16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Mamavlinder, dankje! Ga me er straks even over buigen, zo vanaf de telefoon is lastig :).

Cicey, veel plezier! :).

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @cicey: mag ik niet mee in de koffer 😂

@sallie: gefeliciteerd !!! Welkom

3. roosjedoosje

27 jul 2014
    67
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allen,

hier weer een berichtje van mij. Vrijdag intake bij de Vk gehad. Heel vriendelijk allemaal, erg veel vragen!

Bloeddruk even gemeten en die was erg laag (94/50), wat waarschijnlijk verklaart waarom ik het de hele dag zo KOUD heb! Hier nog meer mensen last van? Dit weer helpt ook niet mee moet ik zeggen.

@buik hier nog niks te zien. Omdat ik vrij lang ben, en sterke buikspieren heb door intensief sporten zal het denk ik ook nog wel even duren voor je iets ziet. Bij een vriendinnetje van mij begon je pas bij 16+ weken iets te zien. Wel handig voor werk, maar toch is het begin van een buikje ook wel een leuk teken dat er werkelijk iets gaande is.

@geslachtbepaling Wij gaan maandag 1 sept. naar antwerpen voor de NIPT test, en hierdoor weten we o.a. met 13/14 weken al het geslacht, spannend! verder 28 aug eerste termijn echo.

4. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    @ Sallie: welkom en gefeliciteerd!

@ Cicey: geniet er van!

@ Roosje: poeh, wat laag! Komt dat ook door het intensieve sporten?

@ Buik: hier ook nog niets te zien, maar draag het liefst ruimzittende kleding, dus mijn spijkerbroeken passen gewoon nog. Ook wel prettig, want ik heb in het verleden regelmatig de vraag gekregen of ik zwanger was, terwijl dat helemaal niet zo was. Voor mij is het dus wel fijn om die vraag nu niet te krijgen, er kleeft echt een negatief gevoel aan. Zonde eigenlijk!

5. roosjedoosje

27 jul 2014
    67
    0
    0
    Amsterdam
    @prikkeldraad ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft. mijn moeder zegt dat het ook een familiekwaaltje kan zijn, mijn opa scheen er ook last van te hebben. Heb er verder ook niet veel last van gelukkig, behalve dat ik t zo koud heb steeds :)

ik ben waarschijnlijk echt supervoorbarig hoor (ook deels excitement), maar kijken jullie al naar kinderwagens? En zo ja..welke? Ik ben een beetje gevallen voor de Bugaboo Buffalo :)

6. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    @Salie: welkom!

@Koud: Ja vooral de voeten, maar ik heb geen lage bloeddruk...

@Kinderwagen: hier een maxi cosi mura 4....lekker in het bos raggen...;)

@Vertellen: Vrijdag verteld aan schoonouders, die waren heel enthousiast. Gisteren verteld aan mijn moeder, die was minder enthousiast. Op de een of andere manier trek ik me dat heel erg aan dus ik ben niet te genieten.

@Moe: Ja, ook hier moe, dat helpt ook niet bij het humeur moet ik zeggen.

7. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Cicey héél veel plezier, lekker genieten samen met je lief!

@roosjedoosje: fijn dat de intake goed was. Die lage bloeddruk herken ik, bij mij is ie ook vaak rond de 90/60. Heb ook vaak last van koude handen en voeten, nu je het zegt. Had geen link gelegd met lage bloeddruk. Ik ben benieuwd hoe mijn bloeddruk woensdag is, dan hebben wij de intake.
    Oh ja en een kinderwagen hebben wij al (omdat we al een kindje hebben), het is een Quinny Buzz in een neutrale kleur die we dus gewoon gaan hergebruiken. Wij vinden het een hele fijne, lichte, wendbare kinderwagen. Later in de zwangerschap zullen we eens gaan uitkijken naar een extra plankje waar onze oudste op kan staan.

@imp: Wat raar dat je moeder niet zo enthousiast is, wat zegt ze dan? Of wat is de reden daarvoor? In elk geval wil ik je een dikke virtuele knuffel geven, want zoiets is NIET leuk!!

8. Prikkeldraad

Prikkeldraad Actief lid

3 aug 2014
    297
    0
    0
    Oh Imp, wat een teleurstelling dat je moeder niet zo enthousiast deed. Hopelijk trekt ze snel bij. Knuffel!

9. nienes

nienes Lid

31 jul 2014
    56
    0
    0
    Hey hallo allemaal. Ik kan ook aan het lijstje toegevoegd worden want ik (wij) zijn 24 maart uitgerekend (al zegt de gyn steeds iets anders).
    Na ruim 5,5 jaar tobben en 4 miskramen nu eindelijk een hartje gezien op 5 aug en 14 aug.

10. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Bedankt voor jullie woorden prikkeldraad en mamavlinder...:)

We hadden een shirtje aangedaan bij baby 1 met: grote zus. Nou dat zag ze natuurlijk na 2 uren pas.;) Maar dat was nog niet het probleem. Toen ze er eenmaal achter was kregen we de tekst: "Nou leuk, als dat de bedoeling was." Vervolgens begon ze daarna gelijk over iets anders. Niet even vragen hoe het met me gaat ofzo. En vervolgens heeft ze nog minimaal 3 keer gezegd dat het dan wel heel druk ging worden. Ow ja en de baby mag niet op haar verjaardag geboren worden (ze is eind maart jarig).
    Verder mijn broer heeft ons niet eens gefeliciteerd. Hij snapte ook niet wat de tekst "grote zus" betekende.

Nou...het viel gewoon een beetje tegen...;)

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Imp, ik kan me voorstellen dat de reactie tegenviel en dat dat niet leuk is. Wel fijn dat s-ouders wel enthousiast reageerden. Knuf

Roosjedoosje, fijn dat de intake goed was!

Nienes en Sallie welkom!

Cicey, heel veel plezier!

Wij hebben het vandaag mijn ouders verteld. Hadden we niet van te voren gepland maar leek ineens het juiste moment en had er ook wel behoefte aan! Ze waren erg blij :). Woensdag wippen we even bij m'n broer langs denk ik en dan m'n zusje en schoonouders nog.

Ik draag wel vaak aangesloten kleding en ben vrij slank, loop nu dus in wat ruimer vallende kleding. Het valt mij meer op dan dat het bij andere opvalt.

Wij gaan de kinderwagen die we nog hebben weer gebruiken en er komt een nieuwe draagdoek voor bib (al lekker aan het neuzen). Wij hebben een joolz day earth en die is ons heel goed bevallen. Gebruiken hem nu nog regelmatig voor onze dochter maar met bijvoorbeeld de hond uitlaten loopt ze altijd zelf, tenzij we echt een lange wandeling in een natuurgebied gaan maken. We hebben ook nog een losse buggy voor dochter.

12. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @ imp wat rot dat ze zo doen als ik dat zo lees met die hormonen van mij was ik woest weggelopen bah wat vervelend. Is je moeder vaker zo?

@ nienes wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug. 5 jaar en dan zoveel miskramen. Dat deze kleine maar stevig blijft zitten.

13. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Wij hebben een stokke kinderwagen. Hij is al 5 jaar oud maar nog prima in orde ben er iedere dag nog erg blij mee. De wagenbak is als nieuw die staat opgeborgen.

14. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @imp: wat jammer van de reacties! Snap dat vaak echt niet waarom mensen er niet blij mee zijn.. Vooral als ze zo dichtbij je staan is dat erg vervelend.. Ook ik zou me dit erg aantrekken dus snap je volkomen!

Kinderwagen: wij weten het echt nog niet en willen eerst rondkijken wat er allemaal is.. Weet niet of jullie het ook opvalt maar de prijzen zijn tegenwoordig niet normaal meer!
    Niet dat ik het er niet voor over heb hoor..
    Wij hadden een mima xari gezien die vonden we mooi.. Maar ik vind ook de stokke crusi erg mooi.. Maar ik vind ze erg duur.. En aangezien dit echt ons laatste kleine kruimeltje word twijfel ik heel erg.. En nogmaals het is me alles waard hoor :)

Begin nu weer een beetje Zenuwachtig te worden voor dinsdag :) hoop dat onze lieverd het goed doet!

15. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    De stokke is je geld echt waard. Het hoog zitten voor de kindjes was voor mij de grootste reden
    En na 5 jaar is die nog steeds prima dus dat zegt wel wat over de kwaliteit

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Truelove, ik heb zelfs het idee dat er veel duurder lijkt te zijn geworden in 2 jaar.
    Wij hadden een hele gunstige aanbieding destijds met maxi-cosi cabriofix en een aantal accessoires erbij (voetenzak, xl-tas en adapters) omdat wij bijvoorbeeld geen extra luiertas erbij wilden (die van joolz zat er ook al bij) en er op dat moment een aanbieding liep ergens anders (lang leve laagste prijsgarantie :)).

Ik zie nu bijvoorbeeld dat de tas er niet meer standaard bij zit en er ook geen autostoel bij zit en zou je qua prijs enorm veel hoger uitkomen.

Ik baal wel van het weer zeg. Had gehoopt lekker even naar buiten te kunnen maar het regent hier flink. Gaan denk ik maar even op visite.

17. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    @Kim1988: Ja zo doet ze vaker...ik had dus best beter kunnen weten...:)

18. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Nienes: ik was je in een ander topic al tegengekomen maar leuk dat je hier ook mee komt kletsen! Welkom dus! :D Ik sluit me bij de anderen aan: je hebt een hoop meegemaakt en ik hoop van harte dat het deze keer goed mag gaan en je over een maandje of 7 jouw prachtige baby in je armen hebt!!

@imp: ook ik word (waarschijnlijk mede onder invloed van de hormonen) héél kwaad als ik lees hoe je moeder en broer reageerden (of eigenlijk niet reageerden). Wat pijnlijk en verdrietig zeg! Hopelijk draait je moeder nog bij als ze verderop in de zwangerschap duidelijk ziet hoe jullie ervan genieten. En ze zal, zodra de kleine er is, vanzelf zien dat jullie het prima redden met twee kindjes!
    Overigens, dat pas na 2 uur zien van zo'n t-shirtje herken ik wel, mijn vader had dat vorig jaar met kerst ook. Toen hadden wij onze dochter ook zo'n shirtje met 'ik word grote zus' aangetrokken en IEDEREEN zag het meteen behalve hij...typisch m'n vader, maar bij hem heeft het een andere reden want hij is gewoon enorm verstrooid...

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hallo dames!
    Ik mag mij hier ook aanmelden. Ik ben uitgerekend op 24 maart en het wordt ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar en ik ben zwanger geworden via IVF met PGD (embryoselectie) vanwege een erfelijke aandoening bij mijn man. Het is mijn tweede zwangerschap, de eerste eindigde met zes weken in een miskraam. Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik nog maar één broek pas. Oeps! Nu al? En zomerjurkjesweer is het niet echt. Die passen nog wel. Hebben jullie dat ook?
    Xxx Novastar

20. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Welkom nieuwe mensen!

@Buik: ik had nog steeds een buikje van vorige zwangerschap dus ik heb eigenlijk de hoop dat het niet opvalt. Aan de andere kant dachten mensen vanwege dat buikje ook al dat ik weer zwanger was. ;)
    Ik draag jurkjes, als het wat kouder is zoals vandaag met legging en bolero/jasje.

Deel Deze Pagina