16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Wij hadden alles al weggedaan dus gaan echt alles opnieuw aanschaffen.. Denk dat we dit aanpassen aan het geslacht :) mijn man is er deze keer van overtuigd dat het een meisje gaat worden..
    Hij zegt doe je wel voorzichtig met mijn meisje hahaha

Hij heeft nooit een voorgevoel gehad qua geslacht dus ben benieuwd

2. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een mutsy uit 2008 inmiddels (van mn eerste). Bij de tweede heb ik een easywalker duo gehad, heerlijke wagen, die is inmiddels weer doorverkocht. Als deze baby komt is de jongste alweer 4, dus gebruik ik de mutsy weer. Moet wel zeggen dat ik tegenwoordig zoveel leukere wagens zie, maar vind het ook zondegeld om nu weer een nieuwe aan te schaffen voor die paar jaar aangezien ik er nog eentje heb. Eigenlijk heb ik alles nog, jammer hoor, hihi. Alleen geen wipstoel meer, dat vond ik zo'n onding. Dus die zal ik nog moeten kopen ;) maar goed mijn oudste gaat naar zolder verhuizen en die krijgt dan een nieuwe stoere kamer met nieuwe meubels, want hij slaapt nu in een juniorbed. En dan wordt zijn oude kamer de babykamer en die moet dan helemaal opnieuw behangen enzo. Dus genoegieuws om uit te zoeken!

Ik slik davitamon mamatabletten. Hoe lang moest je trouwens folium blijven slikken? Tot tien weken toch? Ik weet het echt niet meer, haha, nu al zwangerschapsdementie.

Vannacht trouwens flinke krampen gehad, van die zware ongikrampen, was echt in de zenuwen. Maar gelukkig nu niks en geen bloed. Wat een spanning zeg! Was het maar 2 sept! Eindelijk een echo!
    Wel 12 aug intake bij vk, daar heb ik wel zin in. Meestal kreeg je een leuk tasje met spulletjes mee.
    Gaan jullie je nog aanmelden voor de blije doos enzo? Ik wil dat wel doen na mn echo. Vind dat tijdschrift altijd wel leuk wat je dan krijgt en zitten vaak leuke spulletjes in.

3. kakoe

kakoe Lid

23 jul 2014
    55
    0
    0
    Ooh even nog een aanvulling

@vertellen: wij hebben het binnen onze gezinnen al verteld. We weten dat het nog pril is maar mocht het toch niet goed lopen zou ik dat ook met hun willen delen.

@werk: ik heb het mijn tm al verteld en aankomende week volgt een gesprek. Ik werk met moeilijk verstaanbaar gedrag en kan daardoor ook in aanraking komen met fysieke agressie. Sommige kiezen ervoor om door te lopen tot 12 weken. Nu weet ik dat je kindje behoorlijk goed beschermt zit tot die tijd maar maak me toch druk. En vooral het drukmaken zit me niet lekker want stress is ook niet goed voor je kindje. Daarom wil ik zo snel mogelijk vd groep af en vervangend werk gaan doen, dit heb ik ook zo gedaan tijdens mn eerste zwangerschap.

4. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Derde: Jeetje 2 sept, vind ik echt niet normaal hoor zo laat pfff!
    We zijn even ver zie ik. Vreselijk dat lange wachten.

Hier hebben we maar 3 slaapkamers.
    Dochter is 6 als de kleine komt, zoon is dan 2.
    Bij zoon op de kamer is nog plaats voor een kindje. Ideaal als het een jongen is want dan hoeft de kamer niet veranderd te worden. Denk niet dat mijn oudste bij iemand op de kamer kan...

Heb me al opgegeven voor alle dozen enz.

5. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Wij ook maar3 kamershoor , meisjes slapen samen , zoon alleen en wij , nu is de zolder wel in verbouwing tot volwaardige slaapkamer voor ons heeft geen haast de baby(s) komen de eerste 6maa, d bij ons op de kamer net zoals de andrre kids

6. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Baby komt ook eerst bij ons.
    Maar denk toch echt, ongeacht geslacht dat de jongste bij mijn zoon op de kamer gaat.
    Mijn dochter heeft door haar adhd echt haar eigen plekje nodig.

7. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Op fie leeftijd maakt het niet uit hoor ;) moeste ze nu 12 jaar zijn ok , ik denk dzt als de zolder niet af is de baby ook bij zoon kolt of ht nu een jongen of meisje is maakt mij niet uit zeker deeerste jaren niet

8. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Nee precies, tegen die tijd zullen we vast ergens anders wonen of een vaste zoldertrap hebben haha.

9. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    @zwangerschapsvitaminen slik ik compleet mama van Davitamon maar die slik ik al sinds mijn vorige zw omdat ik nog steeds bv geef.

@vk net gebeld en13-8 intake vk zit bij dezelfde praktijk als vorige keer dus lekker bekend. Eerste echo tussen 8 en 9 weken dus hooguit nog 3 weken wachten maar dat komt ook wel goed hihi.

@kamertje hier maar 3 slaapkamers en die zijn vol dus druk aan het kijken naar een andere woning. En anders komt de beeb bij ons op de kamer dus geen behangetje uitzoeken etc. Eerste 6mnd sowieso bij ons. Verder heb ik alle spullen nog natuurlijk maar wel alles is roze zelfs de maxi cosi dus als het een jongetje is kan ik evengoed shoppen;)

10. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Ooit willen wij ook een huis met 5 kamerd dat ieder zijn kamer heeft maar daar lig ik nu nog niet van wakker hoor

11. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    #531 wondertjenr3, 28 jul 2014
    Laatst bewerkt: 28 jul 2014
    &#9829; 16-31 Maart mama`s 2015 &#9829;

16-03: Kim1988, 26 jaar, 3e kindje, ZH, BV
    17-03: Victoire, 37 jaar, 2e kindje, ZH
    17-03: Kaaskroketje, 23 jaar, 4e kindje, ZH, BV
    17-03: Kelly1609, 26 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    17-03: Elke12345, 29 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    18-03: Pippeke, 31 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    18-03: Little feet, ?? jaar, 4e kindje
    &#9829;18-03: Lizz1981, 32 jaar, 1e kindje, ZH
    19-03: Muisje89, 24 jaar, 1e kindje, ZH, FV
    19-03: Truelove, 27 jaar, 3e kindje, ZH
    19-03: Wondertjenr3, 26 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    19-03: Derde, 33 jaar, 3e kindje, BV
    20-03: SteffieD, 26 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    20-03: Sax, 29 jaar, 2e kindje, ZH
    20-03: Anna8, 28 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    20-03: Maris87, 27 jaar, 2e kindje, Thuis
    20-03: LaVitaBella, 33 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    21-03: Laura1986, 28 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    22-03: Mamavlinder, 34 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    23-03: Zally, 33 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    23-03: Bregt, 32 jaar, 2e kindje, ZH
    23-03: Anneke86, 28 jaar, 1e kindje, ZH
    24-03: Imp, 30 jaar, 2e kindje, BV
    24-03: Roosjedoosje, 30 jaar, 1e kindje
    25-03: Kakoe, 27 jaar, 2e kindje, ZH
    26-03: Charmedknorrie, 32 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    26-03: Bajou, 28 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    26-03: Drieka, ?? jaar, 1e kindje
    27-03: Cicey, 34 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling!), ZH, BV
    27-03: LoveShineALight, 25 jr, 1e kindje
    27-03: Mysa, 30 jaar, 1e kindje
    28-03: Speranza83, 30 jaar, 1e kindje, Zh, BV
    29-03: Brrtdnny, 25 jaar, 1e kindje
    30-03: Sterretje2013, 32 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    31-03: Sizow, 27 jaar, 1e kindje
    31-03: Innas, 32 jaar, 1e kindje

0 meisjes, 0 jongens, 4 verrassingen/geheim

Afspraken

29-07: Pippeke, 1e echo fert. kliniek
    29-07: Truelove, 1e echo (echopraktijk)
    29-07: Victoire, 1e echo fert. kliniek
    29-07: Anneke86: 2e echo gyn
    30-07: Kaaskroketje, 1e echo + intake gyn 10:45
    31-07: Kelly1609, 1e echo
    31-07: Wondertjenr3, 1e echo 20:45
    04-08: Kelly1609, intake
    04-08: Mamavlinder, 1e echo
    04-08: Elke12345, 1e echo
    06-08: Laura1986, intake
    06-08: Mysa, 1e echo
    07-08: Maris87, 1e echo
    07-08: Cicey, 2e echo fert. kliniek
    08-08: Truelove, 1e echo gyn
    08-08: Lizz1981, 1e echo + intake
    11-08: Muisje89, 1e echo + intake
    11-08: Anna8, intake
    12-08: LaVitaBella, 1e echo
    12-08: Pippeke 2e echo (vk) + intake
    13-08: Zally, intake
    14-08: Kakoe, intake
    14-08: Imp, 1e echo + intake
    15-08: Roosjedoosje, intake
    16-08: Drieka, 1e echo
    18-08: Brrtdnny, 1e echo
    19-08: Cicey, intake
    19-08: Innas, 1e echo
    20-08: Mamavlinder, intake
    20-08: Charmedknorrie, intake
    21-08: Sterretje2013, 1e echo
    21-08: Laura1986, 1e echo
    21-08: Innas, intake vk
    21-08: Wondertjenr3 2e echo + intake 20:00
    02-09: Derde, 1e echo

&#9829; = kloppend hartje op echo!

Wil je ook op de lijst of heb je aanvullingen? Laat het mij ( wondertjenr3 ) even weten, zet het aub in een kleur in je bericht, dan zet ik je/het erop :)

12. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    #532 wondertjenr3, 28 jul 2014
    Laatst bewerkt: 28 jul 2014
    Morgen hebben er 4 een echo, zo spannend!!
    Hopelijk mag ik een hoop &#9829; toevoegen aan de lijst ;)

Hoop dat het ook heel snel donderdag is ;)

13. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Meiden, wat gaan jullie hard! Ik probeer het bij te houden op mijn telefoon, maar dat typt niet zo lekker. Nu dus even achter mijn laptop :)

@zwangerschapskilo's: Bij mijn vorige zwangerschap was ik geloof ik iets van 18 kilo aangekomen. Gelukkig was het er na de bevalling ook weer snel af. Waarschijnlijk door de borstvoeding.

@echo: Hier krijg ik standaard ook maar 2 echo's: de termijnecho rond 10-12 weken, en de 20-weken echo. Bij mijn dochter hebben we verder ook geen pretecho's gedaan. Nu mag ik zo vaak als ik wil bij mijn zus op echo spreekuur komen. Dus dat is wel een leuk vooruitzicht :).
    De termijnecho is nu gepland vlak na mijn vakantie. Dat maakt het wachten wel dragelijk.

@zwangerschapsvitamine: Ja die slik ik. Ik ben het merk even vergeten. Volgens mij een redelijk duur/goed merk van de drogist.

@vertellen op het werk: Deze week werk ik nog thuis en dan begint mijn vakantie. Hopelijk dus na de vakantie een goede echo, en dan kan ik de eerste week dat ik weer begin het nieuws vertellen op mijn werk!

@kamertje: Het kamertje voor dit kindje is nu de kattenkamer. Die moet dus even heeeeel erg goed ontsmet gaan worden! En dan een nieuwe vloer en nieuwe verf op de muren. Het babietje krijgt dan de meubels van onze dochter (ledikant, commode en kast) en haar kamertje zullen we dan opnieuw inrichten. Sinds deze week heeft ze al een nieuw bed!
    Sowieso zal de baby in het begin voornamelijk bij ons in een co-sleeper slapen. Mijn dochter slaapt daar nu ook nog voornamelijk. We hebben nu ongeveer 7,5 maand om haar aan haar eigen kamertje te laten wennen. Ik hoop dat het lukt.

@kwaaltjes: Ik ben echt onwijs misselijk de laatste dagen! Nog niet overgegeven, maar ik hou het ook een beetje tegen zeg maar. Weet niet of het juist zal opluchten of niet om het eruit te gooien? En verder ook erg lamlendig en moe. Bij mijn dochter was ik veel minder beroerd als nu. Zal dit dan een jongetje worden? ;)

14. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Inderdaad spannend voor alle dames die morgen een echo hebben! Hopelijk komen er snel een hele hoop mooie hartjes bij in de lijst! :D

@Elke12345, hoe is het nu met je bloedverlies, of is het inmiddels gestopt?

@vitamines: ik slik 'Multi zwanger zijn' van de Etos, die heb ik tot nu toe bij iedere zwangerschap geslikt. Ik blijf deze vitamines de hele zwangerschap slikken.

@kinderwagen: wij hebben een Quinny Moodd en gaan die weer gebruiken voor de nieuwe beeb (hij heeft een neutrale kleur). Dochterlief is bijna 3 als het kindje geboren wordt dus dat moet lukken met een extra plankje ofzo (heb eigenlijk nog helemaal niet opgezocht of dat bij die wagen wel kan haha!)

@kamertje: onze dochter schuift straks een kamertje op naar de huidige studeerkamer, die we weer verplaatsen we naar zolder. Dan slaapt het hele gezin straks alsnog op dezelfde verdieping, wel zo prettig vind ik! Overigens hebben wij onze dochter alleen in de kraamweek -en dan ook nog alleen 's nachts- bij ons in de slaapkamer gehad, daarna hebben we haar meteen laten wennen aan altijd slapen in haar eigen kamertje. Dit willen we bij de 2e absoluut weer zo doen, dan kom ik zelf ook nog een beetje aan m'n rust toe! Als ik naast zo'n pruttelend beebje lig word ik bij ieder kreuntje en zuchtje wakker...

Eigenlijk zijn we met praktische zaken zoals kinderwagen en kamertje nog helemaal niet echt bezig, ik merk dat we meer naar bepaalde data/mijlpalen toeleven. Eerst maar eens kijken hoe de eerste echo en de termijnecho is. Ik hoop daarna wel echt te kunnen gaan genieten, voorlopig is 'afwachten' een beter woord! Zo 'kil' word je wel na 3 miskramen (tenminste, wij wel). Wel geeft mijn man iedere avond kusjes op mijn onderbuik, zo lief! :)

15. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Zooo....verloskundige gebeld...
    Ze wilde de echo met 9 weken maar dan bleek ze zelf niet te kunnen, dus of het werd een week later of een week eerder...nou doe dan maar eerder... ;)

14 aug: 1e echo en intake

Het nadeel was dan wel dat ze de termijn niet goed kon bepalen maar ze doet toch altijd een paar weken erna weer een echo dus dat kon dan ook wel... :D

Haha ik kijk even niet en ineens gaat het over babykamers...
    Hier gaat de baby 1 naar de andere kamer zodat baby 2 de babykamer kan krijgen maar eerst gaat baby 2 bij ons op de kamer.

16. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Meiden met de echo morgen succed !!!!!
    Laura wat fijn dat je vaak bij je zusje tercht kan lijlt me wel zo leuk

hier is het onwijs hard aan het regenen arme man , hij is onderweg naar huis met de fiets (is 10km fietsen)
    Zal mar vast een handdoek en droge kleren klaarleggen

17. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    ohhh spanned morgen inderdaad ...

merk nu ook wel dat ik het zelfs lang vind duren tot 7 augustus, kan me echt indenken dat voor diegene die pas rond 10 of 11 weken een echo hebben het echt super lang is om te wachten pffff....

Kamertje hier ook nog niet over nagedacht .. eerst maar eens de volgende echo afwachten ... we hebben immers toch nog tijd genoeg ;)

18. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    7augustus lijkt inderdad heel ver weg he
    vind het ook wel erg voor de meiden die zo laat pas een echo hebben hoor

19. Nienie10

Nienie10 Lid

28 jul 2014
    6
    0
    0
    Brabant
    Ik mag me hier ook laten horen !
    Morgen de 1e echo :), wel spannend hoor
    Als alles goed gaat 23 maart uitgerekend.

20. anna8

anna8 Actief lid

2 jan 2013
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja helaas lang wachten op echo.. maar is hier normaal en bij eerste ook zo. Dus nog even geduld helaas!

Maar ja, kinderwagenverhaal, bedankt voor de reacties. Ik kan nog geen meerijd plankje doen, m'n dochter is te jong. Dus het moet een duowagen worden. Als ik de Joolz een beetje goed verkoop via MP, dan zal de Donkey zo'n 500-750 euro kosten hoop ik. We zullen het zien!

Verder kamertje.. ja dochter gaat naar nieuwe kamer. Baby krijgt haar kamer. Maar baby eerst bij ons op de kamer, maar niet zo lang als bij de eerste (12 weken). Ik werd bij de eerste van alle kuchjes en pufjes wakker. Dus even kijken hoe of wat!

Deel Deze Pagina