16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    @ bevallen hier ook vroeg trouwens
    1:39+4
    2:38+3
    3:35+1

Hoop wel deze keer voorbij de 37 weken te geraken en niet weer prematuur

2. Ansji

Ansji Niet meer actief

Hoi allemaal,

Als eerste iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Mag ik me ook aanmelden? Ik ben (eigen calculatie ;)) uitgerekend op 28 maart. Ik ben 36 jaar en ben in verwachting van ons tweede kindje.

Verder heb ik mijn eerste echo op 5 augustus bij de fertiliteits kliniek, ik ben dan 6w3d zwanger als het goed is.

Dus voor wondertjenr3:
    28-03: Ansji, 36 jaar, 2e kindje, Zh, FV
    05-08: Ansji, 1e echo fert. kliniek

@zwangerschapskilo's: Bij mijn vorige zwangerschap was ik geloof ik iets van 30 kilo aangekomen. Dit kwam vooral door het hellp syndroom dat ik aan het einde van mijn zwangerschap kreeg, hierdoor vlogen de kilo's (voornamelijk vocht) er aan! Van die kilo's was ik er na een week ook weer 20 kwijt. De andere 10 kilo ging moeizamer en zeker de laatste 5 waren lastig...;).

@echo: Ik weet nog niet wat ik standaard ga krijgen, ik ga nu met medische indicatie naar het ziekenhuis voor de opvolging van mijn zwangerschap. Maar de eerste echo krijg ik over ongeveer een week met 6w3d, vind het heel erg spannend en leef nu echt naar die dag toe...

@zwangerschapsvitamine: Ja die slik ik. PrenaFem van Orthica.

@vertellen op het werk: Ik vertel het pas na de 12 weken echo misschien zelfs net als de vorige keer met 16 weken pas! Ik werk voornamelijk thuis, dus een groeiende buik kan ik nog lang verborgen houden voor m'n werkgever :p

@kamertje: Onze dochter verhuist naar de kamer naast haar oude kamer en krijgt compleet nieuwe meubeltjes en een peuterbed. Ze is nog maar 1,5 jaar en kan nog niet in een normaal bed, dus wij wachten nog even met de verhuizing. De baby krijgt haar oude kamertje + meubeltjes.

@kinderwagen: Wij hebben de Quinny Speedy, maar ik wil een duowagen kopen als de baby er is. Onze dochter heeft een spreidbroekje gehad en loopt nog niet. Ze zal vast en zeker kunnen lopen tegen die tijd, maar kortere afstanden, dus een duowagen lijkt me een prima idee! We kopen die dan via marktplaats.

@kwaaltjes: Behalve moe zijn en een zeer goede (niet echt gezonde) eetlust heb ik nog niet echt kwaaltjes, voel me eigenlijk prima. Borsten beginnen wel een beetje te groeien, maar zijn nog niet echt gevoelig en mijn darmen rommelen een beetje en zijn opgezet. Bij mijn dochter had ik ook een prima zwangerschap tot 37 weken, wel hogere bloeddruk die met het hellp syndroom echt de pan uit rees. Je merkt niet zoveel van een hoge bloeddruk, daarom voelde ik me toen ook prima door de zwangerschap heen. Het ziet ernaar uit dat het weer een zwangerschap word met weinig kwaaltjes. Ik hoop wel dat mijn bloeddruk zich dit keer een beetje gedraagt, gelukkig is de kans op hellp syndroom kleiner.

Zo, wat een verhaal is het nog geworden... Nu is het voor mij echt bedtijd, morgen weer een (werk)dag.

Weltrusten allemaal

3. wnsdg

wnsdg Actief lid

9 sep 2013
    203
    0
    16
    Zuid-Amerika
    Hallo iedereen,

Graag zou ik hier ook mee willen kletsen. Afgelopen week achter gekomen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. Was al ruim een week over tijd met een regelmatige cyclus maar nog negatieve testen, maar vorige week 'opeens' wel een positieve test. Vorige zwangerschap kwamen we er ook wat later achter dat ik zwanger was, dus dat past wel bij ons.

Afspraken lopen hier wat anders dan in Nederland. We kunnen hier geen telefonische afspraken maken maar je gaat gelijk langs in het ZKH. Voordeel dat je vaker een echo kan krijgen maar ook dat je lang kunt zitten te wachten voordat je aan de beurt ben. We zijn er nog niet uit wanneer we de eerste keer langs gaan.

Voor de rest gaat het hier wel goed. Ben alleen erg moe, en heel sporadisch een golf van misselijkheid. Als het hier bij blijft wil er voor tekenen.

Hoop zo eventjes al jullie verhalen te lezen.

Oja hier nog eventjes mijn gegevens:
    17-03-2015, 29 jaar, 2e kindje ZKH BV

4. pippeke

pippeke Niet meer actief

Gefeli nieuwe dames.

Ik vind het eigenlijk wel 'fijn' dat er ook een aantal mmm dames bij zitten. Misschien gek, maar dan voel ik me wel meer thuis ofzo.
    Niet lullig bedoeld hoor.

5. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Met de eerste bevallen op 36+5
    Met de tweede begonnen mijn weeën met 36 wk maar bleef op 3-4 cm hangen en toen stopte de weeën dus ben uiteindelijk pas met 38+1 bevallen..

6. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    @Pippeke , ik heb dat ook. Dan heb ik het gevoel niet de enige te zijn van de lijst in de MMM ;)

7. Ansji

Ansji Niet meer actief

@ Pippeke en Cicey, ik vind het ook fijn dat er dames zijn die de lange, vaak slopende weg van de mmm hebben doorlopen... Ik vind wel, als je dan na al die onzekerheid en ellende eindelijk die felbegeerde positieve test in handen hebt ben je tegelijk dolgelukkig en weer bezorgd, want ik weet niet hoe het met jullie gaat, maar ik leef echt van echo naar echo. Natuurlijk geniet ik van de zwangerschap, heel erg zelfs, maar ergens, daar ver in mijn achterhoofd hoop ik dat het goed mag blijven gaan...

@ Bevalling: Mijn dochter was ook vroeg, maar voor mij werd het een keizersnede met 38 weken omdat het met haar en mij niet goed ging door de hellp, door de hellp was onze dochter ook dysmatuur maar verder kerngezond! Ik zou trouwens een keizersnede zo weer doen, valt echt mee. Maar mijn streven is dit keer een normale bevalling te mogen meemaken :)

8. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    #588 wondertjenr3, 29 jul 2014
    Laatst bewerkt: 29 jul 2014
    Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames!!

@Pippeke, Truelove, Victoire, Anneke86: Heel veel succes en plezier bij de echo!!! Hoelaat is iedereen aan de beurt? Wel komen showen he hihi :)

9. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    &#9829; 16-31 Maart mama`s 2015 &#9829;

16-03: Kim1988, 26 jaar, 3e kindje, ZH, BV
    17-03: Victoire, 37 jaar, 2e kindje, ZH
    17-03: Kaaskroketje, 23 jaar, 4e kindje, ZH, BV
    17-03: Kelly1609, 26 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    17-03: Elke12345, 29 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    17-03: Wnsdg, 29 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    18-03: Pippeke, 31 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    18-03: Little feet, ?? jaar, 4e kindje
    &#9829;18-03: Lizz1981, 32 jaar, 1e kindje, ZH
    19-03: Muisje89, 24 jaar, 1e kindje, ZH, FV
    19-03: Truelove, 27 jaar, 3e kindje, ZH
    19-03: Wondertjenr3, 26 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    19-03: Derde, 33 jaar, 3e kindje, BV
    20-03: SteffieD, 26 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    20-03: Sax, 29 jaar, 2e kindje, ZH
    20-03: Anna8, 28 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    20-03: Maris87, 27 jaar, 2e kindje, Thuis
    20-03: LaVitaBella, 33 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    21-03: Laura1986, 28 jaar, 2e kindje, Thuis, BV
    22-03: Mamavlinder, 34 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    23-03: Zally, 33 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    23-03: Bregt, 32 jaar, 2e kindje, ZH
    23-03: Anneke86, 28 jaar, 1e kindje, ZH
    24-03: Imp, 30 jaar, 2e kindje, BV
    24-03: Roosjedoosje, 30 jaar, 1e kindje
    25-03: Kakoe, 27 jaar, 2e kindje, ZH
    26-03: Charmedknorrie, 32 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    26-03: Bajou, 28 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    26-03: Drieka, ?? jaar, 1e kindje
    27-03: Cicey, 34 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling!), ZH, BV
    27-03: LoveShineALight, 25 jr, 1e kindje
    27-03: Mysa, 30 jaar, 1e kindje
    28-03: Speranza83, 30 jaar, 1e kindje, Zh, BV
    28-03: Ansji, 36 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    29-03: Brrtdnny, 25 jaar, 1e kindje
    30-03: Sterretje2013, 32 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    31-03: Sizow, 27 jaar, 1e kindje
    31-03: Innas, 32 jaar, 1e kindje

0 meisjes, 0 jongens, 4 verrassingen/geheim

Afspraken

29-07: Pippeke, 1e echo fert. kliniek
    29-07: Truelove, 1e echo (echopraktijk)
    29-07: Victoire, 1e echo fert. kliniek
    29-07: Anneke86: 2e echo gyn
    30-07: Kaaskroketje, 1e echo + intake gyn 10:45
    31-07: Kelly1609, 1e echo
    31-07: Wondertjenr3, 1e echo 20:45
    04-08: Kelly1609, intake
    04-08: Mamavlinder, 1e echo
    04-08: Elke12345, 1e echo
    05-08: Speranza83, 1e echo gyn
    05-08: Ansji, 1e echo fert. kliniek
    06-08: Laura1986, intake
    06-08: Mysa, 1e echo
    07-08: Maris87, 1e echo
    07-08: Cicey, 2e echo fert. kliniek
    07-08: Lizz1981, 1e echo + intake
    08-08: Truelove, 1e echo gyn
    11-08: Muisje89, 1e echo + intake
    11-08: Anna8, intake
    11-08: SteffieD, 1e echo
    12-08: LaVitaBella, 1e echo
    12-08: Pippeke 2e echo (vk) + intake
    13-08: Zally, intake
    14-08: Kakoe, intake
    14-08: Imp, 1e echo + intake
    15-08: Roosjedoosje, intake
    16-08: Drieka, 1e echo
    18-08: Brrtdnny, 1e echo
    19-08: Cicey, intake
    19-08: Innas, 1e echo
    20-08: Mamavlinder, intake
    20-08: Charmedknorrie, intake
    21-08: Sterretje2013, 1e echo
    21-08: Laura1986, 1e echo
    21-08: Innas, intake vk
    21-08: Wondertjenr3 2e echo + intake 20:00
    02-09: Derde, 1e echo

&#9829; = kloppend hartje op echo!

Wil je ook op de lijst of heb je aanvullingen? Laat het mij ( wondertjenr3 ) even weten, zet het aub in een kleur in je bericht, dan zet ik je/het erop :)

10. Ansji

Ansji Niet meer actief

@Pippeke, Truelove, Victoire, Anneke86: Veel succes vandaag met jullie echo's!

11. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Dames met een echo vandaag heel veel plezier geniet ervan en wel de foto komen showen hè.

@ alle nieuwe dames gefeliciteerd en welkom

Het wordt hier al gezellig druk. Vorig x ook meegekletst hier op zp en uiteindelijk via WA met een klein groepje door gegaan. Nog steeds contact met de meiden en we zien elkaar 2a 3 x per jaar hartstikke leuk.

12. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Echo meisjes heeeeeeel veeeeel plezier!

13. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hier ook nog een whatsapp groepje overgebleven met een paar mama's van dec 2012.
    Heel leuk!

14. pippeke

pippeke Niet meer actief

Dank dames! Succes ook voor de andere echo vandaag dames!

Ansjii precies hoe jij het zegt! Ik durf het binnen niet te zeggen maar ergens is mn gevoel over vandaag goed, ben al in gedachten bezig met de echo van 12 aug. Het kan zomaar weer stoppen met kloppen natuurlijk.
    Als je mn onderschrift bekijkt valt mijn mmm rijtje eigenlijk nog wel mee. Ik weet er veel van en was al helemaal met icsi in mn hoofd bezig. Het scheelt dat ik al snel naar het zkh ben gaan en de mmm al snel op gang kwam. Eerst leek het ook icsi te worden bij ons. Mn wereld viel om! Zo'n klap gehad daarvan. van vroeger zit er al genoeg in de emmer en zwanger worden kon ook al niet normaal??
    Een alcohol loze man gaf ons iui kansen. Het heeft heel veel loze maanden gekost om een ei bij mij te bezorgen. Vooral het psychische gedeelte heeft me echt gesloopt. En heb Mega naaldenangst. Manlief heeft me braaf elke avond geprikt. Wij kunnen oprecht zeggen WE zijn zwanger!

Ik heb om 1 uur de echo.

Intussen durf ik mn bed niet uit te komen uit angst voor een kotsbui.... maar net een suikerkaneel koekje op in bed en dat smaakte heerlijk terwijl ik echt geen ontbijt persoon ben!

15. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Dames met een echo heel veel succes en plezier vandaag!!!

Hier voor het eerst echt last van ochtendmisselijkheid bleh! Zit tegen heug en meug mijn beschuitje op te eten.

16. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Zijn jullie alleen 's ochtends misselijk? Ik heb het echt de hele dag door, niet op 1 moment het ergst ofzo.

17. Ansji

Ansji Niet meer actief

@ Pippeke: Ik heb me ook over veel angsten heen moeten zetten met de mmm, inwendige echo (achteraf een eitje...;)), bloedprikken, zelf prikken en last but not least, de punctie! Maar ik heb geleerd dat je als mens in staat bent veel grenzen te verleggen als je wil maar groot genoeg is. Ik ben oprecht blij dat het hele ICSI gebeuren jullie is bespaard en dat jullie nu gelukkig in verwachting zijn van jullie eerste wondertje :). Geniet ervan!

Trouwens, ik denk dat ontbijten wel het beste is wat je kunt doen om de misselijkheid te voorkomen, dus ik zou zeggen, laat je man je iedere dag ontbijt op bed brengen :p

18. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Allereerst alle nieuwe dames weer welkom! Echt leuk dat er steeds meer bijkomen en fijn dat wondertjenr3 een lijst bijhoudt anders was het echt niet meer te volgen haha!

Meiden die vandaag een echo hebben: ik duim voor jullie!! Ben heel benieuwd naar alle echofoto's!

@imp: op visite gaan terwijl ik niet lekker ben probeer ik ook te vermijden. In ieder geval ben ik nu steeds "toevallig" overal waar we met de auto heen gaan de bob, maar daarnaast is het soms inderdaad lasting als ik al heel vroeg zit te gapen...

@kaaskroketje: wat idioot wat je moeder zei, is ze altijd zo direct? (die van mij kan soms ook onbedoeld heel lomp zijn, dus deels herken ik het wel).

@mysa: mooie knaltest inderdaad, fijn hè?

@wnsdg: waar woon je eigenlijk? Wel apart dat je daar gewoon 'zomaar' naar het ziekenhuis gaat als je zwanger bent!

@pippeke: heel logisch dat je het prettig vindt dat er meer MMM-meiden in dit groepje zitten. Zo vind ik het ook 'fijn' (al klinkt dat woord in dit verband raar) dat hier meer meiden zijn die een miskraam hebben doorgemaakt.

@misselijkheid: ik heb er 's ochtends vroeg het meeste last van, maar vaak voel ik me de hele dag door licht misselijk en komt het ook 's avonds na het eten nog eens opnieuw opzetten.

Hier na lang twijfelen toch maar weer een afspraak gemaakt met Moeders voor Moeders. In mijn vorige drie zwangerschappen heb ik niet meegedaan, toevallig zijn die alledrie in een miskraam geëindigd. Op de één of andere manier heb ik er nu weer een goed gevoel bij om mee te doen. Wel hebben we afgesproken dat ik pas ga beginnen als de eerste echo goed is. De informatrice komt ook pas daarna langs. En ik ga de urine steeds zelf wegbrengen naar het verzamelpunt, want toen ik meedeed toen ik zwanger was van m'n dochter heb ik een heel vervelende ervaring gehad met het ophalen.
    De ophaler kwam toen ook tijdens onze vakantie langs (wat sowieso niet had gemoeten) en hij heeft toen ook nog tegen de buurvrouw gezegd dat hij van Moeders voor Moeders was, dat had hij natuurlijk nooit mogen doen want toen wist ze natuurlijk meteen wat er aan de hand was! Dus nu ga ik het in elk geval tot week 12 zelf wegbrengen elke week.

19. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ik heb het ook doorheen de dag. En ook duizeligheid erbij! Gelukkig de ene dag al wat beter dan de andere!

20. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Dames met echo vandaag: heel veel succes!

@Mamavlinder: bedacht voor je reactie. Ik denk dat ik idd de afspraak voor morgen maar afzeg. We zouden de hele dag met vrienden op pad en ik voel me best brak ineens. Misselijk, hoofdpijn, buikpijn. Ben nu maar aan de craccottes, verder nergens zin in.

@MMM-moeders: ik heb echt respect voor jullie! Ik besef me terdege dat ik heel veel mazzel heb gehad tot nu toe.

@Wondertjenr3: Hier de hele dag wel misselijk maar 's ochtends wel moeite met opstarten en eten. Ik had de hoop dat het nog even zou duren voor ik misselijk zou worden maar bij de vorige zwangerschap begon het ook nu ongeveer.

Deel Deze Pagina