16-31 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nelly, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMarouan

MamavanMarouan Bekend lid

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou doemaar test ons geduld wel op de proef...En het woordje geduld komt niet in me woordenboek voor op dit moment....

@lovepeet, wat fijn dat je een lekker druk kindje hebt..Wel supper vervelend dat hij/zij niet opgemeten kan worden. Hopelijk kunnen ze het bij het echobureau wel.. En ik zou je geen zorgen maken hoor. Er zijn genoeg andere vrouwen(waaronder ik) die bijna geen kwaaltjes hebben behalve moe zijn en pijnlijke borsten bijv...We mogen er eigenlijk maar blij mee zijn toch...Bij me eerste kwam ik pas na 19 wkn achter dat ik zwanger was en merkte helemaal niets dusja en heb nu echt wel een kleine peuter rondrennen hahaha

2. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    wow mvm!! na 19 weken pas!!! dat moet n record zijn..
    Vertel hoe en wat? (als je wilt vertellen natuurlijk hoeft niet)

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ben dr, sorry ben gelijk boodschappen gaan doen met mn moeder... kreeg nog een 150 euro van dr.. hoe attent.

maar goed met de kleine is alles ok. was goed gegroeid, lag weer lekker laag vandaar dat ik er met de dopler ook niet aankwam. ze kon geen geslacht zien leek nog te veel op elkaar... maar begin ineens te twijfelen dat het misschien wel een jongetje kan zijn.. maar goed we wachten rustig af...

het bloed waarschijnlijk van de baarmoedermond. omdat het niet meer werd en niet door bleef bloeden hoefde ik me geen zorgen te maken. mocht ik het nog een keer krijgen, of nog een paar keer dan wil ze het laten onderzoeken in het zh.. dus ben gerustgesteld... over 2 weken weer... en ook een echo. misschien dat er dan een geslacht te zien is hihi.

@lovepeet, hier zijn al mijn zw's makkelijk geweest kon gewoon eten drinken en doen... alleen wat mvm zei, pijnlijke borsten haha. we mogen idd in onze handjes klappen daarmee.

4. MamavanMarouan

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahh okee ik ga het vertellen...Dat was in 2009..Ik had een onregelmatige menstruatie, ik werd een keer ongesteld in februari en een keer in juni...Toen gingen we op vakantie en ik dacht weet je wat ik ga een afspraak maken bij de huisarts want we hebben een kinderwens dus zogezegd zo gedaan. Het was inmiddels al september en was dus naar de huisarts gegaan, deze heeft ook een echo apparaat maar heel slechte kwaliteit..Daar was niets op te zien en nog een testje gedaan ook negatief. Hij had ons een verwijsbrief gegeven naar de gynaecoloog..En wij een afspraak gemaakt. Er was een wachtlijst dus we moesten wachten tot 6december..Eenmaal 6december zijn we naar het ziekenhuis gegaan..En me man zei ga jij maar naar binnen, want ik heb geen zin om mee te gaan en dat je daar in die stoel moet liggen hahaaha...Hij was toen nog niet zoveel gewend wat dat betreft. Dus ik ging alleen naar binnen en na een aantal vragen van de gyn beantwoord te hebben zei ze. Jaa weet je wat we gaan een inwendige echo doen om even je eierstokken te bekijken...Ik liggen in die stoel en toen kwam de inwendige echo. Toen ik op het scherm keek en ze ging met dat ding naar binnen kwam ze tegen een ruggegraat aan...OHHH MYYYY GODDD ik schrok me kapot..Ze zegt nou mevrouw ik zou u wat vertellen..u bent zwanger.Ik zei jaaa ik zie het ...Ging ze meten en kwam ze uit op 18wkn+5dgn..En me zoontje was daar maar aan het springen ahhahahaa..Ik heb nooit wat gevoeld zo raar..Zei tegen de gyn kan je me man roepen..En toen ie kwam en dat zag...ahhahahaah het enige wat hij zei was. OH leuk maar echt op zon SHOCKING manier hahahahahaha..Die dag vergeet ik echt niet meer...

5. MamavanMarouan

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    @doemaar, gelukkig dat je gerustgesteld ben meid...ben blij voor je ..doe maar lekker rustig aan...liefsss

6. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    wauw mvm!!! wat een verhaal :)
    ik zou geloof ik van mijn stoel zijn gevallen hihi!!!

@doemaar heb al op je reageert...super dat alles oke was!!!
    nu weer genieten hoor :)

7. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    doemaar: toppie!!!!!

MVM: ow my god!!! jij moet in: I didn't know I was pregnant! te bizar! hoe vertelde je het je omgeving? iedereen voel van zn stoel wrs??? haha

8. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    zo,hier bankhangen!!!
    vl en ik zijn deze ochtend lekker stad ingeweest en wat winkeltjes kijken,ergens een lekker kopje warme choco gedronken en nog even naar de pramaman geweest (voor jullie de plaatselijke prenatal) en heb een zwangerschapsbloes gescoord voor de helft van de prijs,er waren al midseason koopjes!!!
    ook zijn we eruit welke flessen we gaan gebruiken en deze keer worden het dr-browns met smalle opening en in glas!
    al onze kids waren gevoelig voor krampjes en reflux en aangezien dodie uit de handel is gehaald word het dus dr-browns!

tweety:fijn dat alles goed was!!nu lekker genieten!!!
    oh chocolade melk hou ik wel binnen!!lekkerrrr!

dreamer:succes morgen met de npm!!
    ja ken het gevoel en ha zei dat dat komt omdat je heupen/botten broser worden...niks aan te doen.

sasje:eek:ei ja en met de twins moet je echt wel wat kalorieen binnen krijgen!!!
    heb je al eens ontbijtgranen geprobeerd?

suuskie:hier ook al de kerstkriebels,maar komt vnl door dochter die elke keer vraagt wanneer we de kerstboom gaan zetten!
    heb wel geen zin in sneeuw!

mvm:jep hier ook zo moe...hoop dat dat binnenkort wat beter gaat,want heb geen zin om het huishouden te doen!
    oh jeetje...19w pas!?gek dat je er nog niks van hebt gevoeld!

erin:fijn dat alles goed was!genieten!!!

lovepeet:eek:ei weeral niet kunnen opmeten...hopelijk gaat dat binnenkort wel eens kunnen gebeuren!

doemaar:fijn,dat is weer en geruststelling!kan je nu weer een beetje genieten?

9. MamavanMarouan

19 apr 2012
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    @suuskie, ja iedereen reageerde in eerste instantie enthausiast..maar nogal geschokt toen ik zei dat ik al zo ver was hahaha..Maar al met al was het wel super leukk vooral omdat het dan pas echt leuk begint te worden in die termijn van je zwangerschap..(vind ik)

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mvm, zo dan.. das op tijd hahaha.

@sasje, ga ik zo lezen;)

@suuskie, ja erg toppie gelukkig maar

@sofie ja ga wel weer genieten, maar als er hier iets gebeurd wat niet hetzelfde is als de andere 2 zw is dat gelijk stress hier.

barstte van de spanning in huilen uit bij de vk toen ik aan de beurt was... en nu weer bijna, zo hoog heeft het dan toch gezeten..

11. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    ahh Doemaar... knuffel en ik vind jou altijd zo lekker nuchter!
    wel fijn dat ze je goed onder controle houden is toch fijn voor je..

MVM: echt een verhaal wat ik ga doorvertellen aan mn vriendinnen! lijkt me heerlijk om met 19 weken erachter te komen, weet je meteen het geslacht en de kritieke weken zijn voorbij haha

12. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Doemaar, Fijn dat alles goed is! Je klinkt niet zo enthousiast, alles wel goed? Ow lees het al, de spanningen komen er uit nu. Vond je eerste berichtje een beetje lauw, nou weet je doe rustig aan. Zet lekker een kop thee (rooibos aardbei slagroom hihihi), ga iets leuks doen, of googlen op leuke accesoires voor de babykamer! Even lekker pamperen.. Doe ik vandaag ook. :D

@Tweety, zou dat te realiseren zijn op je werk om halve dagen te gaan werken? Dan is het misschien wel het overwegen waard als je zo'n zware baan hebt.

@Dreamer, de echo van de npm vonden wij geweldig. Het was mijn 3e echo, en er werd heel uitgebreid gekeken en gemeten. Naar de armpjes, handjes, vingers, beentjes, voeten, tenen, slagaders, navelstreng, noem maar uit. Dus dat is wel ontzettend leuk! Over de zenuwen.. daar kan ik je niet in helpen, ik hoop dat goed nieuws krijgt en opgelucht de deur uit kunt lopen! Ik word 's nachts wakker met een tintelend been. Heel irritant. Weet niet of je dat bedoeld, maar ze zeggen dat je baby tegen een slagader aandrukt als je in de verkeerde slaaphouding ligt. Zwanger moet je eigenlijk op je linkerzij slapen en niet meer op je rug of rechterzij, om de doorbloeding goed te houden. Bij mij helpt dat wel, alleen draai ik automatisch in mijn slaap weer terug. Slapen met een voedingskussen zou daarin kunnen helpen, maar geen idee of dat ook werkt, moet zelf zo'n ding nog kopen.

@Sasje, Ik ben tot voor 2 weken terug ook echt kots en kots misselijk geweest, en als jij dat nog steeds bent dan vind ik het knap dat je dit al naar binnen krijgt! Iedereen weet raad behalve diegene die er mee zit zeggen ze wel eens. Het is gewoon heel moeilijk als je lichaam het allemaal niet wil. Wat mij geholpen heeft, is (tijdelijk) het idee van het standaard eetpatroon (2 broodmaaltijden en een warme maaltijd) los te laten. Je lichaam wil het niet, dus dwingen helpt niet. De kunst is uit te zoeken wat nu wel bij je past. Als ik misselijk word van warm eten, pak ik twee boterhammen gezond, dat zal voor jou niet werken maar misschien lust je wel salade, fruit of ontdek je iets anders wat bij je past. Alles wat je extra binnen krijgt is meegenomen ;)

@Suuskie, een vriendinnetje is ook al begonnen met het opbouwen van haar kerstdorp (doet ze elk jaar). Ik heb totaal nog geen zin in kerst, maar als jij het gezellig vind waarom zou je het dan niet doen? Zou het al een beetje nesteldrang zijn? ;)

@Erin, fijn dat alles goed is! Ze hebben mij zo'n 3 vingers onder mijn navel geprikt met de vlokkentest, ik was ook verbaasd over de hoogte! Ik heb ook de neiging om steeds over mijn buik te wrijven, en manlief werd van de week 's nachts wakker van me, ik had een nachtmerrie, en zat tegen de kast aan gekropen met mijn armen over mijn buik. :D

@Lovepeet, hier ook zo'n druktemaker! Ze hebben moeten schatten tijdens de termijnecho omdat hij/zij lag te koprollen, en met de nekplooimeting was het ook lastig meten, hebben het 3 keer gedaan. Ze zei wel dat drukke kindjes het vaak naar de zin hebben en dat het een teken van gezondheid is.. laten we het hopen!

@Mvm, wat een verhaal zeg! Mijn moeder had een vergelijkbaar verhaal met mij. Ze was onvruchtbaar, zeer onregelmatig ongesteld, en kwam er met 3,5 maand achter. Blijf het apart vinden, zeker omdat ik tijdens mijn zwangerschappen zo ontzettend ziek ben! Maar het gebeurd dus schijnbaar vaker, ook wel goed om eens te horen. Heb me namelijk wel eens afgevraagd of mijn moeder niet een ongelofelijke doos is geweest, dus leuk om te horen dat je dus echt niets hoeft te merken!

Hier heb ik een beetje the day after... Buikpijn en steken zijn weg, heb geen bloedverlies gehad (tot nu toe), alleen voelt mijn buik heel raar aan. Bewegen is gevoelig en voelt niet goed, lijkt ook wel of mijn buikspieren het niet doen ik kom bijna niet uit de stoel. Vanavond de box die we gekocht hebben ophalen.. beetje raar nu, maar die afspraak stond al. We gaan er maar van uit dat alles goed is met de kleine, anders ga ik het niet volhouden tot maandag. Voordeel is wel dat wij maandag al weten wat het word... vind dat eigenlijk niet eerlijk naar jullie, maar voor mezelf is het wel hartstikke leuk uiteraard.

13. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @suuskie, haha dat ben ik eigenlijk ook altijd wel.. relativeer alles wel weer en zet het voor mij in perspectief;)
    neemt niet weg dat ik het erg spannend vond vanmorgen.

@chickie, nou bij deze ook bij Doemaar zitten er emoties:). nee zonder dollen het was erg spannend, was gisteravond al met een din aan het appen tot we allebei omvielen van de slaap.. kan nooit laat zijn want gtst redden is soms al een uitdaging. Ik was echt wel zenuwachtig hoor.. zag het hele doom scenario al, en dan denk je redelijk veilig te zitten (want de illusie van de veilige zone is voor mij non excisting) en je maakt het net een week geleden met 12 weken bekend en vervolgens kun je naar het zh voor een curretage ofzo... dat echo ding komt dichterbij, je wilt kijken maar ook weer niet.. en als eerste zie je een kind dat beweegt en dat vet gegroeid is... pffffff rust, de tranen drogen en een grote grijns verschijnt.. das een enorme verademing. iedere echo is een verademing.

ik denk dat als jij strax je goede uitslag krijgt dat van jouw schouders ook de wereld valt.. net zoals ik vanmorgen, en net zoals ik strax een ademend kind op mn buik heb;).

en als ik lauw klink dan is dat omdat ik alles weer lekker verhelderend op mn jan boere fluitjes relativeer;)

@sasje, ik ben het eigenlijk ook met chickie eens, dat ik het knap vind dat je je nog aan eten wil wagen met al dat ziek zijn, overgeven enzo... en nee ik weet niet hoe het is, maar kan me er iets bij voorstellen. hopen gauw op beter:)

14. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

Gelukkig is de lactose-intollerantie niet erfelijk dus als alles goed gaat, krijgt de kleine borstvoeding :D

Ik denk dat we maar een clubje moeten oprichten op samen naar de snackbar te gaan om een lekkere frikandel te eten :D
    Heb er net 1 gehad, mjammie!!!

Voel me vandaag uitzonderlijk goed :D:D:D
    Vanmorgen lekker appelsap gedronken en alles blijft erin.
    Heb zelf het idee dat ik geen koffie meer kan verdragen...
    Verder qua eten gaat wel goed, heb alleen continu het gevoel dat mijn maag vol zit, dus ik eet alleen kleine beetjes.

Vandaag 12 weken!!!
    Whoehoe!!! mijlpaal bereikt ;););)

Ik ben al lange tijd op zoek naar een baan omdat ik thuis zit door een reorganisatie.
    Continu aan het sollliciteren maar telkens krijg je te horen dat je niet in het profiel past of dat er meer dan 200 mensen hebben gereageerd en dat je geen exacte uitleg krijgt waarom je wordt afgewezen.
    Nu heb ik vorige week gerageerd op een baan en werd zojuist gebeld of ik maandag op gesprek wil komen!!!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
    Ben helemaal happy!!!
    Het is voor 24 uur en dat zijn de uren die ik graag wil werken na mijn zwangerschap...
    Duimen jullie allemaal voor mij???

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik weet dat ik zal moeten eten voor de baby's!! dus tja....dan probeer je het maar,....wat binnen blijft dat blijft binnen he :)

gyn vertelde dat de 2 smurfjes 1200 calorieen van me weg nemen dus dat het hoogtijd wordt dat ik goed ga eten....of in iedergeval voor nu voldoend calorieen binnnen krijg :)
    nou gaan we dat proberen hihi!!

@chickie ja lastig lijkt het me allemaal!! i kduim voor jullie op een goede uitslag!

@hier volgens mij voel ik nu geregeld de kleintjes trappelen :) voel geregeld een plopje....

16. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    enne appeltje ik duim voor je :)

17. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

@ all,
    Meiden ik heb belsoten jullie te verlaten.
    Met mijn en de kleine gaat alles goed.
    Maar ik reageer elke dag, en krijg nooit een reactie terug!
    Dat vind ik heel jammer, en vraag me af waarom ik dan eigenlijks hier zit.
    Die tijd kan ik dan beter aan mijn kleine man besteden.
    Tevens trek ik mij de verhalen die zich hier de ronde doen enorm aan.
    Door de 13 weken combi test, waarvan ik dan hoor van andere dat het niet geod is, dat maakt me bang.
    Ik heb dagen met het gevoel gelopen dat onze kleine spruit niet gezond zou zijn.
    Ik kan daardoor niet genieten.
    En dat willen wij grag wel als gezin.
    Al helemaal omdat dit echt mijn laatste zwangerschap is!
    Ik zou graag van de lijst gehaald willen worden.
    Ik wens iedereen een gewledige zwangerschap en een kerngezonde baby toe.
    Ik hoop dat jullie een mooie bevalling mogen ondergaan, waar je vol trots op terug kan kijken.
    Veel liefs mamavand

18. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Mamavand wat naar dat je het zo ervaart ik probeer altijd op iedereen te reageren sorry als dat niet gelukt is voor jou gevoel
    Ik begrijp je wel, ik vind de verhalen soms ook eng maar het houd me ook met beide benen op de grond..
    Ik wens Je een hele goeie fijne en gezonde zwangerschap!

19. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    @ doemaar: fijn dat alles goed was!!!

@ mamavand: jammer dat je weggaat. Ik denk dat mensen niet expres niet op jouw reageren, het is een grote groep en ervoeren veel gekletst dus dan kan het weleens wat langs elkaar gaan. Het is niet fijn dat je zoveel zorgen maakt, je moet inderdaad genieten! Ik wens jou ook een fijne zwangerschap en een mooi gezond beebje na afloop!

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mamavand, snap je wel... dat ervaar ik hier ook wel een beetje. jammer dat je gaat maar tis een logisch besluit. succes met je verdere zwangerschap, en geniet er van.

@kimmy, ja daar ben ik ook blij mee.

@appeltje, succes meid ik duim voor je. en gefeliciteerd met je mijlpaal.

Deel Deze Pagina