Gm hier 1e morning sickness aanval aan t onderdrukken. Pffff heb dit zo niet gemist. Zal nu wel n kwestie van dagen zijn voor ik boven de wc hang
Mijn baas weet al dat ik zwanger ben, maar goed ik ben eigen baas dus dat is logisch hahahaha. Wanneer ik de 12 weken ben gepasseerd moet ik dat ook eens gaan uitzoeken hoe het zit met eigen ondernemer zijn en zwangerschapsverlof etc... Hier sinds gister avond verschrikkelijke hoofdpijn bah !!! Kijk weer erg uit naar morgen, nou ja eerder woensdag. Morgen ochtend weer bloed prikken en woensdag de uitslag.
Goedemorgen! Vannacht veel wakker gelegen door het gezoem van een irritante mug bij mijn oor + steeds eruit voor te plassen Voor degene wat ook misselijk zijn, wat eten/drinken jullie? Ik kan me redelijk redden met beschuitjes nu. Alleen wat ik heeeel graag erop wil is leverworst/roompaté. En dat mag net niet teveel. Maar is het enige wat ik een beetje af krijg nu. @buikje: Ik heb ook net zo'n darmenbuikje als op jullie foto's. Wel ook nog wat 'restanten' van vorige zwangerschap
@Misselijks-eten: crackers en soepstengels...dat gaat dan nog wel...maar ja dan wel weer de volkoren varianten anders kan ik niet naar de wc... @Rest van de klachten: Ik heb last van mijn rug/nek, blijkbaar toch stiekem wat gestrest door de zwangerschap. Gisteren wel wat druk gemaakt dat ik misselijk zou worden. @Buikjes...Mooi hoor! Ik had dus nog een buikje van de vorige zwangerschap. Nu krijg ik een extra rolletje eronder... Maar goed nog een paar weken vakantie dus dan maar eens kijken of het nog te verbergen is. Ik mag vanmiddag de verloskundige bellen om de eerste afspraak te maken...
@ aankomen vorige zw schappen 1ste 8 kilo 2de 9 kilo @ buikjes hier ook al een darmenbuikje aanwezig maar wel de hele dag. @ misselijk is een paar dagen weggeweest maar nu helaas weer terug bah bah. Vorige zw schappen geen last van gehad dus dit is vast een jongen hihi. We zullen zien met de pretecho met 15 weken. Wil het wel graag weten hoor. Straks tussen 12:30 en 13:30 de vk bellen voor de eerste afspraak ben benieuwd wanneer ik mag komen. Oh en werk hoef ik niet te vertellen ben thuis bij de kinderen dus werk niet is zeker nu erg fijn ben zo moe en misselijk dat ik niet moet denken aan werken.
Wow wat wordt hier ineens veel geschreven! Leuk maar bijna niet bij te houden hihi! @zwangerschapskilo's: toen ik zwanger was van mijn dochter ben ik in totaal nog geen 10 kilo aangekomen, en die kilo's waren er gelukkig ook zo weer af, heb ik niets voor hoeven te doen behalve borstvoeding geven haha! Lucky me!! @zwangerschapsklachten: ik ben nog steeds iedere ochtend misselijk, niet zo erg dat ik moet overgeven maar wel zodat ik nauwelijks eten weg krijg...vanmorgen heb ik maar een rijstwafel met honing gegeten, iets anders moest ik niet aan denken! Verder heb ik enorm gevoelige tepels en ben ik nog steeds MOE! Als het maar even kan (bijv. in het weekend) ga ik tussen de middag tegelijkertijd met mijn dochtertje lekker even een uurtje slapen! Verder kreeg ik gisteren de opmerking dat ik zo rusteloos was en geen moment stil zat...dat klopt inderdaad ook wel, volgens mij ben ik toch wel wat gespannen voor de eerste echo volgende week!
@Misselijkheid: Ik heb naast mijn bed vanaf vandaag ontbijtkoekrepen liggen die eet ik voordat ik uberhaupt een voet buiten bed gezet heb. half uurtje daarna een bakje yoghurt met wat muesli en thee en overdag probeer ik ieder uurtje iets te eten en dat kan per dag verschillen, van vorige zwangerschappen weet ik dat ik bijv een periode alleen tomaat kon verdragen met bijv een crackertje of n rijstewafel. Of ik heb n periode alleen maar koude dingen kunnen eten. Ach ik bekijk t maar per dag en als t te erg wordt qua spugen etc dan is t lijntje met de ha kort en ga ik snel weer aan de meds om nog n beetje voort te komen. @Buikjes: mijn buik is wel opgezet. Vooral voelbaar voor mij nog niet zichtbaar voor anderen hoor. @aankomen zwangerschappen: 1e 30 kilo 2e 25 kilo en dat terwijl ik dus ernstig misselijk met spugen was en vrijwel niks at. Heel fijn (NOT) ben wel nu ondertussen veel afgevallen en ben lichter dan dat ik voor mijn 1e zwangerschap was (maar nog wel te zwaar) dus benieuwd wat er nu bijkomt. Ik probeer nu iig te blijven sporten tot zover mijn energielevel dat aankan.
Goede morgend dames , zo men ochtend spits zit erop . ben ook enorm misselijk de ene dag de ander dag is het haalbaar . Nog 2dagen tot de echo !!!! D1n wete we of mijn man gelijk heeft hij denkt namelijk dat het er weer 2 zijn . de meeste hebben nu vakantie of bijna gaan jillie ook op vakantie ?
Zo, even tijdje niet geweest en bijna 15 pagina's verder, haha! @misselijk: hier ook met vlagen misselijk! Niet overgeven gelukkig. Ene dag wel meer last van dan andere dag. @aankomen: tijdens mijn 1e zwangerschap ben ik zo'n 10 kilo aangekomen. Helaas zijn de kilo's op de een of andere manier aangebleven.. @echo: ja valt mij ook op dat jullie al vroeg echo's hebben. Hier ook pas rond 10-12 weken de eerste echo. @vertellen: Gaan het volgende week aan schoonouders vertellen, die gaan dan 3 weken met vakantie en wil het ze voor de vakantie vertellen. Dan over twee weken de intake en dan mijn ouders en rest gezin inlichten. Vrienden gaan we vertellen op mijn dochters verjaardag, dat ze een heeeeel mooi cadeautje gaat krijgen! Vertellen op werk doe ik met zo'n 10 weken, want heb nog 2 weken vakantie eind augustus en wil het dan ook bekend maken aan iedereen.. beetje lullig als m'n baas het op Facebook leest! Haha! Wat voor kinderwagen hebben jullie nu en wat doen jullie als de tweede komt? Ik heb nu een Joolz, maar denk dat ik voor een Donkey ga, aangezien mijn dochter nog geen 1 jaar is..
Ik heb een abc design zoom . Nu nog in gebruik voor zoon van 2 en docher van 10maand maar als de baby er is gaat de zoon op een plankje wat ikook al heb , moet enkel nog een reiswieg hebben
@anna mijn meisje is 21 mnd als de baby komt heb nu een maxi cosi mura en denk dat ik een draagdoek erbij haal en een plankje maar stiekem wil ik ook graag de Donkey alleen zo jammer dat ze zo duur zijn. Hier komt mvm morgen
Hier met vlagen misselijk. Bij zoon nooit gehad maar nu vooral wanneer het tijd is om te eten. Zoontje is net 24 maanden als de kleine komt. Hij loopt al wel goed los maar omdat ik vaak met de hond wandel en naar het dorp loop hebben wij toch een donkey gekocht. Weliswaar voor een veel leukere prijs dan de meeste op mp staan. Mazzeltje gehad hier op Zp. En onze eigen mura verkocht voor een leuk bedrag dus uiteindelijk kostte de donkey ons maar 500 euro.
@kelly dan heb je zeker mazzel gehad. Als ik hem voor een leuke prijs tegen kom koop ik hem ook hoor en mochten het er net als Cicey 2 zijn dan koop ik hem zeker
@Misselijkheid; Hier wisselend, ene keer helemaal geen last, andere keer heel erg. Komt afgewisseld de hele dag door. Gelukkig niet met overgeven. Ik vind het best wel moeilijk om te eten, het smaakt me ook lang zo lekker niet. En op een of andere manier vind ik kaas echt heel smerig; lijk er misselijker van te worden. (Wat niet echt praktisch is, want normaal gesproken eet ik boterhammen met kaas) Ik probeer veel fruit te eten en gelukkig smaakt yoghurt en creusli ook aardig goed. Gebruiken jullie ook een (zwangerschaps)multivitamine? Ik zit er over te denken, neem nu alleen foliumzuur en vitamine D. Pfoe jaloers op jullie vroege echo's! Ik heb eergisteren nog even over een testje geplast, vind het best wel onwerkelijk nog
duowagen nog niet over nagedacht.... zwangerschapsvitamines....ik slik nu zwanger worden van de etos, als deze op zijn ga ik over op davitamon met visolie.
Ik zit nu wel met de gedachtes bij duowagens terwijl er nog veel kan gebeuren... Ga ik voor achter elkaar of naast elkaar etc hahahaha.
Ik heb een mutsy evo. Mijn zoon zal dan 27 maanden ongeveer zijn. Hij kan dan lopen of ik koop een plankje erbij. Heb wel al een plankje maar net op de mijne past die niet... dus moet een andere kopen. Zwangerschapsvitaminen: Ik heb die van de kruidvat.
Ik ga niet voor n duo wagen heb ik bij de 2e ook niet gedaan en mijn meisje was toen net 21 maanden. Wel een kidsit gehaald en dat werkte ideaal. En als we echt op pad gingen waren we altijd wel met zijn 2en dus dan ging de buggy mee. De tweede is straks ruim 2,5 jr als deze kleine komt dus dan zeker geen duowagen nodig. Heb ook mijn draagdoeken nog dus die optie heb ik ook altijd.
Zooo, hahaha.. Aardig wat in te halen!! Leuk hoor!! @zwangerschapskilo's: ik ben tijdens mijn 1e zwangerschap 30 kilo aangekomen. Dat is nu bijna een jaar terug en ben er 28 kwijtgeraakt. Hoop dat dit bij de tweede minder is. Ook ik at niet gek veel en vraag me tot op de dag van vandaag nog af hoe dat zo veel heeft kunnen zijn. @zwangerschapskwaaltjes: misselijk met vlagen, zere borsten en moe!! Oo die moeheid, dat vind ik nog het vervelendste. Als ik 3 uur op ben val ik om van de slaap! Gaat alleen lastig met nog een kleintje die om aandacht vraagt dan indd maar tussen de middag een tukkie en er 's avonds vroeg in. @kinderwagen: ik heb nu een joolz, hele fijne wagen alleen totaal niet nagedacht over de toekomst. Ik ga nu denk maar voor een goedkope tandemwagen om de tijd te overbruggen. Mn zoontje is met de geboorte van zn broertje/zusje pas 19 maanden oud en nog net even te klein voor op een plankje. Omdat ik de joolz zo'n fijne wagen vind doe ik het denk maar zo en zet ik de tandem tegen die tijd wel weer op marktplaats. @echo: wat fijn dat sommige onder ons een vroege echo krijgen. Hier zit je in onzekerheid en krijg je hem ook pas rond de 10/12 weken. Nog geen afspraak gemaakt. Vandaag wel gebeld met de vk en daar mn eerste afspraak op 14 augustus. Is iig al iets