@mauw, heb allebei gehad en voor mij zat er geen verschil in.. misschien wel wat in het eet gedrag maar misselijk weinig.. vocht heel veel, dik ja enorm
@Lopi: gefeliciteerd met de goede echo! Het blijft spannend, ook na jullie grens van 15 weken. Maar probeer er toch van te genieten! @Geslacht: omdat het nu heel anders loopt dan bij mn dochter gok ik een jongen! En mn dochter, die nog amper kan praten, zei laatst ineens jongen! Dus dan gaan we daar maar vanuit he haha @Buikfoto's: maken jullie al buikfoto's? Hier met elke nieuwe week en op de dag dat er een echo is gemaakt. Zo leuk om dat allemaal terug te zien en kunnen vergelijken.
Zo hallo, weekje weg en ongeveer 300 berichten teruglezen, ga er morgen eens een deel van proberen te lezen! Vorige week al een aantal echo's geweest die goed waren heb ik ergens gelezen? Hier een heerlijk weekje centerparcs achter de rug en vandaag de verjaardag van mijn dochter die morgen voor het eggie naar school moet! Spannend en jee wat gaat de tijd toch snel pff! Behalve als je net zwanger bent en wacht op de 1e echo haha! Ik ging van de week ook echt even twijfelen zo weinig klachten, niet misselijk, misschien iets meer honger. Maar mijn dochter maakte het goed vanmorgen, ik was mij aan het aankleden en stond in mijn onderbroek, zit ze op het bed kijkt ze naar me en zegt ze, Mama je hebt grotere bollen op je buik (ik schoot zo hard in de lach) en idd mijn borsten zijn iets groter en steviger ( maar geen zere tepels net als de vorige keer) Dus tja maar gewoon afwachten....
@ Doe maar: Haha! Zo zie je maar, echt broodjeaap verhalen dus @ Suuskie: Mooooi lief klein buikje!! @Maartje: Ik heb ook weinig tot geen klachten. En het is mijn eerste zwangerschap. Ik zal ook een foto plaatsen, mijn darmen zijn vandaag behoorlijk opgezet.
hey meiden, ik las veel betrichten over de angst die vele van jullie ook meedragen om een kindje te verliezen of weer te moeten verlizen. Hier precies het zelfde een 12 weken echo zegt voor ons helemaal niets meer! Maar we moeten positief blijven. Want dat ik ook beter voor al die kleine beebjes in onze buiken. Zullen we proberen elkaar op te beuren! Dat is alleen maar positief!
@Suuskie: ohh das ook al een flinke buik! (hoop niet dat ik je beledig ) Ik moet ook al echt ruime kleding aan, want ben van mezelf slank en strak en nu dus echt een bolle buik. @Maartje: haha grotere bollen Heerlijk die kids!
hahaha nee hoor.. ik heb normaal n strakke buik, nou was die niet meer superstrak na mn laatste zw en operatie, maar ik was weer dunner dankzij Sonja Bakker, en wat je nu ziet is voor mijn doen echt mega dik! echt een puntje die uitsteekt.. en savonds helemaal van top tot teen opgeblazen haha
Heeft hier idd ook wel even geduurd voordat die buik van de operatie weer plat was. Savonds is het idd al helemaal opgezet haha. Kan mn buik dan ook niet meer inhouden.
Doemaar... ik zie het in je onderschrift staan... vreselijk!!! :'( Is dat de reden dan dat je vroeger bevalt? Ik hoop voor je dat je netjes de 37 haalt zonder zorgen en je een flinke baby in je armen mag houden... want als ze niet dik genoeg zijn is het alsnog couveuse he (kindje van een vriendin kwam op 38w en moest er toch enkele dagen in jammer genoeg) maar dan nog is het beter dan...
Hier s avonds ook een opgezette buik, maar nog niet zo hoor maar ben van mezelf wel erg slank... Is er nog iemand met een ks bevallen? Mijn litteken is natuurlijk wel een absolute ramp (door de complicaties na 10d), ik heb echt een megalitteken van 26cm en een dikke naad erop liggen, net een dal tussen 2 ophopingen van littekenweefsel maar ik vind dat ik er wel last van heb, is zo een trekkerig gevoel..;
@mamavand, laten we dat maar doen ja... lijkt me wel zo handig anders komen we strax nog in een dip @mauw precies @ineke ja daarom, ik wil dat niet gaan afwachten veel te spannend. ja oke, kan.. maak geen grote baby's, linette was 49,4 en 2930 gram met 39 weken en arnaud was 50cm met 2625 gram, dus die zou met 39 weken ongeveer hetzelfde zijn geweest.. en had dan ook niet in een couveuse gehoeven.. maar goed.. we gaan voor een mooi Brusje die blijft
@Tweeling en eerder halen: een mede maart mamma is met 38+3 bevallen van een tweeling. Ze bekijken het per zwangerschap. @Met 37 weken couveuse in: klopt, ons meisje heeft ook in de couveuse gelegen ivm dysmatuur. Mensen gaan er dan altijd vanuit dat je ook prematuur bevallen bent, maar dat was bij ons niet het geval. @Ineke: zo dat is een flink litteken! Kan goed dat dat trekt. Littekenweefsel rekt niet mee, dus dat gaat trekken (hopelijk niet scheuren!) Goed de huid eromheen smeren en diep masseren.
Zijn er hier meer dames draaierig bij opstaan? (gewoon vanaf de bank) Ik heb me net echt ruim een minuut vast moeten houden om niet om te vallen. Heel mn tanden deden er zeer van.
Zow! Ik moest echt een hoop bijlezen! @MamavanD ik had mijn MvM test al gepost, hij staat in mijn profiel/fotoalbum @Dreamer, mooie echo! Draaiierigheid kan komen door lage bloeddruk. 2 glazen Roosvicee Ferro helpt bij mij goed (zit ijzer in, tomaatje eten kan ook helpen!) @Doemaar, welkom terug en mooie echo! @Suuskie, ik drink 2 glazen Roosvicee Laxo per dag, hier helpt het! Gaat het bij jou ook beter nu? @Tweelingen, ik vind het geweldig voor jullie, maar hoop zo dat het mij niet treft. Als hartpatient zou het veel te zwaar zijn voor mijn lichaam. Maar ik heb (erfelijk) een verhoogde kans op een tweeeiige tweeling, de vorige gynea zag in juni ook een tweede ei zitten. Ik hoop zo dat het er maar 1 is! @buikje, hier steekt mijn BM vaak als een harde schijf uit mijn buikje. Ik maak elke week een foto (zie album), maar er is nog niets te zien met kleding aan. Zo en nu kruip ik mijn bedje in, als ik uit de bank kan komen, want ik heb kou op mijn rug te pakken en kan me al bijna 3 dagen haast niet bewegen zo pijnlijk! @Lijst, zou iemand mijn afspraak erop willen zetten, mijn afspraak staat er niet meer tussen. Ik krijg die lijsten altijd helemaal van slag! 15 oktober Chickie intake VK + Gynea en echo
Ik kan het momenteel allemaal niet meer bijhouden... Kom savonds zo dood uit mijn werk dat ik de puf niet heb om nog achter de Pc te kruipen... Dus moet alles 's ochtends doen. Als ik dus niet op alles en iedereen reageer, sorry daarvoor.... @draaierig, heb ik nog niet zo'n last van. @buikje, in 3 weken tijd 4cm gegroeid, maar voor een buitenstaander nog niks te zien. Ik voel me af en toe heel dik, gewoon omdat mijn platte buikje voor mij al behoorlijk aan het verdwijnen is....
@chickie, thx @buikje, hier meer dan 4 cm gegroeid had er ook 15 weken kunnen zijn.. pffff.sommige kleren passen al niet meer, andere zitten niet meer lekker dus bijna overgeleverd aan de mode van de zwangere....