16-31 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nelly, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    #4621 clnl, 25 dec 2012
    Laatst bewerkt: 25 dec 2012
    Fijne kerstdagen iedereen!!

Sasje, wat fijn dat alles goed is en leuk zeg, een jongen en een meid!! Mooie foto's ook!

dropje, balen dat je zo vroeg wakker gebeld werd, ik hoop dat je nog hebt kunnen slapen of uitrusten.

Doemaar, jij bent vroeg in de weer!

Froggieh, kan me voorstellen dat het wat druk is voor je dochter, je schoonouders zijn er nu bijna een week toch?

Hier lekker uitgeslapen tot negen uur met z'n allen, dat gebeurt echt nooit!! Nu druk met omkleden en mooi maken en dan vertrekken we naar mijn ouders om kerst te vieren. Oudste zit al uren klaar. Mocht gisteren mijn moeder helpen met appelmoes maken en is daar reuze trots op :) .

2. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Mooie echos zeg!!! Heel duidelijk!!
    Frog: als mijn schoonouders er n week zouden zijn was ik al rijp voor t gesticht dus ik begrijp je dochter helemaal!
    Iedereen heerlijk aan het tutten vandaag zie ik
    Eet smakelijk straks!
    Wij gaan naar kerstcircus; vipplekken helemal vooraan geen idee wat vip betekent in n circus als ze mij maar niet eruithalen voor n clownsgrap hihi
    Fijne avond allemaal!

3. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even proberen.

Lovepeet, wat leuk een meisje

Sasje, van allebei 1, dat is toch wel heel speciaal.

Nog ff en dan zijn we allemaal op de helft, vind het ineens zo snel gaan.

Schoonouders, ik heb hele lieve schoonouders,maar hoef ze geen week in huis.

Kerst, vandaag was mijn vader jarig, dit viert hij later,wel even op de koffie geweest, daarna bij schoonouders gaan eten. Morgen gourmetten met mijn ouders bij mijn zus .
    Deze kerst zelf ff niks thuis gepland, dat trek ik ff niet.

Heb nog vrij t/m7jan , dus kan ff lekker bijtanken en het huis opruimen

Ik voel de baby regelmatiger, dat is wel fijn.dan ben ik in elk geval weer gerust dat dat allemaal goed zit.

Dropje, een dikke knuffel voor jullie.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.
    Fijne dagen nog, ik duik zo mijn bed in.

4. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Hii meiden,

Allemaal leuke kerst gehad tot nu toe? Hier wel! Net gegeten met de hele familie bij mijn ouders. Me vader heeft erg lekker gekookt. Dochter is zooo moe dat ze niet wilt slapen en alleen maar kan huilen... Morgen gaan schoonouders weer weg, dan zijn ze bijna een week hier geweest. Voor dochter lang zat. En voor mij misschien ook wel Hihi. Ze zijn erg druk namelijk. Maar toch wel weer gezellig.
    Heb al wel laten weten dat als de baby pas geboren is en ze willen komen dat ze bij mijn ouders moeten logeren! (Die hebben 2 logeerkamers, al zit mijn broer tijdelijk in 1) dat gaat dus niet werken met z'n alle bij ons mini huisje... En dan de baby die misschien 3x in de nacht komt...
    Gelukkig duurt dat nog even Hihi.

@linda. Oh wat heerlijk tot 7 januari vrij! Ik moet donderdag weer aan de bak.

@dropje, was het kerstcircus leuk? Op t malieveld? We hadden vrijkaarten maar met mijn astma kan ik er niet heen. 1 x gedaan en moest gelijk aan de beademing haha (was toen nog wel kind hoor, maar durf toch niet meer te gaan)

@clnl. Ooh wat heerlijk tot 9 uur, das lang geleden voor ons haha.

@kimmy, ook al lekker uitgeslapen :p

5. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Frog ja maliveld! Was super! Zaten vooraan met tafeltje en champagnefles voor ons zelf! (oke voor ml) ik mocht bestellen wat ik wilde, in de pauze n rondleiding backstage en bij dieren
    Denk dat je nu minder laat zult hebben hoor, geen hooi meer in circus en maar heel even wat dieren en als je last hebt kun je zo weglopen
    Het is echt de moeite waard zeker met je kleine meid

Wij gaan nog ff verder met hapjes eten en home alone kijken heeeeeerlijk kerstig!

6. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Appeltje, ga je trouwen?

@Sasje gefeliciteerd! Ik had al zo'n vermoeden dat het een jongen en een meisje zouden zijn! Mooie echo's!

Morgen heerlijk thuis! Zit nu nog even bij mijn moeder, maar moest eventjes wat anders gaan doen... Broer en ml willen graag een film kijken die ik vreselijk vind, dus even bijgelezen hier! Ik vond het wel ongezellig dat ik geen biertje kon drinken en mijn favo gerechtjes niet mocht maken/eten, hebben jullie dat ook gemist?

7. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @froggieh, dat snap ik wel, je dochter gaat over de toeren met al die aandacht in huis hihi... komt goed
    Tot nu toe wel een goede kerst gehad hoorr... laat kerstontbijt, smiddags mn zus en kids, en savonds gourmetten..... kerstavond al de hele avond stokbroodjes en toastjes met kaasjes enzo... ben wel blij dat we vanavond met zn drietjes zijn hoor want merk dat de afgelopen 2 dagen wel veel zijn geweest, met shoppen, bezoek ed.. heb de kleine 2 dagen eigenlijk niet gevoeld, dus 3 keer per dag dopler erop om mn onzekerheid weg te halen, dus vandaag als het droog is met de kleine effe een rondje wandelen en op mn gemak eten maken (fazant)

@clnl ja dat heb me met een vroeg vogeltje.. dan ben je wat eerder met alles :D

@appeltje... heb ik wat gemist met lezen? ga je trouwen?

@chickie, nee geen last van gehad... had bij de slijter een fles alcoholvrije wijn gehaald (dure appelsap met bubbeltjes, 8 euro:$) die was super lekker. en met gourmetten heb ik dat stukje bief gewoon doorbakken (wat niet het lekkerst is) voor de rest toch geen rood vlees, en alles van vis mag je gewoon.....
    vanavond eten we fazant en das zowiezo geen rood vlees, en met nieuwjaar kreeft... dus nee geen last van gehad.

@dropje las al dat het kerstcircus top was?

8. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Goeiemorgen!!!

Appeltje? Ja trouwen? Whiehoe wanneer? Hoe waar?

Eten: ehm ik heb eigenlijk van alles gegeten behalve rauw vlees alhoewel seranoham op t randje zit wat is dT toch heerlijk! En ik eet eigenlijk nog steeds biefstuk maar iets duurdere en dan doorbakken..
    Heb 1/2 glas rode wijn op eerstgister, was lekker maar voelde meteen de alcohol tot mn tenen trekken!
    Dus ff geen echte wijn meer voor mij!

Doemaar: die kleine bij mij is ook wat rustiger maar tijdens het circus jeejemina volgens mij vond ie die herrie niet tof hij is nog nooit twee uur achter elkaar zo bezig geweest! Vond het gewoon zielig!

En zooo fijn die angelsound doe het nog elke dag!

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @dropje, ben dus niet de enige geweest die een rustige beeb heeft afgelopen dagen... maar ze kunnen in deze termijn de geluiden van buitenaf horen.. dus denk niet dat het het circus was;)

10. erin79

erin79 Actief lid

6 jul 2012
    408
    0
    0
    he meiden

allemaal fijne dagen!

sas wouw een jongen en een meisje gefeliciteerd en alles was goed wat fijn!

en dropj extra knuffel!

ik heb niks gemist van drank en eten, want 24 december werd ik hartstikke ziek en lag ik met 39,5 koorts op bed en zat mijn man maar alleen aan de gourmet... :( bah vond zo stom en gemeen. had me zo verheugd op deze kerstdagen met ons prulleke in mn buik :(
    gisteren bij so wel langsgeweest en daar veel op bed gelegen en amper wat kunnen eten. ben 1,5 kilo afgevallen, nog nooit gebeurd met kerst.. we zijn wel superverwend door ze ongelofelijk.. geloof dat ik niks meer hoef te kopen, en sm heeft zo goed geluisterd/opgelet naar wat ik leuk vind, alles met prenatal draakje en fluffy drukknooppakjes! geweldig lief. vandaag naar mijn ouders en heb net poging gedaan tot kerstontbijt tafel dekken..

11. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Erin beterschap,

Dropje knuffel voor jou!

Alle ik ben weer terug bij af, kom weer niet van bed, zo beroerd.
    Moe en steeds harde buiken en rugpijn.
    Dus nu maar weer hele dagen thuis blijven en rustig an doen!

12. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    @dropje. Ooh misschien als ik bevallen ben om nog een keer te gaan. Dan kan ik eventueel als t moet extra medicijnen nemen. Mag nu niks.

@erin. Beterschap!

@hier. Laatste avond kerst, morgen weer werken. Zitten nu te kaarten maar ik lig er al uit. (31-en)
    Zijn bij mijn ouders, zo lekker naar huis, zonder dochter die slaapt hier. Dus morgen ff uitslapen, me vader opent de winkel dus mag een uurtje later komen.

Fijne avond allemaal nog!

13. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

17 aug 2012
    1.036
    234
    63
  14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mothertobe, je bedoelt gewoon een stoel voor de sier:p ik bedoel hoe vaak ga je daarin zitten voeden? als je ook gewoon lekker met kleine op bed kan liggen of op de bank.... ;) maar goed, leuke stoel niet voor bij ons in huis maar vind het wel leuk

@kimmy jij uitslapen dus

@froggieh... kerst is voorbij, het is echt nog minder dan een week... ben zoooooo blij dat ik vandaag en morgen in de weer ben. strax naar eindhoven met ml voor zn gips... en morgen nog controle vk. zaterdag zwemles en savonds eters.. zondag zijn de supermarkten open dus ga dan wat boodschappen doen, dan kan ik maandag ochtend wat vuurwerk met ml uitzoeken en oliebollen bakken... komt vriend, en dan tadaaaaaaaa de echo;) (hoezo kijk er naar uit)

@erin, och meis, ik hoop dat je je vandaag al weer wat beter voelt

15. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    goedemorgen!
    fijne feestdagen en de beste voornemens toegewenst!!!!

hier zijn de feestjes achter de rug,dus de rust is weer gekeerd in huis!

de oudste gaat op breakdance les sinds gisteren!
    is een cursus van 4 dagen van 10u tot 16u!
    gisteren had hij zijn 1ste dag en het was heel goed meegevallen,dus in de zomer mag hij misschien mee op dance-camp!

verder gaat alles hier goed,gewoon,alles gaat zijn gangetje...

sas:leuk joh een jongen en een meisje!!!

dropje:eek:h kerstcircus...klinkt leuk!en was het iets?oh lees het al...idd leuk!

chickie:hier zin in americain en een baileys,maar kan me nog inhouden!
    ook wel balen als je over een kerstmarkt loopt en je mag geen gluwein :(

doemaar:hier ook (nog) een rustige beeb,maar voel ze wel elke dag een keer schoppen!

erin:balen dat je zo ziek was met kerst!

mamavand:eek:ei rustig aan doen meid!maar je weet dat de harde buiken niks doen met ontsluiting,dus probeer ook maar wat te genieten!

mothertobe:hij is mooi,maar lijkt me niet praktisch om bv te geven!

16. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    @mothertobe. Hij is echt super leuk! Hou ik wel van. Maar ben bang niet praktisch. Wij hebben een fateile (hoe je t ook schrijft) waar je lekker in kan ploffen en dan fles kan geven. Als je borstvoeding geeft is bank of bed praktischer. Wij gaven fles en heb de fateile elke nacht gebruikt. Dan wil je echt alleen zo comfortabel mogelijk! (En de zijkanten ook zacht)

@doemaar, jaa hier ook aftellen :D. Moet nog 3 daagjes werken dan lekker zondag niksen en dan maandag ochtend al ;)

@sofie, ook fijne kerst nog een de beste wensen alvast voor 2013!
    Leuk op breackdance! Heb ik vroeger ook gedaan. Zo leuk.

@hier, lekker rustig ochtendje zo zonder dochter. Ben weer snotverkouden en daar kiespijn van. Bleh. Ga straks werken, nu nog even rustig opstarten. "Uitgeslapen" tot half 9. Was ook wel weer lekker haha.

Oh en ml denkt dat ie de baby heeft gevoeld! Ik sliep al... Maar hij ging me buik aaien en voelde iets tegen zijn hand duwen! Daarna had ie me gelijk wakker gemaakt maar er gebeurde helaas niks meer. Voel wel steeds meer pijntjes en steekjes in me organen (vooral rechts onderin) ik denk dat dat m is, maandag ff vragen :p
    Mijn broer lag bij mijn moeder ook verkeerd en heeft hem nooit aan de buitenkant gevoeld! Hoop niet dat dat hier ook zo blijft.

Nou nog ff en dan begint 2013! Hoop voor iedereen een fantastisch jaar! Voor ons iig wel. Vooral in mei ;) Hihi

17. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    goedemorgen meiden,

zo iedereen de kerstdagen overleefd :)
    wij wel!! zijn goed verwend geworden met allemaal leuke kado's!!!

stoel op slaapkamer...mijn zus heeft ook bv gegeven en zij heeft juist wel veel in stoel gezeten om bv te gaan ipv in bed of benenden!! ze vond het fijn om dit 1 op 1 te geven en in alle rust.....

18. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Doemaar, mijn favo voorgerecht is tartaartje van gerookte zalm met pommodori tomaatjes, kappertjesdressing en huisgemaakte whiskeysaus (ja met onverwarmde whiskey), en verse tiramisu (rauwe eieren) na. Verder mag ik nu ook geen gerookte paling, zoute haring, harde harde of sprotjes. En alle vleeswaren waarvan je carpaccio maakt mag ook al niet. Ik vind het normaal helemaal niet erg dat ik dat allemaal moet laten staan, maar het is zo'n traditie! Hele week serious request, 2 dagen voor kerst de boeuf bourgignon in de marinade zetten, en de dag voor kerst de hele dag in de keuken voor het kerst diner! Maar van de 4 gangen mag ik er 3 niet, dus dan is het niet leuk om alleen de pompoensoep (amuse) te maken vind ik. Daarna eerste kerstdag gourmetten met van de voren allemaal verse vis, dat laatste kon dit jaar ook al niet doorgaan, dus had wel even de balen. Uiteraard zou ik het niet eten al stond het voor mijn neus, maar ik heb het wel gemist, toch een beetje het bourgondische waarmee ik ben opgegroeid vrees ik ;) Wat ik wel een erg leuk idee vind is dat die kleine volgend jaar misschien al eventjes in een ikea stoel kan zitten aan de kersttafel! Dat heeft me een beetje op de been gehouden, maar jeetje wat een saaie bedoeling zo zeg! Hihihihi!

@Erin, beterschap! Wat lief dat je zoveel cadeautjes hebt gekregen!

@MamavanD, jij ook sterkte!

@MothertoBe, ik vind die stoel kei leuk! Een vriendin van me heeft een gepimpt lodewijkje in de woonkamer staan, maar die armleuning van haar stoel doet echt zeer! Dus als je daarop leunt met een baby op je arm 20 minuten lang... Ik zou er zelf eens in gaan zitten, als hij verder goed zit, misschien dat je ter plekke een leuk bijpassend kussen kan uitzoeken om dat op te vangen. Vaak kennen ze in zo'n winkel diegene die de stoelen bekleed, dus dan is er ook bijpassende stof voor een leuk kussen te krijgen/te laten maken. Maar misschien was je toch al van plan om een voedingskussen aan te schaffen? Daar heb je ook hele leuke hoezen bij! Of je laat een hoes voor je voedingskussen maken, ook heel leuk!

Ik heb tweede kerstdag een muziekdoosje zitten naaien voor aan de plank boven de commode. Heb erg veel plezier van mijn nieuwe naaimachine! En ik heb een buikfoto gemaakt! Ik weeg nu 63 kilo, dus 6 kilo aangekomen. Vind het stiekem een beetje veel, maar ben zo blij dat ik in elk geval geen ondergewicht heb. De wetenschap dat ik een dysmatuur kindje ga krijgen, daardoor wil ik zoveel mogelijk op schema blijven. De Angelsound is wat dat betreft ook geruststellend, het hartje klinkt nog steeds heel snel! Hopelijk duurt het nog heel lang voor zijn hartslag gaat zakken door mijn medicijnen!

Bijgevoegde bestanden:

19. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

@dropje; ik kan me voorstellen dat je terug denkt aan vorig jaar, had tranen in mijn ogen toen ik het las...

@mamavand; denk eerst aan jezelf!!! doe het rustig aan...

@sasje; WAUW!!! een jongen en een meid!! Gefeliciteerd!!! ;) en wat een mooie foto's :D

JA wij gaan trouwen :D
    we houden het heel klein en gaan alleen met onze naaste familie uit eten.

de stand is nu; 12 jongens tegen 6 meisjes :D:D:D

@chicie; wauw mooie buik hoor!!!

@hier; voel me knap beroerd :(
    kerstavond en 1e kerstdag was er niets aan de hand.
    1e kerstdag 's avonds was ik zo ontzettend moe, maar dacht er verder niet bij na...
    gisteren (2e kerstdag) werd ik wakker en mij hele hoofd zit vol... bleeeh...
    de hele dag niets anders gedaan dan op de bank hangen / slapen.
    vanacht bijna de klok rond geslapen en voel me al wel beter maar nog niet topfit...
    we dachten; onze laatste kerst met z'n 2en dus 1e kerstdag kan iedereen bij ons komen en dan hebben we 2e kerstdag voor onszelf... nou ja, gezellig was anders...
    ben bang dat ik nu nog meer afgevallen ben want mijn gezicht wordt steeds smaller...
    vorige week bij de controle bleek dat ik totaal al 3 kg ben afgevallen...

nu nog maar even een paar dagen rustig aan doen en dan is het oud & nieuw!!! het jaar dat wij een kindje in onze armen mogen houden ;)

20. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn te horen dat iedereen de kerstdagen is doorgekomen. Helaas de een wat minder als de ander...

WIj hebben eerste kerstdag gezellig met mijn moeder, zusjes en aanhang gedaan.
    Mijn nichtje is schandalig verwend, dus dat beloofd wat voor volgend jaar, helemaal omdat onze kleine ook al veel cadeautjes heeft gekregen!
    Verder lekker gegourmet en mijn zusjes, aanhang en manlief zijn daarna nog wezen stappen. wilde eigenlijk meegaan, maar was ineens zo moe, dat ik dat maar niet meer gedaan heb.

Nu de zooi opruimen, vanaf morgen komt mijn neefje (11 jaar) een weekendje logeren, en dan is het alweer oud op nieuw. en een dag later de 20 weken echo. Dukke dagen dus.

Deel Deze Pagina