bijzonder dat het aantal meisjes bijna dubbel zo hoog is :)

20. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Dank Wondertje! Mooie lijst hoor! 😊

Deel Deze Pagina