ja bijna echo! Ik moet mezelf echt blokkeren om over dinsdag na te denken. Anders word ik zo zenuwachtig! Hier ook wel misselijk en gammel. Vooral nog dat gevoel in de kaken, nog niet gebraakt. Ik denk dat de grootste tip is om zoveel mogelijk kleine beetjes tussendoor te eten en drinken
@kaaskroketje ik heb inderdaad gonalF moeten spuiten en heb pregnyl moeten spuiten. Nu gebruik ik utrogestan (progesteron). Gelukkig zijn de striemen lichter als mijn eigen huidskleur , dus op zich niet zo heel erg .. maar ze zitter wel hahaha
Een vriendin heeft ook door de hormoonspuiten straie gekregen , door de hormoonhuishouding veranderd je huid en kan je dat krijgen helaas .
Hier vandaag beetje rommelende buik.. Voel me de ene dag wel goed maar de andere dag totaal niet!! Hebben gister verjaardag van mijn zoontje gevierd en denk dat dat er heeft ingehakt.. Ben niet vooruit te branden!
Gisteren ook mijn verjaardag alvast gevierd lig nu nog steeds op de bank ben zoooo moe. Als het witte striae is dan is het oude striae oftewel lichter dan je eigen huidskleur. Ik heb dit nl al heel lang helaas.
Nieuwe straie kan ook wittig zijn afhankelijk waar de huidscheur zit , zo heb ikop men borsten wat straie gehad bij de zwangerchappen maar alleen wit nooit roze of rood of paars , ik heb wel geluk3zwangerschappen op 3 jaar en geen enkele straie te bekennen op men buik , ben benieuwd hoeveel ik nu aankom . Hoeveel waren jullie aangekomen ? Bij 1, 450gram bij 2, 6kilo bij 3 , 2,3 kilo kmoet er wel bijzeggen heb nooit op men eten gelet en eigenlijk altijd gegeten waar ik zin in had , Voor nummer 1 stond ik op 90kilo , nu na 3 zwanerchappen op 60kilo , ik ben gezegend volgens sommige
Hoi, vervelend he die misselijkheid. Ik heb er dit keer ook last van, bij mijn vorige zwangerschappen totaal niet, dus raar. Ik heb er vooral na het opstaan en s avonds last van. Tussendoor is het inderdaad veel water drinken en kleine beetjes eten, dus niet drie maaltijden maar meer verspreiden. Als het blijft zoals het nu is kan ik het wel overleven, hoop vooral dat het niet erger wordt, want we moeten nog op vakantie Buik valt mee, ene dag meer dan de ander, maar zijn echt alleen mn darmen. S avonds op de bank doe ik wel een knoopje los. Qua kleding zijn wijde shirts natuurlijk fijn, maar ook alijn jurkjes, die onder je borsten wijd uitlopen! Spannend dames die hun eerste echo krijgen deze week, ik zal meeduimen! En voor de meiden met een mijlpaal, ik duim dat jullie dit keer een plakbeebje hebben! Ik heb zelf nog geen mk meegemaakt, maar daarom ben ik er juist dit keer extra bang voor lijkt wel. Het gebeurt zo vaak, dan kan het bij mij toch niet drie keer direct goed gaan? Maar misschien moet ik daar ook niet te veel aan denken. Mijn zus heeft er vier en nooit een mk gehad, dus het kan wel. Hier is het lekker zonnig, vanmiddag toch even naar strand of het bos denk, ben niet vooruit te branden. Mijn man zegt dat het zeker te weten weer een meisje wordt, want ik ben erg kattig zegt ie, haha, dat was ik bij mn dochtertje ook, bij mn zoon niet. Ben benieuwd of hij gelijk gaat krijgen mij maakt het niet uit in ieder geval.
Wow kaaskroketje dat doe je goed!! Ik was bij de eerste 23 kg aangekomen, bij mijn tweede 18 kg. Gelukkig ruim een jaar na mn bevallingen weer terug op mn oude gewicht door sporten met name. Ik heb ook geen straie op mn buik of borsten, maar op mn heupen des te meer, heb een echte peervorm. Boven maat 36, onder maat 40. We zullen zien hoe ik na deze zwangerschap eruit kom te zien, ben nu toch wat jaartjes ouder inmiddels. T is voor ons trouwens wel definitief de laatste! Zodra de beeb geboren is gaat de schaar erin bij mn man zijn jullie daar al over uit?
Hier ook , na de bevalling de schaar erin bij manlief , ik ben nu 23 en de gyn wil niet sterliseren voor de 30 ook niet als we der 4hebben. Ik hen ook straie op men heupen maar al van mijn 1ste menstruatie
Ik hoop dat ik niet te veel aan ga komen met de zwangerschap. Wij gaan volgend jaar en wil toch iets van mijn normale figuur hebben met de trouwdag. verder heb ik al veel striae borsten, heupen en dijen zijn al voorzien. Deze zijn echt wit voorheen rood, paarsig of doorzichtig zichtbaar dat de onderlaag kapot is gegaan.
Ohja borsten zijn al flink gegroeid. Nu al 1 maat groter. Groeien borsten lang tijdens de zwangerschap?
Kaaskroketje, hoe komt het dat je zo weinig was aangekomen dan met je vorige zwangerschappen? Lijkt mij niet gebruikelijk? Ik wil best 20 kilo aankomen, als het er ook maar weer af gaat Ik wil daar niet enorm mee bezig zijn, ik eet gewoon gezond, en meer kun je toch niet doen.. Afvallen is sowieso niet goed tijdens een zwangerschap..
Geen idee bij de eerste was het door het overgeven bij de ander is ons een raadsel zelfs de gyn stond er van te kijken
Inderdaad zo ben ik ook ineens 30kilo licher dan vroeger , ik eet nogtans voldoende , gezond en soms minder gezond , tussendoor een koekje of snoepje gaat er ook in en savonds eens een ijsje of wat chips ook , dus daar ligt het niet aan . Ik zou ht ook niet erg vinden nu wel veel bij te komen hoor ben der eerder benieuwd naar hoe het nu gaat zijn
Dag Dames, Ik meld me hierbij ook. iets meer dan 5 weken zwanger, 30 jaar, eerste kindje. Superspannend allemaal. 15/8 intake bij VK, nog geen echo dan, die volgt week of 2 later, dus met een week of 9 a 10. Eerste bezoekje bij de VK wees 24 maart 2015 uit als geplande datum. Heb gelukkig nog geen last van misselijkheid, wel ontzettend duizelig steeds, dus van de week even naar de HA geweest, bleek ijzer te laag. heb nu ijzertabletten de komende 6 weken. en beetje krampjes af en toe, maar lees dat dat vrij normaal is. ik vroeg me af, (voorbereidend op dat misselijkheid nog wel gaat inzetten), hoe doen jullie dit met werk? En zijn er dames die full time werken? hoe verbergen jullie de zwangerschap nog +/- 7 weken? En wellicht is het al langsgekomen hoor, maar ik heb niet 48 pagina's teruggelezen Gaat er iemand ook de NIPT test doen? ik denk dat wij hier eind augustus voor naar Antwerpen rijden. Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Welkom! Nou mijn werk weet precies wanneer ruim el verwekt is en weten dus ook dat ik zwanger ben. Phoe het is vandaag een dag van iets doen-uitrusten-drinken-iets doen-uitrusten-drinken-eten-iets doen-uitrusten blabla Is niet erg, maar hopelijk word het dinsdag wel beloond met een vruchtje ipv leeg zakje...
@Cicey: Als het lichter is dan is het oud, dus iig nog niet van deze zwangerschap. 'Verse' striae is rood/paars. Heb een heel tijgervel op mijn buik helaas. Ook borsten en benen zit wat. Kilo's: Bij de oudste 25 kg bijgekomen, bij de jongste 15 ong. Ik heb helaas de pech dat het er zo bijkomt en ook niet meer af gaat @Werk: Ik ben thuis bij de kids dus werk niet. @Nipt: Nee doe ik niet, volgens mij is dat iets van bijna 600 euro toch? Ik laat dit keer wel de combinatietest doen.
Hier nog striae van de eerste. Toen 20kg aangekomen maar daarvan zitten er helaas nog steeds 6 aan veel nare dingen gehad afgelopen jaar waardoor afvallen niet lukte. Aan die 20kg kon ik trouwens niks doen, 4,5kg baby, grote placenta en heel veel vocht. 14kg was er na de geboorte al af. Nu word ik beter in de gaten gehouden en ik hoop dus niet zoveel aan te komen. Ben met vlagen misselijk. Maar vooral heel moe en super gevoelige tepels. Donderdag de 1e echo. Hoop dat de komende dagen voorbij vliegen.