@Lizanne en truelove, Gefeliciteerd met de mooie echo's! Mooi die echo's zo bij elkaar truelove! @sax, fijn dat de intake vlot ging, nog fijner dat je volgende week je echo hebt! @gendercake, ik vind het een prachtig idee! Ik ga toch even brainstormen of ik zoiets ook ga doen. Vind het echt heel leuk! Denk alleen dat ik ml er niet in mee krijg... die ziet daar vast het nut niet van in. @verlaters, jammer dat jullie niet meer mee komen kletsen, in ieder geval een goede zwangerschap gewenst! Hier, moe! En vind morgen de echo weer spannend... Ben heel benieuwd hoe het met onze kruimel gaat... Alle andere meiden met een echo morgen, heel veel succes! Ik hoop weer veel goed nieuws!
@hoeveelheid echo's: geen idee eigenlijk.... @liggingsecho met 35 weken: die krijgen wij ook! @bloedprikken: Moeten jullie ook standaard bloedprikken meiden?
Hier bij de vk ook alleen maar bij ongeveer 7 en ongeveer 10 weken een echo. Dan de 20 weken echo als je dat wilt en soms doen ze een groeiecho met 32 weken. Ik krijg een aantal gesprekken in het zh en ga er vanuit dat ik dan ook wel een echo krijg
Hallllo dames, Ik heb alles bijgelezen uit ons vakantiehuisje in Normandië. We zitten hier heel goed, nog geen regen gehad! Ik las over iemand die ook helemaal stuk was na een wandeling bergop, jeetje, heb ook al de nodige hartkloppingen/zweetaanvallen en pufperiodes gehad. Het strand ligt heel dicht bij ons huisje maar wel een heeeeel eind naar beneden. Dat terug keren is echt killing, ik heb er kuitpijnen van. kinderwagen, heb nog een quinny staan die prima in orde is, dus die ga ik weer gewoon gebruiken. Is wel fel blauw, maar maakt me niet eens uit als het een meisje zou zijn. buik, de broeken spannen en zitten niet fijn maar heb nog geen mooie zwangerschapsbroek. Even onlineshoppen als we weer thuis zijn. mensen die zich afmelden misschien tot later! Veel succes in elk geval. nare reachtie van moeder, echt niet gezellig. Doet gewoon pijn. Ik wenste dat ik het nog aan mijn moeder kon vertellen, ze is gestorven een dik jaar geleden. plassen, ojaaaa... S morgens vroeg. Irritant! bloedprikken ja, dat moet hier ook. Voor toxoplasmose o.a. Zaterdag gaan we terug richting België... En dan maandag de echo, joepie!
Bloedprikken moet iedereen volgens mij. En ik moet met 27 weken nog een keer omdat mijn resus c negatief is. Dan controleren ze of ik geen anti stoffen aanmaak tegen de baby.
Ik heb bloed moeten laten prikken bij ha voor de echo en nu met 12weken ookmaar via de gyn , dan met de suikertest en bij bevalling word er ook een buisje afgenomen mits er tijd is natuurlijk wat bij mij altijd het gevql is
Ik meen ergens een artikel gelezen te hebben dat in nl te weinig aandacht word besteed aan deze ziekte is wel al 3jaar geleden hoor vandaar mijn vraag of ht nu wel getest word .
Ik weet niet eens wat cmv is.... Ik weet dat ze je bloedgroep bepalen, je rhesus D en rhesus c factor en kijken of je bepaalde ziekten hebt zoals aids etc. Verder weet ik niet waar ze naar kijken.
Hier toxoplasmose cmv resusen bloedgroep aids vitamines Ijzer Hcg bloedplaatjes Meer weet ik zo direct niet
Even gauw uit m'n hoofd, niet zoveel puf meer (lig al in bed): @Lisanne:Ook gefeliciteerd met de goede echo!!! @Bajou: Wat verdrietig dat je dit goede nieuws nu helemaal niet meer met je moeder kan delen! Ik kan me voorstellen dat het verdriet om haar overlijden tijdens je zwangerschap extra hard terug komt. Veel sterkte in elk geval! @nieuwe: welkom en gefeliciteerd!! @cytomegalovirus: nog nooit van gehoord, geen idee of ik daarop getest word.. Hier morgenochtend intake bij de vk, klinkt misschien gek maar ik ben al zó bij dat ik dat gehaald heb!! Alweer ruim 9 weken zwanger nu, ik moet mezelf af en toe echt even knijpen omdat ik bijna niet kan geloven dat het tot nu toe allemaal écht goed gaat! Ben toch wel weer een beetje gespannen voor de echo morgen. Hopelijk kan ik morgen, na drie goede echo's, eindelijk een beetje vertrouwen krijgen dat het waarschijnlijk écht goed gaat komen... Andere dames die morgen ook aan de beurt zijn: succes!!