16 - 31 maart 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door wondertjenr3, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke12345

Elke12345 Niet meer actief

Brttny en wnsdag gefeliciteerd met de kloppende hartjes!
    Succes met de echo's vandaag!
    @ lijst; hij wordt aardig lang wondertje dus ik snap dat je mijn berichtje over het hoofd hebt gezien :). Wil je mijn data toevoegen? 26 augustus intake VK en 3 september combinatietest Alvast bedankt!

2. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Merlijntje, leuk dat jullie naar vrienden gaan die op Malta wonen. Die laten je vast de allerbeste en meest bijzondere plekjes zien! ;)

@Sizow: helemaal niet gek dat je je een leek voelt hoor, zeker aangezien dit je eerste kindje wordt! Maak je niet te druk, je hebt nog máánden de tijd om je overal in te verdiepen. Enne…je hoeft echt niet overal een expert in te worden, zo weet ik zelf bijv. ook nauwelijks iets van draagdoeken! Vervelend trouwens dat je zo’n pijn hebt aan je borsten!

@Kim1988 wat heftig dat je bijna moest overgeven in de AH! Echt niet fijn!! En dat gevoel dat je nog wel 3 weken vakantie kunt gebruiken herken ik ook…helaas zit het er voor ons ook allang weer op (maar we hebben wel mooi onze nieuwe beeb verwekt op vakantie hihi!) :p

@charmedknorrie: ik ‘hoop’ voor je dat je inderdaad een blaasontsteking hebt. Laat je ons even de uitslag weten als je die hebt? En ik hoop met je mee dat je groep 4-kindjes nog niets in de gaten hebben!

@rauwe ham eten: heb ik de afgelopen weken ook gewoon af en toe gedaan, omdat ik niet wist dat het niet mocht. In mijn eerste zwangerschap heb ik het ook de hele tijd door regelmatig gegeten en mijn dochter is perfect gezond! J Maar nu het wordt afgeraden laat ik het toch maar staan…maar inderdaad, precies zoals Novastar zegt, je moet je niet gek laten maken want als je sommige mensen moet geloven mag je echt helemaal niks meer! Gewoon je gezond verstand gebruiken en niets overmatig eten/drinken (en sowieso geen alcohol en sigaretten natuurlijk maar ik denk dat we het daar wel over eens zijn...)

@Laura1986: wat balen dat je vakantie een beetje verpest is door de misselijkheid! :( Die gendercake is trouwens wel echt een supergaaf idee!!

@4meidenmama: succes bij de intake vandaag! Fijne vakantie gehad? Volgens mij klopt je ticker trouwens niet helemaal: er staat dat je 7 weken en 1 dag zwanger bent terwijl je op 25 maart bent uitgerekend. Da’s drie dagen na mij, dus dan zou je nu toch 8 weken en 6 dagen moeten zijn? :(

@Sax: jij ook succes met de intake vandaag!

@wnsdg: gefeliciteerd met het kloppende hartje, weer één erbij, yesssss!! Jammer dat Zuid-Amerikaanse dokters niet meewerken als je het geslacht van tevoren niet wil weten. Ik ken iemand uit Colombia en daar is het zelfs gebruikelijk dat je iedereen al vóór de geboorte niet alleen het geslacht, maar ook de naam vertelt. Tja, cultureel dingetje…

@brttdnny: wat heerlijk dat jullie ook een mooi hartje hebben zien kloppen, gefeliciteerd!! Hopelijk kun je nu wat meer gaan genieten (maar ik weet uit ervaring dat dat moeilijk kan zijn hoor!)

@Sallie en roosjedoosje, jammer dat jullie je afmelden maar wel begrijpelijk. Ik vind het ook een hele klus om alles bij te houden…allebei een hele fijne zwangerschap gewenst en misschien tot later in de zwangerschap!

@Lizanne en truelove: succes bij respectievelijk de 1e en 2e echo vandaag!

@hier: vandaag gaat het (tot nu toe in elk geval) redelijk met de misselijkheid en de vermoeidheid. Vanochtend al een rondje met de auto door de stad gereden met m'n kleine meid en ondertussen lekker met het foute uur van Q music op de radio meegeblèrd, eerst helemaal naar de andere kant van de stad gereden om m'n MvM-flessen om te ruilen en daarna boodschappen gedaan. Kon het niet laten om een flink stuk chocolade te kopen wat nu alweer op is...oh jee, m'n cravings zijn aan het veranderen geloof ik!;)

Sorry voor mijn wederom lange verhaal...

3. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Nou fijn hoor dat het minder is.. !! Hopelijk blijft het zo.. Of juist niet want als je niet misselijk ben kun je hele repen op eten haha
    Ag moet kunnen!!

Ik geniet al met volle teugen.. Afgelopen weekend was ineens wel bang maar daarvoor ook niet.. Heb er genoeg voor moeten doen dus ik geniet echt!! Ik denk dat ik het morgen ook op mijn werk zeg.. Ik twijfel nog omdat ze me Miss voor vast willen aannemen werk er nu als uitzendkracht maar dan hoef ik die buik niet meer in te houden en op te letten wat ik draag..

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wondertjenr3: ik heb vanavond den echo. De eerste bij de gewone verloskundige. Met 7,3 weken heb ik in het ziekenhuis in Maastricht een echo gehad om ons traject daar af te sluiten. Op 29 augustus heb ik een intakegesprek bij de verloskundige.

Wat betekenen de afkortingen achter de gegevens in de lijst eigenlijk?

5. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Joehoe!!! Alles was goed met onze kleine lieverd💖 2,89 cm!! En was al lekker druk in mijn buik!

uitgerekende datum 20 maart 2015!

6. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Truelove wat heerlijk, en wat een mooie foto collage heb je gemaakt! Zo leuk dat je nu al zo'n duidelijk verschil ziet tussen een paar weken geleden en nu!

Novastar: Jij ook succes dan vanavond! De afkortingen: zh= bevallen in het ziekenhuis, fv= flesvoeding, bv= borstvoeding.

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Aha mamavlinder. Zoiets dacht ik al. Maar weten jullie dat allemaal al zo lang van tevoren? Of is dat door eerdere ervaringen? Ik heb wel voorkeuren maar probeer zo min mogelijk een compleet beeld te vormen. Het loopt altijd anders dan je verwacht, denk ik.

8. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Hey Meiden ik ben weer terug ;)

@ Truelove, sorry mijn koffer was vol ;) Volgende keer beter. En YAY weer een goede echo !

@Nieuwe meiden : Van harte welkom

Er is veel geschreven, heb alleen even op dit moment de puf niet om alles door te lezen ... excuses ;)

Preston Palace, leuk... maar niet iets voor ons .. Wel erg leuk als je al kinderen hebt, maar om zo met zijn 2en er heen te gaan ... nee nogmaals niet voor ons ;)

9. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Novastar: ik vergat er even bij te zeggen dat dit inderdaad ieders voorkeuren zijn, of soms is het uit nood geboren. Zo weet ik bijvoorbeeld al dat ik deze keer in het ziekenhuis moet bevallen omdat ik bij mijn eerste bevalling pre-eclampsie heb gehad. Ook weet ik zeker dat ik weer borstvoeding wil proberen te geven. Mijn dochter heb ik 8 maanden borstvoeding gegeven en daar hebben we allebei erg van genoten!
    Maar sommige moeders weten nu bijv. al zeker dat ze flesvoeding willen geven, bijvoorbeeld doordat de borstvoeding de vorige keer heel moeizaam ging en ze die ellende niet nog eens willen, of doordat ze bijv. een borstverkleining hebben gehad en borstvoeding geven dus gewoon niet mogelijk is. Zo heeft iedere vrouw haar ideeën en voorkeuren. Voor de duidelijkheid: alles is dus prima, zolang je je er maar goed bij voelt! :)

@Cicey: fijn dat je het toch leuk hebt gehad in Preston Palace ook al was het niet echt iets voor jullie tweetjes. Dan weet je in elk geval waar je over een tijdje met jullie kleintjes naartoe kunt! ;)

10. Elke12345

Elke12345 Niet meer actief

Gefeliciteerd Truelove!

11. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    @novastar: bij mijn vorige bevalling was het de bedoeling om in het geboortehuis te bevallen (zit naast het ziekenhuis) ik wilde perse niet thuis. Maar omdat ik ingeleid ben ben ik toen in het zh bevallen. Mijn zoontje is uiteindelijk met een (spoed) keizersnede geboren en daarom moet ik nu in het ziekenhuis bevallen.

En flesvoeding is hier een bewuste keuze omdat ik geen borstvoeding wil geven.

@truelove: Wow wat een gave collage zo naast elkaar!

12. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Hier ook een goede echo! Helemaal blij blij blij met onze pindanoot met kloppend hartje (161 slagen per minuut en helemaal op schema).
    Zou zelfs ev 8w5d zijn vandaag ipv 8w met bevallingsdatum 26 maart maar laat voorlopig maar alles staan want de metingen zijn nu nog niet betrouwbaar genoeg.
    Rond de 12weken gaat het duidelijker zijn.

Ik kan straks mss een fotootje oploaden.

13. anna8

anna8 Actief lid

2 jan 2013
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Lizanne en Truelove!!

14. Sizow

Sizow Lid

22 jul 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ladies!

Fijnnnn dat de echo's vandaag weer goed waren! hier alles zn gangetje. Vandaag weer voor het eerst gewerkt en het viel me alles mee moet ik zeggen al had ik wel even vanmorgen voor werk een momentje met de wcpot... en ik me gisteren nog druk maken dat ik niet meer misselijk was... o o o.

Ik vind het wachten tot mn eerste echo wel echt slopend... nog steeds 2 weken wachten! AARGH!

ik ga zo even met een vriendinnetje een drankje drinken in de stad. Ik heb een goed excuus uitgevonden zodat niemand wat merkt: ik zeg tegen iedereen dat ik gestopt ben met roken en daardoor GEEN alcohol drink omdat ik bang ben dat ik anders een terugval krijg :D vooralsnog heeft niemand wat door!

Fijne avond iedereen en tot spreeks!

X

15. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Dit was mijn termijn echo voor de rest krijg ik niks..

Voor de lijst: 24 sept vk+26 sept geslachtsbepaling

16. marloes91

marloes91 Nieuw lid

11 aug 2014
    1
    0
    0
    Werkzaam in gehandicaptenzorg
    Zeewolde
    Hallo!
    Leuk dit forum :)
    Ik ben Marloes, ben 23 en ongeveer 22 maart uitgerekend. Volgende week woensdag weer een echo :) En dan hopelijk het goede nieuws aan wat mensen vertellen :)

17. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    @hartjes gefeliciteerd !!!
    @nieuwe welkom
    @treulove mooi om zo te zien !
    @minderende misselijkheid , fijn dat het beter lijkt is ook nietniks zo enorm misselijk zijn
    @gendercake doen weniet aan geslacht blijft geheim voor de buitenwereld
    @buggy ik heb de abc design zoom
    @draagdoek ik heb een hoppediz casablanca geweven heerlijke doek
    @afhakers , jammer , ook voor jullie goede zwangerschap gewenst
    @de rest oeps vergeten

@ego , vandaag slecht dagje zo beroerd al aantal keerovergegeven alleen de paprikanootjes lijken erin te blijven , de jongste had vandaag ook een moeilijk dagje door der tandjes ben gesloopt haha

18. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Hoi meiden!!!!!!!!!
    Allereerst gefeliciteerd met de mooie echo's Truelove en Lizanne!!

Hier vandaag intake gehad!! Weinig bijzonder hoor.. Gewoon de standaard vragenlijst doornemen. Bloeddruk gemeten, die was perfect. Ik word halverwege de zwangerschap ook gecontroleerd door de gynaecoloog met groeiecho's. Dat had ik al verwacht aangezien ZL met een vrij hoog geboortegewicht is geboren door middel van een geplande keizersnede.

LEUKSTE NIEUWS: volgende week dinsdagavond de 1e echo!!!!!! 26 augustus - 20.40 uur - 1e echo !!!!

Moeten jullie ook allemaal bloedprikken? Bij de afspraak van de echo krijg ik een oproepje mee om bloed te laten prikken.

19. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Doen ze bij jullie tegenwoordig ook standaard bij 35 weken een liggings echo?

20. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Treulove ik zou ht niet wten , maar ik moet wel zeggen dat ik het eg vind dat jullie zo weinig echos krijgen vind dat zo bizar heb dat nooit begrepen .
    Hier is ht standaard bij elke controle en die staan nu gepland op
    12, 16,20,24,28,32,35,37,38,39,40,... weken
    Stel er is iets dan zien ze dat toxh sneller ?
    Ik heb wel al vaker gelezen dat meer en meer vk's of gyns in nl , de liggingsecho gaan doen

Deel Deze Pagina