16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Over de misselijkheid hier ook de hele dag door hoor..
    Darmen zijn ook elke keer van slag..

Ik heb pas om 19.45 een echo.. Vannacht gedroomt dat ik een tweeling krijg hahaha

2. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Dames met een echo succes !!!!

Misselijkheid is hier ook door de dag , maar vooral bij het maken van ontbijt voor de kids is ht erg , bleehhh

hier morgen echo ben zenuwachtig haha moeten eerst nog 3 kwartier in het ziekenhuis draaien met ons duimen , hoop dat de cafetaria open is dan .

Weet nit meer wie ht vroeg , ja ze is altijd heel grof en heel direct , maar ze kan ht absoluuuut niet verdragen als je tegen haar direct bent

3. anna8

anna8 Actief lid

2 jan 2013
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes dames met de echo! Ben heel benieuwd.. zo bijzonder!

@MMM moeders, wat Imp zegt, idd ook respect voor jullie! Mijn man en ik hebben het woord 'vruchtbaar' volgens mij uitgevonden, dus denk er soms heel makkelijk over. Maar als ik jullie verhalen lees, dan besef ik gewoon dat we erg mazzel hebben. Ik vind het knap van jullie en ben ontzettend blij voor jullie dat jullie zwanger zijn!!

@misselijk.. het is raar, was best misselijk af en toe. En nu al 2 dagen nergens meer last van. Vind het wel een beetje vreemd. Gister ook behoorlijk buikkrampen gehad. Maar verder geen gekke dingen. Even afwachten.. en nu is het wel een nadeel dat die echo zoooo lang duurt! :(

4. anna8

anna8 Actief lid

2 jan 2013
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kaaskroketje.. herkenbaar zo'n moeder. Mijn moeder is ook erg direct (niet echt grof, maar wel hart op de tong) en als je een keer aan haar kritiek levert.. nou, dan heb je het gedaan! Haha!

5. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hier idem.. alle keren (buiten de oudste, ander verhaal) 1e keer zwanger. Sta er vaak niet bij stil maar door zulke verhalen dus wel..

6. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Mmm mamas idd veel respect voor jullie !! Ik mag ook niet klaen
    1se , a 14rondes , 2de na 6 , 3de was niet gepland , nu na 4 .

Het is soms niet eerlijk verdeeld , ik ben me der ook van bewust dak ik me gezegend mag voelen met mijn kindjes , die zijn er allemaal nogal probleemloos gekomen .

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Hier eerste na 2 jaar.. Tweede eerste keer dat clomid aansloeg raak.. Derde in de derde ronde :)

8. roosjedoosje

27 jul 2014
    67
    0
    0
    Amsterdam
    Hier in 1 x raak. We wilden nadat mijn spiraaltje eruit was 'alles even rustig op gang laten komen' maar t was dus meteen raak.

Eerste kindje, dus alles is nieuw en weet nog weinig merk ik, maar dat komt vast wel. Voel ook nog weinig, geen misselijkheid, alleen ontzettend duizelig en gevoelige borsten.

Vraagje, bij zo'n intake bij de VK, is het gebruikelijk dat je partner meegaat? of kan ik dat ook wel alleen af? Er zit geen echo bij, die hebben we pas een week of 2 later.

9. Ansji

Ansji Niet meer actief

@Imp, dat is lief van je :). Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen!

@Anna8, ook lief :) Niet te onzeker worden hoor, buikkrampen komen zeker in het begin veel voor, je darmen zijn van streek en er gebeurt nogal wat van binnen. Dus op naar een prachtige echo!

@Wondertjenr3, kaaskroketje ook heel lief van jullie, maar zo werkt het nu eenmaal in de wereld, het leven is niet altijd makkelijk. Degenen met een mmm geschiedenis die hier meeschrijven hebben het geluk zwanger te mogen zijn, al is het met een omweg en niet ongewenst kinderloos achter te blijven. En daar mogen we heel dankbaar voor zijn. En voor iedereen, snel zwanger of niet, geldt dat iedere zwangerschap spannend is en toch onzekerheden met zich meebrengt. Maar natuurlijk voornamelijk zwaar genieten is, ondanks de kwaaltjes :)

@Mamavlinder, jij hebt ook het nodige al meegemaakt voor jullie kinderwens! Ik snap dat je dan terughoudend bent om je aan te melden voor MvM. Gek is dat hè, dat je het gevoel kan hebben dat het gewoon goed zit. Knap dat je de flessen zelf weg gaat brengen. Ik heb het bij m'n vorige zwangerschap ook gedaan, en eerlijk is eerlijk, het is niet altijd fijn om die stinkflessen te vullen, maar ik ben mede dankzij de dames die voor MvM hebben geplast, moeder geworden van een prachtige dochter en nu misschien van een broertje of zusje. Dus bedankt daarvoor! Ik mag helaas niet meer, ik heb een bloedtransfusie gehad na de keizersnede, maar ik heb in ieder geval mijn bijdrage gedaan bij de vorige zwangerschap. Ik ga in ieder geval heel hard duimen voor je dat je gevoel goed zit dit keer!

En nu sprint ik maar weer eens voor de 10e keer deze ochtend naar het toilet... Moeten jullie ook zo vaak plassen?

10. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    @roosje, mijn man is de vorige keer wel meegeweest naar de intake. En ik wil nu dat hij weer mee gaat omdat de vorige zwangerschap en bevalling besproken gaan worden. Hij heeft de bevalling bewuster meegemaakt dan ik en weet er dus net iets meer details van. En ik vind het erg belangrijk dat die besproken worden.

Ze willen ook vanalles weten over jouw gezondheid en die van je partner maar ook van naaste familie.

@ansji, yep hier ook veel plassen!

11. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    @Ansji: Bedankt! Het gaat gelukkig al iets beter, alleen nog hoofdpijn...dus ik voel me weer blij :).

Al iemand een echo gehad...ik ben gewoon plaatsvervangend zenuwachtig! ;)

Owja: hier ook veel plassen, maar probeer ook veel water te drinken dus dat vind ik dan niet zo gek. ;)

@Intake: De eerste intake was mijn man erbij, maar het ging vooral over mij dus hij had niet zoveel toe te voegen, nu intake bij dezelfde verloskundige dus ze gaf al aan dat ze alle informatie nog wel had en het heel kort kon zijn. Ik vond het trouwens wel fijn dat hij erbij was hoor, het is toch een soort van betrokken zijn bij de zwangerschap.

12. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Zou toch samen gaan, vaak wordt er ook besproken welke aandoeningen in beide families liggen enz. En vooral omdat het de 1e is, is alles nog nieuw dus veel info.

13. anna8

anna8 Actief lid

2 jan 2013
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik had eerste keer ook man mee. En deze keer ook weer. Vind het wel fijn om er samen te zijn, ook al is het niet heel bijzonder, maar toch.

14. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    @plassen hierook hoor !

@intake , ik he dat nooit ehad maar de eerste echo +intake gyn (vragen lijst) is ma, er altijd bijgeweest , hij hegt nu dagje verlof gehad daarvoor ook .
    Hij gaat waarschijnlijk niet elke controle mee kunnen maar ik krikg wel elke vontrole een echipo dus ga altijd een fototje hebben voor hem
    hier is dus ook een echo en controle , maar je kan voor 10euro meer een 3d echo krijgen +2a3 fotos .
    Ben wel van plan dit 2 a 3 keer te doen , vooral met geslachtbepaling en dan voor het gezichtje mooo te hebben

15. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Mijn borsten zijn trouwens ook erg pijnlijk. Doet best pijn als ik er te lang op lig als ik op mijn buik slaap. Tepelhoven zijn ook gewoon ineens veel donkerder en stuk groter. Niet echt mooi maar ja haha. Vl was er verbaasd over dat het zo snel ging.

16. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    voor de lijst: afspraak 1e echo op 25 augustus

Wat ik laat vind... Maar we zijn tussendoor ook een week op reis en dan zijn de gynaecologen weer op vakantie etc. Pfff.

17. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Bajou oooh dat is balen !! Tis natuurlijk vakantie periode he , ik weet van den vriendin dat mijn gyn ook op conge gaat van 15 augustus tor 1september ofzo dus kga pas na 5 weken terug kunnen ipv na 4weken

18. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ja vervelend he. Volgens de agendabeheerder daar heeft een echo voor 7,5 weken geen zin, dusja. Komt net slecht uit.

19. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Bizar heb nooit een echo ghad later dan 6weken behalve nu dan ,
    maar ja niet veel aan ye doen vrees ik

20. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Bajou: Balen he dat lange wachten! Kun je niet langs een pretechobureau?

Ik zet evt aanvullingen vanmiddag/vanavond op de lijst oke? Dan weten we meteen of er kloppende hartjes op de echo waren en kan ik dat ook gelijk erin zetten ;)

Deel Deze Pagina