16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Een ander vraagje: willen jullie een nekplooimeting laten doen? Waarom wel waarom niet?

Wij hebben dit nooit gedaan en doen dit dus ook deze keer niet..
    Bij ons is het welkom met of zonder down..

2. pippeke

pippeke Niet meer actief

Ik vind dat zo moeilijk, die keus voor nekplooimeting.
    Als het goed is ga je met een gerust hart verder. Anders niet maar ben je voorbereid. Maar van de andere kant wil ik dit soort dingen helemaal niet weten. Maar als ik het niet laat doen zal ik al die tijd daar misschien spijt van hebben. Vind het moeilijk hoor! Maar denk dat we het wel doen.

3. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Ik ben weer terug na 2 weken spanje. Zijn n dag eerder trg gekomen. Ik werd met de dag misselijker. Vooral rond etenstijd. De hele dag ook gewoon periodes. Vandaag is het echt t toppunt
    Mijn buik is savonds echt goed zichtbaar. Kan niet wachten tot dinsdag dan hebben we de 2e echo.

Ik ben zelfstandug ondernemer/gastouder. Ik heb een uwv zelfstanduge ziekteuitkering. Betaal er ook maandelijks 150€ voor maar ben wel verzekerd voor ziekte of ongeval en zwangerschap. Dus ik krijg 16 weken betaald. Anders heb je als ondernemer nergens recht op. Tenzij je onder bijstand zit (man/partner) dan krijg je dat aangevuld maar anders heb je dus nergens recht op. Reden dus ook voor dit soort verzekeringen

Mijn ouders oma en broertje weten het en so en sz met gezin ook. Ze waren ook in spanje en toen ik de eerste dag 3 x nee zei tegen een wijntje hadden ze het al geraden

4. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Ik heb bij beide een nelplooimeting gehad ondanks mijn jonge leeftijd. Ik ben hartpatient en onder controle bij de gyn. Ik heb er voor gekozen om het te willen weten voor eventueel verder onderzoek.. Hele uitgebreidev20 w echo ook altijd gehad met kinderarts erbij. Godszijdank zijn beide kinderen helemaal gezond en geen hartafwijking.
    Kwam een hoge uitslag uit met kans van 1 op 5000 ofzo dys zat ook altijd wel goed. Syndroom van diwn vind ik ook geen reden tot afbreken maar er is zoveel meer waar ik dan bij denk ik wil wel dat mijn kinderen een kevdnswaardug bestaan kunndn lijden. Geen kasplantjes als jullie begrijpen wat ik bedoel.

5. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Sorry voor mijn fouten is via iphone. Mijn nagels zijn een beetje lang gegroeid in de vakantie haha
    Bedoelde levenswaardig natuurlijk

6. Mariskaatje

23 jul 2014
    34
    0
    0
    Verpleegkundige
    Limburg
    Hallo Dames!

Na welgeteld 145 blz gelezen te hebben neem ik de poging om me bij jullie gezellige clubje aan te melden!

Ik ben nu 7+6 wkn zwanger van ons 1e kindje, ga aankomende donderdag voor het eerst naar de vk.. ( eindelijk na 3,5 wk wachten!!) maar we hebben wel al een kloppend hartje gezien. Ik werk in het zkh en heb afgelopen week een echo gehad op de poli.. :)

Volgens mijn eigen berekening ben ik 23-03 uitgeteld, nog even afwachten wat de vk donderdag zegt!

We zijn het langzamerhand rustig aan het vertellen aan de mensen in onze omgeving, we hebben een heftig jaar achter de rug en de mensen die ons gesteund hebben in ons verdriet, mogen nu ook delen in ons geluk..

Wat klachten betreft.. Ik was 25kg afgevallen en er was dus nog maar weinig over van mijn decolleté, die is nu weer terug!! Met vlagen wat weeïg, bij te snel opstaan duizelig en afgelopen week 2 dgn last gehad van hoofdpijn.. Verder ben ik nogal humeurig en huilerig!

Oja, ik doe ook mee aan MvM!!

7. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Welkom Mariska en welkom thuis Kim!

8. Mariskaatje

23 jul 2014
    34
    0
    0
    Verpleegkundige
    Limburg
    Oja, voor het lijstje..

Ik ben 31, wil BV gaan geven en in het zkh bevallen.. Misschien is het beter voor mezelf om het geslacht niet te weten.. ;)

9. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    @Mariskaatje: gezellig dat je mee komt praten!! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! 1e kindje voor jullie?

@nekplooimeting: bij onze zoon hebben we die NIET gedaan. Dat gaan we nu weer niet doen. Als het kindje bijvoorbeeld Down zou hebben, gaat dat wel erg zwaar worden. Er zijn ook zo veel verschillende gradaties van... De reden waarom wij geen nekplooimeting doen is eigenlijk omdat je er ook enorm zenuwachtig en gespannen van kan raken. Als het een verhoogd risico zou hebben, kan het kindje ook nog 'gezond' ter wereld komen. Ik ben nog vrij jong (29 jaar). Weet dat dat in principe ook niets zegt............... PFF tjongejonge, terwijl ik dit typ ga ik toch ineens weer twijfelen! Vanavond toch nog maar even tegen ML aan spuien ..

Wel kiezen we sowieso voor de 20 weken echo.

10. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Welkom Mariskaatje!

Welkom terug Kim!

@Nekplooimeting: Hier niet, ik zou een abortus toch niet kunnen...

11. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Kim welkom terug van vakantie! Balen dat je zo'n toenemende last van misselijkheid hebt.

@Mariskaatje van harte welkom en gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat je al een hartje hebt zien kloppen!

@nekplooimeting: wij hebben toen ik zwanger was van onze dochter wel de combinatietest gedaan en waren er toen heel blij mee dat we het gedaan hadden, maar er kwam dan ook een heel gunstige (zeeeeeer lage) kans op afwijkingen uit. En onze dochter is inderdaad kerngezond. Ik weet niet hoe ik me zou voelen bij een verhoogde kans. Wel zijn wij het erover eens dat we, als ik zwanger blijk te zijn van een gehandicapt kindje (ook als het down heeft), de zwangerschap zouden afbreken, hoe moeilijk dat ook zou zijn. Nu twijfelen we erover om de NIPT test te laten doen, maar we weten daar niet genoeg vanaf om te kunnen beslissen. Dus morgen gaan we dit onderwerp maar eens bij de gyn aansnijden. Zijn er onder jullie dames die kunnen uitleggen wat nu precies het voordeel van de NIPT is ten opzichte van de combinatietest?

12. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Welkom mariskaatje!

Hier geen combi test. We zijn beide nog jong en in de familie komt geen down voor. Dat wil natuurlijk niks zeggen maar het is voor ons genoeg om de kansberekening niet te doen.

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    In België krijg je standaard een nekplooimeting... Dus doen we maar. Ik weet niet wat ik zou doen met een slecht resultaat...

14. Mysa

Mysa Lid

18 mei 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    NIPT is toch een vervanging voor de vruchtwaterpunctie..?
    Dus als uit de combinatietest blijkt dat je verhoogd risico hebt, dan zou je vroeger een vwp doen, en nu kun je dus kiezen voor een NIPT test.. Dat gaan via bloed en heeft geen risico's zoals een vwp wel een bepaald percentage kans geeft op een miskraam..

15. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    #1455 Prikkeldraad, 10 aug 2014
    Laatst bewerkt: 10 aug 2014
    In Nederland doen ze NIPT alleen nog als proef, als uit de combinatietest blijkt dat je een verhoogde kans hebt (groter dan 1 op 200, uit mijn hoofd) op een van de chromosoomafwijkingen. In België is het -zo begreep ik van mijn gyn- wel standaard.
    Mocht er uit de NIPT ook komen dat de kans aanzienlijk is, dan raden ze alsnog een vwp of vlokkentest aan. Voordeel is idd wel dat het een bloedtest is, die geen extra kans op miskraam geeft.

De combitest moeten we zelf betalen, vertelde de gyn. Ook wij zouden iig overwegen om de zwangerschap af te breken als het kind bepaalde afwijkingen zou hebben, dus dan is het de test ook wel waard. Als we (bijvoorbeeld uit geloofsovertuiging) niets zouden doen met de uitslag, zou ik het niet gedaan hebben.

Moeilijk om te vertellen hoor, want ik wil niemand voor het hoofd stoten.

16. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ieder mag toch zijn eigen beslissing maken Prikkeldraad. Het is inderdaad een gevoelig onderwerp, want sommige mensen zijn heel fel in hun mening tegen abortus bijvoorbeeld (vaak ook wegens geloofsovertuiging). Ik respecteer in ieder geval een ieder zijn keuze!

17. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Ja, dat ben ik met je eens, maar inderdaad: het ligt zo gevoelig! En het zou best kunnen dat er lieve dames in deze groep zijn die heel erg tegen abortus zijn. En ik kan me ook nog voortellen dat iemand die na heel veel moeite eindelijk zwanger is, het onbegrijpelijk zou vinden dat we de overweging zouden maken om een zwangerschap af te breken.
    En weet je: ik zou dat heel goed snappen!
    Ik ben blij dat ik de keuzemogelijkheid heb en gun anderen dat ook, maar als er meiden zijn in de groep die daar moeite mee hebben, dan vind ik het ook belangrijk dat ze dat aangeven, want daar wil ik met alle liefde rekening mee houden!

18. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Daar gaat heel men tekst zucht

prikkeldraad , ik begrijp kou perfect kindje met down en of afwijking bre, gt soms zoveel zorg en problemen mee en niet iedereen kan of wil dit ,
    ik be radicaal tgen abortus maar een afbrekinh omwille van afwijking of ziekte vind ik weer wat anders . Het is idd een gevoelig onderwerp maar ieder zijn keuze daarin .

ik krijg ook de nekplooimeting standaard maar ik ga de zwangerschap 99%niet afbreken bij afwijking denk nit dat ik dit kan .
    We zien wel ik ga ervan ut dat het kindje gezond is , na 3gezonde kids , geen down in de familie en mijn 23jaar is de kans volgenq de gyn ook echt miniem .

19. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Wij laten de combinatietest ook doen en ik vind het ook moeilijk om te zeggen (ivm kwetsen bij anderen maar so be it, sorry) maar bij evt afwijkingen laten wij ook de zwangerschap afbreken.
    De oudste is nl al een enorm zorgenkind en we zouden het niet kunnen opbrengen om bewust nog een zorgenkindje te hebben...
    Daarbij zou onze zoon dan compleet 'vergeten' worden.
    Nee, dat kunnen we echt niet aan.

Schaam me er eigenlijk ook niet voor. Iedereen zo zijn eigen mening en keuzes.
    Het is ook niet dat je zoiets zomaar doet, pff moet er niet aan denken!

Ben overigens ook fel tegen abortus maar wat kaaskroketje al zegt, afbreken wegens ziekte of erge afwijking vind ik wat anders..
    Een kind heeft ook recht op ouders wat hem/haar 100% kunnen verzorgen en ondersteunen.

20. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Mijn vk zei trouwens dat de NIPT nadelige resultaten liet zien als je m doet zonder verhoogd risico..
    Hij zou alleen betrouwbaar zijn als je een verhoogd risico had bij de combinatietest.
    Maar lees hier nergens iets over terug overigens

Deel Deze Pagina