@Dreamer, wauw, kolven en voeden half-half, knap hoor! Ik weet hoe zwaar dat is. Het kan bij een tweede allemaal anders gaan natuurlijk, dat is even afwachten. Ik snap je twijfels heel goed. Ik denk dat ik het wel wil proberen maar als het niet gaat, snel op fv overstap. De kinderarts van mijn jongste zei bij ons laatste bezoek dat als we acht kinderen zouden krijgen, ze allemaal reflux zullen hebben als baby, leuk vooruitzicht . Ach ik ben er dit keer op voorbereid en ken inmiddels alle trucs. Oh en dit is de laatste hoor, acht pff.
@MvM, ik had me woensdag aangemeld via de site, maar ben nog niet terug gebeld. Dalijk om 8 uur maar eens bellen... Wil graag meteen beginnen als het kan! @voeden: is half half voeden niet extra zwaar? dan ben je toch nog steeds aan het kolven, ondanks dat de echte voeding dan door iemand anders gegeven kan worden... Of denk ik dan te moeilijk? Ik wil borstvoeding proberen. Ik hou alleen ook in mijn gedachte dat mijn zusje het niet kon (die moest gaan bijvoeden en is toen helemaal overgestapt naar FV).
morgen, net uk weggebracht naar psz, zo maar poetsen en relaxen. gisteren effe lekker geshopt, gave laarzen gekocht, voor de kleine kleren en laarzen.. kortom ik ben blut @mvm, echt nog steeds niet dus..... vorige keer wel maar begin er niet aan @pinkelientje welkom hier
dames vraagje... hebben jullie ook zo'n zeurderig gevoel in jullie onderbuik, rug, baarmoeder.. het is niet de hele tijd maar met vlagen.. had ik de vorige 3 x niet, dus hoeft niets te betekenen maar word er onzeker van alsof ik ongi ben zonder bloed.. maar niet heeel heftig zoals ongi.. snap jullie nog?
@suuskie, had ik last van.... maar vermoed dat het obstipatie was.. ben nu al 2 ochtenden mn darmen aan het spoelen.. en ben er van opgeknapt. @kissesxme, duimen dus, komt goed... werkze
goedemorgen meiden. sow het gaat hard hier en weet nog niet meer wie wat heeft geschreven hihi!! waar ik heel kort over wil en kan zijn is mvm!! ik heb het zelf heel hard nodig gehad en vind het ook niet meer dan normaal dat ik zelf mijn steentje ook bij draag voor andere die het nodig hebben. het doet me ook pijn om te lezen dat andere het niet willen......en dat is ook ieders eigen keuze...maar omdat jij misschien wel makkelijk zwanger bent geraakt kun je je helemaal niet voorstellen hoe hard mvm nodig is!!!! misschien ook iets om over na te denken ipv heel hard te roepen nee!! sorry dat het misschien bot overkomt....maar mijn strijd 2.5 jaar wat ik heb moeten doorstaan zal ik never nooit vergeten en vandaar dat ik ook heftig kan reageren op zulke opmerkingen..... hopelijk kunnen jullie je dat een ''klein'' beetje voorstellen!! en wat betreft de vraag of discretie....hierover kun je dingen afspreken met hun over waar op te halen en hoe laat enz.
suuske ik denk dat jij het voelt innestelen en dat voelt als ongi pijn. hier er goed beroerd aan....erg misselijk!!!! kan dadelijk gelukkig iets gaan halen hiervoor bij de apotheek!! had gisteren de ivf afdeling gebeld en deden gelukkig niet moeilijk!
Sasje: ben het helemaal met je eens! Zelf ook al een strijd van 2 jaar aan het voeren dus dames die hop in 1 keer zwanger worden kunnen zo iets terug doen! Ik ga het niet doen, maar dat komt omdat zwanger zijn bij mij betekent: hoop onzekerheid, vrees en ellende, en ik dus tot 13 weken niet durf en hoop te geloven dat het goed gaat.. Denk inderdaad dat het ook mn darmen kunnen zijn! Heb trouwens wel vorige week een innestelbloedingkje gehad ( 2 druppels) Op zich is dat positief omdat ik bij mn vorige zw (BBZ) dit allemaal niet had en totaal niets voelde in mn bm.. achteraf bleek waarom. zijn de 3 weken al voorbij (dan krijg ik echo) Zelf daar durf ik niet voor te bellen! boeee "hormonen"
@sasje, ik snap jou mbt mvm, maar in mijn situatie ga je niet meer zo snel iets voor een ander doen, en niet meer zoveel vragen.. waar heeft het toegeleid? ik heb gewoon besloten om het bij mij te houden.... ik ga geen gratis cadeaus aanvragen bij etos, kv prenatal... where ever... ik ga niet plassen voor mvm, maar alleen bezig deze zw tot een goed einde te brengen.. misschien een paar weken... een week of 2/3 max als ik toch besluit iets te doen. ik geloof dat ik deze zwangerschap genoeg stress zal hebben.. niet niet alleen de eerste 12 weken, maar all the way to the end
Ja denk ook zeker dat ik het ga doen mvm (bij mijn dochter hebben ze het daar nooit over gehad dus wist ik er niets van, nu vroegen ze het meteen en heb ik ook gezegd dat ik me er zeker over wil laten informeren) ik wil alleen wel eerst een beetje weten hoe dat gaat! Wbt Reflux, mijn dochter spuugte de eerste paar maanden ook voor mijn gevoel meer dan dat ze binnenkreeg (gelukkig kwam ze wel genoeg aan) maar naeen bezoek aan de ostheopaat helemaal niet meer. Alleen als ze een sprongetje of groeispurt had moest ik weer een keer terug dan kwam het even terug. Maar bij mijn dochter heeft hij wonderen verricht!!
mikmak en dat begrijp ik ook helemaal hoor. en zo heeft iedereen haar mening erover maar ik wilde mijn mening er ook wel even over uit spreken zo net eindelijk zetpillen gehaald voor de misselijkheid...ben benieuwd of ze gaan helpen!
fjieuw.. tuurlijk iedereen mag haar mening hebben.. duhh als het bij mij anders was gegaan was ik er ook van overtuigd geweest het weer te doen.. no doubt
ik ben gen draagster dus ik heb ze preventief laten verwijderen mijn moeder heeft 14 jaar kanker gehad en uiteindelijk op mijn 19e overleden, alles van dichtbij gezien en beleefd dus geen zin in die onderzoeken en de angst en de stress en dan kans van 80% op borstkanker maarreh... kies je dan een donor uit een boekje oid? of dat je voorkeuren doorgeeft? Maar jullie hebben hem dus niet ontmoet, maar zouden wel willen, maar wat als zo'n donor verder geen contact wil (met de kinderen)?!
Had al zo'n vermoeden dat dit de reden zou zijn. Wel een heftige stap, maar heel begrijpelijk! Haha ik ben een beelddenker en zie het al helemaal voor me, zo'n boekje met allemaal mannen Maar nee, zo is het niet gegaan. We moesten van een aantal uiterlijke kenmerken doorgeven of het een eis, een wens of maakt niet uit was. Bijvoorbeeld haarkleur, haarstijl, oogkleur, lengte en gewicht. We hebben ook een foto moeten inleveren van mn man. De kliniek heeft een donor gezocht die zoveel mogelijk op mn man lijkt. En dat is blijkbaar gelukt, want het eerste half jaar zei iedereen dat ze zo op manlief leek! Als donor zijnde weet je dat na 16 jaar de kinderen 'voor de deur' kunnen staan. Gaat wel via officiele wegen hoor, dus het is niet dat wij het adres van de donor krijgen zonder dat hij dat weet. De donor mag alleen contact weigeren om gegronde redenen. Het belang van het kind staat namelijk bovenaan.
@Suuskie: eng allemaal weer he meis! Gewoon bellen voor je echo! Die ongikrampen horen erbij, kan idd obstipatie zijn of groeipijntjes. Ik heb het ook en probeer maar te denken dat het groeipijn van mn baarmoeder is, dan zit het deze keer tenminste op de juiste plek @Sasje: bij mn dochter heb ik ook zetpillen gehad en die haalde wel het ergste randje eraf, maar meer niet. Ik deed voor het slapen gaan 2 zetpillen en indien nodig overdag ook nog. @Maartje: hier ook bij de osteopaat geweest, maar dat hielp helaas niet voor de reflux. Wel super dat dat bij jullie goed hielp! Bijzonder is dat dan he. @Clnl: haha 8 kinderen Maar dikke kans dat beeb 2 idd ook reflux heeft. Gelukkig ken en herken je het nu, dus dan weet je wat te doen. @Happy: MvM al te pakken gehad? Ja half-half voeden is veel zwaarder ja, je bent de hele dag bezig met voeden. Het is begonnen uit pure noodzaak, ivm dysmatuur zijn lag mn dochter 2 weken in het ziekenhuis. Daarna was ze nog te klein om aan de borst te kunnen drinken, dus ik moest wel kolven. Later moest het half half ivm de reflux. En nu weet ze niet beter (en ik ook niet) @All: nog een week tot de echo Tel echt elke dag af, hoop zoooo dat het beebje deze keer in mn baarmoeder zit. Heeft iemand anders hier al eens een echo met 5 weken gehad? Zo ja, wat was daarop te zien?
Volgens mij heb ik mijn vroegste echo op 6 weken en een paar dagen gehad en toen ook het geluk dat er al een hartje te zien was...Met 5 weken weet ik niet of je al een hartje kan zien maar je moet iig de zwangerschapring zien...Spannend hoor. Ik wacht ook ongeduldig tot volgende week vrijdag, is toch weer een geruststelling als het op de goede plek zit en er een hartje te zien is... Dan ben je nog niet buiten "gevaar" maar eigenlijk ben je dat nooit meer zodra je zwanger bent en kinderen hebt. Het is het mooiste wat er is, maar het maakt je zo ontzettend kwetsbaar.... Love, wat een moeilijke keuze, en wat knap dat je die kon maken. Ik denk altijd bij mezelf ik zou ze gelijk weghalen. Maar je hebt altijd zo makkelijk praten als het niet aan de orde is...Houden ze je nog wel extra in de gaten wat betreft kanker? X
@Dreamer83. Ooh dat is inderdaad spannend zo vroeg en echo! Bij onze eerste kregen we op 6w3d een echo. Moest binnenwaards zeg maar. Zagen wel mooi hartje kloppen! Deze keer moeten we meer geduld hebben. We gaan pas met 8 weken. Het is nog maar een klein maandje maar oh wat duurt dat wachten lang! Ik hoop dat de beeb helemaal goed zit! en je al een hartje kan zien kloppen @iedereen: Sjouwen jullie nog zware dingen etc? Ik werk namelijk in een dierenspeciaalzaak en we verkopen zakken kattengrind van 20 kg. Vaak komen mannen ze halen en hoef ik niet te sjouwen maar af en toe dus wel. Weten jullie of dit nu al kwaad kan? of juist nu wel en later niet? Ik weet t niet meer zo goed, heb tot nu toe nog geluk gehad dat mijn collegaatje snel te hulp kwam maar ze is er niet altijd natuurlijk. En wil het mijn klanten nog niet vertellen! Dan weet de hele stad t haha komen van die roddeltantes hier!
tja ik weet niet of het kwaad kan..ik til wel nog gewoon maar dat is lang niet zo zwaar...namelijk alleen boodschappen of volle wasmanden ofzo...maar soms merk ik wel dat ik er steken van krijg in mijn buik....dus denk dat je lichaam het zelf wel aangeeft..?
ik hoop het ook! ga nu weer stuk van de krmapjes.. zijn ook mn maag en darmen denk ik.. Ik heb echo gehad met 4/5 weken, je ziet wrs alleen een zwangerschapsring met een heel klein puntje erin meer niet dus wees voorbereid
@Suuskie, ja hier ook! Buikpijn, steken, lichte pijn in onderrug. Alsof ik ongie ga worden maar net even anders. Ow en heb ook een klein beetje last van obstipatie. @Mikmak, zelf darmen spoelen... Ik krijg vast spijt dat ik er naar vraag maar ehm aangezien het helpt, hoe doe je dat? @Froggieh, ik had nog helemaal niet over tillen nagedacht tot collega me er vandaag op wees. Kattengrind, biocat 20 kg ga ik dus niet meer tillen. Kun jij niet zeggen dat je het in de rug hebt tegen de klant? Dat je je vertild hebt? @hier, MvM komt donderdagavond, spannend! Heb gisteren mijn kat moeten laten inslapen We hebben nog 2 katten (ook genoeg met een baby straks), nog meer mensen met huisdieren hier? Vandaag mijn nieuwe/eerste bril opgehaald, is ook wennen (misselijk). Ik zit op telefoon van de cardioloog te wachten zodat ik een afspraak kan gaan maken met de gynea voor mijn eerste echo, denk dat ik morgen nog maar eens er achteraan ga bellen