@Kloppende hartjes: Proficiat!! @Derde: Veel plezier op vakantie! @Kim008: Tuurlijk mag je mee blijven schrijven!! @Cicey: Succes in de dierentuin vandaag! @Kim1988: Kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor. Zou ik ook stiekem wel hebben als ik 2 dezelfde geslachten zou hebben!
Goedemorgen allemaal! Hoera voor alle mooie kloppende hartjes, heerlijk dames!!! Gefeliciteerd allemaal! @Steffie: houd hoop, nog maar 1 nachtje slapen nu! Mijn duimen draaien alvast heel hard voor je!! @Kim008: natuurlijk lekker hier mee blijven schrijven! Mooie datum 1 april haha! @Kim1988: ik kan me je gevoel goed voorstellen na 2 jongens. Al heb ik een oud collegaatje die 3 jongens heeft en zich niet anders meer voor kan stellen! Dus alles went haha! Zelf heb ik totaal geen voorkeur, sowieso omdat wij pas 1 kindje hebben maar ook door mijn voorgeschiedenis denk ik. Wij hebben het afgelopen jaar zoveel ellende meegemaakt met 3 miskramen dat ik al blij ben als het kindje waarvan ik nu zwanger ben gewoon gezond is! Overigens had ik vannacht wel een hele levendige droom dat ik ging bevallen. Het was een jongetje en we noemden hem Benjamin! Dus toen ik wakker werd meteen even die naam aan m'n man voorgelegd maar die vindt de naam niks...helaas! @wondertje: bedankt weer voor het updaten van de lijst! @bandenpijn/ischias: gelukkig allemaal (nog?) geen last van. @misselijkheid: deze is weer in alle hevigheid terug helaas, vooral 's ochtends vroeg. Ik stond echt te kokhalzen vanmorgen, hoefde nog net niet naar de wc te rennen. Ik ben 's ochtends ook echt niet vooruit te branden, ik fiets in oma-tempo naar m'n werk! En gisteren viel ook m'n lunch verkeerd waardoor ik de hele rest van de middag misselijk was... @Derde: geniet van je vakantie! @Zally: fijne intake gewenst vandaag! @Elke12345: jij vandaag hopelijk weer een goede echo!
Mamavlinder wat vervelend dat je zo misselijk bent Ik heb zetpillen gehad van de gyn kwam ze zelf mee nooit iets gehad bij de eerste 2 dus was ook niet in me opgekomen. Ga ze straks even halen bij de apotheek. Ze had het ook over gembertabletten. Krijg je bij de kv maar omdat ik alles lust behalve gember heb ik die optie niet genomrn haha Dromen zijn ook echt werkelijk zeker als ik zwanger ben. Zo ook heel veel nare dromen wanneer ik bevallen ben. Dat je gewoon huilend wakker word. Kind verdronken of auto reed van de brug en heel vaak met water dus ben ook zo angstig geweest in het begin. Onze oudste is deze week 5 geworden en een echte waterrat hij zwom de hele vakantie al zonder bandjes De eerste droom over een dochter was het weekend dat de bevruchting had plaats gevonden wat dus erg apart was en nu net lijkt alsof hij/zij zich aankondigde. Ze heette trouwens joy en moest de bevalling zelf doen maar was zo gelukkig toen ze in mn armen lag. En toen werd je wakker haha. Maar joy gaat het niet worden
Ik droom ook alleen over meisjes.. alles in me zegt ook dat het een meisje is! Maarja heb het altijd fout in het begin hahahaha. Ach het maakt me werkelijk waar niets uit! Maar wil het liever nu als morgen weten hihi. Wat betreft de misselijkheid. Ik overweeg om de huisarts om iets te vragen. Ik kan er echt niet meer tegen zo erg is het... Braken hoef ik gelukkig weinig dus weet niet of überhaupt tabletten oid zijn wat alleen tegen misselijkheid helpen.
Ja ik ook maar dat had ik bij de eerste 2 ook. Ik ben dankbaar dat we weer een kindje mogen krijgen en dat het allemaal heel spontaan gebeurt 2e ronde 2e ronde en nu 3e ronde en we hopen dat de kleine heel gezond is dat is het belangrijkste Zeg ook tegen de jongens dat het ook een broertje kan zijn en dat ze daar ook rekening mee moeten houden. Oudste zei het is een zusie ik heb echt gelijk haha. Ook de opmerking gehad ik heb toch al een broertje haha.
Ik hoef ook niet te spugen het is echt voor de misselijkheid deze 2 dingen Ze zei dat ze positieve verhalen hoorde over die gembertabletten
Gembertabletten heb ik maar werkte niet helaas. Kreeg daar een heel naar gevoel in mijn maag van. Geen brandend maagzuur maar leek net wel of mijn hele slokdarm en maag in brand stond, moeilijk te omschrijven, werd er echt ziek van. Mijn dochter is overigens ook heilig overtuigd dat het een meisje is. Ik weet het echt zeker mama, zegt ze dan hihi.
Oh dat is balen dat het er dus niet beter van werd. Ik word alleen Al misselijker als ik aan gember denk iii Zie dat jou kids beide n jaar ouder zijn. Jongste binnekort al naar school? Die van ons gaat volgebd jaar na de zomer dus een half jaartje nog met de kleine en middelste
Jongste wordt pas 2 in december dus die gaat nog lang niet haha. Oudste gaat naar groep 3 (onder voorbehoud, lang verhaal ) na de vakantie Jou jongste is 1 jaar ouder dan die van mij
Vraagje waar staat ma voor? Zag dat bij mamavlinder staan. Vm weet ik maar met 10 w een ma? Mk is toch miskraam of mis ik dan iets? Vm vroegtijdige miskraam.. Gelukkig ben ik er niet mee bekend maar vroeg het me af
Oh ja haha 😂 Die is n jaar jonger als onze jongste. Tel verkeerd haha Die van mij is nu net 5 gaat naar groep 2 en jongste is over 2 maanden 3 jaar
Ma is missed abortion. Dan zijn er nog geen bloedingen/krampen maar leeft het vruchtje niet meer. Zien ze dan op echo.
Oh oke op die manier. Bah vreselijk ben altijd blij als de eerste 12 w voorbij zijn. Vriendin van me heeft bijna 2 jaar geleden kindje verloren met 23 weken dat was heel heftig. Heb de kleine toen ook gezien. Vreselijk om iemand mee te mieten zien maken.
Ik heb trouwens 3-9 nekplooimeting met 12 w En 27-10 uitgebreide 20 w echo En met 16 w komt er nog een maar dat is dan bij de gyn deze 2 zijn weer bij de echoscopie
@Kim1988 dat is inderdaad een missed abortion. Wel een rake term vind ik, want je hebt een 'abortion' (zwangerschapsafbreking) maar je lichaam heeft dit 'gemist' (nog niet in de gaten). Het is inderdaad iets wat je niemand toewenst. Doordat ik dit heb meegemaakt betekent de uitspraak "Geen bloed geeft moed!" niets meer voor mij. Daarom ben ik ook zo ontzettend blij met die hele reeks echo's die ik nu tussen de 7 en 12 weken krijg, want alleen een echo met daarop een kloppend hartje en/of een spartelend kindje doet mij geloven dat de kleine nog leeft. Het feit dat ik geen bloed verlies is niet meer genoeg. Wat vreselijk trouwens dat je vriendin nog veel later haar kindje heeft verloren. Dat lijkt me nog vele malen zwaarder, omdat je dan echt moet gaan bevallen en je kindje vervolgens moet begraven of cremeren. Gelukkig komt zo'n late miskraam echt heel weinig voor. Ik wil niemand hier bang maken! Onthoud allemaal dat er gelukkig nog steeds veeeeeeel meer zwangerschappen goed aflopen dan fout, zeker als je die eerste paar spannende weken door bent!
Dat is heel begrijpelijk dat je nu zo denkt. Fijn dat je nu ook vaak de bevestiging mag krijgen dat het goed gaat Ja gelukkig gebeurd het niet veel. Deze kleine had zoveel afwijkingen dat de baby niet levensvatbaar zou zijn na de geboorte dus bevalling opgewekt met 23 w Gelukkig hebben ze een jaar later een gezond kindje gekregen.
Zally: veel plezier bij de intake! Elke: succes bij de echo! MA/MK: ik ben ook blij als ik die eerste 12-13 weken voorbij ben! Mijn diabetes heeft direct invloed op het vruchtje, dus als mijn bloedsuiker om wat voor reden dan ook plots heel erg stijgt, zit ik direct in de stress. Nou ja, ik probeer zo weinig mogelijk te stressen, want dan maak ik het natuurlijk alleen maar erger. Bah, al die onzekerheid!
Ik vind het ook heel spannend of alles goed is... Zo'n ma kan altijd en ik heb pas met 10+3 eerste echo... Voor hetzelde geld kan het nu al mis zijn en weer ik dat dus 3 weken of zelfs langer niet...
Hallo dames! Weer een prima echo hier! Zo blij! Mag nu ook gewoon naar de verloskundige, fijn hoor dat we nu officieel de MMM uit zijn. Kindje was al aan het spartelen en het hartje ging nog vele malen sneller. Was ook 2,4 cm dus prima voor deze termijn. Hieronder de foto! @ Misselijkheid; ik zou echt even de dokter bellen Mamavlinder. Die Emesafene tabletten doen echt wonderen bij mij.