16-31 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nelly, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    @Chickie, leuk muziekdoosje zeg!! Knap dat je dat allemaal kan! En mooie buik al! Mijn buik begint nu ook echt te komen, vreemde gaan t u ook merken. fijn dat het hartje nog lekker snel klopt!

@Appeltje, leuk trouwen! En intiem kan ook heel leuk zijn. Misschien wel speciaaler en gezelliger (vooral nu in de zwangerschap, zit je echt niet op een hele lange dag en feest etc etc te wachten :p)
    Wat rot dat je je nog zo beroerd voelt zeg. Rustig aan doen en beterschap!

@Happy, succes met je neefje het weekend! Wel gezellig toch?

@Hier. vandaag weer gewerkt en merk gelijk dat ik een paar dagen vrij weinig heb gedaan, heb buikpijn!! en lijkt wel alsof ie nu al in de weg zit pff kan me niet meer buigen of doen. Heel vervelend.

2. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    mooie buik chickie!!!!

hierbij mijn buikje....

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @chickie ach meissie... maar tis voorbij.... ik mis eigenlijk nooit wat... ja filet americain en een glaasje wijn... maar niet echt dat.. meer het idee dat het nu geen optie is... dus ik mis de optie.. want doorgaans drink ik weinig en eet ik bijna nooit filet... ;)

@sasje mooi buikje

@appeltje haha leuk leuk

@rest, ml gaat nu door het leven met roze gips de komende 2 weken. op verzoek van Linette hahahaha. voor de rest gaat het wel. hij is al wel minder vrolijk als in het begin, hij is het thuiszitten zat, het niets kunnen enzo. maar ja nog effe zullen we maar zeggen

4. 83linda

83linda Actief lid

29 aug 2012
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buiken zie ik voorbij komen.

Hier nu ff niet fit.zijn aan de grote opruiming begonnen,ben bang dat ik wat veel heb gedaan vandaag. Heb na het eten flink overgegeven, was zo beroerd dat ik de paarden alleen gevoerd heb, mesten doe ik morgen wel weer. Ga dadelijk maar op tijd naar bed.

Nu ff wachten wat het hoog water gaat doen,morgen de koeien binnen halen anders moeten ze zaterdag pootje gaan baden

Ik hoop dat iedereen al een beetje is bijgekomen van de kerstdagen, en dat de zieken zich wat beter voelen.

Wie is al over de naam uit? Hier wil sm ons beinvloeden. Om de naam in de familie te houden. Maar dat gaat het niet worden,dan maar als doopnaam. Ik denk wel dat wij eruit zijn.

5. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Hee meiden

Hoever zijn jullie met t kamertje? Heb net even bij de show je babykamer topic gekoekeloerd. Zooo leuk allemaal weer! Heb echt zin in om onze babykamer ook echt te gaan doen.

3e week van januari ben ik 3 daagjes vrij (waarvan ik wel 1 dag naar de welnes gedoe ga) maar dan gaan we echt wat doen aan de kamer (en de onze want daar moet de rest van de troep heen die er nog staan haha)

Maandag eindelijk 20 weken echo! Yeeh. En dan ook over de helft :D

@eten, ik mis totaal niks! Heb hele andere smaken en zin in eten dan normaal. Alcohol drink ik sowieso niet dus daar ook geen problemen mee. Op oud jaar gaat er een fles jip en Janneke champagne open :p

@doemaar, haha roze gips. Wel stoer hoor. En snap best dat ie t nu zat is!

@sasje, ook al een mooi buikje!

6. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    @linda, wat vervelend dat je zo ziek bent geworden na het eten. Rustig aan doen hoor! We denken wel dat we allen nog kunnen maar... Ons lichaam vraagt toch meer rust dan we gewend zijn ;)

@babynaam. Jaa wij zijn er al helemaal uit! Al voor we het geslacht wisten :D ml heeft m gekozen en ik ben er ook blij mee. Alleen weten we nog niet hoe we het gaan schrijven... Haha
    Sommige vragen het nu ook en vinden het raar dat we het niet verklappen... Sommige waren zelfs beledigd! :(
    Verklappen jullie de naam al eerder of wachten jullie ook tot de geboorte?

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    Hier dacht ik er ook uit te zijn met namen...maar vriend vind meisjesnaam niet leuk ...dus daar moeten we nog fff voor door zeuren hihi wil perse deze of hij moet echt een hele leuke andere vinden :) jongensnaam zijn we wel uit.

Ook geboortekaartje is uitgezocht nu alleen de tekst nog uitzoeken voor erin dan hebben we dat achter de rug hihi...

Babykamer zijn we wel mee bezig...week na nieuwjaar wordt muurtje behangen en dan nog 1 muur texen. ..weeK 5 wordt de kamer geleverd dus dan moet se janet klaar zijn ;)

8. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Ffies kort:
    Sas mooie buik vind et nog steeds bescheiden
    Frog rustig an!
    Doemaar hihi mannen doen alles voor hun dochter
    Naam; schoonmoeder eist hier ook de familienaam, ml heeft m ook en vindt het vreselijk! We willen het dus niet maar zitten vast aan n stamboom! Belachelijk! Als zn ouders nou ook nog eens liefdevol waren maar dat zijn ze niet ( ml opgegroeid in internaat ouders altijd in buitenland zelfs nu gaan ze maanden weg) oke wel lekker rustig maar voor ml vind ik t zielig, owja en ze willen geen sponsor zijn voor kamer (krijgen de wagen van mijn ouders) we krijgen n rekening voor zijn studie (misschien wil ons kind niet studeren????) ik wil niet ondankbaar zijn maar ik heb liever liefde dan geld op zn 18de zoals ml heeft ervaren.. En ze doen zich voor als de allerbeste ouders bah bah bah!
    *klaagmodus uit*
    Naam is nog steeds n drama dus! Wij houden hem geheim trouwens
    Hebben jullie misschien ideeen?? Willen een stoere, hippe, beetje hollandse naam die ook in engels oke klinkt

9. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Sasje, ohhh jouw buikje is ook mooi gegroeid! :D

@Doemaar, nou... ik lust best wel een glaasje, en dan blijft het meestal niet bij 1 of 2 glaasjes, en dan wraps met gerookte zalm en filet american erbij. Dus ik wist van te voren dat ik de beperkingen lastig zou gaan vinden. Iets wat je zo'n beetje elk weekend eet en drinkt ga je uiteraard missen als je 9 maanden moet wachten. En ik zie me na de bevalling ook niet een avondje doorzakken met die kleine die nacht- en vroege voedingen moet... en een van de 2 moet toch nuchter blijven want je wil toch auto kunnen rijden als er iets gebeurd, en alleen drinken is geen bal aan, dus het zal allemaal wel anders worden straks. ;)

@Linda, ja de naam is hier ook besloten. Het is Thomas geworden. Doopnamen wist ik al voordat ik zwanger was, dat doen we de katholieke manier. Thomas + variatie op naam schoonvader + variatie op naam van mijn vader. Ik heb vandaag bij de Xenos de letters van de naam gekocht voor op de babykamer, ze hadden weer nieuwe houten letters binnen dit keer ook gekleurde er bij. Dus voor iedereen die de naam al weet, misschien een leuke tip!

@Froggieh, het is typisch Nederlands om het geslacht en de naam geheim te houden, in andere landen doen ze dit niet, en bijv in Amerika vinden ze het zelfs onbeschoft van ons omdat ze zo maar heel kort de tijd krijgen om een cadeau te kopen (ipv maanden voor de geboorte al kunnen gaan zoeken/regelen). Wij hebben wel ronduit verteld dat het een jongetje wordt, en als iemand er na vraagt mogen ze de meisjesnaam weten. Maar de naam die het nu geworden is blijft geheim tot de geboorte, jullie mogen het van mij wel weten, maar ik wil de familie ermee verrassen. De babykamermeubeltjes worden momenteel geschilderd, en we hopen binnen 2 weken te beginnen met behang trekken.

@Dropje, wij hebben met onze naam inderdaad ook rekening gehouden met hoe het in het Engels klinkt, tante/getuige van ML woont daar en heel misschien dat ze ook peettante wordt (gaat aan schoonzusje liggen, die lijkt voor alsnog niet erg warm te lopen voor het idee omdat ze het al voor een ander kind is).

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @chickie, snap je wel.... ik heb jaaaaaaren in hotels gewerkt en ging heeeeeeeel veel op stap en echt niet op een glaasje ranja whahahahaha... verschil is idd misschien wel dat ik Linette al bijna 4 jaar heb, dus toen werd er bij ons buiten gerookt, is het gebruik van alcohol veranderd enzo met zn 2-en drinken we dan 1 of 2 glaasjes zo nu en dan als afzakkertje maar van doorhalen komt niet zoveel terecht, en dat hoeft ook niet voor mij, van veel drinken ben je de dag erna zo brak en das zo zonde van de dag;). en waarom zou je gerookte zalm niet mogen eten... mag wel hoor.

@dropje haha dat blijkt dan ook maar weer, mooi roze is niet lelijk. maarre... wtf denken je schoonouders wel niet... ze kunnen wel eisen, maar als de naam niet in jullie straatje past dan houd het op. ik zou er dan voor kiezen om er een doopnaam te van maken (ook als je niet doopt... dus gewoon als 2de naam, maar roepnaam wat jullie willen) dan staat het wel vast, maar das toch een naam naam die je niet wordt gebruikt alleen voor formaliteiten als paspoort, rijbewijs ed;) hadden ze bij mij echt niet mee aan moeten komen bij ml ook niet....

@linda, zit niet mee he met ziek zijn.. knuf voor jou.

nou strax cadeautje kopen voor dinnetje van Linette die wordt vandaag 4, effe naar zeeman Dove body lotion kopen. dan controle vk, verjaardag, dag voorbij en als het zaterdag is, dan is het weer een dag minder tot de 20 weken echo haha

ml belde sl gisteren op, linette vroeg wie bel je.. hij zei oma.. ze wilde met oma praten maar ze sloeg dicht het was niet mijn moeder... andere stem hahahaha ze herkend haar geeneens *lol* maar ja is ook een schijtwijf..... hij zei nog, nou als je zin in koffie bent ben je welkom.... nou niet bepaald.... hij vertelde van de 20 weken echo..leuk vond ze dat, dus zei (voor hem en de vrede te bewaren) als ze mee wil mag ze mee. maar dat wil ze niet, nou oke.. zeg niet dat ik het niet heb gezegd:(. en kom strax ook niet met leugens om me zwart te maken

11. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Doemaar ik hoor het al: we hebben dezelfde schoonmoeder! Hahahaha
    Bij ml is het trouwens zn eerste naam en zn tweede naam is zn roepnaam... Ondanks dat vind ie het n vreselijke naam nog steeds want je eerste naam moet je overal opschrijven
    Bij mn schoonouders draait alles om status ben dat helemaal zat!!!
    Oke goeiemorgennochtendhumeur lalalala

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @dropje bijna eng... das bij mijn sl ook, de 2de naam is de roepnaam.... ook omgekeerd dus hahaha. maar als je vriend gaat aangeven en hij geeft Klaas Willem aan, dan wordt Klaas zn roepnaam... en dat kun je ook duidelijk stellen in geboorte kaartje... Klaas groter en de doopnamen eronder in het klein.. das duidelijk

13. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!!

Ik heb gisteren de hele dag gewerkt en nu pas bijgelezen. Ik las dat er een aantal zieken waren met de kerst, balen zeg!! de rest gelukkig wel leuke dagen gehad.

Zag ook mooie buikjes voorbij komen. Ik zal vandaag eens een foto maken. Naar mijn idee is mijn buik onwijs gegroeid de laatste weken, vind het echt al een toeter. Gisteren op weg naar huis in de auto zat hij voor mijn gevoel ook echt in de weg maar dat kan ook door de drukke dag komen.

Appeltje, wauw trouwen, wat onwijs leuk! En lekker intiem lijkt me heel fijn juist!!
    N
    Doemaar, haha, manlief in rose gips, geweldig!

Chickie, mooie naam Thomas! En leuk idee van de letters.

Dropje, volgens mij heb ik dezelfde soort schoonouders, bah! Lekker de naam kiezen die jullie mooi vinden hoor! Mijn schoonvader beloofde geld als wij een jongen naar hem zouden vernoemen, belachelijk!! Zelfs al zouden we de naam mooi vinden (verschrikkelijk juist) dan is dat voor mij een reden om het al niet te doen.

linda, doe je wel een beetje rustig aan?

naam, wij hebben er nog niet eens echt over nagedacht. Dat doen we na de 20wekenecho als we weten wat het wordt. meisjesnaam gaat wel lukken denk, jongensnaam wordt nog moeilijk want er zijn veel jongetjes met leuke namen in onze vriendengroep.

14. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    @Dropje, vervelend altijd die schoonouders. Bij ons geprobeerd haar mening bij t samenwonen door te drijven, dat werd m dus niet sindsdien probeert ze het niet eens meer :p

@Chickie, geslacht weet ook iedereen al. Daar maken we geen geheim van hihi. Alleen willen graag de naam als verassing houden!
    Thomas stond ook op mijn lijstje!! Alleen ml kent een thomas die hij niet aardig vind/vond. Dus dat ik m niet geworden ;)

@Doemaar, tegen mij is verteld dat gerookte zalm niet mag... (of alleen de hele verse van de visboer, maar durf t toch niet aan) Zit ook iets in (bacterie) wat schadelijk kan zijn.

@Schoonmoeders. ben blij dat mijn schoonmoeder niet zo is zeg! Jeetje wat een krengen als ik zo lees! Collega van mij haar schoonmoeder is ook zo'n draak en heeft zelfs tegen haar vriend gezegd dat ie t moest uitmaken omdat ze geen "geld en status" heeft... pff
    Ben ik toch wel stiekem blij met mijn schoonmoeder, al kan ze heel erg druk en aanwezig zijn ;)

@Hier. Dochter was 5 uur wakker... gelukkig heeft ml haar nog terug in bed weten te krijgen en uiteindelijk 8 uur opgestaan :D
    Vandaag en morgen nog een dagje werken, helemaal geen zin in. Ben verkouden, heb hoofdpijn en "kiespijn" en buikje werkt ook niet mee.
    Wordt een laaaaange dag... :(

Gaan jullie nog wat doen met oud en nieuw? Wij niet! Blijven lekker thuis. Maken van ons bank een bed en gaan filmpie kijken. Dan om 12.00 uur ff naar buiten de buren handje schudden. Jip en janneke champagne drinken :p en dan lekker naar bed! haha, ml is ook al niet zo lekker. En dochter slaapt er toch nog doorheen!

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    goedemorgen meiden,

ow hier juist lieve schoonouders, dus totaal geen last van :)

enne wij vieren hier oud en nieuw met 11 pers en 3 kinderen.
    gaan gourmetten en doen onderling kado's en hopelijk is het dan heel snel 12 uur en iedereen heel dronken zodat ze niet langer blijven dan een uurtje of 3 uur hihi ;) maar vind het wel fijn dat het nu gewoon lekker thuis is...als ik het echt niet meer trek ga ik gewoon lekker naar bed ;)

16. Djtje

Djtje Actief lid

27 sep 2012
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yeah ik zit gewoon op de helft! Vandaag 20 weken zwanger :D.
    Zo blij dat het allemaal zo goed gaat. Maar ook Zo benieuwd naar de 20 weken echo volgende week vrijdag.

Een leuke kerst gehad, lekker verwend geweest! Het kindje vond de kerstdiners heel gezellig. Ik heb het kindje toen heel veel gevoeld, zo gezellig. Gisteren weer moeten werken. Dat was een beetje te veel, na twee drukke dagen. Voel me hierdoor wat ziekig geworden. Klieren opgezet en erge hoofdpijn nu. Even rustig aan doen dus!

Ik zag hele mooie buikfotos! Echt zwangere buikjes, leuk.

Mvd: hoe gaat het nu met je? Nog steeds last van harde buiken?

Chickie, leuke naam. Ik had deze naam ook op het lijstje, mijn vriend vond hem alleen niet leuk. We hebben al wel wat namen maar na de echo gaan we pas echt keuzes maken.

Appeltej leuk dat jullie gaan trouwen. Wij zijn aan het nadenken wat voor soort registatie we gaan doen. Nu nog niks geregeld. Vandaag naar gemeente huis voor iedergeval de erkenning.

Hier zijn schoonouders gelukkig heel erg aardig en meegaand. Onze beide ouders zijn gescheiden, dus we hebben hierdoor 4 verschillende adressen om heen te gaan ;). Ons kindje krijgt heel wat opas en omas.

Qua eten viel het mee wat ik niet mocht. De alcohol mis ik wel, ben zo gek op een wijntje bij het eten. Maar ach ja, het went ook wel weer.
    1 keer een fout gemaakt. Ik had chockolade mouse gegeten, waar rauwe eieren in zaten, oeps! Ik had er stom weg gewoon niet aan gedacht.

17. Love081986

Love081986 Actief lid

20 okt 2010
    255
    0
    0
    Cothen
    hallo dames,
    hoe gaat het hier?
    ik heb geen 50 pagina's bij gelezen....

ik weet dat mauw haar kindje was verloren en dat nog iemand moest beslissen voor punctie?! hoe is het daarmee afgelopen?
    verder alle baby's blijven zitten?

hier alles goed, zondag 20 weken en maandag de echo

18. erin79

erin79 Actief lid

6 jul 2012
    408
    0
    0
    he meiden,

zo pff we zijn weer thuis.
    de echo was zo leuk! ik dacht dat mijn favo vk hem niet zou doen want normaal zit zij op woensdag maar ze zat vandaag ook, dus dat was al zó fijn!
    daarna alles bekeken, we hebben er echt lang gezeten, ze nam zo de tijd overal voor. eerst de hersentjes bekeken die waren helemaal mooi, alles opgemeten +:)+
    toen zo door naar hartje, 4 hartkamertjes gezien, allerlei adertjes overal met rood en blauw die in orde waren, niertjes, maagje, middenrif, ruggenraat, mooi dicht bovenlipje, neusbotje. tussen door was ie aan het drinken van het vruchtwater <3 heupbotjes en beenbotjes helemaal gevolgd, navelstreng met 3 aderen, placenta was in orde. echt alles was oke :+: hij ligt kleine week voor op groei, grote kop :+ heeft ie van zn vader :') en een iniminineusje <3 <3 *van mij* hihihi. Hij wilde weer amper met de beentjes wijd maar uiteindelijk weer plassertje gezien :D hij lag met zijn hoofdje bij mijn navel, dan ruggetje rechts en bips en voetjes bij mijn blaas, en daar zat ie me toch tegenaan te stampen :D :D snapt nu waarom ze zoveel moet plassen :D hij zette zich paar keer echt ertegenaf als of ie zo gehurkt zat zoals sprinters zitten bij de start :D hihihi.
    helemaal opgelucht en zo genoten, en mooie fotos meegekregen. heb er al 1 ingelijst :D

daarna geluncht want ik had eerder geen hap door de keel; gekregen van de zenuwen
    om vervolgens bij de rabobank waar we afspraak hadden retemisselijk te worden en alles er weer uit te gooien *oeps*

nog steeds wat misselijk nu
    en ik heb bij de intertoys HET hobbelpaard gevonden wat ik wilde hebben :):) en hij zingt cowboyliedjes hahahaha
    staat nu in de kinderkamer <3

zo en nu even rust en over 30min huis bekijken *pfffff*
    ga later bijlezen hoor!!

19. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Erin79, wat fijn dat alles goed gaat met de baby!!
    Ik kan niet tot mijn 20w echo, ben op van de zenuwen!

20. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    Froggieh, succes vandaag en morgen. Ik hoop dat je niet ziek wordt! Fijn dat je dochter weer is gaan slapen ,vijf uur is veel te vroeg.

dtje, yeah op de helft, fijn idee he!

erin, fijn dat je een goede 20wekenecho hebt gehad! Leuk dat het zo uitgebreid was, daar hoop ik ook op.

Deel Deze Pagina