Hoi allemaal! Lekker veel berichten om terug te lezen, gelukkig gaat het met iedereen (op misselijkeidsklachten en moeheid na) voorlopig nog goed, en dat is natuurlijk het belangrijkste! @Hier heeft het bloedverlies niet doorgezet en inmiddels ook misselijk (incl. braken) en moeheid. Dat lijkt dan wel weer een goed teken! Verder is het inderdaad afwachten tot 4 augustus. Ik mag een vroege echo ivm behandeling bij een fert.kliniek. Daarna word ik overgedragen aan de verloskundige als alles goed is. Ik merk dat ik gelukkig een stuk rustiger ben nu en het wat beter allemaal af kan wachten. Wij zijn net verhuisd dus hadden stiekem al een kamer vrijgehouden voor de baby . Zwangerschapsvitaminen slik ik ook, goedkope van de Dirkx. Weet iemand overigens of je makkelijk kan wisselen van deze vitaminen, of kun je dat beter niet doen? Succes iedereen die deze week de echo heeft, ik hoop op allemaal goede berichten!!
Elke, fijn dat het bloeden is gestopt. Je bent volgens mij wel een van de eerste die ook echt moet overgeven, lijkt me erg naar, hopelijk hou je het vol het eerste trimester! Je kan gewoon wisselen van vitaminen hoor, als je maar speciale pillen voor zwangerschap kiest met folium en minder vit A. Leuk om te lezen van de kamertjes, maar ook hier nog een ver van ons bed show hoor. Alleen hadden wij vorig jaar al aan onze oudste beloofd dat hij naar zolder mocht dit jaar. Toen wisten we nog niet dat het een jaar zou duren voor we zwanger raakten. Hij vraagt nu nog steeds wanneer die nu naar zolder mag, hihi. Als de echo straks goed is willen we in de herfstvakantie gaan kijken of we hem al kunnen verhuizen, maar we twijfelen nog heel erg of we een dakkapel moeten nemen. Is zo duur, maar geeft wel meer ruimte. De baby blijft hier ong een maand bij ons ivm bv, dat is s nachts wel zo prettig, maar we proberen hem/haar wel zsm naar eigen kamertje te laten gaan. Ik slaap er ook minder van met dat gekreun naast ons. Onze tweede was trouwens best pittig die hebben we zelfs tussen ons in moeten laten slapen, omdat ze alleen in slaap viel met een pink in haar mond. Zucht hoop dat dat bij deze anders gaat, haha, want was erg zwaar weet ik nog maar gelukkig weet ik inmiddels dat elke fase voorbij gaat Hier regent het gelukkig niet meer, vanmorgen wel de hele tijd. Nu schijnt de zon al een uurtje!
hoihoi, Wat fijn elke dat het bloeden gestopt is. Was het echt bloed of meer bruinig/rozig bij jou? Bij mij gaat dat bruinige op en aan, dan is er niets en dan ineens weer wel...om gek van te worden. Maakt me echt super onzeker! Verder heb ik voor mijn darmen een poederrtje gehad, wat nu help om mijn stoelgang wat -sorry- dunner te maken. Dat gaat nu werken en merk dat ik daardoor ook minder krampen heb. Verder misselijk kan ik niet echt zeggen maar meer als ik niet op tijd eet word ik wel misselijk. Alleen de moeheid speelt me wel parten. Werk ook full time en dat is best lastig op dit moment pfff. Verder heb ik ook veel last van ja hoe moet ik het zeggen schuin boven mijn heupen, staat ook helemaal strak! en natuurlijk een darmenbuikje maar dat ben ik gewend met mijn PDS. Oja wondertje, mijn echo en intake zijn 7 aug ipv 8 aug..ik tel de dagen echt af! ook al hebben wij in een vroeg stadium het hartje al gezien, ben ik nog steeds heeeel angstig...
@ derde haha een primeur qua overgeven, ik moet toch ergens de eerste in zijn. Ik ben ook één van de eersten op de lijst, dus op zich misschien niet heel raar. Ik vind de moeheid eigenlijk vervelender dan de misselijkheid, omdat ik zo weinig energie heb om iets te doen... Maarja, volhouden is de enige mogelijkheid. @ Lizz, het was meer bruinig inderdaad zeker niet helder, heb het nu 2x gehad. En als ik terug denk ook eigenlijk niet zo veel. Maar toch is het heel erg schrikken! Ik weet precies hoe je je voelt... Constipatie is inderdaad ook een fijne bijeenkomst, NOT. Wel fijn dat je iets hebt gekregen dat helpt. Nog een weekje en dan komt hoop ik weer een grote geruststelling!
Ik heb ookal een paar keer overgegeven hoor lopen trouwens gelijkop denk ik treulove erg he zo laat dag gaat lang duren vrees ik
Ik woensdag om 10u45, moeten hier om 9u20 de bus al nemen anders komt het niet uit dus 3kwartier met men vinger draaien in de kliniek , dat gaat lang duren
Heel veel succes morgen dames! Ik heb nog niet overgegeven maar ik ben ook minder ver dan jullie. Vorige keer kwam de echte misselijkheid ook "pas" met 6 weken.
@babykamer: De jongste gaat bij de oudste op de kamer. Ze schelen ook maar 21 maanden en 2 meiden. Dat wordt dolle boel hahahaha krijgen ze een mooi stapelbed. De kamer is er gelukkig ruim genoeg voor. En de babykamer ga ik dan even pimpen (hij is nu 2 kindjes t zelfde geweest). Beebje ligt waarschijnlijk t eerste half jaar wel weer bij ons. Vind ik wel zo makkelijk met de borstvoeding dan kan ik bij de eerste tekenen meteen aanleggen en des te eerder slapen we weer hahahaha. Of de kleine moet eerder doorslapen, maar daar hoop ik maar niet teveel op. Al sliep de oudste bijna direct door de jongste heeft er ruim n half jaar over gedaan en dan mag ik nog niet klagen.
Pff de jongste slaapt nu pas door vanaf 17/18 maanden.. Hoop dat deze baby toch wat sneller doorslaapt!!
Pff hoop dat ik dit keer niet weer als laatste beval. Vorige keer 8 dec uitgerekend. Groep ging t/m 15 dec. Uiteindelijk is bijna iedereen eind nov bevallen en ik 13 dec pas. Volgens mij nog 1 na mi, daarna niemand meer.
Hoi iedereen Sinds vanochtend weer thuis van vakantie! Stik leuk gehad maar toch blij om weer thuis te zijn! Ben nu namelijk sinds begin vorige week best ziek en overgeven doe ik het liefst op m'n eigen wc'tje! Hier een hele dag door duizelig en misselijk. Wat goed helpt zijn crackers en boullion of een banaan. Heb wel naar de gynaecoloog kunnen bellen en 11 augustus eerste echo Vind het erg spannend! Omdat het ons eerste kindje is en omdat ik ook de eerste ben van al mijn broers en zussen die een kindje krijgen, word ik geloof ik al flink verwend! Kwamen vandaag thuis van vakantie, had mijn moeder ons hele huisje gepoetst! Ook krijg ik van mijn vader een gloednieuwe kinderwagen en de vriend van mijn moeder gaat onze kinderkamer helemaal maken van steigerhout! Hij weet dat we dat zo mooi vinden! Wat een verrassingen allemaal! Ben weer benieuwd naar de volgende echo's die gaan komen! Succes dames!!
Achjah....in principe probeer ik gewoon goed naar mijn lichaam te luisteren en dan zie ik het bij de echo wel. Het is niet zo dat de echo de kans vergroot of verkleint dat t goed zit, dus zoveel zou ik ook niet hebben aan een vroege echo. Gewoon goed naar mijn lichaam luisteren, gezond eten, rust pakken wanneer mijn lichaam daar om vraagt en de natuur zijn werk laten doen
De vorige keer stond ik als laatste op het lijstje (15feb) uiteindelijk waren de meeste al bevallen in januari en werd mijn zoontje pas de 28e geboren. Vreselijk vond ik het! Nu sta ik als 1 van de eerste op de lijst en ik ga ervanuit dat ze deze eerder gaan halen dus als het goed is beval ik niet als laatste . Vond het zo frustrerend toen dat iedereen al bevallen was en er bij nog niks gebeurde.
Ik ben meestal een vroege vogel qua bevallen bij mijn oudste was ik op 1 dec uitgerekend en beviel ik op 24 november en bij de jongste ben ik uiteindelijk op de UD bevallen (1 sept) maar ze bleek scheef te liggen (ik was al een week lang op en af bezig met weeen) dus de artsen zeiden ook dat als ze recht had gelegen ze er waarschijnlijk ook al een week eerder uit was geweest zo toonde ze iig wel ben nu dus heel benieuwd.
ik heb nog geen ervaringen met bevallen ... Maar als de tweeling een tweeling blijft dan zal ik waarschijnlijk eerder bevallen dan dat er op het lijstje staat. Gemiddeld duurt een tweeling zwangerschap geen 40 weken maar 37. Maar goed we zullen zien ..