16-31 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nelly, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Hii meiden, wij moeten ook op zoek naar een nieuwe auto! Heb nu een smart forfour. Maar met 2 kids gaat dat niet meer passen. Nu al bijna niet meer. Vooral als we naar familie in Duitsland willen past t niet met kind en 2 honden en spullen voor allemaal. Mijn ouders hebben gelukkig een skoda Fabia die we dan mogen lenen!
    Maar geen idee nog welke! Hebben nog tijd :p

Ook ff vraagje, was van,oren met mijn dochter cupcakes bakken en dan likken we altijd samen de bak uit met beslag... (dochter lust de cupcakes zelf niet maar wil ze al te graag maken) maar later zat ik me te bedenken... In dat beslag zit dus ook 2 eieren, die dan natuurlijk niet rauw zijn zeg maar.... Kan dit veel kwaad denken jullie!? Voel me zo stom, is dus al eerder gebeurt deze zwangerschap, dacht er echt niet aan!
    Weet er ook iemand waarom t slecht is en er eventueel mis kan gaan....

2. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

sasje fijn dat je je beterder voelt.
    E idd heerlijk he zo bmw!
    Wij hadden eerst ook een uit 2003 en nu een uit 2005.2006 nieuwe model.
    En het is geweldig!!! Heerlijk.
    Wij hebben geen station, maar het gaat hier prima, kan de kinderwagen en de buggy erin.
    Ik weet van vrienden die hebben ook een zelfde bmw van 2003 dat ze een bugaboo hebben en die schijnt er wel in te passen, een tweeling wagen.
    De nieuwe 3 serie vanaf 2005/2006 heeft ruimere kofferbak!
    Als wij ooit weer een andere kopen denk over 2 jaar ofzo dan word het wel een station, lekker makkelijk met vakanties.

@ degene die auto zoekt, zag een opmerking over een opel zafira vor bij komen, laat je daar heel goed over informeren.
    Mijn zus heeft 4 kids, en omdat de zafiras de goedkopere 7 persoons autos zijn hebben hun die gekocht. Maar het was voor mijn zwager en zus verschrikkelijk. Me zus zegt de grootste hel die je je maar kan bedenken.
    ze hadden in 2 jaar tijd 6000 euro aan onkosten gehad.
    1Nu hebben ze hem de deur uit gegooid en een andere gekocht.
    Later hoorde wij van vele mensen die zafira rijden of reden dat ze exact dezelfde problemen hadden!
    Mijn zus zegt als een zafira koopt zorg dan mar dat je het 3 dubbele bedrag achter de hand hebt voor reparatie kosten.

@ alle hier gaat alles goed

3. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Frog: als je niet Ziek wordt is er niks aan de hand
    Zwangere vrouwen zijn sneller vatbaar voor sarmonella vandaar geen rauwe dingen en die bacterie waarvoor ze waarschuwen zit niet in ei
    Dus maak je niet druk maar niet meer doen

Ik heb ivo niehe gekeken gevolg: huilen huilem
    Huilen
    Bah morgen weer werken truste dames

4. MamavanMarouan

MamavanMarouan Bekend lid

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    @auto wij hebben een peugeot 307station en ik vind het een prima en ruime auto vooral met 2kids en vakantie naar marokko

@samomella etc..vandaag zag ik op het nieuws dat geadviseerd werd dat oidere kinderen en zwageren beter geen doner durum en kapsalon kunnen eten want dile meesy broodjes zitten de zogenaamde poepbacterie op ik weet niet meer hoeveel het precies was maar niet fris iig bah bah gadver alllen bij die gedachte dat iemand zn handen niet wast na het naar de wv gaan bah

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @frog, precies als je niet ziek word er van is het oke. ben het alleen niet helemaal met suus eens, over het rauwe eieren verhaal. had het toevallig gegoogled omdat ik eieren ging bakken, en rauwe dooier mag of zacht gekookt ei maar wordt wel afgeraden voor zwangeren ivm evt bacterien.

@mvm, ja goor hem gelukkig was het alleen boven de rivier haha:p

6. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Goedemorgen! Ik bedoel die bacterie die wel schadelijk is voor je beeb weet ff nie hoe die heet maar die zit niet in ei volgens mij in kattenpoep..

Getsie werken geeeeen zin!

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Doemaar, hier ook zo'n last van mn banden, buik en darmen.
    Hoort ook wel bij dit termijn, maar lekker is anders.

Suuskie, werkse!

Ei is idd vanwege salmonella en is alleen schadelijk voor jou.

Broodjes poep lust ik sowieso niet hahaha, dus die zal ik niet missen.
    Letten jullie goed op de vitamine a?

Fijne dag allemaal!

8. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    haha lekker onderwerp suuskie.... ja die KAN in kattenpoep zitten...
    hier maak ik de kattebak met handschoenen schoon en daarna nog mn handen met desinfect insmeren

9. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    zo richting ziekenhuis voor de termijnecho... spannend

wat betreft de rauwe (en zachtgekookte/niet doorbakken) eieren: dit is idd vanwege de salmonella. en omdat je weerstand lager is ben je hier extra vatbaar voor.

vitamine A: dat betekend dus dat je niet heeel veel mag binnen krijgen. maar veel zwangeren krijgen daardoor te weinig binnen ;) dus af en toe een boterham met pate kan geen kwaad. alleen lever kun je beter mijden.

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @dreamer, ja weet ik maar dit is echt belachelijk, het is een paar dagen weg of minder en dan hup schiet het weer erin.. doet echt zoooo veel pijn, gisteren kwam ik amper mn auto uit pfffff maar dat schijnt ook bij een 3de zw te horen.

@lopi veel plezier, wordt vast leuk

@vit a een boterham per dag met pate is oke.. t smaakt me alleen niet haha.. maar slik ook multivitaminen.. wellicht dat daar iets van a in zit *loopt naar doosje om even te kijken* oh nee dus. nou ja ach eet voor de rest gezond dus komt goed

11. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    goedemorgen meiden,

@auto, dus de bugaboo duo past ook in de sedan uitvoering van bmw??? wel de 3 serie??? want wij hebben liever geen station dan wel natuurlijk ;) maar vraag me af qua boodschappen e.d. of die dan ook nog wel allemaal in de kofferbak passen...* ik denk dat ik uberhaupt niet met 2 kids de grote boodschappen kan doen want zou niet weten hoe ik dat voor elkaar moet krijgen*

@deeg mag je idd niet meer eten!!! en ik weet hoe lekker dat beslag altijd is hihi maar helaas!!

@vitamine wat vooral belangrijk is nu is vitamine D.
    maar ik ga ook nog compleet mama tabl halen...

12. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

Even een positief berichtje van mijn kant;
    Ik voel me GOED!!!
    Niet misselijk, vol energie --> heerlijk!!!

@buik; die begint nu te groeien, zo leuk!!!

@vertellen; wij hebben gisteren onze ouders, broertjes en zusjes het grote nieuws verteld.
    Ze waren heeeeel erg verbaasd maar heeeeel erg blij :D:D:D:D:D:D:D

@auto; wij zijn ook op zoek naar een (iets wat sportieve) 5 deurs
    Ben niet merkgebonden maar een Opel komt er bij ons niet!!!
    Mijn ouders hebben niets anders dan ellende gehad met Opel.

@vit a; ik ben gek op leverworst maar eet het nu niet. Ik slik sinds ik gestopt ben met de pil Compleet Mama, daar zit precies de goede hoeveelheid van alle vitamines en mineralen in.

Hopelijk is de misselijkheid nu verleden tijd ;)

13. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

@ auto, wij zijn ook aan het kijken voor een nieuwe auto. Met twee kinderen gaat alles nog prima maar er passen straks geen drie stoeltjes naast elkaar op de achterbank.

@ eten, het is maar lastig vaak wat je nu precies wel en niet mag. Bij mijn eerste heb ik weleens in paniek de verloskundige gebeld na het eten van iets wat niet goed is voor zwangere vrouwen. Zij vertelde me toen dat het allemaal niet zo heel erg is, het gaat om een hele kleine kans dat er iets mis kan gaan.

@Ego. Ik heb net de termijnecho gehad en ben helemaal verliefd. Ons kindje leek al zo af, bewoog heerlijk maar bleef ook braaf liggen om opgemeten te worden. En alsof dat nog niet mooi genoeg is ben ik bijna een week vooruit gezet!! Ben helemaal happy!! Ik zal zo even kijken of het me lukt om de foto te uploaden, ben er nooit zo handig in. Mijn uitgerekende datum is nu 16 mei.

14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @appeltje, ik slik ook mama compleet van davitamon, en nee daar zit geen A in

15. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    @appeltje, fijn dat je je zo goed voelt, heerlijk!! En leuk dat de familie zo leuk reageerde.

16. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Heey dames , succes iedereen met de echo's deze week ik hoop dat ik de laatste was met een vlinder uit de groep.

Ik ben nog steeds 'zwanger' verlies af en toe roze/bruin maar er is wederom nog niks begonnen. Ik ben erg verdrietig deze week. De weg naar opnieuw zwanger zijn lijkt ook zo lang en wie zegt dat het de derde keer wel zal lukken? Ik ga eind deze week om pillen vragen om het op te wekken. Ik heb na een week ook nog steeds niks van mijn vk gehoord. Ze heeft me 1x gebeld toen ik in de winkel stond en niet kon praten en daarna zijn ze me vergeten terug te bellen.. Dat vind ik wel een beetje raar. Heb ook geen zin om te bellen en zeggen ja ik heb een miskraam en zou gebeld worden. Pff nouja als het te lang duurt bel ik ze wel zelf.

Ik had toevallig een afspraak bij de klinisch geneticus voor mijn dochtertje haar aangeboren afwijking. En toen ik vertelde van de 2e miskraam heeft ze gelijk bloed geprikt om onze cromosomen na te kijken dus dat is al in gang gezet. Over 3/ 4 maanden horen we de uitslag pas dus we moeten wel even erop wachten.

Nu ik erop terug kan kijken was ik denk ik toch zwanger van een tweeling. Het zakje bloed in mijn baarmoeder was bij de 'slechte' echo leeg en boven naar beneden gezakt. Ik heb een week voor de echo een grote hoeveelheid vocht ineens verloren ik dacht aan vruchtwater maar ik heb het weggewuifd als afscheiding. En rond die tijd was ook het hartje gestopt. Achteraf vielen de puzzelstukjes op zn plaats want het 'vocht' wat ik verloor was denk ik het tweede vruchtzakje wat knapte. Mijn buikje was daarna ook weer ineens weer plat geworden. Maar het maakt me eigenlijk al niet meer uit , het is goed zo. Ik heb voor mijn gevoel al afscheid genomen maar het doet nu veel pijn. Ik heb al 2 kids hopelijk kan ik wel ooit een derde krijgen :(

17. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    @appeltje wat fijn dat iedereen blij is :)

@laura ik hoop voor je dat het snel afkomt, zodat je het kunt afsluiten. wel erg vreemd van je vk dat deze geen contact meer met je heeft opgenomen.....net echt netjes vind ik!

@clnl wat super dat de echo goed was, ben benieuwd naar de foto :)

18. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik heb trouwens de kraamzorg ook aangevraagd, kreeg zaterdag een brief met het aantal uren die ik ongeveer zal gaan krijgen....49 uur..?? is dit veel of weinig??
    hebben jullie je ook al aangemeld?

19. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

Ik ga volgende week contact opnemen met mijn zorgverzekeraar om te kijken welk pakket het beste bij mij past.
    Er veranderd zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
    Dan vraag ik ook kraamzorg aan.

Deel Deze Pagina