16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansji

Ansji Niet meer actief

Jeetje Zally, sterkte!

2. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Zally sterkte!!!

3. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    #1343 Lizanne84, 8 aug 2014
    Laatst bewerkt: 8 aug 2014
    ok ML heeft dan toch eindelijk een afspraak gemaakt bij de gyn.
    De bedoeling was op 11 weken voor een 1ste echo te gaan maar blijkbaar wil de gyn me al op 8-9 weken zien...?
    Dus 19 augustus om 15u30 heb ik een eerste afspraak: spannend!

4. Merlijntje83

3 aug 2014
    62
    0
    0
    Den Bosch
    oeh Zally sterkte!

En alle meiden die vandaag een echo hebben gehad, gefeliciteerd :D

5. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Jemig Zally...heftig! Heel veel succes!

6. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Spannend Lizanne! :)

7. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    True love: mooie echo!!!
    Zally: veel sterkte!

Fijn weekend iedereen! Dat het maar snel maandag is 😉

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Meiden misschien een leuke tip voor jullie..
    Ik heb hem namelijk al en hij is erg leuk!
    Het negenmaandenboek van Pauline oud.. Hierin kan je alles bijhouden van je zwangerschap

9. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Ik zit mezelf een beetje gek te maken hier...bepaalde topics moet je gewoon niet lezen wanneer je zwanger bent.
    Ik wil helemaal niet weten wat er allemaal wel niet mis kan gaan tijdens bevallingen.. :( En toch doorlezen he! Domme doos dat ik ben.

Verder hier...moe ineens en misselijk...het avondeten ging er gelukkig in 3 etappes nog wel in maar denk erover na om voortaan maar smiddags warm te eten.

Goede tip truelove! Bij de vorige heb ik het 9maandendagboek ook ingevuld. Nu weet ik het nog niet, ik vergat het vaak bij te houden waardoor ik ineens veel in moest vullen. ;)

@Zally: nog nieuws?

@Lizanne: dat is snel ineens! spannend hoor!

@Inwendige echo: ja het is mijn hobby niet maar dat is niet omdat het pijnlijk is ofzo, het is meer omdat ik het nogal raar vond. ;) Maar wel tegen mezelf gezegd: als ik dit al niet kan dan wordt de bevalling helemaal niks. ;)

10. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Truelove en kelly, helemaal top die goede echo's!
    Blij voor jullie.

Ik heb ook hartige trek... Kaas en olijven en pikante dingen.

Humeur is ook erg aanwezig, haha.
    Heb vandaag 9u moeten werken en dit viel me zwaar zeg... Voelde me echt op sommige momenten een beetje wanhopig van moeite.

Heb dinsdag afspraak bij chiropractor voor mijn been-pijn... Hoop dat hij wat kan doen want dit kan ik niet blijvend verdragen, word er gek van! Voel het zelfs tijdens mn slaap. Draaien en keren dus...

Mooi dagboek zeg... Ik hou ook van zulke dingen maar heb niet de discipline om er in te blijven schrijven... Haha.

11. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Jeetje meiden, ik kan het zo slecht bijhouden hier! Ik lees wel veel mee, maar als ik dan toe ben aan reageren, ben ik alweer vergeten wie wat ook alweer zei.... Paar dingen die me bij zijn gebleven:

@Zally: veel sterkte meid! Enorm rottig om zo misselijk te zijn....
    @Echo dames: super gefeliciteerd met jullie mooie en vroege echo's! Ben er enorm jaloers op, ik ga de mijne pas met 10 a 12 weken krijgen!!!

@ even over mezelf:
    Na 3 dagen bruin bloedverlies.... wel weinig.. maar het is toch NIET fijn om dat te hebben. Het haalt het zorgeloze er wel vanaf... GELUKKIG vandaag (nog?) helemaal niets!!!!!!! Als het zo blijft, wacht ik gewoon mijn afspraak van 19 augustus af, maar als het dit weekend toch weer bruin verlies wordt, dan bel ik maandag en ga ik vragen om een vroege echo. Want ik merk toch dat ik er onrustig van ben. Gelukkig steunt ML me heel goed en ook mijn (schoon)ouders leven mee!

Hoe is het met de andere dames die bruinverlies hadden?

12. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Kloppende hartjes: Jippieeeee! Proficiat!:D
    @Zally: Oh jeetje, sterkte!!:(
    @Inwendige echo: Totaal geen moeite mee? Doet toch helemaal geen pijn ofzo?:) Vond het wel altijd minder als ze naar mijn eierstokken gingen kijken (cystes gehad).
    @Tip: Voor degene wat steeds vergeten wat iemand gezegd heeft en toch erop wilt reageren. Typ eerst in kladblok, zo kun je alles rustig af gaan ;) En vergeet je niets. Daarna kopiëren en klaar. Ik had nl hetzelfde probleem haha.:)

13. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Roosjedoosje, wat naar die onzekerheid, goed dat je gebeld hebt en fijn dat je morgen terecht kan! Ik duim voor je!

@kakoe: die duizeligheid heb ik ook soms, ik heb sowieso meestal een vrij lage bloeddruk. Dus toen het laatst zulk heet weer was moest ik echt goed opletten als ik opstond. Bij mij helpt voldoende zout eten goed!

@Zally hoe gaat het nu met je?

@zwangerschapdagboek: het negen maanden boek van Pauline Oud is inderdaad leuk, ik heb m ingevuld toen ik zwanger was van m'n dochter. Nu wacht ik in elk geval tot na de uitslag van de combinatietest met het kopen van een nieuw boek. Toen ik mijn MA kreeg was ik namelijk ook al enthousiast in een boek aan het schrijven en daar kon ik toen dus weer mee ophouden. Heel pijnlijk!!

@Sax: Hopelijk krijg je geen nieuw bloedverlies meer!

@hier: Ik wil iedereen nog bedanken voor de lieve berichtjes naar aanleiding van mijn sippe post van gisteren. Dat heeft me echt goed gedaan!! Vandaag ging het gelukkig een heel stuk beter. Ik begin nu af en toe een beetje een zeurend, trekkerig gevoel in m'n onderbuik te krijgen, wat ik me nog vaag herinner van m'n eerste zwangerschap. Dus ik hoop dat het inderdaad een goed teken is en dat het betekent dat de boel aanhet groeien is!

14. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik ben er ook nog niet mee begonnen maar denk dat ik dat na de volgende echo wel doe :)

15. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    @wondertjenr3: wat een superpraktische handige tip :) Thanks! Dat ik daar zelf nou niet op kwam haahaha

@9maandenboek: Super leuk, maar ga ik niet doen. heb wel een geboorteboek en dat vond ik al zo veel werk om bij te houden en wil ik bij de 2e ook natuurlijk weer doen! Wel zo eerlijk!

16. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Sax: Haha graag gedaan. Had het laatst maar bedacht toen ik dus ook steeds tegen dat probleem aanliep..

@9maandenboek: Ik begin daar altijd heel enthousiast aan maar vervolgens vul ik het niet meer in... dus denk niet dat ik het nog doe.

17. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Dat negenmaandagdagboek is heel leuk maar heb ik bij de 1e niet gehad dus nu ook niet ;) wil misschien deze keer wel een kraambezoek boek .

Pff vanmiddag weer wat bruin maar heel weinig. Denk nu wel te weten waar het vandaag komt. Ik moet namelijk naar de wc maar dit lukt niet. Ik pers niet maar wacht gewoon tot het komt om nog meer ellende te besparen. Het niet kunnen zorgt ook voor flinke buikpijn. Dus hopelijk "mag" ik snel en ben ik daarna ook van het bruine bloed af.

18. Merlijntje83

3 aug 2014
    62
    0
    0
    Den Bosch
    @wondertjenr3 Wat een gouden tip! Ik wil ook steeds van alles reageren maar weet dan niet meer wat voor wie en dan geef ik het maar op haha.

@sax Hoop dat het daarbij blijft en dat je geen nieuw bloedverlies meer hebt *fingers crossed*

@Inwendige echo: kijk er niet echt tegenop maar vind het wel spannend. Met mijn dochtertje kreeg ik de eerste echo met 11 weken geloof ik en die was gewoon uitwendig. We gaan het maandag wel zien :).

@9maandenboek: Ik heb bij mijn dochtertje een poging gedaan maar dat liep op niets uit. Inmiddels ben ik een stuk creatiever en ben ik begonnen met het maken van mijn eigen digitale (op project life gebaseerde) zwangerschapsboek. Op die manier kan ik er precies in stoppen wat ik wil en is het veel persoonlijker. Ik hou in mijn agenda (filofax) bij in steekwoorden wat er die week gebeurt is zodat ik dat in het boek over kan nemen.

Ik heb enige tijd geleden een draagdoek besteld en hij is zojuist eindelijk binnen gekomen! Hij is zoooooo mooi! Ik zou graag mijn 'fluffymail' in de draagdoeken FB groep posten, maar ja, dat gaat nog niet. Dus nog maar even een paar weken op mijn handen zitten. Ondertussen vast oefenen met knopen op een van mijn dochters knuffels. Het is al weer even geleden dat ik met een draagdoek rondliep haha. Zijn er hier meer die met een draagdoek gaan/willen dragen?

19. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Merlijntje: Ik wil me heel graag verdiepen in een draagdoek/zak.
    Heb er wel gehad maar nog geen fijne gevonden.
    Wil zo min mogelijk knopen, maar het moet wel ergonomisch zijn voor de kleine en mij/papa.
    Heb jij tips?

@Kraambezoekboek: Heb ik bij de 2e gehad, super leuk! Echte aanrader!! Ga m tegen die tijd ook weer halen.

@Mezelf: Ahhhh krijg weer puistjes/bobbeltjes op mijn voorhoofd. Van die rode. Had ik bij mijn dochter ook. Vreselijk haha

20. Merlijntje83

3 aug 2014
    62
    0
    0
    Den Bosch
    @wondertjenr3 Ik ben zeker geen expert, maar als je niet volledig doek wil gaan dan kun je wellicht eens kijken naar een Tula of een Mei Tai. Volgens mij heb je die met knopen of met gespen (klik dingen etc). Ik heb ze zelf nooit geprobeerd, maar ze komen regelmatig voorbij op de draaggroepen op FB. :)

Deel Deze Pagina