16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Aaaaaah mamavlinder!! Wat een heerlijk krein prulleke! Van harte gefeliciteerd met je goede echo. Heerlijk lijkt het mij ook om voor de 1e keer weer een echo te hebben. Die is toch wel het speciaalst vind ik.

@Brttany (schrijf je nickname vast en zeker verkeerd) van harte gefeliciteerd met je verjaardag en je mooie zwangerschapscadeau ;)

@elke: jij ook van harte gefeliciteerd met je mooie 1e echo! En wat geweldig dat jullie nu toch lekker zwanger zijn! Kan me goed voorstellen dat jullie ervoor kiezen om het geslacht in deze situatie juist NIET te weten.

@ansji: heel veel plezier bij je echo morgen!

@geslachtsbepaling: jaaaaaaaaa wij willen het tzt ook heel graag weten!

@VK: vandaag eindelijk de VK gebeld! Ik mag komen op: 19 augustus intake en dan wordt er een afspraak gemaakt voor de echo die waarschijnlijk die week daarop plaats zal vinden.

En nu na al dat leuke nieuws....

@prikkeldraad... Wat verdrietig en wat een onzekere tijd voor jullie nu! Ik duim en hoop enorm veel met jullie mee dat jullie bij de goede 50% zitten! Dit zal een lange lange week voor jullie worden.... :(

2. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    @Elke gefeliciteerd met je mooie echo!

@prikkeldraad, wat naar dat je nu zo in onzekerheid zit. Hopelijk komt het toch allemaal nog goed.

3. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Merlijntje 83: welkom bij de club en van harte met je zwangerschap!!

@Sax: fijn dat je nu een afspraak bij de vk hebt, dan heb je een concrete datum om naartoe te leven!

@hier: Moeders voor Moeders is net langs geweest, hier een foto van m'n test! (Ik ben wel lekker aan het spammen vandaag haha!) Aan de ene kant vind ik het jammer dat het niet zo'n knaltest is als bij sommige andere dames hier (ik word meteen een beetje onzeker...) Maar aan de andere kant weet ik dat het niets betekent. Positief is positief, en we hebben vandaag het bewijs zien zitten in m'n buik!:)

Bijgevoegde bestanden:

4. Speranza83

3 jun 2014
    16
    0
    1
    NULL
    Italie
    Hallo allemaal,
    Ik ben een aantal dagen weggeweest dus niet echt kunnen reageren.

Alle dames met een mooie echo van harte gefeliciteerd!
    Morgen is het ook mijn beurt, dan heb ik de eerste afspraak bij de gyneacoloog, om 14.00 uur. Vorige week dinsdag was ik bij de endocrinoloog voor mijn te traag werkende schildklier (wanneer je zwanger bent moet deze extra hard werken en dus erg belangrijk dat het goed in de gaten gehouden wordt) en maakte ze een echo van mijn schildklier. Toen zei ze: ''Als je het leuk vindt kunnen we ook wel kijken of we in je buik vanaf de buitenkant al wat zien, maar het is nog heel vroeg in de zwangerschap dus heel normaal als we niks zien''. Dus ze beweegt dat echoding wat over m'n onderbuik en opeens zien we het vruchtzakje (wat volgens haar al mooi groot was) en ook al een hartslag! Echt heel apart, ik had nooit verwacht zo vroeg (ik was toen 5+3) al een hartslag van de buitenkant te kunnen zien.
    Dus ben benieuwd wat we morgen bij de inwendige echo te zien krijgen :)
    Verder begint de misselijkheid wat toe te nemen (gelukkig nog niet overgegeven, dat haat ik echt), heel veel plassen en zere boobs.

@Prikkeldraad: Heel veel succes toegewenst, ik hoop echt voor je dat alles goed blijft gaan.

@Geslacht weten: Wij willen ook graag het geslacht weten, lijkt me veel makkelijker om dingen te kopen / kinderkamer in te richten.
    Ik woon in Italie en hier wordt helemaal niet geheimzinnig gedaan over het geslacht en ook niet over de naam. Iedereen in de omgeving van de zwangere weet altijd al voor de geboorte hoe het kindje gaat heten. Maken jullie ook de naam al van te voren bekend?

Vanavond is één van mijn lievelingsfilms op de tv (Grease :cool:) dus ga lekker op de bank hangen.

Fijne avond iedereen!

5. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Nee naam maken wij nooit bekend.. Pas als het geboren is :)

6. Merlijntje83

3 aug 2014
    62
    0
    0
    Den Bosch
    Wat leuk om zo contact te kunnen hebben met zwangeren die ongeveer even ver zijn :D.

Wij morgen 11 augustus voor de eerste echo, kijk er heel erg naar uit. 4 testen (inc de moeders voor moeders test) positief is natuurlijk al zeker, maar de echo maakt het net even wat tastbaarder :).

Ik ben nu druk aan het bedenken hoe ik het mijn dochtertje van 8 ga vertellen. Ze is momenteel met haar vader op vakantie en komt zondag of maandag hier voor 3 weken vakantie. Zijn er hier meer mama's met al wat oudere kinderen? En hoe heb je het hun verteld?

Wat betreft het geslacht, deze keer wil ik het wel weten. Met mijn dochtertje wist ik het niet, en ondanks dat dan de verrassing groot is, vind ik het toch fijner om ons wat gerichter te kunnen voorbereiden (met namen, kamertje etc).

7. Elke12345

Elke12345 Niet meer actief

#1087 Elke12345, 4 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2014
    Bedankt allemaal voor jullie leuke en lieve berichtjes, ik vind het ook super om dit te delen met vrouwen die allemaal in ongeveer hetzelfde schuitje zitten, echt fijn!

Ansji en Speranza succes morgen, hopelijk blijven de goede berichten binnenstromen en gaat deze club alle statistieken verslaan!
    Ik heb de echo inmiddels als profielfotootje gezet, krijg hem hier niet toegevoegd. Ik vond het zo machtig mooi om te zien, en dan te bedenken dat het pas 14mm is!

Mamavlinder had jij een inwendige of uitwendige echo? Bij mij kon het wel gemeten worden, misschien andere apparatuur?! Ach als alles goed is is het goed, en je geen zorgen maken om die MvM test hoor! Het is helemaal goed, dus ga lekker genieten!

8. pippeke

pippeke Niet meer actief

Prikkeldraad wat vreselijk die onzekerheid!!

Goede echo dames gefeliciteerd!

En diegene die morgen moeten succes!!

Hier minder klachtjes dan vorige week. Schrik er wel van zo af en toe. Maar vanmiddag toch ineens misselijk en nu toch wel moe aan het worden. Daar hou ik dan maar aan vast.
    Wij willen niet weten wat jet word. Net als elke al zegt. Het is zo'n wonder dat wij dit mee mogen maken! Laat het maar een verassing wezen. Ook al ben ik rete nieuwsgierig natuurlijk! Het lijkt me een magisch moment om het te weten te komen met de bevalling!
    Bovendien ben ik altijd tegendraads. Bijna iedereen weet het tegenwoordig. Dan ga ik tegen de hype in door het niet te willen weten.

9. bregt

bregt Actief lid

27 sep 2006
    399
    0
    16
    Waaah:$ enkele dagen niet kunnen meelezen, gelijk 50+ aan pagina's volgekletst! Jeetje zeg, hihi
    Voor de nieuwe zwangere meiden, gefeliciteerd! Gezellig!

Hier gaat het goed, wel wat misselijk tot aan het begin van de avond en 's avonds knapt het redelijk op.
    Maar het bepaald wel het tempo en ritme voor de gehele dag :( blegh.

Hier weet verder nog niemand dat we zwanger zijn, ik zie er wel erg naar uit om het onze dochter te vertellen, nog 5 weekjes wachten...
    Ook al prachtige echo's gezien, wauw! Ik kan niet wachten tot onze echo, deze duurt alleen nog een dikke 3 weken. 26 augustus mogen we voor een intake en echo langskomen!

10. Merlijntje83

3 aug 2014
    62
    0
    0
    Den Bosch
    Oh, misselijk...hier 24 uur per dag >.<. Al van alles geprobeerd. Kreeg van het weekend de tip om SeaBands (armbandjes) te proberen, en die lijken de ergste misselijkheid wel weg te nemen. Volgens mijn man zit dat gewoon tussen mijn oren, maar als het helpt is hij allang blij haha.

Hoe gaat het bij jullie met eten en drinken? Ik merk dat echt alles anders smaakt, en het is nu een grote speurtocht naar wat ik wel lekker vind. Drinken is nog het lastigste, heb nog niets gevonden wat mij enigszins blij maakt. Eten gaat gelukkig wel iets beter.

11. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik lees vooral graag mee... Heel raar, maar één van die dingen die ik heb als ik zwanger ben: ik word stil. Gewoon een beetje in mezelf gekeerd.

Iemand die dit herkent?

12. pippeke

pippeke Niet meer actief

Kan je ook wennen aan het hoge hcg gehalte? Omdat de misselijkheid minder word hier. Normaal heb ik ook nooit zo last van bijwerkingen ( van pregnyl bijvoorbeeld)

13. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    @Pippeke, ik denk dat je daar wel aan kunt wennen idd ...

Hier nog steeds niet misselijk , ja wel geweest , maar dat is in 2 weken op 1 hand te tellen .... Ach misschien behoor ik wel tot de vrouwen die niet zo misselijk worden ;)

14. Ansji

Ansji Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

@Misselijk, dat was ik bij de vorige zwangerschap niet en nu ook niet! Vervelende bijkomstigheid is dat ik dus alles kan eten en ook de hele dag trek heb in van alles en nog wat :p smaak is wel wat veranderd, ik lust nog meer...:$

@hcg, ik denk ook dat je daar aan went. Dat is vast ook de reden waarom de zwangerschapssymptomen zo wisselen. Ik word daar erg onzeker van, en zo te lezen jullie allemaal wel.

15. pippeke

pippeke Niet meer actief

echt?? Denken jullie dat echt??
    Ik ben hier weer erg nerveus en gek aan het worden voor de tweede echo volgende week. Stiekem denk ik zelf ook wel dat je aan het hcg went maar oh wat is dit weer killing!
    Gisteren helemaal niet omgevallen van vermoeidheid ook. Terwijl ik wel als een os geslapen heb. Tieten groeien niet maar wel strak gespannen en de randen doen zeer! Vorige week maar 1 x over gegeven maar wel veel bijna momenten. Misschien weet ik er beter mee om te gaan dat ik daardoor minder misselijk ben natuurlijk..
    Pfff heb gewoon even iemand nodig die zegt dat ik normaal moet doen....

16. pippeke

pippeke Niet meer actief

oh sorry voor mn gezeur!
    Lig nog in bed en ben weer mn koekje aan het eten omdat ik me raar ging voelen...
    Intussen ook verder geneust op het forum en een hoop info gevonden over het afnemen van kwaaltjes (en dat het gewoon goed zat)

17. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Het eten en drinken....gaat best goed eigenlijk, al heb ik soms ontzettende honger, eet dan een paar happen en ben dan weer misselijk.
    Verder probeer ik zoveel mogelijk kleine porties te eten op een dag en dat gaat meestal wel goed.
    Vorige zwangerschap heb ik me scheelgegeten aan bokkepootjes hahaha.

Ook wij willen graag weten wat het wordt!
    Als we volgende week sinsdag een goede echo hebben gehad ga ik er 1 plannen in Lommel, bij echo baby, daar hebben wij vorige x ook met 13 weken een echo gehad.
    Toen wisten we dat we een jongetje kregen ;)

Nu maakt het ons niets meer uit, een jongetje zo leuk zijn voor Reaven en makkelijk omdat ik nog zooooveel leuke kleertjes over heb, maar een meisje lijkt me ook zo speciaal en we hebben zooooo'n gave naam :)

18. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

@speranza: jij ook succes bij de gynaecoloog vandaag! En wat bijzonder dat er al zó vroeg, via een uitwendige echo nota bene, een kloppend hartje te zien was, wauw!! Oh en de naam maken wij ook écht niet bekend van tevoren (misschien niet eens het geslacht). Maar ik weet dat dat in veel landen inderdaad heel gebruikelijk is om wel te doen.

@merlijntje: ik heb geen tips voor je hoe je het je dochter van 8 kunt vertellen, die van mij is namelijk pas 2 en dan communiceer je op een heel andere manier! Qua eten en drinken heb ik ook bepaalde dingen die ik momenteel moeilijk weg krijg (vooral zwaar eten) of waar ik juist gek op ben. Zo is het enige wat ik nu 's ochtends kan drinken ijsthee zonder prik, of thee!

@Elke: ook een mooie echofoto van jou zeg!! En mijn echo is inwendig gedaan (dacht dat ze dat bij ongeveer 7 weken altijd deden?) Ach, misschien kan de gyn volgende week al wat meer zien! ;)

@Bajou: dat in mezelf keren als ik zwanger ben heb ik alleen gehad hélemaal aan het einde, toen ik bijna ging bevallen. Daarvóór heb ik juist ontzettend veel behoefte om van alles te delen met mensen.

@pippeke: doe normaal! ;) Haha nee ik herken precies wat je beschrijft hoor! Als ik een keer minder misselijk of minder moe ben vind ik het ook meteen verdacht. Net zoals die zwangerschapstest van MvM gisteren, die niet echt 'knalde'. Dat kan me zó onzeker maken! Eigenlijk zou je gewoon elke dag even een seintje uit je buik willen krijgen, zo'n mini-duimpje dat wordt opgestoken ofzo hihi!

Ansji en speranza, nogmaals succes vandaag!!

19. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    &#9829; 16-31 Maart mama`s 2015 &#9829;

16-03:
    Kim1988, 26 jaar, 3e kindje, ZH, BV

17-03:
    Wnsdg, 29 jaar, 2e kindje, ZH, BV

18-03:
    &#9829; Pippeke, 31 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    Little feet, ?? jaar, 4e kindje
    &#9829;Lizz1981, 32 jaar, 1e kindje, ZH
    &#9829;Elke12345, 29 jaar, 1e kindje, ZH, BV

19-03:
    Muisje89,24 jaar, 1e kindje, ZH, FV
    &#9829;Truelove, 27 jaar, 3e kindje, ZH
    &#9829;Wondertjenr3, 26 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    Derde, 33 jaar, 3e kindje, BV
    &#9829;Kaaskroketje, 23 jaar, 4e kindje, ZH, BV
    &#9829;Kelly1609, 26 jaar, 2e kindje, ZH, FV

20-03:
    SteffieD, 26 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    Sax, 29 jaar, 2e kindje, ZH
    Anna8, 28 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    Maris87, 27 jaar, 2e kindje, Thuis
    LaVitaBella, 33 jaar, 2e kindje, Thuis, BV

21-03:
    Laura1986, 28 jaar, 2e kindje, Thuis, BV

22-03:
    &#9829;Mamavlinder, 34 jaar, 2e kindje, ZH, BV

23-03:
    Zally, 33 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    Bregt, 32 jaar, 2e kindje, ZH
    &#9829;Anneke86, 28 jaar, 1e kindje, ZH
    Merlijntje83, ?? jaar, 2e kindje

24-03:
    Imp, 30 jaar, 2e kindje, BV
    Roosjedoosje, 30 jaar, 1e kindje
    Kim008, 26 jaar, 1e kindje

25-03:
    Kakoe, 27 jaar, 2e kindje, ZH

26-03:
    Charmedknorrie, 32 jaar, 3e kindje, Thuis, BV
    Bajou, 28 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    Drieka, ?? jaar, 1e kindje
    Prikkeldraad, 34 jaar, 1e kindje, ZH, BV

27-03:
    &#9829;Cicey, 34 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling!), ZH, BV
    LoveShineALight, 25 jr, 1e kindje
    Mysa, 30 jaar, 1e kindje
    Gigi86, ?? jaar, 1e kindje

28-03:
    Speranza83, 30 jaar, 1e kindje, Zh, BV
    Ansji, 36 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    Brrtdnny, 26 jaar, 1e kindje, ZH, BV

29-03:

30-03:
    Sterretje2013, 32 jaar, 2e kindje, ZH, FV

31-03:
    Sizow, 27 jaar, 1e kindje
    Lizanne84, 30 jaar, 2e kindje, ZH, BV

&#2960; Vlindermama's &#2960;
    Heel veel sterkte...
    &#9733;Victoire
    &#9733;Innas

0 meisjes, 0 jongens, 5 verrassingen/geheim

Afspraken

05-08: Speranza83, 1e echo gyn
    05-08: Ansji, 1e echo fert. kliniek
    06-08: Laura1986, intake
    06-08: Mysa, 1e echo
    07-08: Maris87, 1e echo
    07-08: Cicey, 2e echo fert. kliniek
    07-08: Lizz1981, 1e echo + intake
    08-08: Truelove, 1e echo gyn
    11-08: Muisje89, 1e echo + intake
    11-08: Anna8, intake
    11-08: SteffieD, 1e echo
    11-08: Mamavlinder, 2e echo
    11-08: Prikkeldraad, 2e echo
    11-08: Merlijntje83, 1e echo
    12-08: LaVitaBella, 1e echo
    12-08: Pippeke 2e echo (vk) + intake
    12-08: Kim008, 1e echo gyn
    13-08: Zally, intake
    14-08: Kakoe, intake
    14-08: Imp, 1e echo + intake
    15-08: Roosjedoosje, intake
    16-08: Drieka, 1e echo
    18-08: Brrtdnny, 1e echo
    19-08: Cicey, intake
    19-08: Innas, 1e echo
    19-08: Sax, intake
    20-08: Mamavlinder, intake
    20-08: Charmedknorrie, intake
    20-08: Ansji, intake
    21-08: Sterretje2013, 1e echo
    21-08: Laura1986, 1e echo
    21-08: Innas, intake vk
    21-08: Wondertjenr3 2e echo + intake 20:00
    25-08: Bajou, 1e echo
    26-08: Kelly1609, 2e echo
    26-08: Kakoe, 1e echo
    26-08: Bregt, intake en 1e echo
    29-08: Charmedknorrie, 1e echo 15:00
    02-09: Derde, 1e echo
    03-09: Mamavlinder, 1e echo
    04-09: Kaaskroketje, 2e echo + nekplooimeting 17:00

&#9829; = kloppend hartje op echo!

Wil je ook op de lijst of heb je aanvullingen? Laat het mij ( wondertjenr3 ) even weten, zet het aub in een kleur in je bericht, dan zet ik je/het erop :)

20. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Tuurlijk zit het goed..
    Nog bedankt voor de felicitaties .. Wij gaan zo op vakantie.. En als we terug komen de echo!!
    Gister van mijn oma een zilveren rammelaar gekregen die zij voor haar kinderen heeft gekocht.. Heel speciaal dus!
    Heb nog 1 omaatje en is wonder dat ze er nog is!

Tot over ander halve week!!

Deel Deze Pagina