klopt ivm stikkingsgevaar.. echter linette ligt al vanaf 1.5 jaar onder dekbed.... ik weet niet meer wat daar de reden van was
@dropje mooie buik al hoor @frogieh ik ook..... maar ze kunnen niet zoveel, want ik vind niet dat ik hoef te liegen naar mensen dus lijkt me sterk dat ze me daar op kunnen afrekenen..... @chilleke ja ben er ook blij mee... die bank van ons is zo begaaid door 1 van de katten, en de eetkamer stoelen ook ziet er niet uit... en met een bankreiniger zijn de vlekken er niet uitgegaan, maar erger geworden.... dus ben helemaal bij ermee @chickie, ik heb 3 dekens eigenlijk, maar dat komt meer door ml..... alledrie van wol, bij de hema gekocht toen.... en in de kinderwagen een dekbed (die hoorde erbij) dat mag in de kinderwagen wel omdat je dan in de gaten kan houden of beeb eronderin glijd. daarnaast heb ik ook slaapzakken.... omdat ik toen geen winterslaapzak had bij linette had ik slaapzak en deken... nu heb ik wel winterslaapzakjes en het seizoen is anders dus begin met slaapzakken weer. weet je zeker dat ze niet met koppie onder de deken komen
goedemorgen! gisteren een leuk druk dagje gehad met vriendin! niets gekraald,maar veel gepraat over de baby en de spullen... rondzoeken op internet naar geboortekaartjes,enz...lekker gezellig! gisteren maar heel lichtjes en af en toe last gehad van mijn heup en lies,dus als ik rustig aan doe ,gaat het wel... vandaag niet veel in de planning,vl is aan het werk met de vroege en dan moet hij studeren voor een examen maandag.... en vandaag ben ik 20w zwanger,precies op de helft!!!!! froggieh:die buikpijn kan ook het groeien zijn van je baarmoeder,maar bij zorgen bel je even de vk! deze nacht nog last gehad? kimmy:zonnebank zou ik niet doen want dan kan je een zwangerschapsmasker krijgen en dat zijn lelijke plekken in je gezicht! mooie kleertjes!! sasje:is de bi bij jou ook zo begonnen dan?want soms denk ik dat het mijn gewrichten zijn die aan het uitzetten zijn... chilleke:dankje voor het duimen,maar er is nog geen verbetering bij haantje,maar we hebben nog 2 daagjes... wow petje af hoor dat jij zo'n verbouwingen nu nog doet!!!!!best veel seg!ik zou dat na de zwangerschap hebben gedaan! lopi:heel sterk en wijs hoe jullie er nu over denken!!! bij ons zou dat ook de keuze zijn want dat zouden we niet aan kunnen! happy:idd 10/per dag na 26w,maar hoe het er bij mij nu aan toe gaat ,kom ik ook al aan 10x/dag voelen succes bij het gesprek!!! doemaar:vreemd dat dat gesprek zo ineens word be-eindigd!!!! en nu? ooh lees het al!!wat een kl**t! leuk nieuwe meubels... dropjeoh ook al een mooie buik!!! dekentje:hier een laken met een fleesdeken erover,is wel warm genoeg!
ach sophie, ik zet nu mn advocaaat in, want ik ben er goed klaar mee.... ga gewoon een HBO volgen in toerisme en recreatie van 18 maanden, die sluit nog enigszins aan op mn MBO en ga gewoon gewoon zelf solliciteren.... ga nu kijken of ik die HBO door mn wg betaald kan krijgen, gezien het feit dat ze toch fiscaal voordeel hiervan kunnen genieten lijkt mij dat ze een keer schappelijk moeten gaan zijn, en niet zo moeten lopen te kloten... kortom ik kan nu februari nog beginnen met de opleiding, ben dan volgend jaar klaar... in de tussentijd ben ik zwanger en solliciteer gewoon door... ondanks dat de kansen natuurlijk klein zijn.... maar neem vanaf nu het heft in eigen handen en doe jij maar rustig aan ja....
Jammer dat de haan nog niet opknapt, sofie... Ik duim ook keihard voor hem mee... @voelen, ik lag me vannacht te bedenken dat ik helemaal niet weet wat 10x per dag voelen is. Zijn dat 10 schopjes (die in theorie in 5 minuutjes gedaan kunnen worden) of 10 afzonderlijke momenten waarop je de baby voelt. Die eerste voel ik idd nu ook al, die 2e zal erom hangen (maar ben ook nog lang geen 26 weken...) @dropje, mooie buik! @Doemaar: Op zich wel logisch dat die integratie man geen tijd steekt in jou als je je er toch niet fijn bij voelt. Dat zou de integratie vast niet helpen. Maar beetje vreemd is het wel, hij deed ook geen moeite om je van gedachte te laten veranderen... Fijn dat je meubels zo snel komen!!! Ik krijg vanavond een nieuwe kast in de woonkamer, en ben ook als een kind zo blij!
@happy, klopt dat snap ik ook wel, en nee hij maakte zich er heel makkelijk vanaf maakt, maar ik verwijt het mijn wg... dus vanaf nu zal ik het zelf weer echt in handen gaan nemen. jaaaaaa leuk he nieuwe meubels OHHHHHHHH ze belde net van de meubelwinkel... en ze komen vandaag al als een kind zo blij
Hii Meiden Vannacht geen buikpijn gehad! Gelukkig maar, vraag t maandag wel even na bij vk. Ooh heerlijk al die nieuwe meubels! ml gaat vandaag laatste reddingspoging doen voor onze bank. Hebben vlekverwijderaar enzo... hoop dat t wel werkt haha anders toch ook een nieuwe bank... @Dekentje: Wij hadden altijd een lakentje en dekentje. En dan 2 setjes, als dochter dan spuugte of een lekkere poepbroek had... konden we wisselen! En in de winter extra dekentje tot ze eronder uit kroop toen slaapzakje aan. En in winter dekentje voor extra. Toen ze 2 werd kreeg ze "grote" meiden kamer en ging ze onder dekbed. @Doemaar, eigen plan trekken is altijd het beste! Verder even alles kwijt. Ben weer gaan werken, ab slaat gelukkig goed aan! Oren bijna over, Geen hoofd vol snot meer, klein beetje nog. Voel me ook stuk fitter. Fijne dag allemaal!
Hoi allemaal, ik heb twee lange dagen gewerkt en geen fut meer om achter de computer te zitten 's avonds. Moest dus weer VEEL bijlezen! Doemaar, jeeh, nieuwe meubels, daar kan ik ook zo blij van worden, leuk! En wat balen van het re-integratieburo en de houding van je werkgever. Geeft onnodige stress. Stoer dat je je eigen plan nu trekt en een opleiding gaat volgen, lekker weg daar!! happy, ik weet ook niet of ik de baby al tien keer op een dag voel. Voel het niet zo vaak de laatste tijd maar wel genoeg om gerust te zijn hoor. Sofie, leuk een bezoekje van een zwangere vriendin!! En misschien toch even langs de fysio voor de zekerheid? yes, op de helft!! Ik hoop dat het vandaag beter gaat met het haantje. chickie, wij hebben twee dekentjes van de prenatal voor het ledikant en drie voor de wieg en wandelwagen. beide kids hebben altijd een dekentje gehad maar al vrij snel een slaapzak aan omdat ze zo draaiden in bed en dan weer zonder dekens lagen. De dekens heb ik toen gewoon bij Prenatal gekocht. oh ja en dan een lakentje onder de deken. Froggieh, fijn dat de buikpijn over is en de antibioticakuur aanslaat!! Rustig aan hoor, succes met werken. Dropje, mooi buik hoor! maagzuur heb ik ook veel last van. bij mij helpt een beetje gele vla. Dozen ophalen, ik ben nu wel erg benieuwd naar de prenataldoos. Ik ga mijn mail maar goed in de gaten houden. sasje, lastig dat ml jouw meisjesnaam niet leuk vind. Wij gaan volgende week maar eens een naam bedenken. was de vorige twee keer erg moeilijk dus ik hoop dat we voor de bevalling klaar zijn hier door een fout in de planning twee dagen achter elkaar gewerkt. Ik werk in de kinderopvang op een 0 tot 4 groep dus twee dagen achter elkaar is lichamelijk een beetje zwaar aan het worden, heb nu echt overal spierpijn! Het tillen van peuters begint nu echt te zwaar te worden, maar ja, dat vergeet ik een beetje tijdens het werk. Gisteren een baby van tien weken die kwam wennen, echt zo'n schatje! kan nu niet wachten tot onze baby er is.
goedemorgen meiden, ow dan weet ik ook niet of ik d email verwijderd heb van wij en nu.? pech gehad hihi!! @doemaar oh leuk dat de meubels vandaag al komen!!! @ bedje, ik heb ook al 2 fleece achtige dekens gekocht en doe daar dan een laken onder...en mocht het dadelijk winter worden dan slaapzak aan...dacht eigenlijk dat het zo ook moest? bij iedereen wat ik kom hebben het ook zo namelijk? @hier straks naar grote prenatal shoppen met vriendlief
happy, ze bedoelen echt maar 10 schopjes wat idd in 5 minuten al kan ik begin hem hier nu goed duidelijk te voelen, op dit moment bijvoorbeeld ook hihihi hmmmm beginnend BI dus... nou na mijn vakantie moet ik toch gelijk weer naar gyn, dan zal ik het aankaarten ik moet natuurlijk Jen ook nog geregeld tillen van ruim 10 kilo
Meiden help! Vanmorgen licht roze bij afvegen Daarna wat donkerder maar meer oranje Nu net n kleine bloedstolsel... Niet groter dan n cm Ben zo bang durf de vk niet te bellen gaan me misschien afschepen? Wat kan t zijn? Heb geen krampen, hartje net gehoord maar ben zo bang
dropje: gewoon de vk bellen, daar zijn ze voor hoor!! ik heb hier geen ervaring mee dus kan je verder niet echt helpen, zij weet vast wel wat het is en kan je gerust stellen. Bellen dus!
Net 20 weken echo gehad . Alles was goed met het kindje! Zo bijzonder om alles te zien en zo blij. Moet alleen volgende week terug komen, was eigenwijs waardoor een gedeelte van ruggenwervel niet zichtbaar was. Dus een extra echo . Ik weet het geslacht ook! Alleen weet ik nou niet of ik het hier neer kan zetten. We houden het voor iedereen geheim en weet nou eigenlijk niet hoe groot de kans is dat iemand die ik ken hier leest . Houden jullie het geheim of gaan jullie het risico aan dat iemand hier het leest?
Dtje wat fijn!! Ik heb ook n meelezer gehad dus je weet maar nooit! Wat je zelf t beste lijkt! Je kunt t altijd nog over n maand met ons delen Vk gebeld en die belde terug met de mededeling dat ze t zkh ging bellen stresssssdus bijna al in tranen uitgebarsten Ml is onderweg naar huis Maar belde zkh en die zeiden liever nog even afwachten of er meer komt, dan meteen bellen Pffff ik durf niet mee naar de wc dat begrijpen jullie
Goed dat je gebeld hebt meis! !! Ik zou eisen dat ze je checken en niet pas bij erger!!! Dus verzin maar gewoon dat er nog meer is gekomen!!!!
ach dropje meis, goed dat je gebeld hebt en fijn dat de vk je meteen serieus nam. Gelukkig komt ml zo naar huis. Sterkte, ik snap dat je nu vreselijk in de spanning zit!! Djtje, fijn dat alles goed was! en wat een eigenwijsje dat je terug moet, haha. Over meelezers, ik heb bij mijn jongste wel het risico genomen om het een keer te noemen, dus niet op de lijst. Vond het wel spannend hoor, maar nooit iets gehoord. Als het niet prettig voelt dan gewoon lekker voor je houden of anders wat dropje zei, over een tijdje een keer zeggen.
Ah Dropje wat akelig zeg! Kan me voorstellen dat je helemaal in spanning zit! Goed dat je gebeld hebt, wel vervelend zeg dat je pas bij meer voor cobtrole kunt komen. Hoop dat het niet meer is bij het naar de wc gaan. Dank jullie wel! Ben echt in de zevende hemel. Ik hou het geslacht nog even voor me, ga er nog even over nadenken wat ik doe. Voor woensdag nieuwe echo afspraak gemaakt. Ja het kindje was echt lekker eigenwijs, lag laag in mijn buik en wilde gewoon niet hoger liggen, heel wat gepor en gewiebel, maar daar raakte het niet zo van onder de indruk.
Doemaar jeeeej je meubels komen vandaag sofie, rustig aan maar blijven doen en hopen dat het niet erger word. wat sneu voor je haan ja zou ook de verbouwing willen uit stellen...maar dat kan helaas niet we hebben maar 2 kamers en anders zou ik niet weten waar de baby heen moet, en zit liever nu in de troep dan met zo ukkie, gok dat ik het dan al genoeg druk heb met 2 kids haha lekker dagje gehad dus doemaar groot gelijk, gaat wel pittig zijn denk ik met een kleine! happy ik denk dadelijk 10 keer per dag froggieh fijn geen buikpijn en de ab werkt fijn! clnl ja snap ik dat het pittig word! ik heb dat ook al maar ja we moeten nog effe leuk is is dat he, zulke kleintjes en die zijn echt al groot in vergelijking wat wij krijgen dadelijk haha sasje anders gewoon effe wij mailen. love oh das minder beginnende bi dropje, gewoon bellen en eisen dat ze het na checken fijn dat je hartje gehoord heb! ga voor je duimen dat alles oke is! dtje jeeej alles goed! en een extra echo wat vervelend nou jammer dat we het geslacht nu niet weten maar snap je wel vanmorgen vroege dienst gehad...maar voel me niet echt denderend. krijg om het minste geringste al harde buik (als ik iets inspannends doe) en dat is rete irritant.... dinsdag maar eens navragen! net lekker geluncht en boven is het behangen klaar dus nu komt het grote verven...maar ja, moet eerst drogen! vanavond cupcakes maken, vriendin komt helpen, heb er 24 nodig maar dat is niet heel vermoeiend werk en leuk
@Doemaar, de mail heet: Kom de blije doos VANDAAG nog ophalen. Ik kan me niet voorstellen dat je die weggesmeten hebt! Maar misschien dat het makkelijker zoeken is zo. Hoelaat komt je nieuwe bankstel? @Sofie, dan heb jij een fleecedeken van 100% katoen denk ik, want de gewone fleecedekens zijn van polyester en die mag je volgens de veiligheidsfolder in de kraammap niet gebruiken. Kan me niet voorstellen dat ze die dan zouden verkopen in een babywinkel? Maandag gaan we naar de Prenatal, dan ben ik benieuwd om de dekens eens in het echt te zien en de te voelen. Bij de Hema hier vind ik het assortiment niet zo geweldig. @Sasje, jouw dekens komen toch van een babyspeciaalzaak? Dan denk ik dat jij ook 100% katoen hebt, of dat het erg veel lijkt op fleece maar toch katoen is. Weet je van welk merk ze zijn? @Dekentjes: die duo deken met hoes spreekt me ook wel aan! Ik las dat de hoes dan wel strak moet passen. Klopt het dat je de deken(s) een kwartslag draait zolang het bedje kort opgemaakt wordt? Want dan is het niet leuk als je een print op je overtrek hebt die de verkeerde kant op staat... Misschien zou ik dan zelf een overtrekje kunnen maken, met de stof andersom. Ik vind een lakentje met dekentje wel mooier om te zien trouwens. Is er al iemand bij de Ikea geweest? Hoe zijn de dekentjes daar? @Happy, ik ben blij als ik aan de 10 schopjes per week kom De baby ligt meestal verkeerd waardoor ik hem helemaal niet voel. Maar de angelsound stelt me wel enorm gerust want dan kan ik horen dat zijn hartslag nog steeds hoog is (lage hartslag baby gaat een bijwerking zijn van mijn medicijnen) en je kunt nu goed horen dat hij naar de angelsound toe komt als je hem tegen de buik drukt. @Love, hier ook beginnend BI. Heb vandaag gebeld voor een afspraak bij de fysio. Ik loop er al weken mee, maar ik heb gewoon ook echt teveel gebukt met het bekleden/afspelden van de wieg. Dus ik dacht als ik het nou rustiger aan doe.... maar helaas! Je kunt trouwens sinds 2006 zonder verwijsbrief bij de fysio terecht, kijken hun hoe het er voorstaat en welke hulp je nodig hebt (of niet). @Dropje, goed dat je gebeld hebt. Is je man al thuis? Fijn dat je in elk geval niet alleen hoeft af te wachten of er meer komt. Heel veel sterkte vandaag, ik hoop dat het een klein adertje of zo is geweest! @DJtje fijn dat alles goed is! Wij houden het geslacht niet geheim, maar vind het bijv wel lastig om de naam + doopnamen hier te posten, stel je voor dat iemand (of mijn kindje zelf) ooit googled en mijn berichten leest... Volgens mij kunnen we ook een besloten club openen waar niemand kan meelezen, maar weet niet hoe dat werkt. Maandag naar de Prenatal blije doos ophalen, dekens/beddegoed bekijken en nog even shoppen. Zag dat sommige dekens afgeprijsd zijn nu. Moet ook nog een uv bestendig parapluutje voor op de wandelwagen en dat soort kleine dingetjes halen. Maar de lijst begint op te schieten. De kraamzorg hier wil 4 flanellen luiers en 2 badcapes. Ik dacht dat flanellen luiers alleen als wikkeldoek na het badje gebruikt werden en dat je mocht kiezen, maar weet iemand waarvoor ze dan wel zijn? Je hebt van die leuke gekleurde
Chicky in het begin dek je het voor de helft op. Bij mij deden ze het gewoon halverwege instoppen (dus helft onder matras) tja ligt net aan het printje of dat erg id of niet. Maar hij slaapt er nu nog onder dus nu zie je al geruimd tijd heel de print haha. Flanellen luiers is dat hetzelfde als hydrofiel luiers? In het begin gebruik je die om mee af te drogen. Omdat die beter in de plooitjes komen. Hier lang gebruikt! Gebruikte ze overal voor das had er echt een hoop. Stuk of 15. Onder hoofdje in de box over mijn schouder tijdens boeren over verschoonkussen etc Alleen als je ze wast, strijk ze niet dan absorberen ze veel minder!