16-31 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nelly, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Laura ik duim heel hard voor je dat je snel een goeie zw hebt!!

En nu ga ik iets anders doen dan verslaafd zijn aan zp!

2. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @chickie, dat is fantastisch nieuws!!!! Gefeliciteerd, en een jongen.... wauw geniet er van meid, geloof dat er genoeg schrikken is geweest

@froggieh, ter info, chickie heeft vlokkentest gedaan omdat combitest slecht was.. en dan zien ze gelijk of het een jongen of een meisje is

@laura, ik hoop op een snelle zwangerschap meid

3. Femya

Femya Niet meer actief

Jaaaaa Chickie wat een opluchting!! Gefeliciteerd en wat leuk dat je ook het geslacht weet, wat zul je een fijn weekend hebben zeg, heerlijk! Wordt er nog meer getest nu of alleen syndroom van down?

Froggieh klinkt als een heerlijke vakantie!

Laura ik duim ook dat je snel zwanger mag zijn!!

Suuskie wat balen zeg dat je ouders nu ineens van gedachte veranderd zijn! Hie

Hier moeten we alles met kdv regelen, dat is echt super duur! Ik weet niet zo goed hoe we dat financieel moeten gaan dragen zo, maar het komt vast goed. We hebben weleens in een vriendengroep geprobeerd een opvangrooster te maken, dat is vreselijk ingewikkeld en kost heel veel tijd en energie. Vreemd dat opvang zo ontzettend duur moet zijn!

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    goedemorgen meiden

@chickie wat super!!!!! ik had even gemist dat je gisteren al de uitslag kreeg...dacht pas a.s. maandag :)
    en wat cool een jongen!!!!
    nu is dus gewoon alles goed??? verder geen onderzoeken meer enz????
    dreamer ik heb dat het bij jou net zo zal lopen meis!!!

@suuskie jammer idd....maar je gaat dadelijk dus 4 dagen werken? het is een heel gedoe idd die opvang......
    dus je zou dan voor 3 hele dagen opvang moeten regelen..?

@frog welcome back, fijn dat jullie het toch zo fijn hebben gehad op vakantie!!!

@hier niet zo veel te melden vandaag ff lekker niks overdag...en vanavond een verjaardag...

5. erin79

erin79 Actief lid

6 jul 2012
    408
    0
    0
    goeiemorgen meiden!

chickie!! jes jes jes geweldig nieuws!!! supergefeliciteerd met jullie GEZONDE ZOON! :D wouwie! ben superrrblij voor jullie!!!

ik wil 2 dagen gaan werken na zwangerschapsverlof, dus het volle ouderschapsverlof waar ik recht op heb. ik ben hard aan het sparen nu om dat financieel op te vangen :) dit wordt ons enigste kindje en ik wil vooral dat eerste jaar zo min mogelijk missen.. daarnaast wil ik bv geven tot 1 jaar en hoe minder ik werk, hoe minder kolf-gedoe daar.. het gaat nog wel naar worden denk ik, want mijn directe baas is heel anti zwanger en verloven.. maar andere directeur zegt dat ik er recht op heb en me geen zorgen moet maken. ik ga iig absoluut niet mijn recht op mijn ouderschapsverlof opgeven. vind ons kind vele malen belangrijker dan die baan.

heb al moeite met de gedachte prulleke straks 2 dagen aan anderen over te dragen... *bloos*

vanochtend even hartje geluisterd... *flieft*

suuskie mijn mening vind je misschien niet zo leuk, maar ik vind dat jij en je man voor een kind kiezen en dat het jullie verantwoordelijkheid is. gratis oppas bij opa en oma is fijn, maar niet vanzelfsprekend en ik vind dat zij het recht hebben om daarmee te stoppen of het anders aan te bieden. jullie willen een kind, niet zij. ik zou dankbaar zijn dat ze überhaupt een dag willen oppassen en gewoon een andere dag vrij nemen. dat is al een hele luxe vind ik.

6. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik denk dat suuske dat ook aangeeft om er voor te willen gaan aangezien ze het geld ook niet wilt aannemen voor de opvang....het gaat denk ik zoals het bij mij overkomt om het principe dat ze iets een jaar geleden beloven en nu terug krabbelen....ik bedoel hier is ook alles geregeld omtrent omvang maar mochten hier ouders/schoonouders zich terug trekken hebben wij ook een probleem en bij ons ligt het dan meer eraan dat ik onregelmatig werk en er om 6 uur s morgens geen opvang geopend is...snap je.....

7. tweety1983

tweety1983 Actief lid

10 jul 2012
    276
    0
    0
    Chickie; joepie!!!!! Wat een geweldig nieuws! Een gezonde jongen! Fijn zeg!

Hier weer een paar uurtjes geslapen! Zo een etentje met de vriendengroep! Altijd leuk en gezellig! Fijne zaterdagavond!!

8. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Erin je hebt gelijk hoor maar als je n jaar lang elke week dingen worde beloofd en waar je op rekent en dan is het zover en trekken ze zich terug.. We hebben dan n probleem maar het is en blijft ons probleem dat is zeker waar
    Uiteindelijk zal alles wel loslopen dus komt vast wel op zn pootjes terrecht baalde gisteren gewoon heel erg want 900 euro of 600 euro voor kdv is toch n verschil (zonder de belastingteruggave)

9. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Chickie: WOOHOO!!! Wat een fijn nieuws!

@Suus: Vervelend zeg! Gelukkig heb je nog wel tijd om nu dingen te regelen en is het niet op het aller-aller laatste moment. Zou jij niet een dag minder willen werken? Weet niet of dat een verschil is bij jullie - minder salaris of het uitgeven aan kdv.

Ik ga 1 dag ouderschapsverlof in de week opnemen. Maar ik krijg wel 50% betaald. Ik krijg dan salaris voor 32 uur maar werk 27 uur. Normaal 36 uur in 4 x 9 uur.

Heerlijk even geslapen net! Maar wel te diep dus heel lekker voel ik me niet haha. Even bijkomen nu :) fijne zaterdag meiden!

10. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    PS hebben jullie vakantie plannen met de baby erbij? Wij hebben met de familie een huisje in Spanje. Wij denken erover om oktober misschien daarheen te gaan. De baby is dan 5 maanden. Is dat nog te jong? Ik ken niemand met ervaring hierheen! Jullie?

11. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Mauw ik heb helaas onbetaald verlof en 2 dagen minder werken redden wij finan niet, maar gaan het inderdaad opnieuw en opnieuw uitrekenen en bekijken t blijft n gedoe lijkt me heerlijk als je thuismoeder kunt zijn...

Vakantie: nog geen plannen eigenlijk? Maar 5 mnd en naar spanje lijkt me prima te doen! Heerlijk juist!

12. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier gaat dochter naar de gastouder,en de 2de gaat naar dezelfde gastouder(kunnen zo'n beetje doorschuiven,want in oktober wordt oudste 4 en gaat naar school).

hier kapot moe,naar de intocht van de sint geweest,was wel leuk maar erg vermoeiend,nu nog om 8 uur naar het cafe,hebben morgen prins-uitroepen(carnaval)en ik heb de act bedacht,we hebben generale dadelijk. pff,zal ik goed slapen vanavond.

chickie,wat cool een jongen en zonder down,dat is super nieuws.

13. Femya

Femya Niet meer actief

Sasje veel plezier op de verjaardag! Weet iedereen het al van je zwangerschap? Wat voor werk doe je dat je zo vroeg moet beginnen?

Erin wat bijzonder dat je nu al weet dat dit jullie enige kindje wordt, hebben jullie daar een speciale reden voor? Je hoeft het niet te zeggen natuurlijk, ik ben gewoon nieuwsgierig :)
    Fijn dat het dan kan zoveel tijd met je kindje doorbrengen!

Tweety gezellig samen eten, veel plezier vanavond!

Suuskie dat is echt een groot verschil inderdaad, hopelijk krijg je wel veel terug van de belasting!

Mauw als je ouderschapsverlof opneemt, krijg je het jaar daarop veel van de belasting terug, ouderschapsverlofkorting heet dat geloof ik, dat is dan ook nog een fijn voordeel. Weet je dat je nog wel na afloop van je verlof minimaal een jaar bij je huidige baas moet blijven werken?

Wat vakantie betreft wij zijn met ons zoontje naar Curaçao geweest toen hij 4 maanden oud was en zijn 4 weken gebleven, heerlijk hoor en bij ons ging het heel erg goed!

Wij hebben salsa muziek opstaan en wachten op de pasta en pizza die bezorgd gaan worden zo, gezellige avond!

14. Femya

Femya Niet meer actief

Hey onze kindjes schelen dan evenveel, wat grappig, die van mij wordt 1 oktober 4, dus kunnen ze ook op de opvang doorschuiven hopelijk.
    Druk weekend heb je, veel plezier!

15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Wat ontzettend goed nieuws!
    Ik kan wel huilen, zo blij ben ik voor jullie.
    zo zie je mar weer zo kans berekening zegt dus ook helemaal niets
    En een jongen wat ontzettend leuk.
    En natuurlijk ook onwijs fijn dat je man mag blijven.
    Voor jullie kan het weekend niet meer stuk!!!:)

16. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

meiden ik heb onwijs drukke dag gehad, dus ik lees echt van het weeknd nog even bij.

Suus wat beroerd dat je ouders nu niet meer willen oppassen.
    Ik werk maar 1 dagje en dan past oma op.
    Voor de rest ben ik thuis.
    Het kan namelijk finanicieel niet uit!
    Ik kan beter thuis blijven dat sheelt namelijk 75 euro.
    dus dan ben ik liever thuis bij me kleintjes.
    Maar ik hoop dat jullie er misschien toch op andere manier kunnen oplossen.
    Succes .

Laura ik hoop voor jou ook snel een gezonde zwangerschap, met een kerngezonde baby!

17. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Hii

@geslacht chickie, dat had ik dus even gemist dat t via de DNA was getest Hihi. Wel super leuk. De eerste die het geslacht weten :D toch!? Of heb ik nog meer gemist...

Vandaag weer dagje gewerkt, wel weer wennen hoor! Buik is nu lekker opgeblazen en hard (mocht ook nog eens naar huis lopen)

Nu even op de bank hangen, straks schoencadeau inpakken voor onze dochter. Ze heeft d'r schoen al klaar gezet en liedjes gezongen :p probeerde nog een verlanglijstje te maken maar ze weet niks wat ze wilt hebben, behalve een grote schommel momenteel...

@ouderschapsverlof. Daar weet ik helaas niks van. Maar geloof dat er veel te regelen valt, je hebt er gewoon recht op als je het wilt.

@erin. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe je zo zeker weet dat je het bij eentje laat. Wat helemaal prima is natuurlijk. Wij dachten eerst ook dat we t er bij wilde laten, maar dan nu toch de 2e op komst ;)

@vakantie, wij zijn op vakantie geweest naar Turkije geweest toen onze dochter 8 maanden was. In het vliegtuig viel ze direct in slaap en ze vond t allemaal prima! Dat is nog wel lekker als ze zo jong zijn! Gaan jullie dan met auto of vliegtuig? In de auto moet je dan wel Vaker stoppen omdat ze in een maxi Cosy liggen en daar mogen ze niet zo lang in. In t vliegtuig zit hij/zij op schoot. Beste kun je dan een draagzak meenemen heb je je handen ook beetje vrij!

18. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    @Femya: Nee, dat wist ik niet! Thx voor de tip! Ben niet van plan om daar weg te gaan, maar je weet maar nooit als de baby er is!

@Froggieh: Thx! Wij willen inderdaad gaan vliegen. Met een baby wel wat makkelijker, ook al kun je dan minder meenemen. Een draagzak is idd handig!!!

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @suuskie, ik zou me niet druk maken om het verschil tussen 600 of 900 euro voor de kosten voor kdv opvang... hetgeen je terugkrijgt is ook meer.. en uiteindelijk betaal je voor 900 euro bijna net zoveel als voor 600 euro.. komt echt goed!!!!!

@erin, ik ben het met sasje eens het is meer dat de ouders van suuskie dingen hebben beloofd en ze nu niet nakomen... en dat is gewoon een lullig gevoel los van het feit dat suuskie, en suuskieman idd samen voor een kindje kiezen en die verantwoording samen echt wel nemen. en iedereen doet het op zijn eigen manier wat niet wil zeggen dat dat het beste of het slechtste is... maar goed ik ga erover ophouden;)

@froggie mooi he die kids met hun liedjes, linette en dinnetje liepen gisteren alles bij elkaar te gillen met hun geschreeuw (wat hun zingen noemden)

@femya, sinds wanneer moet je nog 1 jaar bij je baan blijven werken na een ouderschapsverlof? heb ik ook niet gedaan... maar ik vroeg mij wel af of mijn vorige werk melding had gemaakt van dit... het recht van oudersschapsverlof behoudt je ook gewoon tot en met het 7de levensjaar van een kind en gaat ook per kind.. is het niet bedrijfsafhankelijk wat een werkgever voor voorwaarde daar aan stelt?

@mauw, moet je doen, wij hebben een appartement in italie aan zee en gaan er ook gewoon met het kroost naar toe. is prima te doen hoor, gewoon zorgen voor genoeg schaduw, vocht enz enz.

20. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    goodmoorning!
    hier nog wat moe van het familiefeestje gisteren,maar het was heel gezellig!!

vandaag niet veel in de planniong...het is hier regenweer...

gisteren 2 mooie pakjes gekocht voor de beeb...wel nog in het wit en de ander in grijs/wit...

maandag ga ik een geslachtsbepalingsecho aanvragen,kan echt niet wachten tot de 22w,das te lang wachten!

Deel Deze Pagina