16-31 mei 2013 mama's - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nelly, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Meiden hier veel bloedverlies.... Morgen naar gyn maar vrees zelf een mk

2. Femya

Femya Niet meer actief

Oh nee Salcia wat naar! Sterkte! Ik hoop voor je dat het niet over is.

Wat een heftig verhaal Pom! Ik vind het heel knap van je hoe je hier mee om gaat. Je blijft zo rustig en uiteindelijk heeft het ook weinig zin om heel boos te zijn, maar goed dat moet je nog wel kunnen. Sterkte met je herstel.

Combinatietest: ik belde vanmiddag pas de vk voor een eerste afspraak (mocht niet eerder), daar keken ze naar mijn leeftijd en wilde me direct doorsturen naar het ziekenhuis voor een combinatietest. Nog voor ik bij de vk zou zijn geweest!
    Gelukkig had ik er al over nagedacht en we hebben besloten om eerst naar de vk te gaan (23 oktober) voor echo en intake en daarna wil ik alleen de nekplooimeting, is die uitslag niet goed, dan ook het bloedonderzoek, maar verder geen actie mocht er iets mis zijn. Dan wachten we de 20 weken echo af. Moeilijk hoor om daar over na te denken.

Wel super dat jullie er allemaal ook serieus mee bezig zijn, in elk geval weten hoe ver je gaat bij evt problemen.

Bij mijn eerste heb ik ook alleen nekplooimeting gehad, toen was ik gerust gesteld.

Zo en nu maar weer verder slapen als het lukt, ik werd wakker van een hoestbui.

3. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Salcia: nee kut shit! Veel sterkte bij de gyn...

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @salcia, nee meid, sterkte strax

@suuskie, klopt maar moet zeggen dat dit ook een groep is met behoorlijk wat heftige dingen.

@linda ja dat was ik met die echo, net n zeepaardje dat heb jij strax ook let maar op meid! Het is je gegund. Knuffel.

Rest vergeten maar ook lastig teruglezen op foon

5. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    @salcia, heel veel succes straks... Ik zal voor je duimen

@combitesten, wij gaan het niet doen. Ben bang dat ik me daar alleen maar druk over ga maken.

@20 weken echo, die gaan wij wel doen (wist niet eens dat je dat kon kiezen, dacht dat dat standaard was)

@eerste echo, nog 4 nachtjes slapen voor mij. Langzamerhand word ik wat zenuwachtig.

@misselijkheid, ik word steeds misselijker, maar heb (nog) niet hoeven overgeven. heb wel het idee dat dat steeds dichterbij komt...

6. flotsje

flotsje Niet meer actief

@salcia: heel veel sterkte!!

20weken echo gaan wij zeker doen!! bij een vriendin van mij werd een hartafwijking geconstateerd.. niks groots maar doordat ze wisten konden ze direct na de geboorte opereren en is alles nu goed.. als ze het niet hadden geweten hadden de arresten niet klaar gestaan en was er kindje overleden geweest!
    bij de 20 weken kunnen ze gewoon ook veel dingen zien waar ze op dat moment al iets mee kunnen of kunnen voorkomen.. ik zie dat meer als een verantwoordelijkheid naar mijn kindje toe..
    sorry ben misschien wat hard maar komt door deze ervaring..

7. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    Jeetje Salcia... Heel veel sterkte, hopelijk krijg je zo goed nieuws, zal hard duimen!!
    Pff nog 1 week en dan heb ik eindelijk de echo, wat duurt wachten toch lang, kan beter weer op vakantie gaan dan gaat de tijd wat sneller haha!

8. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Salcia, heel veel sterkte

Nekplooimeting gaan we ook doen, hebben we bij onze zoon ook gedaan.

Telde zo even de uren voor de echo , nu nog 83 uur. Hoezo er mee bezig zijn...

9. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    salcia heel veel sterkte bij de gyn!

wij doen geen nekplooimeting, het komt zolas het komt vinden wij. ik zou van een kindje met het syndroom van down net zoveel houden. 20-weken echo moet ik van de vk, heb bij noa ook een extra uitgebreide op het hartje gehad, omdat er efelijke hartafwijkingen bij mij in de familie zijn en ja mocht er dan iets zijn, kunnen ze gelijk ingrijpen na de bevalling. en natuurlijk altijd leuk om ff te spieken:D

10. pom77

pom77 Niet meer actief

Salcia, sterkte meid, hoop dat het vals alarm is maar vrees het ergste.....hoop dat je in dat geval weinig pijn hebt.

11. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    salcia heel veel sterkte!!!

@hier ook zometeen op controle.....hier doen we ook geen nekplooimeting of combi test dit omdat ik vind dat wij een te lange weg hebben afgelegd en te veel is mis gegaan ik dit me zelf niet wil aandoen!!! het komt zoals het komt...

12. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Salcia heel veel sterkte bij de gyn!

13. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    goedemorgen!
    Hier: nog steeds beetje bruin vanmorgen.. begin er maar aan te wennen denk ik..
    Onwijs mega last van mn darmen (krampen) waardoor ik dan weer bang ben dat het mn bm is.. wat het volgens mij niet is..
    En mn buik is helemaal opgezwollen, kan bijna niet normaal rechtop achter mn bureau zitten haha
    als ik dit weekend goed doorkom zonder bloed ga ik weer vertrouwen krijgen...

Wie heeft er vandaag allemaal n afspraak bij de gyn? weten we al iets van Salcia?

14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @suuskie, nope nog geen nieuws van salcia... helaas. hoop dan wel dat dit de laatste mk is hoor... zijn er bij deze mei mama's en de andere mei mama's al best wat voorbij gekomen...
    en dan hopen dat we met de groep vrolijk het einde kunnen halen;)

15. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    jeetje ik kijk in die andere mei mama's inderdaad! twee BBZ en weet ik hoeveel MK.. slechte maand slechte maand..
    getsie zeg!

16. pom77

pom77 Niet meer actief

Goh t viel me eerst juist op hoeveel zwangeren er waren in mei, en toen nog niks geen mk's, dacht nog: dan is de kans groter dat ik er 1 krijg....
    ik blijf jullie volgen hoor, en geen mk of bbz er meer bij vanaf nu, tis wel goed zo!

17. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    #1157 Lauraa98, 5 okt 2012
    Laatst bewerkt: 5 okt 2012
    sterkte voor pom en liefsvanmama erg verdrietig allemaal. en Salcia succes zo hoop echt dat je gewoon goed nieuws krijgt. Ik leef erg mee met jullie want bij mij staat het ook nog vers in het geheugen gegrift.

Hier gaat het gelukkig nog wel goed, af en toe dagje bruinverlies of een veeg maar dat moest ook want me lichaam moet de plek met bloed in me baarmoeder zien kwijt te raken. Verder wel wat kokhalsneigingen soms maar het valt nog reuze mee. En over 6 dagen mogen we weer voor een echo en ben dan bijna 9 weken dus ik ga dan al veel meer zien van ons kleintje. Ik hoop dat deze week dus weer lekker snel voorbij vliegt. gr

18. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Meis wat zagen ze dan op de echo!
    Met 5 weken hoef je nogneit zoveel te zien hoor mijn echo van 5 weken zag je alleen een zwart plekje met een rondje meer meer niet!!!

19. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

@pom wat een heftig verhaal zeg!!
    Meis wat zal jij boos geweest zijn!
    Heel veel sterkte met het verlies.

@saclia hoe is het nu meis??
    Ik hoop dat alles toch goed is.
    Heel veel sterkte!!!

@suuskie he meis hoe is het met jou?
    Ik duim echt dat het nu toch echt goed mag gaan!
    Nou ja je ziet bij mij dat een klein beetje bleod niet veel zegt, bij
    ons klopte het hartje gewoon goed!

@ ik zag een mooie echo!
    geweldig geniet ervan meis!!!

@ alle hier gaat het goed voel me goed.
    Niet zoveel klachten.
    Dat maakte me juist heel onzeker eerst in combinatie met het kleine beetje bloedverlies.
    maar naar gister middag het hartje gezien te hebben, wil ik bnu toch echt vertrouwen hebben!
    Dat het goed gaat.

Hey meiden vanaf wanneer kan je het hartje horen bij de gyn????
    Ben ikw el nieuwsgierig naar namelijk!
    Ik hoop dat ht met alle andere meiden wel goed mag gaan!!

20. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    mamavanD: goed he dat je hartje hebt gezien! meestal vanaf 6 weken, sommige eerder sommige later..

hier nog steeds bruin, het is geen bloed maar echt bruin..
    Wacht nog steeds maar af, maakt me wel onzeker maja niets aan te doen.. denk dat ik weekend afwacht en dan ga bellen voor een echo.. maar misschien ook niet.. ben echte en draaikont.

Deel Deze Pagina