16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    #1461 kaaskroketje, 10 aug 2014
    Laatst bewerkt: 10 aug 2014
    Wondertje , moet je je niet voor schamen toch , sommige mensen weten niet eens wt een zorgekindje is . Ik wel maar ik moet zeggen dat ik uber stress bestendig ben . Ik heb het net aan manlief gevraagd en hij zegt dat als het ernstig is hij wel zou willen afbreken . Bij down in combi mt zware hrtafwijking bijvoorbeeld . We zien wel wat de combitest zegt voor vervolging . Ik ga zoiezo niet af op een slecht combitest maar dan eerder na vwp of nipt .

2. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben tot nu toe geen nekplooimeting laten doen. Maar nu wil ik dat vanwege mn leeftijd wel laten doen. Ben nog geen 36 hoor, maar wel al 33. Wij weten wel zeker dat als het een kindje met down zou zijn we het niet weg laten halen. Waarom we dan toch voor de nekplooimeting gaan? Omdat we ons zo wel beter kunnen voorbereiden op de komst van het kindje mocht het down hebben. Als je er pas achter komt na de bevalling lijkt me dat erg moeilijk in het begin en een kleintje is al zo pittig de eerste tijd.
    Ik ben inderdaad een van de mensen die niet kan begrijpen dat je een kindje alleen om down zou laten aborteren (zeker als er medisch niets anders aan de hand is), maar ik veroordeel niemand daarin. Iedereen zijn keuze, ondanks dat het onze keuze dus niet zal zijn. Ik heb hier op zp een verhaal gelezen van een stel wat een kindje met down heeft. Ondanks dat het geen erfelijke vorm zou zijn hebben ze inmiddels een tweede en derde zwangerschap moeten laten afbreken, omdat beide kindjes toch weer down hadden. Kijkt me erg moeilijk om voor die keuze te staan, maar kan me ook heel goed voorstellen dat een kindje met down in een gezin al zwaar is en dat ze dat niet nog een keer willen meemaken.
    Hebben jullie trouwens het nieuwe programma met Barry atsma gezien van de week over drie meiden met down?

Nog even duidelijk, dit is mijn mening en ik veroordeel dus niemand die het er wel voor laten afbreken.

Meiden met een echo morgen veel succes!

3. Ansji

Ansji Niet meer actief

#1463 Ansji, 10 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2014
    Welkom mariskaatje!

@Nekplooimeting, wij doen dat deze keer wel. Ik ben dan ook al 36, dus verhoogt risico. Mocht de uitslag slecht zijn, dan laten we ons eerst goed informeren over de mogelijkheden en risico's voor het kindje. Ik weet wat mijn verstand nu zegt, maar vind dit een zeer moeilijk onderwerp! Heb het bij de eerste niet gedaan, soort van kop in het zand tactiek...

@Wondertje, dat van die nipt klopt, alleen doen als er echt een verhoogd risico is volgens de nekplooimeting. Die info heb ik ook gekregen van de vk.

4. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ik zou ook absoluut geen keuze maken na de combinatietest hoor, zou ook pas een keuze maken na verder onderzoek.
    En indd kaaskroketje, denk dat veel mensen niet weten hoe moeilijk het is om een zorgenkindje te hebben.

Laten we hopen dat we allemaal gezonde, maar vooral gelukkige ;) kindjes mogen krijgen in maart!!!

5. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Mariskaatje: Welkom

Ik werk morgenvroeg de lijst weer bij ;)

6. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Dat hoop ikmet je mee ! Ik gun iedereen een geweldig mooi lief en gezond ukje in maart !!

Dames ik heb iets raat wet überhaupt niet of dit kan maar , exceem aan 1vinger ? Die waar men verlovingring zit , ik heb mij, ring uitgedaan aan andere vinger gefragen en daar nergens geen uitslag exceem of wat ever . Lijkt me dus nit aan de ring liggen heb die al 5jaar en nooit ghad is ook echt zilver. Maar wat is et wel ? Het jeukt doet pijn en ziet er uit als exceem .

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Bij ons in de familie komen wel afwijkingen voor.. Maar is niet erfelijk..
    Heb mijn nichtje en neefje verloren die dus een afwijking hadden en daardoor ben ik juist meer gaan beseffen dat ik ook van Zon kindje kan houden..
    Het zou idd heel pittig worden..
    Ook voor mijn 2 andere kanjers! Het ligt er natuurlijk wel aan hoe erg de afwijkingen zouden zijn..
    Het moet wel levens vatbaar zijn..

Ieder zijn eigen keuze en dat respecteer ik zeker :)

Was gewoon erg benieuwd wie de testen wel laten doen :)
    Maar we gaan allemaal uit van geZonde kindjes!

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @kaaskroketje: ik heb dat ook weleens onder mijn ring.. Bij mij komt het vaak van het niet goed afspoelen van zeep ofzo onder de ring

9. kaaskroketje

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Ik doe men ringen altijd uit bij handen wassen of bad of douche ofzo , en na die 10jaar ringen dragen nog nooit gehad , gaat dus ook met zalf niet weg is begonnen 4weken geleden en draag ook al bijna 4weken die ring niet meer ,

10. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Vandaag een hele dag meegelezen met jullie maar te beroerd om te antwoorden! Voel me nu gelukkig iets beter! Ook wel deels zenuwen voor morgen denk ik!

Mariskaatje: welkom!
    @ nekplooimeting: wij gaan ook in België dus wordt idd standaard gedaan maar ik denk dat ik de meting zoiezo had gedaan!

Meiden die morgen ook een echo hebben: veel succes!!!!

Nog een fijne avond iedereen!

11. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Combinatie test denk het niet dat we die laten doen maar ben er nog niet helemaal zeker van. Met de oudste kreeg ik nekplooimeting als proef wade toen net nieuw ruim 13 jaar geleden. Met de jongste niet laten doen en kern gezond. Komen ook geen afwijkingen in de familie voor. Maar nu gaat leeftijd spelen dus ben er nog niet zeker van wat ik ga doen. Laat me iig woensdag goed informeren Door de vk en aan de hand daarvan maak ik een beslissing.

Mariska welkom hier en gefeliciteerd.

@Hier urine gisteren en vandaag goed gelukkig. Nu met medicatie gaat het een stuk beter geef nog een keer of 10 over per dag. Maar dat is vergeleken met Hoe het was een heel stuk minder gelukkig.

12. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Hoezo, lekkere trek? ;)

image.jpg

Hah, raaaar zp zet afbeelding omgekeerd... Staat nochtans recht op ipad.

13. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Jeetje Zally, dat is nog steeds veel zeg. Gelukkig was je urine wel ok. Sterkte!

Haha, Bajou: eet smakelijk!

14. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Oh Steffie, wat vervelend dat je zo zenuwachtig bent. Ik duim voor je!

Wij morgen ook, maar ik heb zoveel zwangerschapssymptomen dat ik me niet kan voorstellen dat het vruchtje er niet meer blijkt te zijn... Ben eigenlijk wel blij dat we morgen wat meer zekerheid krijgen.

De anderen die morgen een echo hebben: veel succes en vooral plezier!

15. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Alle meiden die morgen een echo hebben heel veel succes!

Ik ga morgen de vk bellen omdat ik nog steeds een ongerust gevoel heb ondanks de goede (extra) echo van afgelopen vrijdag. Ik heb pas de 26e weer een afspraak maar ik hoop dat ik tussendoor nog een keertje mag komen. Ik heb een naar onderbuik gevoel...

De vk heeft me op het hart gedrukt te bellen als ik ongerust ben dus dat gaan we doen.

16. pippeke

pippeke Niet meer actief

Jeetje... nog maar 10 x overgeven per dag.... mijn hemel..
    Fijn dat het ietsje beter gaat hoor!

Ik heb zelf het idee dat ik aardig begin te wennen aan mn hoge hcg waardes. Heb met de hormooninjecties ook nooit zo last gehad van bijwerkingen. Zo emo gevoelig als ik ben, zo ongevoelig voor bijwerkingen. Nou ja on...
    Of misschien roep ik nou te hard haha!

Hebben julli dat ook? Sinds de mmm doe ik mn best om gezond te eten. Das het enigste waar ik wel invloed op had nl. Maar nu lukt het me allemaal niet zo hoor. Die 2 fruit en 200 Gr groente..en krijg veel te weinig calcuim binnen dus moet aan de yoghurt enzo (melk en kaas lust ik niet) . Het is een hele klus om alles te eten op een dag! Zit vaak te vol ervoor. Krijgen julli al dat gezonds weg op een dag?

17. roosjedoosje

27 jul 2014
    67
    0
    0
    Amsterdam
    @NIPT Wij gaan wel de NIPT test doen, ook zonder verhoogde kans bij combinatietest (doen überhaupt geen combinatietest). Heb me er veel over ingelezen en nergens gelezen dat de resultaten minder betrouwbaar zouden zijn zonder combinatietest. Het test op 3 chromosoom afwijkingen, waaronder down. De andere twee zijn echter interessanter omdat die in veel gevallen leiden tot een niet levensvatbaar kindje. Ik wil dat wel graag zo snel mogelijk weten.

Daarnaast kan je met de NIPT test met 12/13 weken al het geslacht van het kindje achterhalen, omdat er dus DNA wordt getest :)

De kosten, rond de 600 euro, vind ik wel opwegen tegen de kosten die er aan verbonden zitten als je een kindje met een afwijking krijgt. Ik ben dan liever goed voorbereid.

De NIPT test geeft mij een gerust gevoel zonder overbodige risico's, maar ik vind dat iedereen voor zichzelf moet kunnen bepalen om bepaalde testen wel of niet te doen, en dit geldt hetzelfde voor het afbreken of niet van de zwangerschap op basis van de uitslag. Sommige mensen krijgen stress van testen, voor anderen neemt t juist stress weg :)

18. kakoe

kakoe Lid

23 jul 2014
    55
    0
    0
    Hee meiden!!

Wat is er weer ontzettend veel geschreven zeg. Heerlijk wat te lezen, wel moeilijk om over bij te blijven!

@gezin: 4 jaar heel gelukkig, samen wonend, een zoon van bijna (nog een weekje) 12 maanden en een kat.

@nekplooi: gaan wij niet doen, hebben we bij onze zoon ook niet gedaan en vond dat prettig. Ook ik oordeel niet en laat andere vrij in mening en keuze.

@zwangerschapsklachten: misselijk met vlagen, het ene moment wel en dan dagen niet en ben moe al kan ik daar niet meer zo makkelijk aan toegeven nu er een kleintje rondloopt. Snap dat sommige van ons (waaronder ikzelf ook echt wel momenten heb) onzeker zijn omdat ze niets voelen maar dat zegt niets. Een zelfde gevoel kan door ieder persoon anders ervaren worden. Omdat je alles van een ander leest ga je vergelijken en kan je gaan twijfelen, niet doen hoor!! Ik had tijdens mn eerste zwangerschap nergens last van (ja 2 weken lang zere borsten maar dat was nog voor ik een test had gedaan en daarna was t over) omdat ik me met niemand kon vergelijken (zat niet op een forum en was de eerste uit onze vriendenkring) vond ik t allemaal wel best, maakte me niet druk en heb een gezonde zoon. Nu lees je van alles en ga je overal op letten. De misselijkheid bvb(misschien had ik dat toen ook wel maar was er niet bewust mee bezig). Ben tijdens m'n eerste wel verschrikkelijk moe geweest maat dat kwam pas met week 10. Wat niet is kan nog komen maar het hoeft niet en zegt verder ook weinig

19. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Dank je! Heerlijk met zelfgemaakte abrikozenconfituur!

Hebben jullie ook zo psychologisch nesteldrang? In de zin van dat je constant denkt aan alles wat er nog moet gebeuren zodat je op je gemak bent eens de baby komt?
    Mn man heeft een maand (!) verlof, maar hij hangt de hele tijd en ik word er zo chaggie van... Haha, kan het echt niet hebben.:)

20. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @gezond eten: Ik probeer erop te letten maar in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap heb ik vaak helemaal niet zo'n zin in vers fruit enzo...En ook ik zit soms al snel vol. Ik probeer in elk geval goed te drinken en elke dag wat fruit en groente binnen te krijgen.

@nesteldrang: nog helemaal geen last van, maar dat is zelfbescherming. Eerst maar eens die eerste twaalf (of misschien zelfs 20) weken goed doorkomen, daarna komt de rest wel.

@dames die vandaag ook een echo hebben: heel veel succes en plezier!!
    Inmiddels heb ik gelukkig weer een iets beter voorgevoel bij mijn echo, mede doordat ik op het moment weer behoorlijk misselijk ben. Toch blijft het afwachten en proberen we ons voor te bereiden op het ergste, voor zover dat kan.
    Overigens heb ik de echo pas om vier uur vanmiddag, dus wees niet bezorgd als jullie pas vanavond iets van me horen!

Deel Deze Pagina