Froggieh, denk dat het voor mannen onwerkelijk blijft tot aan de geboorte. Mijn man is super nuchter, eerst maar de bloedtesten afwachten, dan de echo afwachten, tweede echo afwachten, derde echo afwachten, geboorte afwachten...pfff ik ben vanaf dag 1 lichtelijk hysterisch.... ICSI is eigenlijk hetzelfde als IVF. Ii de behandeling voor de man en de vrouw. Er worden eicellen bij de vrouw geoogst, nadat er geinjecteerd is met hormonen om zoveel mogelijk eicellen te verkrijgen. Na het oogsten worden de eicellen in het lab bevrucht. En daar komt het verschil tussen icsi en ivf. Bij ivf worden er zaadcellen bij een eicel in een schaaltje gedaan en wordt er gewacht op "natuurlijke" bevruchting. Hierdoor zal de sterkste zaadcel "winnen". En bij ICSI wordt de beste zaadcel eruit gepikt en deze wordt geinjecteerd in de eicel en wederom wordt er dan gewacht of de eicel verder zal delen. Als er een embryo onstaat wordt deze op het juiste moment bij de vrouw in de baarmoeder terug gebracht. Heel bijzonder dat het allemaal kan. De embryo die nu bij mij ingebracht is is onstaan uit de icsi poging van onze tweede zoon (februari 2011) Deze heeft dus 1,5 jaar in de vriezer gezeten, en groeit nu dus in mij verder tot een mooi babietje. Ze zijn dus op het zelfde moment gemaakt, technisch gezien een twee-eiige tweeling, alleen een 1,5 jaar na elkaar geboren. Als ik er over nadenk kan ik het soms gewoon niet bevatten dat het kan...Maar ben heel blij dat wij doormiddel van ICSI straks 3 kindjes hebben... Vraag maar raak hoor als je iets wilt weten, wij staan er heel nuchter in. (Kan ook omdat het bij ons een successtory is...) Zo de dag is begonnen ik gaan de mannen even een flink portie fruit geven... X
Mei 2013 mama's Wie is wie Angel77: 35 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv/fv geven Clnl: 30 jaar, 3e kindje, thuis bevalling, bv/fv geven felice84: 28 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv/fv geven flotsje: 29 jaar, 3e kindje, zh bevalling, fv geven Kimmy: 26 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Love081986: 26 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Lauraa98: 22 jaar , 3e kindje , thuis bevalling, bv geven MamaKoenSjoerd: (Willemijn), 35 jaar, 3e kindje, zh/thuis bevallen, bv/fv geven Mauw: 26 jaar, 1e kindje, zh bevalling, bv geven Sasje24: 26 jaar, 1e kindje, zh bevalling, fv geven Froggieh: 25 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Zoe1976: 36 jaar, 3e kindje, thuis bevalling, bv geven Dreamer83, 29 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv geven Maartje78, 34 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv geven Happy2013, 29 jaar, 1e kindje, thuis bevalling, bv geven Chickie: 33 jaar, 1e kindje, zh bevalling, fv geven Uitgerekende datum 14 mei: Sasje24 jongen/meisje 16 Mei: Angel77 jongen/meisje/verrassing 16 Mei: Mauw jongen/meisje/verrassing 16 Mei: flotsje jongen/meisje/verrassing 17 Mei: MamaKoenSjoerd jongen/meisje/verrassing 17 mei: Zoe1976 jongen/meisje 19 Mei: Lauraa98 jongen/meisje/verrassing 19 Mei: Love081986 jongen/meisje 19 Mei: Maartje78 jongen/meisje/verrassing 20 Mei: Kimmy jongen/meisje/verrassing 21 Mei: Froggieh jongen/meisje 22 Mei: Clnl jongen/meisje/verrassing 22 Mei: felice84 jongen/meisje/verrassing 23 Mei: Chickie jongen/meisje/verrassing 24 Mei: Happy2013 jongen/meisje/verrassing 26 Mei: Dreamer83 jongen/meisje/verrassing Afspraken 25 September: Love081986 - eerste echo/afspraak bij de gyn 25 September: dreamer83 - 1e echo 28 September: Lauraa98 - eerste Echo en intake vk 28 september: Sasje24 - 1e echo 28 september: Zoe1976 - 1e echo 03 oktober: Angel77 - intake vk 05 oktober: Felice84 - 1e echo 08 oktober: Happy2013 - 1e echo 09 oktober: Happy2013 - intake vk 10 oktober: flotsje - 1e echo en afspraak gyn 15 oktober: Froggieh - 1e echo en intake vk 16 oktober: Kimmy - 1e echo en intake vk
Clnl, ja het gaat hier prima. Ze slapen wel al vanaf een half jaar samen. Ze gaan met een dutje de laatste tijd overdag wel apart anders maken ze idd een feestje ervan. Maar savonds gaan ze altijd samen naar bed. Heel soms willen ze nog wel is een uurtje kletsen maar als ik echt wil dat ze gaan slapen doe ik hun nachtlampje uit en zijn ze zo vertrokken. Love, ik vind het niet erg om erover te vertellen maar het zal wel een lang verhaal zijn. Ze heeft dus een aangeboren darmafwijking waarbij zenuwcellen ontbreken in het laatste deel van haar darmen. Daardoor kan de ontlasting niet goed naar beneden. Ze was ernstig ziek bij haar geboorte(1 maand in de couveuze gebleven) maar niemand wist wat het was. Ze zag geel , kreeg bolle buiken ging gal spugen at niet enz. Ze hadden het toen al moeten weten. Ze had altijd veel last van poepen. Ze schreeuwde soms een uur en dan volgde een harde dikke bal. Pas toen ze 2.5 was hebben we na ons aandringen op onderzoek de diagnose hirschsprung gekregen. Vanaf toen zouden ze een stukje darm weghalen en daarna zou het normaal gesproken beter gaan. Maar het ging helaas fout, een week na de operatie bleek ze buikvliesonsteking te hebben en ze hebben haar nog net kunnen redden. Ze heeft een stoma gekregen en lag 2 wekenm in slaap aan de beademing op de ic. Daarna ging het beter maar er waren steeds weer nieuwe complicaties bij kleine operaties/behandelingen (kaakluxatie oprekken vd anus, sondevoeding,uitdroging door stoma,buisjes) een half jaar later is haar stoma weer weggehaald omdat het beter ging. Nu gaat haar ontlasting goed maar ze slikt nog steeds laxeermiddelen. Ze heeft in 1 jaar tijd zoveel meegemaakt en in het ziekenhuis gelegen. Ze loopt ook heel erg achter in ontwikkeling. Ze is dus 3.5 en zit kwa niveau een beetje hetzelfde als mijn zoontje van 2. Ze gaat met stapjes vooruit en ik heb er vertrouwen in dat ze alles uiteindelijk inhaalt. Ik hoop dat mijn nieuwe babytje dit niet ook erft aangezien het een erfelijke afwijking is. Mijn zoontje heeft het trouwens niet dus het hoeft niet. Ik wou dit verhaal zowiezo even vertellen omdat veel huisartsen/verlosklundigen/kinderartsen deze zeldzame aangeboren afwijking niet kennen. En jullie nu wel. Hier; heb ik gister lekker een dagje in mijn zwangerschapsbroek gelopen had even behoefte aan een lossere broek. En ik heb veel honger , ben de hele dag aan het eten. Hoop ook dat dat een goed teken is. Grr
Hoi allemaal, Ik wil me ook bij jullie voegen! Het is mijn 4e kindje, heb al 2 dochters van 11 en 9 en een zoon van 7 uit een vorige relatie. Dit is het eerste (en laatste ) kindje van mijn vriend en mij. Ik weet niet of 22 mei wel klopt, heb alleen 27-8 en 2-9 geklust, zag dit als een verloren ronde, eens geen ovutesten gebruikt en hup raak! Weet verder nog niet wat ik wil, ziekenhuis of niet, bv of fv maar nog tijd zat lijkt me! Wil iemand me op de lijst zetten? Oja, ben 35 jaar oud . Groetjes Pom.
@Love, ja ik snap je dilemma. Heb me er nog niet in verdiept maar stel dat je toch weer een KS krijgt, dan kan je man/vriend misschien met kraamverlof/zorgverlof misschien wat tijd overbruggen? Ik weet niet of een van de ouders misschien een extra handje kan helpen? @Happy, je hebt naast je vader een pleegfamilie? Dus een pleegkind wat contact heeft met haar vader, zoiets? Wat een leuke manier om het iedereen te vertellen! @ICSI/IVF, ik hoor wel eens verhalen dat het traject tot aan het terug plaatsen van de embryo's heel heftig is, door de hormonen die je moet spuiten, en eigenlijk ook de manier waarop je je lijf in sneltreinvaart klaar moet stomen, klopt dit? Hoe was dat voor jullie? Het lijkt me heel heftig! @Ochtendziekte... nog meer meiden die net als ik ook zo snel er al last van hebben? @Zoe, ja ben op natuurlijke manier zwanger geworden. En je mag alles vragen hoor! Grrrrr ik heb trouwens ook zo'n schoonloeder! Het is best een lang verhaal: in 2007 na de bruiloft geprobeerd zwanger te worden, toen ging het met mijn gezondheid ineens heel slecht (hartfalen), ik was letterlijk een wandelende tijdbom. Dus mijn cyclus niet zo in de gaten gehouden vanaf november ofzo (zo verdoofd voelde ik me) in januari 2008 kreeg ik een vmk/mk zonder dat ik me beseft had dat ik zwanger was. Geen idee hoe ver ik was, ik schrok wel van de grootte. Op 4 februari 2008 een hartstilstand gekregen, gereanimeerd+gedefibrilleerd, en mijn ICD gekregen. Gevolgd door een negatief zwangerschapsadvies. We hebben die 4 jaar moeten proberen te leven met ongewenst kinderloos zijn, en dat is ons niet makkelijk gevallen. Zoiets kan je helemaal opvreten... en het vraagt nogal wat van je relatie. Op 23 februari 2012 kwam totaal onverwacht de uitslag binnen van ons erfelijkheidsonderzoek (wat 10 jaar geduurd heeft) en kwam de cardio met het goede nieuws dat we als nog zwanger mochten worden. De erfelijkheidsarts was ook positief, kijk mijn kindje kan altijd ziek worden maar de kansen zijn heel klein op een ernstige afwijking en dan nog, dan kunnen ze er veel aan doen nu! Ondertussen ben ik sinds mijn hartstilstand weer stabiel, heb ik betere medicatie en ziet het er allemaal stukken beter uit. Het enige hekelpunt is mijn ICD, ik heb een draad in mijn hart zitten met een productiefout (is laatst ook op tv/krant geweest, samen met de heupen en de pip implantaten). Het is gewoon te hopen dat hij niet in tweeen breekt. Mijn man is dan ook helemaal in de 7e hemel nu. Hij is heel betrokken, wil alles weten, volgt mijn temp, wilde mijn ovutestjes zien enz. Ik zit op een voorzichtiger en kleiner rose wolkje, ik ben opgelucht als ik dadelijk een kloppend hartje heb mogen horen! Dus ik ben even de nuchtere van de twee Normaal gesproken niet hoor!
hoi, ook ik meld me heel voorzichtig aan (zie maar bij mij onder) maar vanmorgen had ik dan een positieve test te pakken. ik zal waarschijnlijk nog niet te veel meekletsen en de het eerste kwartaal willen overleven. ik ben uitgerekend op 25 mei, maar zal met 37 weken al worden ingeleid en dat maakt mij officieel een eind mei mama, maar zal een begin mei mama worden.... als alles goed gaat natuurlijk. dit is mijn 4de zwangerschap, 1ste een meisje toen een vroege mk van een 2ling, daarna mn zoontje en dan nu.. we zullen zien
@Mikmak: jullie zullen dus absoluut geen onbezorgde zwangerschap krijgen. Ik hoop dat deze keer alles goed mag gaan! @Chickie: wat fijn dat jullie alsnog kinderen mochten krijgen! En dat het zo snel gelukt is. Spannend allemaal zo met je hart en de erfelijkheid. @Pom: een 4e, wat een rijkdom! @Laura: heftig zeg! Kunnen ze in je buik de afwijking al ontdekken of echt pas na de geboorte? @Zoë: wat een rijkdom, 3 ICSI kindjes van de 1e keer! Wel apart idd, een 2 eiige tweeling met 1,5 jaar verschil haha. @vertellen: wat verteld iedereen het hier vroeg! Wij gaan het weer proberen geheim te houden tot de 12 weken. Bij ons meisje met 11,5e week verteld na 3 goede echo's. @Misselijkheid: bij de eerste al met 3,5e week. Nu alleen als mn maag te leeg is (zal t nu een jongen zijn?) @MMM: hier ook zwanger via de MMM. Ons verhaal: Afscheid van een droom - YouTube Ons meisje is ontstaan bij de 1e IUI-D. De weg naar een 2e was iets hobbeliger... 2x een VMK, 1x een BBZ. Nu dus aan het afwachten of het beebje deze keer wel in mn baarmoeder zit.
@Mikmak, dat is ook erg spannend... ik ga duimen voor een enorme plakbeeb! @chickie, ik heb idd een vader, een moeder, schoonouders en pleegouders. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 7 was. Mijn moeder is toen getrouwd met een man waarmee ik niet door een deur kon en dat heeft geresulteerd in mijn pleegfamilie (ouders van mijn beste vriendin), op dat moment had ik ook geen contact met mijn vader en daarna ook niet meer met mijn moeder. Ondertussen is het allemaal weer goed gekomen, dus ik heb heel veel ouders... soms heel leuk en soms ook heel lastig. @vertellen: we gaan het toch iets anders doen. We konden geen leuke cadeautjes vinden... viel erg tegen in de grote prenatal waar we waren (en de V&D en Hema)... Dus we doen het alleen met de foto van de testen, die komt dus tussen onze trouwfoto's. @Man: die van mij heeft net in de prenatal netjes meegekeken naar kinderwagens. IK had er een op internet gezien en wilde die in het echt zien. Leuk ding, maar zitgedeelte is echt lelijk helaas. Wat is jullie voorkeur voor lucht of foam banden? en waarom?
@dreamer, nee onbezorde zw is verleden tijd... maar aan de andere kant lightning only hits once... en een oorzaak ik nooit gevonden. een onbegrijpelijk verhaal. @vertellen, nee voorlopig niet maar ik moet wel ergens mn ei kwijt. eerst maar eens een kloppend hartje... dan nog de 12 weken echo afwachten, en dan zullen we het wel gaan vertellen. alhoewel het waarschijnlijk dan al flink zichtbaar is...
@happy, plakken deed *arnaud wel, maar blijkbaar vond hij het toch nodig om er met 37,4 weken tussenuit te piepen
ik bedoelde ook dat hij/zij de hele tijd bleef plakken... Sorry als het je pijn heeft gedaan. Ik ben niet zo goed in dat soort dingen.... WIl dan iets zeggen, maar komt er rottig uit... sorry
@happy nee hoor helemaal niet, ik dacht dat je de eerste 12 weken bedoelde... haha, maak je niet druk daarom hoor, je mag en kan alles gewoon zeggen, vragen wat dan ook
@Mikmak: mn neefje is ook met 38 weken levenloos geboren. Hierna heeft mn schoonzus nog 3 gezonde kids gekregen! Hoop dat jullie dit geluk ook mogen hebben.
@dreamer, tuurlijk gaat dat lukken in dat opzicht maak ik me daar ook geen zorgen om. we hebben al een mooie dochter, en arnaud had er ook moeten zijn. ze hebben alleen niets kunnen vinden. ben wel 2 weken daarvoor van de trap gegleden op mn billen, de meeste denken dat dat het punt is geweest.. maar we zullen het nooit weten.
Dat zal heel moeilijk voor je geweest zijn om je kindje 'zolaat' nog te verliezen. Denk dat dat de grootste nachtmerrie van elke nieuwe moeder is. Ik hoop dat het deze keer een ander verhaal voor je word!! @dreamer ze kunnen het pas zien vanaf de geboorte. Als je kindje niet binnen 24 tot 48 uur na de bevalling ontlasting heeft gehad dan is dat een signaal.
Mei 2013 mama's Wie is wie Angel77: 35 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv/fv geven Clnl: 30 jaar, 3e kindje, thuis bevalling, bv/fv geven felice84: 28 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv/fv geven flotsje: 29 jaar, 3e kindje, zh bevalling, fv geven Kimmy: 26 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Love081986: 26 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Lauraa98: 22 jaar , 3e kindje , thuis bevalling, bv geven MamaKoenSjoerd: (Willemijn), 35 jaar, 3e kindje, zh/thuis bevallen, bv/fv geven Mauw: 26 jaar, 1e kindje, zh bevalling, bv geven Sasje24: 26 jaar, 1e kindje, zh bevalling, fv geven Froggieh: 25 jaar, 2e kindje, zh bevalling, fv geven Zoe1976: 36 jaar, 3e kindje, thuis bevalling, bv geven Dreamer83, 29 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv geven Maartje78, 34 jaar, 2e kindje, zh bevalling, bv geven Happy2013, 29 jaar, 1e kindje, thuis bevalling, bv geven Chickie: 33 jaar, 1e kindje, zh bevalling, fv geven Pom77: 35 haar, 4e kindje, zh/thuis bevallen, bv/fv geven Uitgerekende datum 14 mei: Sasje24 jongen/meisje 16 Mei: Angel77 jongen/meisje/verrassing 16 Mei: Mauw jongen/meisje/verrassing 16 Mei: flotsje jongen/meisje/verrassing 17 Mei: MamaKoenSjoerd jongen/meisje/verrassing 17 mei: Zoe1976 jongen/meisje 19 Mei: Lauraa98 jongen/meisje/verrassing 19 Mei: Love081986 jongen/meisje 19 Mei: Maartje78 jongen/meisje/verrassing 20 Mei: Kimmy jongen/meisje/verrassing 21 Mei: Froggieh jongen/meisje 22 Mei: Clnl jongen/meisje/verrassing 22 Mei: felice84 jongen/meisje/verrassing 22 Mei: Pom77 jongen/meisje 23 Mei: Chickie jongen/meisje/verrassing 24 Mei: Happy2013 jongen/meisje/verrassing 26 Mei: Dreamer83 jongen/meisje/verrassing Afspraken 25 September: Love081986 - eerste echo/afspraak bij de gyn 25 September: dreamer83 - 1e echo 28 September: Lauraa98 - eerste Echo en intake vk 28 september: Sasje24 - 1e echo 28 september: Zoe1976 - 1e echo 03 oktober: Angel77 - intake vk 05 oktober: Felice84 - 1e echo 08 oktober: Happy2013 - 1e echo 09 oktober: Happy2013 - intake vk 10 oktober: flotsje - 1e echo en afspraak gyn 15 oktober: Froggieh - 1e echo en intake vk 16 oktober: Kimmy - 1e echo en intake vk Zo, toch gelukt!
Het wordt al een gezellig clubje hier! @ nieuwe meiden: welkom! En wat een heftige verhalen! Hoop dat het voor iedereen helemaal super gaat! En we allemaal mooie BEEBS mogen krijgen Een vriendin is vanmorgen bevallen van een meisje! We hebben al foto's gezien, mooi meisje is het! Hopelijk snel op kraamvisite. Ze was er nu nog niet aan toe. Wel een goede bevalling gehad! Ben zo benieuwd! Zij is er nu vanaf en ik begin net!
Nou idd wat een heftige verhalen hier, jeetje ben echt onder de indruk. Mikmak, wat moeilijk zeg een kindje verliezen, en ook nooit de reden weten lijkt me ook moeilijk. Knap hoor hoe je instelling is. Je zal uiteraard ook je momenten hebben. Wens je een heel goede zwangerschap toe! chickie, jeetje ook al zo'n heftig verhaal. 10 jaar DNA onderzoek, dat is wel heul lang zeg. Wat hebben jullie veel meegemaakt zeg. En je ICD zal dan na je zwangerschap vervangen worden neem ik aan?? Dat is echt pech zeg... Is de ICD weleens afgegaan sinds je m hebt?? Alle andere meiden welkom. Wat hebben we zo allemaal ons verhaal hè!! Fijn dat iedereen zo open is, maar voel je vooral niet verplicht. Ik wens echt iedereen zo'n goede zwangerschap toe, het is spannend voor ons allemaal... XX
jeetje wat een heftige verhalen zeg fijn dat iedereen er zo openbarig in is om het te willen delen. @dreamer, heb een vraag, jij bent nu zwanger geraakt via een donor? of wat is kid? ik heb je filmpje gekeken.....mooi gemaakt maar wat is bij jullie het ''probleem''? of wil je daar liever niet over praten?