Hey Cleetje, Volgens mij zitten we een beetje in dezelfde situatie! Mijn vriend was vrijdag ook jarig en toen testte ik ook positief! Van het weekend feestweeken gehad voor onze verjaardagen (ik ben morgen jarig) dus wij zijn echt helemaal happydepappy...! Het is ons 1e kindje en wij zitten ook met veel vragen wie we nu moeten bellen enz... Handig, deze forums! Ik bel morgen ook de huisarts en dan krijg ik vast wel meer informatie... Wanneer vertel jij het tegen je ouders en eventueel broers/zussen? Mijn ouders en mijn vriend zijn ouders worden dan voor de 1e keer opa en oma!!
Welkom nieuwe dames! Het wordt een mooi lijstje zo! Gezellig! Alles weer even bijgelezen. En een hoop heftige verhalen gelezen. Ik duim voor iedereen op een goed zwangerschap en gezond beebje! Mijn buik is met name in de avond zo opgeblazen! Haha lijk al wel 4 maanden zwanger dan . Meer dames last van?
hey meiden, welkom nieuwe meiden! en van harte gefeliciteerd!! @s avonds ook hier opgezette buik dat me de broek te strak zit...is een darmenbuikje ofzo iets..... en ben er al achter dat s morgens douchen voor mij geen s6 is, 2 keer gedaan en 2 keer veel misselijk geweest. vandaag niet gedaan en bijna niet misselijk geweest...
Hihi meiden, Las dat er weer nieuwe zwangere zijn! Gezellig en gefeliciteerd! @hier: ik heb het zoooo koud! Hebben jullie dat ook? Morgen moet ik even naar de ha, ik heb astma en moet nu andere medicijnen. Daarna komen ze van mvm! Mijn man heeft trouwens ineens een soort nestdrang gekregen! Ineens wilde hij vandaag de "baby kamer" leeg maken, dat is nu nog kantoor/voorraad- en rommelkamer. Dus computer de woonkamer in, schuur moest leeg dat wordt de voorraad en de rommel moeten we nu echt eens weggooien! Wel heel lief, hij heeft trouwens ook al een indeling gemaakt van de kamer. Hij weet al waar de commode, het bedje de stoel en de kast komen. Ik heb geen inspraak.... Uhm.... Volgens mij heb ik de hormonen door me heen gieren of zie ik dat verkeerd
Hee hallo, Ik kan van het lijstje af. Vandaag zwaar ongesteld geworden met veel pijn. Was blijkbaar niet goed, kan het dus ook wel relativeren. Maar wilde het wel heel graag. Iedereen veel geluk met jullie zwangerschappen. Groetjes Willemijn
@Mikmak, jeetje wat een verhaal zeg! Brrrr... het kippevel loopt over mijn rug! Ik kan me voorstellen dat je nu heel voorzichtig bent. Ik hoop dat alles nu goed gaat en dat je er langzaam aan meer vertrouwen in gaat krijgen. @Zoe, nee gelukkig heeft mijn ICD nog niet in hoeven grijpen. 1 keer bijna, scheelde weinig, maar door alle extra gegevens die ze dankzij de ICD hebben, heb ik andere medicijnen gekregen en daardoor gaat het stukken beter nu. @Pom, wat leuk!! Ik heb vandaag ook nog even getest hihihi, altijd fijn om nog een (paar) keer bevestiging te zien he! @Sasje, echt duidelijke strepen hoor! Tweeling... wie weet? @Happy, leuke foto zo met armbandje! @Mikmak, jij ook al foto's! @Froggieh, whahahaha leuk toch dat hij zo enthousiast is! @MamaKoenSjoerd, he bahhh wat een akelig nieuws, heel veel sterkte! Misschien is het nu wel even heftig zoveel nare ervaringen bij elkaar in 1 topic. Maar aan de andere kant is het denk ik wel heel erg speciaal als je een lange weg hebt gehad om nu toch zwanger te zijn, en ach we kunnen het maar verteld hebben toch? @vandaag me aangemeld bij MvM. Ben benieuwd of het kan ondanks mijn medicijnen. Heb trouwens nog geen foto gemaakt van de laatste testen (zijn duidelijker), wel deze van 11 sept:
Mijn testen van de afgelopen 4 dagen .. En ben vandaag pas 4 weken zwanger. Heb al een paar keer een tweeling voorbij horen komen hahaha.
@MamaKoenSjoerd: sterkte meis! @Happy: leuk zo het armbandje! Grappige naam ook voor de beeb haha. @Chickie: hoop dat je mee mag doen met MvM! Maar heb je een bloedtransfusie gehad tijdens je operatie? Want dan mag je sowieso niet meedoen helaas. @Nieuwe zwangeren: welkom en gefeliciteerd! @Froggieh: hahaha hier ook al een man met nesteldrang! Die wilde ook al de toekomstige beebkamer leegtrekken! Heerlijk zulke mannen @Marcia: spannend he! Ik duim dat de beeb op de goede plek zit! Ik mag een dag na jou. @Opgezette buik: hier issie echt enorm! Ben heel slank van mezelf en zwem veel, dus ben benieuwd hoelang ik het verborgen kan houden. @Kwaaltjes: zijn er meer dames die veel last van de darmen hebben? Ik heb normaal nooit last ervan, maar sinds de Pregnyl is het echt vreselijk. Gisteren zelfs een kruik gepakt voor mn buik zo'n last dat ik had. Vind het echt eng, zeker met mn BBZ verleden. Ben sowieso bang om ook dit beebje te verliezen, maar met zulke knaltesten heb ik er wel iets meer vertrouwen in.
Je mag er alles over vragen! Ik ben idd zwanger geraakt dmv donorzaad. KID = Kunstmatige Inseminatie met Donorzaad. Ik heb IUI gehad met donorzaad. Mijn man bleek helaas onvruchtbaar te zijn, dus hebben we na lang en goed nadenken gekozen voor een donor. Ons meisje is van dezelfde donor, dus een volle zus van ons 2e wondertje. Roep maar als je meer vragen hebt hoor! Onze situatie kom je niet zo vaak tegen, dus kan me voorstellen dat er vragen zijn.
@chickie, jazeker, tis nu niet meer als we de fase van 12 weken maar voorbij zijn, het is gewoon all the way. had in paniek de vk gebeld. haha ze zeiden, als er ooit wat is ga dan op de vaste lijn bellen, maar bel gelijk het spoed nummer... en dat had ik ook gedaan.. ik huilen, zei ik moet effe met iemand praten, oh zegt ze meisje wat is er dan.. ik ben zwanger... snik.... ja dus effe zitten praten en dan wordt je wel weer rustig.. maar ga wel van week tot week, en zal er echt nog wel een testje of 2 tegen aan gooien haha, nou ja vk belt me vandaag terug om in te plannen, en pas als we een kloppend hartje heb gezien zal ik het zh bellen voor een afspraak. dan is het gewoon om de 2 weken controle, en echo.. 1 x zh 1 x vk all the way.. en met 37 weken inleiden, dus zal uiteindelijk een begin mei mama worden. maar goed de eindstreep is officieel 26 mei ongeveer. mooie testen. @sasje, tuurlijk vertel je dit soort dingen.. ik schrijf ook gewoon bij de vlindertjes vanaf 26 weken en er is toen ook een condoeance register geopend hier... dus geheim is het niet en is ook niet makkelijk even te verstoppen. Hoort nu eenmaal bij het leven, lief en leed zijn met een dun lijntje gescheiden.
Mei 2013 mama's Wie is wie Angel77: 35 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv/fv geven Clnl: 30 jaar, 3e kindje, thuis bevalling, bv/fv geven felice84: 28 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv/fv geven flotsje: 29 jaar, 3e kindje, zh bevalling, fv geven Kimmy: 26 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Love081986: 26 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Lauraa98: 22 jaar , 3e kindje , thuis bevalling, bv geven MamaKoenSjoerd: (Willemijn), 35 jaar, 3e kindje, zh/thuis bevallen, bv/fv geven Mauw: 26 jaar, 1e kindje, zh bevalling, bv geven Sasje24: 26 jaar, 1e kindje, zh bevalling, fv geven Froggieh: 25 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Zoe1976: 36 jaar, 3e kindje, thuis bevalling, bv geven Dreamer83, 29 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv geven Maartje78, 34 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv geven Happy2013, 29 jaar, 1e kindje, thuis bevalling, bv geven Chickie: 33 jaar, 1e kindje, zh bevalling, fv geven Pom77: 35 jaar, 4e kindje, zh/thuis bevallen, bv/fv geven Mikmak: 37 jaar, 3e kindje, zh, bv/fv Uitgerekende datum 14 mei: Sasje24 jongen/meisje 16 Mei: Angel77 jongen/meisje/verrassing 16 Mei: Mauw jongen/meisje/verrassing 16 Mei: flotsje jongen/meisje/verrassing 17 Mei: MamaKoenSjoerd jongen/meisje/verrassing 17 mei: Zoe1976 jongen/meisje 19 Mei: Lauraa98 jongen/meisje/verrassing 19 Mei: Love081986 jongen/meisje 19 Mei: Maartje78 jongen/meisje/verrassing 20 Mei: Kimmy jongen/meisje/verrassing 21 Mei: Froggieh jongen/meisje 22 Mei: Clnl jongen/meisje/verrassing 22 Mei: felice84 jongen/meisje/verrassing 22 Mei: Pom77 jongen/meisje 23 Mei: Chickie jongen/meisje/verrassing 24 Mei: Happy2013 jongen/meisje/verrassing 25 Mei Mikmak jongen/meisje/verrassing 26 Mei: Dreamer83 jongen/meisje/verrassing Afspraken 25 September: Love081986 - eerste echo/afspraak bij de gyn 25 September: dreamer83 - 1e echo 28 September: Lauraa98 - eerste Echo en intake vk 28 september: Sasje24 - 1e echo 28 september: Zoe1976 - 1e echo 03 oktober: Angel77 - intake vk 05 oktober: Felice84 - 1e echo 08 oktober: Happy2013 - 1e echo 09 oktober: Happy2013 - intake vk 10 oktober: flotsje - 1e echo en afspraak gyn 15 oktober: Froggieh - 1e echo en intake vk 16 oktober: Kimmy - 1e echo en intake vk Toch maar erop
@Mamakoensjoerd: dikke knuffel.... @nieuwe zwangeren: welkom!!! @hier: darmen blijven rommelen, wij noemen dat gekscherend al "het praat". Manlief doet net zo hard mee, hij rommelt ook dat het een lieve lust is. Merk dat als mijn darmen weer bezig zijn ik ook meteen moet plassen (alsof mijn blaas leeg moet zijn voor mijn darmen erlangs kunnen). Gisteren mijn moeder, mijn schoonouders en mijn middelste zusje ingelicht. Waren allemaal heel blij. Zusje had het wel al een beetje verwacht, schoonouders moesten huilen (terwijl het toch hun 3e kleinkind gaat worden), bij mijn moeder moest het even inzinken, maar toen kreeg ik toch een etui met zwitsal mini's.
goedemorgen meiden. @dreamer oke heftig lijkt me om dat besluit te moeten nemen!! dus er was helemaal niks mogelijk bij je man zoals pese of mesa? of in belgie zijn ze toch wat verder met deze technieken? @hier bleh ik wordt wel met de dag misselijker... vooral als ik me meteen s morgens douch merk ik dat ik er de hele dag last van heb, dus dat doe ik niet meer bleh ik ga over mijn nek van de reuk van de flessen voor mvm bah bah maar ach ja nog 11 weken te gaan hihi!
Mei 2013 mama's Wie is wie Angel77: 35 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv/fv geven Clnl: 30 jaar, 3e kindje, thuis bevalling, bv/fv geven felice84: 28 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv/fv geven flotsje: 29 jaar, 3e kindje, zh bevalling, fv geven Kimmy: 26 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Love081986: 26 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Lauraa98: 22 jaar , 3e kindje , thuis bevalling, bv geven MamaKoenSjoerd: (Willemijn), 35 jaar, 3e kindje, zh/thuis bevallen, bv/fv geven Mauw: 26 jaar, 1e kindje, zh bevalling, bv geven Sasje24: 26 jaar, 1e kindje, zh bevalling, fv geven Froggieh: 25 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Zoe1976: 36 jaar, 3e kindje, thuis bevalling, bv geven Dreamer83, 29 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv geven Maartje78, 34 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv geven Happy2013, 29 jaar, 1e kindje, thuis bevalling, bv geven Chickie: 33 jaar, 1e kindje, zh bevalling, fv geven Pom77: 35 jaar, 4e kindje, zh/thuis bevallen, bv/fv geven Mikmak: 37 jaar, 3e kindje, zh, bv/fv Marcia:30 jaar, 2e kindje, zh, bv/fv Uitgerekende datum 14 mei: Sasje24 jongen/meisje 16 Mei: Angel77 jongen/meisje/verrassing 16 Mei: Mauw jongen/meisje/verrassing 16 Mei: flotsje jongen/meisje/verrassing 17 Mei: MamaKoenSjoerd jongen/meisje/verrassing 17 mei: Zoe1976 jongen/meisje 18 mei: Marcia jongen/meisje 19 Mei: Lauraa98 jongen/meisje/verrassing 19 Mei: Love081986 jongen/meisje 19 Mei: Maartje78 jongen/meisje/verrassing 20 Mei: Kimmy jongen/meisje/verrassing 21 Mei: Froggieh jongen/meisje 22 Mei: Clnl jongen/meisje/verrassing 22 Mei: felice84 jongen/meisje/verrassing 22 Mei: Pom77 jongen/meisje 23 Mei: Chickie jongen/meisje/verrassing 24 Mei: Happy2013 jongen/meisje/verrassing 25 Mei Mikmak jongen/meisje/verrassing 26 Mei: Dreamer83 jongen/meisje/verrassing Afspraken 24 September: Marcia - 1e echo 25 September: Love081986 - eerste echo/afspraak bij de gyn 25 September: dreamer83 - 1e echo 28 September: Lauraa98 - eerste Echo en intake vk 28 september: Sasje24 - 1e echo 28 september: Zoe1976 - 1e echo 03 oktober: Angel77 - intake vk 05 oktober: Felice84 - 1e echo 08 oktober: Happy2013 - 1e echo 09 oktober: Happy2013 - intake vk 10 oktober: flotsje - 1e echo en afspraak gyn 15 oktober: Froggieh - 1e echo en intake vk 16 oktober: Kimmy - 1e echo en intake vk
Jeetje wat hebben jullie alweer veel gepraat! En wat een heftige verhalen allemaal! Pff dat maakt je weer extra bewust hoe kwetsbaar het allemaal kan zijn! Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne onbezorgde (zover mogelijk) en goede zwangerschap!! Mamakoensjoerd: sterkte! Alle nieuwe zwangeren welkom Hier verder nog niet veel nieuws, druk weekend gehad dus vandaag hoop ik iets rustiger aan te kunnen doen! Kwa buik nog niks, wel had ik gister toen ik een hele tijd in de auto zat merkte ik wel dat het toch een stuk prettiger zat met mijn knoopje los haha, maar niet dat het pijn deed ofzo meer een beetje drukgevoel ofzo
Hoi meiden, Ik merk nu de testen duidelijk zijn ook niet veel meer behalve zere borsten. Ik denk dat ik erg reageerde op de onzekerheid/spanning met misselijkheid, moe etc. en nu het duidelijk is is dat weg! Heb wel veel last gehad van misselijkheid bij mijn vorige 4 zwangerschappen dus verwacht wel dat dat weer komt, meestal begon het echt goed rond 6 weken, nu nog ff genieten dus . Nu af en toe een vlaag van onpasselijk bij geuren of eten. En ook best vaak voel ik een soort trilling in mjn onderbuik, soort spiersamentrekkingen wat je ook wel bij je oog ofzo kan hebben, heel apart! Ik zie het maar als een goed teken . Straks vk bellen voor afspraak, ben benieuwd wanneer en of er gelijk een echo gemaakt gaat worden. Mamakoensjoerd: balen joh, sterkte! Alle nieuwen, van harte! Liefs pom