16-31 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nelly, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    49 uur is standaard volgens mij

2. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Bedankt voor de reactie's van het rauw eten van eieren. Ben niet ziek geweest dus zal wel meevallen. Zal wel nu beter opletten! Wordt wel even afkicken. we maken eens per maand cakjes of koekjes haha

@ kraamzorg. Wij gaan het na de volgende echo aanvragen. Bij de eerste hadden we maximale uren gedaan. Hoeft voor de 2e niet vind ik maar wel heerlijk geweest bij de eerste, de borstvoeding liep niet goed dus heb veel steun aan haar gehad. En zijn einde van de eerste week overgegaan op fles en was toch nog wel blij dat ze er even was om te helpen.
    2e gaan we direct op fles en we hebben al ervaring dus doen we t gemiddelde of minder. Weten jullie ook al waar jullie kraamzorg gaan aanvragen? En gaan jullie de verzekering "verhogen" of zijn jullie al verzekerd voor alles rond zwangerschap en geboorte?

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik heb mijn pakket al heel lang aangepast....ik zit bij cz en heb als pakket het gezinnen pakket genomen ipv jongeren verzekering.

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @sasje, nope nog geen kraamzorg aangevraagd. Had ik.normaal al wel gedaan maar durf niet zo goed. Wacht tot na de nekplooi volgende week woensdag.

Hier ook cz, zorg op maat polis

@laura knuffel voor jou

5. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Sasje, ik heb een tijdje met een 325i touring rondgereden, als je eens wist wat ik daar allemaal ingepropt kreeg! Hihihi! :D

@Laura, ohh wat duurt dat lang zeg. Ik zou helemaal gek worden van het wachten, heel veel sterkte meid! :(

@Zorgverzekering, man en ik zitten beiden bij andere zorgverzekeraars. Ik mag als chronisch zieke al blij zijn dat ik uberhaupt een aanvullende verzekering erbij heb. Wisselen gaat in mijn geval niet zonder mijn aanvulling kwijt te raken. Zodra de verzekeraars "hartfalen" horen gaan alle deuren dicht of de premie door het dak. En mijn man gaat er op achteruit als hij overstapt naar mijn maatschappij. Maar ik krijg met mijn medische indicatie sowieso veel vergoed. Moet alleen even bellen over hoeveel uur
    kraamzorg, hoe de verrekening gaat zijn met het ziekenhuis (dagen ziekenhuis = dagen minder kraamzorg waars.) en het kraampakket moet ik misschien zelf betalen bij een ziekenhuisbevalling. 20 weken echo wordt wel vergoed.

Vandaag mijn 2e echo gehad. Alles goed, ben wel een dagje terug gezet. De kleine heeft de hele echo lopen koprollen! :D De gynea kreeg hem/haar niet fatsoenlijk opgemeten, uiteindelijk 2 inwendige en 1 buikecho gehad, en nog lukte het meten niet. Ze gaan uit dat ik nu 10w2d ben (volgens de software) de echo dacht 10w1d, maar ze moeten de software volgen. Ach wie weet veranderd het de volgende keer wel weer.

We hebben een rot weekend achter de rug. Afgelopen vrijdag bij Cardioloog geweest, medisch is alles stabiel met mij. Maar de cardioloog beweerde dat het DNA van mijn kindje niet onderzocht mag worden op mijn erfelijke ziekte, tot het 18 haar zou zijn en zelf zou beslissen hierover. Dit zou betekenen dat ik of moet kiezen voor een vlokkentest nu of 18 jaar lang een kind naar het ziekenhuis moet sleuren voor allerlei onderzoeken, in angst moet gaan zitten of het ziek is/zal worden, het rustig aan moet doen met sporten/spelen enz. terwijl het misschien het gen helemaal niet heeft. De erfelijkheidsarts had ons beloofd dat ons kind WEL onderzocht mocht worden. Ik heb gezien hoe mijn broer zijn hele jeugd in angst heeft gezeten. Daarom heb ik een erfelijkheidsonderzoek laten starten, en nu we de uitslag hebben... zouden we geen gebruik mogen maken van de gegevens MAAR mijn nicht mag wel haar 1 jaar oude dochter WEL laten testen (op basis van de uitslag van MIJN onderzoek), maar ik mijn kind niet. Dus ik was heel boos. Ik heb vanmorgen meteen de erfelijkheidsarts gebeld, die gaf cardioloog gedeeltelijk gelijk. Normaal werkt het zo, maar ik ben met mijn ziekte een uitzondering. Hij wilde weten of ik het weg zou laten halen als mijn kind het gen heeft. Nee. Dus je wil alleen weten of het het gen heeft? Ja want ik ga een gezond kind jaarlijks geen dagen van school thuis houden om allerlei onderzoeken te moeten ondergaan, in spanning te moeten zitten, beperkt te zijn in sporten en spelen terwijl het gezond is. Dat vind ik dus onethisch. Hij gelukkig ook. Dus ze gaan het navelstrengbloed gebruiken voor DNA onderzoek. Er is een last van mijn schouders gegleden nu. Als mijn kindje ziek is, dan horen de onderzoeken erbij en dat zal ik het zo goed mogelijk begeleiden hierin. Maar om een gezond kind onterecht beperkingen op te leggen... brrrr mijn nekharen gaan er van over eind staan!

6. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    heftig verhaal!!
    maar dat kunnen ze dan ook pas doen als het kindje geboren is?
    of gaat dat nu al om bloed weg te nemen?

7. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Meisjes, ik heb bijna niet meegeschreven maar wel steeds meegelezen en ik sta ook op de lijst. Helaas verdrietig bericht vanaf deze kant. Vandaag bleek bij de 2e echo dat het hartje van ons kindje ongeveer 3 weken geleden al gestopt is met kloppen. Heel jammer en verdrietig. Ik wil met dit bericht ook niemand bang en onzeker maken. Maar ik zou wel graag van jullie lijst af gehaald willen worden.

Wij hebben 2 gezonde jongens en dat maakt veel, zoniet alles goed. Ik wens jullie allemaal een heel fijne zwangerschap en een gezond kindje toe.
    En echt waar het gaat vaker wel dan niet goed!! Onthou dat allemaal goed!!!

XX

8. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Sasje, kindje wordt na de geboorte getest. Als het mijn gen heeft dan laten we het toch niet weg halen omdat de kans is statistisch heel erg groot dat hij/zij dan alleen drager zal zijn en niet ziek wordt. De kans op een ziek kind is relatief klein en als het zo is, dan kunnen ze nu preventief veel meer betekenen als toendertijd voor mij. Ik heb recht op een vlokkentest, maar daarmee ga je het risico aan dat het mis kan gaan, en omdat wij in dit geval een abortus niet willen overwegen zou een vlokkentest teveel risico met zich mee brengen. Mocht mijn prenatale screening dadelijk niet goed zijn word het een ander verhaal. Dan kunnen we alsnog overwegen om die vlokkentest/vruchtwaterpunctie te doen, uiteraard bekijken ze dan alles.

@Zoe, wat erg voor jullie! Heel veel sterkte met dit verlies. Wat lief van je dat je zo bezorgd bent om ons, maar dat komt allemaal goed. Ga jij maar lekker voor jezelf en je gezin zorgen, je hebt een hoop op je bord liggen nu wat een plekje moet gaan zien te krijgen.

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    @zoe wat erg meid!! hoever was je nu???
    hele dikke knuffel voor jullie!!1

@hier hopelijk kan ik goed slapen vannach want morgen staat hier de 12 weken echo en de nekplooimeting gepland! spannend!

10. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Zoe: sterkte zeg... bah! Hoop dat je het een plekje kunt geven..
    Sas: succes morgen spannend!
    Chickie: wat een mooie echo! en wat spannend van je hele gen verhaal.. ben benieuwd hoe en wat.. ik blijf je volgen ;)
    hier: donderdag weer een echo dan 10 weken en 2 dagen en volgende week donderdag de voorlopig laatste echo bij 11 weken en 2 dagen.. spannend! vanaf dan moet ik het doen met de angelsound en kan ik niet meer zo vaak koekeloeren.. hoop zo dat ik as donderdag weer een levendig beebietje zie..
    Word soms zo onzeker, al heb ik daar echt geen redenen voor..
    Vandaag een goeie dag qua misselijkheid, wel enorme diaree maar daar is mee te leven

11. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Idd ik had het ook gelezen echt ranzig gewoon, ik eet geen kebap meer!

12. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hoezo wat is er met vitamine a dan?

13. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Idd mijn vriendin heeft eem bmw 3 serie sedan wel 5 deurs, en daar past de bugaboo tweeling wagen in.
    Oh ja en je boodschappen mijn vriedin doet dat idd alleen zonder de kids en de partner!
    Maar lijkt me ook niet handig met twee babys?
    Waar moet je ze laten?
    Hoe ga je kinderwagen en winkelkar rijden??
    geen optie denk ik hahahha.
    Maar je kan altijd naar babyzaak gaan en aangeven dat je graag zou willen passen in je auto!

14. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Idd lees mij reactie maar mijn zus had een opel en alleen maar drama, dus hier ook nooit een opel!
    Wat fijn dat je echo goed was en dat jullie kleine het zo goed doet. en dat je een week vooruit bent gezet lekker genieten!

15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Volgens mijn vk zit bevallen enzo gewoon in je basis verzekering. Alleen voor kraamzorg moet je je aanvullend verzekeren.
    Maar als je kijkt wat je meer aan premie gaat betalen, kan je beter er voor gaan om de bijdrage per uur zelf te betalen ben je namelijk goedkoper uit als een jaar lang meer premi betalen!

16. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

zoe sterkte en idd wat erg voor jullie!
    Hoever was je??
    liefs en knufel voor jou en je gezinnetje!

17. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hoi:) moet ik me voorstellen of valt het mee!

Ten eerste sorry maar hen echt zooooo druk gehad met werken (sociale dingen ) en ben zooooooo moe.... En dat met rond rennende peuter... Poeh zwaar :)

Maar las iets over auto's, ik heb zelf Renault Clio 5 deurs en ml heeft nieuwe ford focus genoeg ruimte. Nu hebben we ook klein opvouwbare kinderwagen maar toch ;)

Vitamine à, je mag boterham met leverpastei (of in die trant) per dag. Dus dat ik ook gewoon :p

Verder zag ik mooie echo's voorbij komen :) gewoon geen boontjes (of volgens dommige dieren :p ) maar gewoon echt kindjes. Wow

Zag nog berichtje vAn Laura... Veel sterkte meid, hoop dat je lichaam get zelf oppakt... De andere dames ook natuurlijk...

Euhmmm.... Verder weet ik het niet, ben heel gelukkig dat Gijs heeft geslapen vanmiddag dus ik ook effe! :) maar moeheid blijft :cool: woensdag intake en volgende week donderdag ein-de-lijk echo... Pfff wil het gewoon gaan vertellen haha

Verder alles goed hier?

18. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Vitamine A speelt een belangrijke rol bij de groei en een goede vitamine A-voorziening tijdens de zwangerschap is daarom van groot belang. De aanbeveling voor vitamine A is tijdens de zwangerschap verhoogd van 800 naar 1.000 microgram per dag.
    Een te hoge inname van vitamine A kan in de vroege zwangerschap de vrucht beschadigen bij daarvoor gevoelige vrouwen. Omdat lever grote hoeveelheden vitamine A kan bevatten, raadt de Gezondheidsraad zwangere vrouwen af om lever te eten. Zo bevat 75 gram runderlever al ruim 27.000 microgram vitamine A, ver boven de veilige bovengrens van 3000 microgram per dag. Matig gebruik van leverproducten levert tijdens de zwangerschap geen problemen op, mits het niet wordt gecombineerd met een multivitaminesupplement met vitamine A. Een sneetje leverpastei bevat 400 microgram vitamine A.
    Mogelijk vanwege de waarschuwingen voor vitamine A halen zwangere vrouwen vaak niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 1000 microgram vitamine A per dag. Uit de Voedselconsumptiepeiling uit 1998 blijkt dat de gemiddelde inname tijdens de zwangerschap 829 microgram vitamine A per dag is. Ook een tekort kan schadelijk zijn: vitamine A is essentieel voor een goede ontwikkeling van de foetus. Het is dus belangrijk om niet té voorzichtig te zijn met de inname van vitamine A.

19. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Zoé veel sterkte!!!

20. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    en als we toch bezig zijn:
    Toxoplasmose
    Toxoplasmose geeft griepachtige verschijnselen, maar meestal merk je weinig van deze infectieziekte. De meeste mensen hebben deze ziekte al eens gehad en zijn zodoende beschermd door antistoffen. Vrouwen die deze ziekte voor het eerst krijgen als ze zwanger zijn hebben een kans van 45% dat de parasiet de ongeboren baby bereikt.
    De gevolgen van toxoplasmose hangen onder meer af van de fase van je zwangerschap waarin je bent. Vooral in de eerste maanden kan toxoplasmose leiden tot een miskraam. De ziekte kan ook leiden tot ernstige aandoedingen bij de baby, bijvoorbeeld schade aan het zenuwstelsel en aan de ogen.

Voorkomen toxoplasmose
    Rauw vlees, kattenpoep, aarde en groenten kunnen de toxoplasmose-parasiet bevatten. Probeer toxoplasmose te voorkomen:

Eet geen rood vlees, rosbief, filet Americain, tartaar of carpaccio
    Verschoon de kattenbak liever niet zelf. Als je het toch zelf moet doen: draag handschoenen.
    Wroet niet zonder handschoenen in de tuin (katten poepen in de tuin)
    Was groenten goed voordat je het opeet (vooral zelf verbouwde groente).

Listeriose

Een besmetting met de listeriabacterie kan listeriose veroorzaken, een ziekte die griepachtige klachten geeft zoals koorts, misselijkheid en diarree. Voor je ongeboren baby is die besmetting veel gevaarlijker dan voor jou: deze kan in het ergste geval leiden tot een miskraam of vroeggeboorte. Deze kans is heel klein, maar je wilt een listeria-infectie natuurlijk altijd voorkomen.

Voorkomen listeriose

Rauwmelkse kaas, vacuümverpakte gerookte vis en zelfs groenten en fruit kunnen de listeriabacterie bevatten. Eet dus geen rauwmelkse kaas en vacuümverpakte vis als je zwanger bent. En pas op met ongewassen en voorgesneden groenten en fruit.

Deel Deze Pagina